Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Ennyire drága lenne vagy nem megoldhato? :-D

Az SE miben más mint az NZ?

Annyiban más, hogy az SE hengerenkénti injektoros és 82 lovas, az NZ meg sima központis 60 lovas. Mind a kettő 8 szelepes, egyszerű konstrukció, kevés hibalehetőséggel. A 16 szelepes sokkal nyűgösebb, több a hibalehetőség és csak 8 lóerővel tud többet az SE-nél. Nekem is 16V van, jelenleg is csak szívok vele folyamatosan. Vegyél inkább egy SE hengerfejet, jobban jársz.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Annyiban más, hogy az SE hengerenkénti injektoros és 82 lovas, az NZ meg sima központis 60 lovas. Mind a kettő 8 szelepes, egyszerű konstrukció, kevés hibalehetőséggel. A 16 szelepes sokkal nyűgösebb, több a hibalehetőség és csak 8 lóerővel tud többet az SE-nél. Nekem is 16V van, jelenleg is csak szívok vele folyamatosan. Vegyél inkább egy SE hengerfejet, jobban jársz.

hát igen ha javitani kell mègis csak 2xer annyi szelepet kell cserèlni mint alapbol :-D

ès ha szerzek SE hengerfejet, trafot , kábelköteget ès AC pumpát akkor faragás nèlkül berakhato?

Link to comment
Megosztás:

hát igen ha javitani kell mègis csak 2xer annyi szelepet kell cserèlni mint alapbol :-D

ès ha szerzek SE hengerfejet, trafot , kábelköteget ès AC pumpát akkor faragás nèlkül berakhato?

Még nem csináltam ilyesmit, de szerintem igen. Majd az okosabbak segítenek. Úgy tudom volt már itt a fórumon olyan, aki átalakította SE-re az NZ-t. Kell egy SE ECU is!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Még nem csináltam ilyesmit, de szerintem igen. Majd az okosabbak segítenek. Úgy tudom volt már itt a fórumon olyan, aki átalakította SE-re az NZ-t. Kell egy SE ECU is!

Rendben várom az infokat! Köszönöm a segìtsèget! :-)

Műszakin szolnak az ilyenèrt??

Link to comment
Megosztás:

Rendben várom az infokat! Köszönöm a segìtsèget! :-)

Műszakin szolnak az ilyenèrt??

Ez ugyan 1.6, és vectrába került, de a lényeg benne van. Neked mondjuk nem kell variálni a csatlakozókkal.

http://napivuki.blog.hu/2012/04/15/agyalas_9

http://napivuki.blog.hu/2012/05/15/c16nz_c16se_atepites

Persze.

Ha nem változik a károsanyag kibocsájtása (márpedig nem, sőt) akkor tökmind1 mi van rajta.

Főleg, hogy a motorszám marad.

Link to comment
Megosztás:

Ez ugyan 1.6, és vectrába került, de a lényeg benne van. Neked mondjuk nem kell variálni a csatlakozókkal.

http://napivuki.blog.hu/2012/04/15/agyalas_9

http://napivuki.blog.hu/2012/05/15/c16nz_c16se_atepites

Ha nem változik a károsanyag kibocsájtása (márpedig nem, sőt) akkor tökmind1 mi van rajta.

Főleg, hogy a motorszám marad.

Sajnos Magyarországon nem ezt nézik, mert ha így tennének, akkor a C14NZ-nek simán adhatnának kék plakit. Egy valamire való vizsgabiztos úgyis kiszúrja. :) A motorszám meg tartalmazza a befecskendezés típusát.

A levelezős műszaki vizsgánál más a dolog.

Link to comment
Megosztás:

Mikor elkezdtem utánajárni a motorcsere miatt a vonatkozó jogszabályoknak, végigtúrtam mindet.

Semmilyen jogszabály nem tartalmazza azt, hogy ne lehetne központiról hengerenkéntire váltani. Elektronikus befecskendezés mindkettő, ergo, nem változtattál az üzemanyagellátáson. Egyedüli megkötés,mint írtam is, hogy nem lehet rosszabb a károsanyag kibocsájtása.

Amúgy szerinted melyik vizsgabiztos tudja fejből az opel motorkódokat? :) Ha meg a motorszám stimmel, és nem egy karbi van a motoron, nem fogják elővenni a táblázatot hogy megnézegessék.

Link to comment
Megosztás:

Mikor elkezdtem utánajárni a motorcsere miatt a vonatkozó jogszabályoknak, végigtúrtam mindet.

Semmilyen jogszabály nem tartalmazza azt, hogy ne lehetne központiról hengerenkéntire váltani. Elektronikus befecskendezés mindkettő, ergo, nem változtattál az üzemanyagellátáson. Egyedüli megkötés,mint írtam is, hogy nem lehet rosszabb a károsanyag kibocsájtása.

Amúgy szerinted melyik vizsgabiztos tudja fejből az opel motorkódokat? :) Ha meg a motorszám stimmel, és nem egy karbi van a motoron, nem fogják elővenni a táblázatot hogy megnézegessék.

Ismerek egyet, aki vágja a témát. Ő szokta vizsgáztatni az Opelem. :)

Még mindig nem érted. Nem az üzemanyag ellátás a probléma, hanem az, hogy a motorkód szerint ilyen befecskendező rendszernek kell lennie rajta, de nem ilyen van.

De ezt mind úgy írod le, hogy minden esetben, a 42 millió vizsgabiztos közül mind a negyvenkettőmillió így fogja levizsgázni, hogy ha nem látnak rajta karbit, akkor átengedik.

Motorcserénél sem hobbiból van az, hogy csak ugyanolyan motorkódúra lehet cserélni.

Lehet itt játszani azzal, hogy a blokkon C14NZ van, ha ebből csak az C14 az igaz. :D

Mindenesetre ide ne gyere vizsgáztatni, mert meg fogja buktatni.

Link to comment
Megosztás:

Mikor elkezdtem utánajárni a motorcsere miatt a vonatkozó jogszabályoknak, végigtúrtam mindet.

Semmilyen jogszabály nem tartalmazza azt, hogy ne lehetne központiról hengerenkéntire váltani. Elektronikus befecskendezés mindkettő, ergo, nem változtattál az üzemanyagellátáson. Egyedüli megkötés,mint írtam is, hogy nem lehet rosszabb a károsanyag kibocsájtása.

Amúgy szerinted melyik vizsgabiztos tudja fejből az opel motorkódokat? :) Ha meg a motorszám stimmel, és nem egy karbi van a motoron, nem fogják elővenni a táblázatot hogy megnézegessék.

Nem hülyék a vizsgabiztosok. Amikor bevezették a teljesítmény utáni adózást (súlyadó vége) akkor késhegyre menő vitám volt a vizsgáztatókkal a CB750-es Hondám esetében. Minden forrást feltúrtak, csakhogy ne legyen igazam egy kisebb teljesítmény beírásával... Így aztán azóta is 78 lóerő után adózom.

Azért a 22 lóerő különbség nem semmi adó vonzattal jár az NZ vagy SE esetén!

Link to comment
Megosztás:

Nem, tényleg nem hülye, de ha lát egy gyárinak kinéző motort, úgy, hogy a motorszám is stimmel, nem fog elkezdeni vájkálni. Attól meg hogy hengerenkénti injektor van rajta, nem lesz erősebb. Ahhoz hengerfejet, dugót, és vezműtengelyt is cserélni kell, Azt meg kívülről nem mondja meg senki. Bemérni meg nem fogják.

Link to comment
Megosztás:

Nem, tényleg nem hülye, de ha lát egy gyárinak kinéző motort, úgy, hogy a motorszám is stimmel, nem fog elkezdeni vájkálni. Attól meg hogy hengerenkénti injektor van rajta, nem lesz erősebb. Ahhoz hengerfejet, dugót, és vezműtengelyt is cserélni kell, Azt meg kívülről nem mondja meg senki. Bemérni meg nem fogják.

Hengerenkéntihez cserélni kell a hengerfejet és a veztengelyt is.

Link to comment
Megosztás:

A c14nz alapjárati motorja ugyanaz, mint a c16nz-é vagy sem?

Még az se-é is ugyanaz, csak annál másképp áll a csati. Sőt, a c18nz is ugyanaz.

nem hiszem. Aki azt akar, annak az van. Aki meg sz.pni szeret, meg locsolni a pénzt ide-oda az próbál ilyet papírozni.

Fastránál nem olyan nagy szopás,mert gyakorlatilag az összes fajta motort megkapta, így csak át kell íratni a forgalmit, meg kifizetni az adó/bizti különbséget. Nem feltétlenül hülyeség, mert egy komplett autócsere, átírással, stb sem biztos hogy kevesebbe kerül, így meg ráadásul tudja az ember hogy mit épít be, és megvan az építés öröme is.

Link to comment
Megosztás:

Még az se-é is ugyanaz, csak annál másképp áll a csati. Sőt, a c18nz is ugyanaz.

Fastránál nem olyan nagy szopás,mert gyakorlatilag az összes fajta motort megkapta, így csak át kell íratni a forgalmit, meg kifizetni az adó/bizti különbséget. Nem feltétlenül hülyeség, mert egy komplett autócsere, átírással, stb sem biztos hogy kevesebbe kerül, így meg ráadásul tudja az ember hogy mit épít be, és megvan az építés öröme is.

Nem úgy van az! :) Csak azonos motorkód esetén lehet terveztetés nélkül, meg igazolás nélkül motort cserélni, tehát típus azonos motor esetén. Motorkód változás esetén sajnos... Közlekedési főfelügyeletnél kell engedélyeztetni. Terveztetni kell, megmutatva, hogy mely pontok a gyári rögzítési pontok, mik változtak a beépítés folyamán, aztán elvinni a kocsit egy márkaképviseletbe, ahol kérni kell egy szakvéleményt, igazolást, hogy a fékek, lengőkarok, féltengelyek, kormánymű, megfelelnek-e az adott motorhoz, tehát a jármű forgalomba helyezését a gyártó is garantálja, hogy gyári alkatrészekből, gyári szinten lett átépítve. Ha ezek megvannak, kifizeted az engedélyeztetési procedúrát, műszakit, majd átvonulsz a NAV-hoz, befizeted a műszaki adatlapod alapján a regadót, ezt követően el tudsz menni a változást beíratni a forgalmidba. Kicsit húzós. Jah! És példul X14NZ helyére nem tehetsz C16SE-t, C18XE-t, mert az engedélyt csak azonos, vagy magasabb környezet védelmi osztályba tartozó gépjármű esetén adnak ki. C motorkódos motornál sajnos az X-es motorkód már jobb besorolású, így tehát a C motorokat Classicba nem igazán fogják engedni, de C motorkódosba igen.

Link to comment
Megosztás:

na most akkor pontosan mit is kellene cserèlni? :-D komplett hengerfej, vagy csak másik ház+vezèrműtengely? mondjuk èn már komplett motorcserèn is gondolkoztam csak nem tudom,h a papirmunka mennyibe kerülne... valaki ebben jártas?

Én csak azt nem értem, hogy ha valaki vesz egy használt Fastrát (amit ma már 100 ezertől kezdve mérnek függetlenül attól, hogy hány lóerős) és ráadásul megveszi az adott karosszériába valaha beépített leggyengébb motorral, akkor miért akar kicsit később vért izzadva legális, fél legális, esetleg illegális módon pár többlet lovacskát beleeszkábálni abba a szerencsétlen autóba?

Hacsak nem versenypályázni akar a delikvens, de akkor megint miért veszi a létező leghaloványabb motorral?

Ma már ezeket a tizen huszon éves kocsikat motorteljesítménytől függetlenül azonos árért kínálják százával! Nem Bugatti ez vagy Veyron!

Link to comment
Megosztás:

Köszi a fotókat! Erre még ránézek, de nem ezért dadog az biztos, mert letekert tanksapkával sem jó. Még ezt a lambdát lehet megpróbálom. Gondolom bontóban 2-3 ezerért kapok, próbára jó lesz. Amúgy valószínűleg még a gyári van benne. Óra szerint 137 ezer van most benne, de gyakorlatilag szerintem olyan 250 ezer körül lehet. Igaz többen írták itt, hogy az hidegen nem figyel, de végül is melegen is csinálja. Csak akkor simul ki az alapjáratom, ha hosszabb utat megyek vele és úgy állok meg. Ha álló helyben melegítem fel alapjáraton üzemmelegre, akkor úgy is dadog. Még arra gondoltam, hogy kiveszem az injektorokat és beáztatom őket petróleumba, hátha segít. Ha nem, akkor marad az ultrahangos tisztítás, vagy esetleg érdemesebb lenne venni bontottakat? Sajnos ahol eddig néztem mindenhol csak gyári Boscht találtam 40-45 ezer/darab áron. Na ennyit nem fogok kiadni érte, főleg, hogy lehet nem is az a baja. Ami egyedül az injektorhiba mellett szól az az, hogy tankolás után jött elő a probléma. Viszont a CO-m már 2 éve is magas volt műszakin, pedig akkor még nem dadogott. A katalizátorom is csupa korom volt, amikor lekapta a szerelőm.

Ennél a szelepnél nem a tanksapka a gond. Ha nem zár le, mindegy, hogy le van véve a tanksapka vagy sem. A lezáratlanságból eredő fals levegő szívás a gond. A tanksapka szusszanás az egyik jele ennek... ;-)

Az injektorra meg írtam hogy lehet egyszerűen kipróbálni!

Bontóban is lehet venni injektort, 2-3 ezerért darabját. Arra viszont ügyelni kell, hogy megfelelőt vegyél.

A Corsákban és a Tigrákban hiába X14XE motorkódú moci van, nem olyan az injektor mint a Astráé. Tapasztalatból írom!

Link to comment
Megosztás:

Még az se-é is ugyanaz, csak annál másképp áll a csati. Sőt, a c18nz is ugyanaz.

Fastránál nem olyan nagy szopás,mert gyakorlatilag az összes fajta motort megkapta, így csak át kell íratni a forgalmit, meg kifizetni az adó/bizti különbséget. Nem feltétlenül hülyeség, mert egy komplett autócsere, átírással, stb sem biztos hogy kevesebbe kerül, így meg ráadásul tudja az ember hogy mit épít be, és megvan az építés öröme is.

Nem beépíteni sz.pás, hanem lepapírozni. De megnyugtatlak, egy astránál, már simán drágábbra ki tud jönni egy átépítés megterveztetése, vizsgáztatása, meg a rohangászás, mintha vesz egy másik autót. Az, hogy milyen motorokkal szerelték, a kutyát nem érdekli, vagy kódra ugyan az legyen, vagy ne akarjon róla az ember papírt. Még a németekhez kivinni, lepapírozni, aztán újra honosítani is egyszerübb, mint itt elintézni bármit.
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.