Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

elöször is kb vízszintesre állsz, és kitekered a hűtö oldalából a högombát. Kb ez a legalacsonyabb könnyen hozzáférhetö pontja ahol le tudod engedni. Tekerd le a kiegyenlítö tartály kupakját és akkor inkább folyni fog mint köpködni. Aztán ha elfogyott mehet bele a következö cucc. Én nem használnék semmi lerakódásoldót mert könnyen radiátor, vagy hűtöcsere lehet belöle. Maximum egy kör vízzel átlocsolni, de ha nincs konkrétan gond vele, akkor kár bactatni. Szóval gomba visszateker, alubarát fagyálló bekever, beleönt, aztán ennyi. Elvileg le-légteleníti magát, gyakorlatilag a benzineseknél úgy tudom hogy a felsö hömérö jeladót ki kell tekerni, mert ott meg tud rekedni a levegö.

Kivéve klímásnál.

Link to comment
Megosztás:

Lehet, hogy haldoklik az önindítóm. Tegnap elfordítom a kulcsot és csak kattant egyet és aztán kuss. Azt hittem lemerült az akku, de nem. Volt delej bőven, világított minden szépen. Gyújtás le, vissza, újra indít. Ekkor folyamatosan kezdett kattogni, de nem forgott az önindító. Géptető fel, körbenéz, nem lát semmit. Újra próbál, pöcc-röff, simán indul. Azóta még egyszer csinálta a kattogást, de azon kívül rendesen indult.

Nem értem... :huh:

Link to comment
Megosztás:

Elég sokat mutat a számláló. Lehet, hogy már "végelgyengülése" van.

Egy műszeres veszteségmérés után többet lehetne megtudni.

153 ezer km-nél? Ne már... :D Akkor nekem is mindjárt vége... :P

Láttam egyszer egy fehér munkás kombi astrát, 850 ezer km-rel, a használatból eredő kopáson kívül semmi baja nem volt, gondos gazdája vigyázott rá, azt mondta el nem adná vagy cserélné semmiért. :)

Link to comment
Megosztás:

153 ezer km-nél? Ne már... :D Akkor nekem is mindjárt vége... :P

Láttam egyszer egy fehér munkás kombi astrát, 850 ezer km-rel, a használatból eredő kopáson kívül semmi baja nem volt, gondos gazdája vigyázott rá, azt mondta el nem adná vagy cserélné semmiért. :)

Igazad van! Egy kissé elnéztem a számlálót, 453 ezret láttam.... :omg:

Az elején elég halványan lehetett látni és most másodjára láttam csak a közepén meg a 153 ezret.

Link to comment
Megosztás:

Lehet, hogy haldoklik az önindítóm. Tegnap elfordítom a kulcsot és csak kattant egyet és aztán kuss. Azt hittem lemerült az akku, de nem. Volt delej bőven, világított minden szépen. Gyújtás le, vissza, újra indít. Ekkor folyamatosan kezdett kattogni, de nem forgott az önindító. Géptető fel, körbenéz, nem lát semmit. Újra próbál, pöcc-röff, simán indul. Azóta még egyszer csinálta a kattogást, de azon kívül rendesen indult.

Nem értem... :huh:

Bendix gyanús.

Link to comment
Megosztás:

Meg nincs. Csut mentem vele es Gabor is mondta.

Mindenhogy csinalja. Mesz felgazon majd padlo. Elrugod ( :D ) valtas utan padlo.

Nem egy XE, de azért ilyet nem kéne. Lambdától tud torpanni nem? Használd el a levet belőle, és tankolj egy kis svájcit, lehet hogy a vízüzem se jön be neki. Esetleg vidd el ahhoz a servicéhez ahol Zotyának kitagarították az EGR-t, biztos kimossák ennek is :lol: :D :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nem egy XE, de azért ilyet nem kéne. Lambdától tud torpanni nem? Használd el a levet belőle, és tankolj egy kis svájcit, lehet hogy a vízüzem se jön be neki. Esetleg vidd el ahhoz a servicéhez ahol Zotyának kitagarították az EGR-t, biztos kimossák ennek is :lol: :D :lol:

Fogyi rendben van ugyh sztem nem az...am meg lehet poverficsor...betorpan h erosebbnek erezd utana xD

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Itt a tél, le kellene cserélnem a hűtővizet fagyállóra.

Ember! Miért eddig mi volt benne csak nem csapvíz? A fagyállónak a vízpumpa kenése és a korrózió megakadályozása (inhibitorokkal) is a feladata. Ha sima vízzel (még ha az ioncserélt is) hamarabb elfogyhat a vízpumpa tömítése, alu-acél alkatrészek találkozásánál megindulhat a galván korrózió stb.

Nem kell azt cserélgetni. Feltölt aztán következő vezérléscseréig vagy hűtőrendszer megbontásig nem is kell bántani.

Link to comment
Megosztás:

Ember! Miért eddig mi volt benne csak nem csapvíz? A fagyállónak a vízpumpa kenése és a korrózió megakadályozása (inhibitorokkal) is a feladata. Ha sima vízzel (még ha az ioncserélt is) hamarabb elfogyhat a vízpumpa tömítése, alu-acél alkatrészek találkozásánál megindulhat a galván korrózió stb.

Nem kell azt cserélgetni. Feltölt aztán következő vezérléscseréig vagy hűtőrendszer megbontásig nem is kell bántani.

És kb félmillió oka lehet, hogy nem frankó fagyállókeverék van benne, hanem csak annyi, hogy a vízpumpa ne szoruljon meg, a nagy része meg desztvíz. Amíg kiegyenlítő tartály cserélgetés, meg vízcső cserélgetés volt, addig hülye lettem volna feltölteni -20 fokos keverékre. Nekem is most kapja meg a rendes téli anyagot. Az hogy megkérdezte a lecserélés menetét, nem azt jelenti, hogy eddig buborékos szentkirályival, vagy kútvízzel volt feltöltve :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

És kb félmillió oka lehet, hogy nem frankó fagyállókeverék van benne, hanem csak annyi, hogy a vízpumpa ne szoruljon meg, a nagy része meg desztvíz. Amíg kiegyenlítő tartály cserélgetés, meg vízcső cserélgetés volt, addig hülye lettem volna feltölteni -20 fokos keverékre. Nekem is most kapja meg a rendes téli anyagot. Az hogy megkérdezte a lecserélés menetét, nem azt jelenti, hogy eddig buborékos ásványvízzel, vagy kútvízzel volt feltöltve :rolleyes:

Az, hogy megkérdezte a csere menetét az csak arra utal, hogy maga akarja csinálni. Az hogy mi volt/van benne arra az első mondata utal:

"Itt a tél, le kellene cserélnem a hűtővizet fagyállóra"

Persze lehet ezer oka (én a félmilliót nem vállalnám be :) ) hogy miért nem volt eddig benne. Én csak arra szerettem volna felhíni a figyelmet, hogy spórolásból vagy lustaságból ne használja senki sem vízzel a hűtőrendszert. Pláne ne cserélgesse télen-nyáron mint az ablakmosót.

Link to comment
Megosztás:

És kb félmillió oka lehet, hogy nem frankó fagyállókeverék van benne, hanem csak annyi, hogy a vízpumpa ne szoruljon meg, a nagy része meg desztvíz. Amíg kiegyenlítő tartály cserélgetés, meg vízcső cserélgetés volt, addig hülye lettem volna feltölteni -20 fokos keverékre. Nekem is most kapja meg a rendes téli anyagot. Az hogy megkérdezte a lecserélés menetét, nem azt jelenti, hogy eddig buborékos szentkirályival, vagy kútvízzel volt feltöltve :rolleyes:

hogy őszinte legyek nem tudom mi van benne, februárban vettük az autót, nyáron a minimum szintig deszt vízzel (kb. 1-2 decit) feltöltöttem, igazából azért szeretném lecserélni, mert akkor tudnám mi van benne :)

Igazság szerint még nem teljesen tiszta mit hogyan kell csinálni, van egy javítási kézikönyvem, de abban nincs benne az 1.4 16V motor. Tudtok javasolni megfelelő fagyállót ill. hogy azt kevernem kell-e, vagy csak tisztán belerakni? A leengedést sem tudom pontosan hol kell :S

Link to comment
Megosztás:

hogy őszinte legyek nem tudom mi van benne, februárban vettük az autót, nyáron a minimum szintig deszt vízzel (kb. 1-2 decit) feltöltöttem, igazából azért szeretném lecserélni, mert akkor tudnám mi van benne :)

Igazság szerint még nem teljesen tiszta mit hogyan kell csinálni, van egy javítási kézikönyvem, de abban nincs benne az 1.4 16V motor. Tudtok javasolni megfelelő fagyállót ill. hogy azt kevernem kell-e, vagy csak tisztán belerakni? A leengedést sem tudom pontosan hol kell :S

Gyári GM-es rózsaszín jó és nem is olyan drága. Azt kb felesbe lehet higítani. Arra számolj, hogy mindenképpen fog pár liter benne maradni a rendszerben, hacsak nem szereled ki a hűtőt és úgy öntöd ki belőle. A motornál pedig a vízpumpa a legmélyebb pont, de gondolom azt sem akarod kivenni. Ettől függetlenül lehet jó eredményt elérni, de úgy kell keverni, hogy a bentmaradt cuccal együtt legyen jó az arány.

Hogy most mi van benne... hát érdemes kivenni keveset valami műanyagba és bedobni a fagyasztóba -18 (-20)fokra. Tovább tart mint a (sokszor pontatlan) benzinkutas optikai vagy sűrűség elven mérők, de számomra mindíg megnyugtatóbb ha így látom az eredményt.

Link to comment
Megosztás:

Gyári GM-es rózsaszín jó és nem is olyan drága. Azt kb felesbe lehet higítani. Arra számolj, hogy mindenképpen fog pár liter benne maradni a rendszerben, hacsak nem szereled ki a hűtőt és úgy öntöd ki belőle. A motornál pedig a vízpumpa a legmélyebb pont, de gondolom azt sem akarod kivenni. Ettől függetlenül lehet jó eredményt elérni, de úgy kell keverni, hogy a bentmaradt cuccal együtt legyen jó az arány.

Hogy most mi van benne... hát érdemes kivenni keveset valami műanyagba és bedobni a fagyasztóba -18 (-20)fokra. Tovább tart mint a (sokszor pontatlan) benzinkutas optikai vagy sűrűség elven mérők, de számomra mindíg megnyugtatóbb ha így látom az eredményt.

Köszönöm a segítséget, az itt a lap alján leírtak helytállóak (PDF)?:

http://astraferi.freewb.hu/szervizeles

Itt azt írja, hogy a fűtést tekerjem max pirosba, majd a hűtő alsó gumicsövét és a fűtéscsöveket is leveszem és ott kiengedem a cuccot, majd visszateszem, feltöltöm a rendszert, masszírozom kicsit a csöveket, indítom a motort és utánatöltök ha szükséges.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a segítséget, az itt a lap alján leírtak helytállóak (PDF)?:

http://astraferi.freewb.hu/szervizeles

Itt azt írja, hogy a fűtést tekerjem max pirosba, majd a hűtő alsó gumicsövét és a fűtéscsöveket is leveszem és ott kiengedem a cuccot, majd visszateszem, feltöltöm a rendszert, masszírozom kicsit a csöveket, indítom a motort és utánatöltök ha szükséges.

A fűtés kinyitása csak a gyári klímásnál számít, az összes többinek nincs fűtéscsapja, csak a radiátoron átjövő levegőt zárja el, vagy nyitja ki. Csöveket nem bántanék, ha nem muszáj, abból utána mindig csak a baj van (bilincs nem oda kerül vissza, cső elöregedett, levételnél megsérül stb.) ha a hőgombát kitekered kijön ott annyi, amennyi kell, egy kevés úgyis marad benne.

Link to comment
Megosztás:

A fűtés kinyitása csak a gyári klímásnál számít, az összes többinek nincs fűtéscsapja, csak a radiátoron átjövő levegőt zárja el, vagy nyitja ki. Csöveket nem bántanék, ha nem muszáj, abból utána mindig csak a baj van (bilincs nem oda kerül vissza, cső elöregedett, levételnél megsérül stb.) ha a hőgombát kitekered kijön ott annyi, amennyi kell, egy kevés úgyis marad benne.

Köszi! Még annyi segítséget kérhetek, hogy esetleg egy képen, vagy valahogy meg tudnátok mutatni hol is van a hőgomba?

Link to comment
Megosztás:

Köszi! Még annyi segítséget kérhetek, hogy esetleg egy képen, vagy valahogy meg tudnátok mutatni hol is van a hőgomba?

Autóval szemben állva, bal oldalt a hűtő oldalába van beletekerve. Alulról közelebb van, inkább onnan érdemes neki menni. Fölülről nehezebb elérni. Egy csatlakozó van rajta, azt lehúzod, és (ha jól emlékszem 23-24 körüli) villáskulccsal ki is tudod tekerni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

X16sz-nél hogy lehet kiiktatni az egérszelepet hogy az ecu ne kajabáljon? (merugye ennél már vellanyos, az nz-n simán ledugóztam a vákuumcsövet)

Sehogy. Szerencse kérdése a lezárása. valakinek folyamatosan reklamál érte az ECU, de nekem pl eddig kétszer szólt érte. Legutóbb mikor a Horvát tengerpart és Magyarország között haladt autópályán és kb 200km után vette észre, hogy nem tud mit kezdeni az EGR-rel. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Carkársak,abban kérném a segítségeteket hogy van egy 94-es astra f 1,6i 16v X16Xel kódú Ecotec paripám,és ilyen jelenséget produkál.Be indítás után kb 1-2 percig szépen jár igaz kicsit füstöl már a szelepszár szimmering hibája miatt,na de a lényeg hogy pár perc után ha megyek vele egyszer csak ki hagy a 2-ik henger,le húztam a gyújtókábelt róla és minimális változás mutatkozik a járásán-tehát nem megy rendesen!!Gyertyák cserélve lettek eredetire-sőt már hengerenként is cseréltem őket gondolván hátha mégsem jó.De állandóan a 2 hengernél csinálja ,Gyújtókábel is komplett cserélve lett hogy tán attól csinálja,de annál sem volt változás.Ha le állítom és újra indítom 3 henger megy ismét,ha kb 1-2 percet várok ismét megy mind a 4 henger egy darabig.Motor diagnosztika egyetlen egyszer sem világított még,már kompressziót is mértünk és mind a 4db hengernél egyformán 13,5-et mutatott ami szerintem 250.000km útán el fogatható szerintem,bár csak sejtem!!Szerintetek mi lehet akkor vele,vagy hol álljak neki-mit cseréljek?Válaszotokat előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Carkársak,abban kérném a segítségeteket hogy van egy 94-es astra f 1,6i 16v X16Xel kódú Ecotec paripám,és ilyen jelenséget produkál.Be indítás után kb 1-2 percig szépen jár igaz kicsit füstöl már a szelepszár szimmering hibája miatt,na de a lényeg hogy pár perc után ha megyek vele egyszer csak ki hagy a 2-ik henger,le húztam a gyújtókábelt róla és minimális változás mutatkozik a járásán-tehát nem megy rendesen!!Gyertyák cserélve lettek eredetire-sőt már hengerenként is cseréltem őket gondolván hátha mégsem jó.De állandóan a 2 hengernél csinálja ,Gyújtókábel is komplett cserélve lett hogy tán attól csinálja,de annál sem volt változás.Ha le állítom és újra indítom 3 henger megy ismét,ha kb 1-2 percet várok ismét megy mind a 4 henger egy darabig.Motor diagnosztika egyetlen egyszer sem világított még,már kompressziót is mértünk és mind a 4db hengernél egyformán 13,5-et mutatott ami szerintem 250.000km útán el fogatható szerintem,bár csak sejtem!!Szerintetek mi lehet akkor vele,vagy hol álljak neki-mit cseréljek?Válaszotokat előre is köszönöm.

Trafó esetleg, kontakt hiba, vagy hengerfejtömítés, de az már a legrosszabb eset. Most hirtelen ennyi.

Link to comment
Megosztás:

Trafó esetleg, kontakt hiba, vagy hengerfejtömítés, de az már a legrosszabb eset. Most hirtelen ennyi.

Ó.Ki is felejtetem hogy trafó csere is volt donor autóról ,és ugyan az a szitu :))Esetleg a lambda szonda nem csinálhat ilyet ha haldoklik,hengerfej tömítésnél mi lehet ha se víz,nem folyik sehova sem+olaj sem, kompresszió meg olyan amilyet írtam.

Link to comment
Megosztás:

Sehogy. Szerencse kérdése a lezárása. valakinek folyamatosan reklamál érte az ECU, de nekem pl eddig kétszer szólt érte. Legutóbb mikor a Horvát tengerpart és Magyarország között haladt autópályán és kb 200km után vette észre, hogy nem tud mit kezdeni az EGR-rel. :D

Közben beleolvastam az egr ledugózós topicba (mert rájöttem hogy olyan is van :D ) ott azt írta valaki hogy a 96 utániak reklamálnak érte, mert ott a map szenzorral figyeli a nyomást is, a konkrét motor azonban 94-es még. Lehet ez a butábbik?

Esetleg van e olyan motor ami központi befecsis, és dis gyújtásos, de elektromos egr nélküli? Mert akkor keresnék bele egy olyan motorvezérlőt.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.