Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Egy kérdés, a lambda szonda reklamálhat (121 Lambda szonda 2 – keverék túl szegény) a BIOEtanol miatt?

Felesben tankoltam utoljára... és nem volt hibalámpa, a MID el szórakoztam tegnap és próbálgattam van e hibakódom, vagyis ír e ki a MID hibakódot.. aztán semmi,...

Aztán bekapcsoltam a rádiót, megjelent ugyebár a "F" betü (ami a reklamáció a Nem gyári rádió miatt van) aztán kiváncsi voltam vajon ki írja e ezt hogy rádió felismerés hiba!

Újra csináltam egy tesztet a MID ben most már úgy hogy be volt kapcs a rádió és kiadta a MID azt hogy Diag 1: ERROR 121 ..

Ez a kód egyezik az ECU hibakódtáblázatával vagy van a MID nek is külön hibakódtáblázata??

Link to comment
Megosztás:

A témában erősen ajánlom a következő cikket: http://www.injektor....2&main=133&akt=

A cikk hasznos, de a cég LEHÚZÓS! Messze elkerülni!

Nekem miután alapjárat ingadozás (hullámzás) miatt vittem oda a kocsimat, fél óra komputeres vizsgálat után megállapították, hogy a kocsim tökéletes, semmi hibajel nincs. Mindezt 16 ezer forintért tudatták velem, de a hiba továbbra is megmaradt.

Link to comment
Megosztás:

Azt hiszem, hogy a disznópörzsölő nem lesz jó hozzá, mert nem ad olyan koncentrált meleget mint a hegesztő pisztoly (torch).

A lényeg az, hogy a szondát előbb át kell melegíteni teljesen, majd a koncentrált hővel hirtelen vörös izzásig kell hevíteni, majd a lángot elvéve kell a feszültséget figyelni, hogy a max. 0,9 voltról hirtelen esik-e vissza 0,1 V alá a feszültség. Akkor jó. Ha lassan reagál, az rossz. ha nem fut fel a feszültség legalább 0,9 V-ra, az is rossz lambdát jelez.

Még egy dologra hívta fel a figyelmet, mégpedig arra, hogy nagyon óvatosan kell bánni a multiméterrel, mert a szonda nem kaphat semmiféle külső feszültséget, mert tönkremegy. Márpedig ha valaki először csatlakoztatja a vezetéket, majd azután kapcsolgatja a multimétert, van esély rá, hogy a kapcsoló átforgatásával közben ohm mérést is kapcsol, ahonnan feszültség kerülhet a szondára!

Tehát először beállítani a mérendő feszültséget, azután rákötni a vezetéket!

Egyébként mindegy, hogy Ford, vagy Opel, mind ilyen.

Ja, még egy: ez három vezetékes szonda, amiből kettő (fehér) a szonda fűtésé, de mérni a feketén kell! De van 1 vezetékes is, ott értelemszerűen azt kell mérni.

Nos kimentem a garázsba és adtam a szondának "hideget meleget"

Megcsináltam a tesztet, én nem tudom mekkora hőfokot lehet kihozni egy Kézi gázmelegítővel, de az atya úristenért nem tudtam feltornászni 0,7 volt fölé... A szonda már izzott.

Lehet nem a gázégő a gyenge hanem a szonda sz@r?

Amúgy amikor elvettem a lángot róla visszaesett hirtelen 0.3-0.2 re mikor hogy és onnan lassan ment lefele... vissza a lángot, és hirtelen fel 0.5-0.6 ra és küzdeni kellett hogy felmenjen 0.7 re...

Eléggé egyértelmű iga??

Amúgy ez a szonda volt bennt a kocsiba.

Amit nem rég szereztem (bontott corsa) azt még nem teszteltem, ki kéne szednem....arra kiváncsi leszek..mondjuk ez írta azt hogy szegény keverékképzés!

Link to comment
Megosztás:

Nos kimentem a garázsba és adtam a szondának "hideget meleget"

Megcsináltam a tesztet, én nem tudom mekkora hőfokot lehet kihozni egy Kézi gázmelegítővel, de az atya úristenért nem tudtam feltornászni 0,7 volt fölé... A szonda már izzott.

Lehet nem a gázégő a gyenge hanem a szonda sz@r?

Amúgy amikor elvettem a lángot róla visszaesett hirtelen 0.3-0.2 re mikor hogy és onnan lassan ment lefele... vissza a lángot, és hirtelen fel 0.5-0.6 ra és küzdeni kellett hogy felmenjen 0.7 re...

Eléggé egyértelmű iga??

Amúgy ez a szonda volt bennt a kocsiba.

Amit nem rég szereztem (bontott corsa) azt még nem teszteltem, ki kéne szednem....arra kiváncsi leszek..mondjuk ez írta azt hogy szegény keverékképzés!

Én jónak nyilvánítanám, ugyanis lehet hogy azzal a gázégetővel nem tudod megoldani hogy ne érje a szabad levegőből is oxigén a szenzort...

Jó lesz az szerintem :)

Link to comment
Megosztás:

Egy kérdés, a lambda szonda reklamálhat (121 Lambda szonda 2 – keverék túl szegény) a BIOEtanol miatt?

Felesben tankoltam utoljára... és nem volt hibalámpa, a MID el szórakoztam tegnap és próbálgattam van e hibakódom, vagyis ír e ki a MID hibakódot.. aztán semmi,...

Aztán bekapcsoltam a rádiót, megjelent ugyebár a "F" betü (ami a reklamáció a Nem gyári rádió miatt van) aztán kiváncsi voltam vajon ki írja e ezt hogy rádió felismerés hiba!

Újra csináltam egy tesztet a MID ben most már úgy hogy be volt kapcs a rádió és kiadta a MID azt hogy Diag 1: ERROR 121 ..

Ez a kód egyezik az ECU hibakódtáblázatával vagy van a MID nek is külön hibakódtáblázata??

Reklamálhat, ha nincs átalakító elektronikád hozzá...

Szegény lesz a keverék, mert az ECU nem képes azt a kb+25%-nyi többlet üzemanyagot bejuttatni...

De asszem ez csak akkor van ha túl sok etanolt vagy csak etanolt raksz bele, elektronika nélkül.

Link to comment
Megosztás:

Reklamálhat, ha nincs átalakító elektronikád hozzá...

Szegény lesz a keverék, mert az ECU nem képes azt a kb+25%-nyi többlet üzemanyagot bejuttatni...

De asszem ez csak akkor van ha túl sok etanolt vagy csak etanolt raksz bele, elektronika nélkül.

Felesben még általában nem nyavalyog.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Abban az ügyben szeretném a segítségeteket kérni, hogy érdemes e kitisztíttatni az injektort az Astrámban. Elméletileg valamilyen szintű fogyasztás csökkenéssel járna, és kiküszöbölné az alapjárati problémáimat. Azt hallottam, hogy régebbi autóknál, már annyi szennyeződés rakódhat le, hogy jóformán "hasznos koszként" funkcionál, és a tisztítás többet ártana mint használna.

Az Astra 1999es évjáratú, 193000km van benne, 1,4es, 8 szelepes 60 lóerős motor van benne.

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Egy kérdés, a lambda szonda reklamálhat (121 Lambda szonda 2 – keverék túl szegény) a BIOEtanol miatt?

Felesben tankoltam utoljára... és nem volt hibalámpa, a MID el szórakoztam tegnap és próbálgattam van e hibakódom, vagyis ír e ki a MID hibakódot.. aztán semmi,...

Aztán bekapcsoltam a rádiót, megjelent ugyebár a "F" betü (ami a reklamáció a Nem gyári rádió miatt van) aztán kiváncsi voltam vajon ki írja e ezt hogy rádió felismerés hiba!

Újra csináltam egy tesztet a MID ben most már úgy hogy be volt kapcs a rádió és kiadta a MID azt hogy Diag 1: ERROR 121 ..

Ez a kód egyezik az ECU hibakódtáblázatával vagy van a MID nek is külön hibakódtáblázata??

A MID 121-es hibakódját itt tudod megnézni. ;)

Nincs sok köze a lambdához. :icon1:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Abban az ügyben szeretném a segítségeteket kérni, hogy érdemes e kitisztíttatni az injektort az Astrámban. Elméletileg valamilyen szintű fogyasztás csökkenéssel járna, és kiküszöbölné az alapjárati problémáimat. Azt hallottam, hogy régebbi autóknál, már annyi szennyeződés rakódhat le, hogy jóformán "hasznos koszként" funkcionál, és a tisztítás többet ártana mint használna.

Az Astra 1999es évjáratú, 193000km van benne, 1,4es, 8 szelepes 60 lóerős motor van benne.

Üdv!

Nagy az Isten állatkertje!

A folyamatos tisztítás nagyon hasznos, kérdés, hogy mit? Az injektort, annak pillangó szelepét és környékét féktisztítóval, magát a fúvókát úgy hallottam, hogy ultrahanggal szokták. Én eddig még ez utóbbit sose tettem!

Én leginkább a benzinbe töltök injektor tisztítót kb. 4-5 ezer kilométerenként. -Most jut eszembe, holnap megyek is venni a bóóótba!-

A kocsid lefutott kilométere alapján nekem gyanús lenne a lambdaszonda...

Egyébként gyerek az a kocsi még nagyon! :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Abban az ügyben szeretném a segítségeteket kérni, hogy érdemes e kitisztíttatni az injektort az Astrámban. Elméletileg valamilyen szintű fogyasztás csökkenéssel járna, és kiküszöbölné az alapjárati problémáimat. Azt hallottam, hogy régebbi autóknál, már annyi szennyeződés rakódhat le, hogy jóformán "hasznos koszként" funkcionál, és a tisztítás többet ártana mint használna.

Az Astra 1999es évjáratú, 193000km van benne, 1,4es, 8 szelepes 60 lóerős motor van benne.

Üdv!

Egy Injektor tisztítás sose árt. Ajánlom neked a "Fehér STP-t" vagyis karburátor én injektor tisztító adalékot. Nekem bevált, vissza adta a szép alapjáratomat. "Hasznos kosz" véleményem szerint nem létezik. Az a jó, ha minden szép tiszta és úgy működik ahogy annak kell! :D

Szerintem üzemanyag szűrőt is cserélj egy úttal.... Nem árt ha jól megvan szűrve a lovak étke. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Egy Injektor tisztítás sose árt. Ajánlom neked a "Fehér STP-t" vagyis karburátor én injektor tisztító adalékot. Nekem bevált, vissza adta a szép alapjáratomat. "Hasznos kosz" véleményem szerint nem létezik. Az a jó, ha minden szép tiszta és úgy működik ahogy annak kell! :D

Szerintem üzemanyag szűrőt is cserélj egy úttal.... Nem árt ha jól megvan szűrve a lovak étke. :icon1:

De van. Az olajteknőben.

Egyébként én meg az injektortisztítókban nem hiszek. Üzemanyagrendszer tisztítóban már annál inkább.

Link to comment
Megosztás:

Központisnál egy 12-es fakötésű alátéttel megoldom az etanolüzemre állást. :) (Csak szóltam :D )

Naaaa mesélj! :icon1:

De van. Az olajteknőben.

Egyébként én meg az injektortisztítókban nem hiszek. Üzemanyagrendszer tisztítóban már annál inkább.

És ott lent mi hasznot csinál? :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Abban az ügyben szeretném a segítségeteket kérni, hogy érdemes e kitisztíttatni az injektort az Astrámban. Elméletileg valamilyen szintű fogyasztás csökkenéssel járna, és kiküszöbölné az alapjárati problémáimat. Azt hallottam, hogy régebbi autóknál, már annyi szennyeződés rakódhat le, hogy jóformán "hasznos koszként" funkcionál, és a tisztítás többet ártana mint használna.

Az Astra 1999es évjáratú, 193000km van benne, 1,4es, 8 szelepes 60 lóerős motor van benne.

Üdv!

Meg nem ártana ránézni az alapjárati mocira is, és egy alapos tísztítást csinálni....

Link to comment
Megosztás:

A cikk hasznos, de a cég LEHÚZÓS! Messze elkerülni!

Nekem miután alapjárat ingadozás (hullámzás) miatt vittem oda a kocsimat, fél óra komputeres vizsgálat után megállapították, hogy a kocsim tökéletes, semmi hibajel nincs. Mindezt 16 ezer forintért tudatták velem, de a hiba továbbra is megmaradt.

Szerencsésnek is mondhatod magad,mert a K-KE jetronic szakértőinek is nevezik magukat. Ilyen befecskendezővel rendelkező ismerősömtől elkértek 180eft-ot,feleslegesen kicseréltek ezt-azt,hiba maradt illetve szarabb lett,mert eltűnt belőle 40-50lóerő. Reklamációra meg az volt a válasz,hogy ez ilyen,meg ilyen is volt.

Link to comment
Megosztás:

Heló sràcok!

Segítség kellene, méghozzà az hogy a C14NZ-nél a főtengelytàrcsàn lévő éket mihezz vagy hova kell àllítani?

( vezérlést próbàlom összerakni, szeleptörés miatt de az alsó tengelyhez nem talàlom a gyàri jelölést. A felső meg egyértelmű)

Link to comment
Megosztás:

Heló sràcok!

Segítség kellene, méghozzà az hogy a C14NZ-nél a főtengelytàrcsàn lévő éket mihezz vagy hova kell àllítani?

( vezérlést próbàlom összerakni, szeleptörés miatt de az alsó tengelyhez nem talàlom a gyàri jelölést. A felső meg egyértelmű)

Nem biztos de azt hiszem egy műanyagon kell lennie egy "V" alakú bevágásnak...lehet a vez.mű. belső burkolatán??passz

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.