Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

hát én mentem pályán 130-at 400kg üveggel megpakolva csak épp nem 8L-et evett hanem 15-öt :D amúgy nem csak melóra használnám . csak ugyebár az a tényező is bejön , hogy kb 300 a keret rá... namármost nemtudom álmodozzak e jóállapotú 100 lovasról avagy tegyek le róla teljesen. szeretnék egy erősebb autót.... :( :D

Nem akarlak elkeseríteni, de ez az összeg nagyon kevés, ha azt nézem, hogy levonom az átírási, eredetvizsga, forgalmi...stb költségeket és még az autóra nem is költöttél, de vásárlás után mindjárt meg kellene csinálni az olajcserét, vezérlés-és vízpumpa cserét, szűrők cseréjét, hogy legalább az alapvető dolgok rendben legyenek és nyugodtan használatba vehesd az autót. Ezeknél az autóknál ebben a korban aztán előjöhet már más egyéb probléma is amire most nem számítasz de aztán vásárlás után kiderül hamarosan erre is meg arra is költeni kellene, hibátlan "költségmentes" autót ne várj ennyi pénzért. 100lovast is biztosan lehet kapni ennyiért, de hogy jót is??? Nem kizárt, de szerencse és/vagy sok utánajárás kell hozzá viszont ennél az összegnél minden motorra ez érvényes.

Link to comment
Megosztás:

Ha elsősorban városban melóra használod akkor szerintem bőven elég az alap 1,4 60LE. Fogyasztás szempontjából is ez lenne javasolt, de ami még fontosabb, ebből lehet még találni megkíméltet, de akár újszerűt is és választék is van bőven. Ha autópályán is használni fogod akkor C14SE-t javaslom 82 LE-vel, szüleimnek is ilyen van és jól használható 130 km/h-ig. Igaz már ez is többet eszik városban mint a 60LE-s. A nagyobb teljesítményű motorok jobban mennek, de városban többet is fogyasztanak és minél nagyobb teljesítményű motort akarsz annál kisebb a választék és sajnos annál jobban le vannak amortizálódva a "gondos" tulajdonosoknak hála érte. Nagy teljesítményű motor=kockázatosabb vétel.

Attól függ! Motorban egy többet futott 2 literes lehet jobb akár egy keveset futott 1.4-nél is ha minden megfelelően volt cserélve, felügyelve. Egy nagyobb köbcentis motornál nem csak a köbcentik nőnek, hanem az anyagvastagságok is, míg a fordulatszám akár csökkenhet is, hiszen egy 2 literes motornál nem kell annyira magas fordulaton indulni, mint egy 1.4 60 lóval, és a motort nem a folyamatos egyenletes üzem, hanem a hirtelen kapott nyíró erők vágják haza.

Link to comment
Megosztás:

Attól függ! Motorban egy többet futott 2 literes lehet jobb akár egy keveset futott 1.4-nél is ha minden megfelelően volt cserélve, felügyelve. Egy nagyobb köbcentis motornál nem csak a köbcentik nőnek, hanem az anyagvastagságok is, míg a fordulatszám akár csökkenhet is, hiszen egy 2 literes motornál nem kell annyira magas fordulaton indulni, mint egy 1.4 60 lóval, és a motort nem a folyamatos egyenletes üzem, hanem a hirtelen kapott nyíró erők vágják haza.

Például a C20NE...

300 ezer kilométerrel, bontatlan motorral, max. 1 liter olaj fogyasztással 10 ezer kilométeren. Már a pincéből is húz, gyakorlatilag 1500-as fordulattól használható és folyamatosan tol 4500-ig. De az már a 190-es sebességet jelenti, röhögve.

Link to comment
Megosztás:

Például a C20NE...

300 ezer kilométerrel, bontatlan motorral, max. 1 liter olaj fogyasztással 10 ezer kilométeren. Már a pincéből is húz, gyakorlatilag 1500-as fordulattól használható és folyamatosan tol 4500-ig. De az már a 190-es sebességet jelenti, röhögve.

Az enyém is használható 1500-tól csak nincs a környéken akkora egyenes hogy felgyorsuljak így 60-ra mert közben beérek a városba. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni a következő problémával kapcsolatban:

X14XE motorkód. Hibajelenség: Alapjáraton meleg motornál (amikor a fordulat visszaesik 900 körül) a kipufogónál olyan jelenség van mintha egy traktor lenne. Talán olyasmi mintha 3 henger menne. Legkisebb gázadásra jó, fogyasztás jó, teljesítmény is megfelelő. Azt vettem még észre,hogy ha sokat megyek vele autópályán akkor 1-2 napig jó. Gyertyákat kicseréltem, (A motor felől hallgatva tökéletes a járás, bár a jelenség miatt kicsit rázza a motort, ha a gyertyapipákat egyesével leszedem akkor is látszik, hogy megy mind a 4 henger), EGR szelepet lezártam, alapjárati motort kitakarítottam, hibakód nincs.

Télen kezdte el, akkor kicsit többet kellett vele várni beindítás után de most jobb időben 1-2 perc és jön a jelenség.

Van valakinek ötlete mi lehet?

Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

30.000km, de itt is kikeresheted: http://autokacik.pl/files/279586500-ServicePlan2001-2004.pdf

Bosch FR78-at 60e-nél cseréltem és még nem volt semmi baja, de már nem lehet kapni. :( A kétpólusú GM-et 30e-nél ki kellett dobni, addig viszont nem volt vele gond. (hozta a kötelezőt)

Az én GMjeim 92 ezret futottak és még mindig azok a tartalék gyertyák a kesztyűtartóban. :D

Azt hiszem amikor azt írják hogy si, az nem jelent mindíg hengerenkénti injektort ami ugye SE motorkódú.

Lehet persze csak ritkább.

De.

Link to comment
Megosztás:

Attól függ! Motorban egy többet futott 2 literes lehet jobb akár egy keveset futott 1.4-nél is ha minden megfelelően volt cserélve, felügyelve. Egy nagyobb köbcentis motornál nem csak a köbcentik nőnek, hanem az anyagvastagságok is, míg a fordulatszám akár csökkenhet is, hiszen egy 2 literes motornál nem kell annyira magas fordulaton indulni, mint egy 1.4 60 lóval, és a motort nem a folyamatos egyenletes üzem, hanem a hirtelen kapott nyíró erők vágják haza.

Ez igaz, de szerintem csak elméletben. A gyakorlatban viszont a nagy teljesítményű motorokat jobban is hajtják, sportosan használják mert hát azért is vették nem nagypapás kocsikázásra. Egyáltalán nem biztos hogy alacsony fordulatszámon indulnak és közlekednek vele, sőt! Az elméleti előny tehát többnyire elveszik. Egy 2 literest is tönkre lehet vágni annyi idő alatt mint az 1,4-est! Emellett vannak olyanok akik annál inkább nem tartják karban mondván ez úgyis mindent kibír. A C20NE motorokból a legfiatalabb is az idén már 20 éves. Akármennyire strapabíró motor, de ennyi idősen bőven van már benne kockázat valamint olyan állapotú autót ezzel a motorral mint epk947-é nem találsz mert szinte az összes szét van már rohadva és a többség már a bontókban végezte vagy fogja végezni hamarosan! Összefoglalva nincs értelme ilyen autót ajánlani olyannak aki a meglévő autóját akarja JOBBRA cserélni és nem ritkaságokat keres, hanem mindennapi használatra hosszabb távon is alkalmas melós autót, ami az ő számára is belátható időn belül elérhető a piacon. Persze élvezetesebb nagy motorral autót vezetni, tudom, hiszen nekem is ez van, de ettől függetlenül ma már nem ajánlom senkinek csak fanoknak vagy hobbiautósoknak ajánlanám ill. akinek van pénze vagy nem sajnálja rákölteni mert másképpen már nem lehet ezeket rendben tartani.

Link to comment
Megosztás:

Például a C20NE...

300 ezer kilométerrel, bontatlan motorral, max. 1 liter olaj fogyasztással 10 ezer kilométeren. Már a pincéből is húz, gyakorlatilag 1500-as fordulattól használható és folyamatosan tol 4500-ig. De az már a 190-es sebességet jelenti, röhögve.

Ez mind szép és jó, csak az a baj, hogy a te autód állapota fehér holló a magyar piacon.

Módosítva : Astra F Caravan
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni a következő problémával kapcsolatban:

X14XE motorkód. Hibajelenség: Alapjáraton meleg motornál (amikor a fordulat visszaesik 900 körül) a kipufogónál olyan jelenség van mintha egy traktor lenne. Talán olyasmi mintha 3 henger menne. Legkisebb gázadásra jó, fogyasztás jó, teljesítmény is megfelelő. Azt vettem még észre,hogy ha sokat megyek vele autópályán akkor 1-2 napig jó. Gyertyákat kicseréltem, (A motor felől hallgatva tökéletes a járás, bár a jelenség miatt kicsit rázza a motort, ha a gyertyapipákat egyesével leszedem akkor is látszik, hogy megy mind a 4 henger), EGR szelepet lezártam, alapjárati motort kitakarítottam, hibakód nincs.

Télen kezdte el, akkor kicsit többet kellett vele várni beindítás után de most jobb időben 1-2 perc és jön a jelenség.

Van valakinek ötlete mi lehet?

Köszönöm

azt lefelejtettem, hogy hibakód nincs.

Kaptam már egy ötletet, hogy mégiscsak a gyújtás körül nézelődjek. Megnézem majd mégegyszer a kábeleket, de lehet esetleg gyújtás hiba? Mert csak alapjáraton csináljon. Gázadásra jó, fogyasztás is jó (városban 7 körül, karavánnál az jónak mondható nagyon is) és teljesítmény is megfelelő.

Ja és úgy látom/hallom, hogy a 4 henges teljesen jól megy, csak a kipufogónál van ez a probléma. Azért azt még leírom, hogy kicsit gyengébb ilyenkor alapjárathoz közeli fordulaton, tehát elindulásnál könnyen lefullad.

Link to comment
Megosztás:

Bordó nem? :D

De! :D

Sőt, tegnap óta még bordóbb! Mert kapott új lakkot a tetejére, meg az orrára. Aztán kapott még megújított alvázvédelmet, meg tetőkárpit javítást ahol kezdett leválni. (Kárpitos végezte nem szakbarbár! :D ) Most jut eszembe, hogy a jobb hátsó rugótányért is javította a lakatos, mert már kikezdte a rozsda... :angry: .

Ősszel nekirugaszkodom a futóműnek... :icon10:

Link to comment
Megosztás:

De! :D

Sőt, tegnap óta még bordóbb! Mert kapott új lakkot a tetejére, meg az orrára. Aztán kapott még megújított alvázvédelmet, meg tetőkárpit javítást ahol kezdett leválni. (Kárpitos végezte nem szakbarbár! :D ) Most jut eszembe, hogy a jobb hátsó rugótányért is javította a lakatos, mert már kikezdte a rozsda... :angry: .

Ősszel nekirugaszkodom a futóműnek... :icon10:

A tetőkárpitom megint szinte csak a felfogatásokon lóg, de olyan nehezen szánom rá magam....

Link to comment
Megosztás:

De! :D

Sőt, tegnap óta még bordóbb! Mert kapott új lakkot a tetejére, meg az orrára. Aztán kapott még megújított alvázvédelmet, meg tetőkárpit javítást ahol kezdett leválni. (Kárpitos végezte nem szakbarbár! :D ) Most jut eszembe, hogy a jobb hátsó rugótányért is javította a lakatos, mert már kikezdte a rozsda... :angry: .

Ősszel nekirugaszkodom a futóműnek... :icon10:

köszi

A tetőkárpitom megint szinte csak a felfogatásokon lóg, de olyan nehezen szánom rá magam....

pedig nem olyan bonyi, csak időigényes

Link to comment
Megosztás:

Ma végre megjött a várva várt csomag. SKF vezérműszíj, SKF görgő, Rouville vízpumpa, Wahler termosztát. Az egész 20 mátyás és pár száz kopeka.

Egyébként a vízpumpához nem szoktak alapból adni tömítést? Csak mert nekem nincs a dobozában. :(

Ez bolttól függ, a termosztáthoz adtak?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni a következő problémával kapcsolatban:

X14XE motorkód. Hibajelenség: Alapjáraton meleg motornál (amikor a fordulat visszaesik 900 körül) a kipufogónál olyan jelenség van mintha egy traktor lenne. Talán olyasmi mintha 3 henger menne. Legkisebb gázadásra jó, fogyasztás jó, teljesítmény is megfelelő. Azt vettem még észre,hogy ha sokat megyek vele autópályán akkor 1-2 napig jó. Gyertyákat kicseréltem, (A motor felől hallgatva tökéletes a járás, bár a jelenség miatt kicsit rázza a motort, ha a gyertyapipákat egyesével leszedem akkor is látszik, hogy megy mind a 4 henger), EGR szelepet lezártam, alapjárati motort kitakarítottam, hibakód nincs.

Télen kezdte el, akkor kicsit többet kellett vele várni beindítás után de most jobb időben 1-2 perc és jön a jelenség.

Van valakinek ötlete mi lehet?

Köszönöm

azt lefelejtettem, hogy hibakód nincs.

Kaptam már egy ötletet, hogy mégiscsak a gyújtás körül nézelődjek. Megnézem majd mégegyszer a kábeleket, de lehet esetleg gyújtás hiba? Mert csak alapjáraton csináljon. Gázadásra jó, fogyasztás is jó (városban 7 körül, karavánnál az jónak mondható nagyon is) és teljesítmény is megfelelő.

Ja és úgy látom/hallom, hogy a 4 henges teljesen jól megy, csak a kipufogónál van ez a probléma. Azért azt még leírom, hogy kicsit gyengébb ilyenkor alapjárathoz közeli fordulaton, tehát elindulásnál könnyen lefullad.

Talán a kipufogóddal lehet még valami pl. zörög ér hozzá valamihez vagy nincs jól rögzítve vagy a motortartó és/vagy váltótartó bakok már nem tökéletes állapotban vannak.... Esetleg el van tömődve a katalizátorod vagy összeomlott belül... stb. Nehéz elképzelnem a jelenséget amit írsz, az is lehet, hogy nem hiba csak te gondolod annak. Szerintem nézd meg a gyújtást ahogy javasolták, ha tökéletes akkor van értelme tovább találgatni. Nem túl alacsony fordulaton használod a motort? Ezeket néha meg kell hajtani, mert lerakódik benne a korom. Az XE-k ellustulnak ha csak városban rövid távon és túl alacsony fordulaton üzemeltetik és erre még rátesz egy lapáttal ha állandó a hideg üzem is. Ha pályázás után rendbe jön akkor ennek is lehet köze hozzá.

Link to comment
Megosztás:

Talán a kipufogóddal lehet még valami pl. zörög ér hozzá valamihez vagy nincs jól rögzítve vagy a motortartó és/vagy váltótartó bakok már nem tökéletes állapotban vannak.... Esetleg el van tömődve a katalizátorod vagy összeomlott belül... stb. Nehéz elképzelnem a jelenséget amit írsz, az is lehet, hogy nem hiba csak te gondolod annak. Szerintem nézd meg a gyújtást ahogy javasolták, ha tökéletes akkor van értelme tovább találgatni. Nem túl alacsony fordulaton használod a motort? Ezeket néha meg kell hajtani, mert lerakódik benne a korom. Az XE-k ellustulnak ha csak városban rövid távon és túl alacsony fordulaton üzemeltetik és erre még rátesz egy lapáttal ha állandó a hideg üzem is. Ha pályázás után rendbe jön akkor ennek is lehet köze hozzá.

Biztos, hogy probléma, remeg az egész autó ezáltal belül is lehet érezni. Alapjárati fordulat 950 körül van (OBD kábellel mérve). Kicsit lehet, hogy hamar váltok felfelé városban. Pályázás után egy kicsit rendbe jön, pár napig. Egyébként a katalizátort már mondta más is. Ha szétszedem a kipufogó csövet a katalizátor előtt esetleg kizárhatnék 1-2 dolgot, csak mit szólnak majd a szomszédok :)

Gyújtás szerintem rendben van, mert a motor felől egyenletesen jár és a fogyasztás is rendben van. Lehet olyan, hogy csak alacsony fordulaton van gond a gyújtással?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.