Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

Amúgy nem értem miért agyaltok mindenféle elektronikákon.Én tisztán használom az E85-öt,torpanás meg fulladás nélkül.A hideginditás az egyetlen problémám,de ahogy visszaolvastam ezen az elektronikák sem segitenek.Nekem egy nagynyomású AC,állitható nyomásszabályzó van benne,meg a légtömegmérő rugóját kicsit lazábbra állitottam.Ha jobban belegondoltok ugyanazt értem el mint az elektronikával,ami az én esetemben kb 90rongy lett volna.Ez meg került 25-be.Már csak a hideginditásra kell valamit kiagyalnom.

Link to comment
Megosztás:

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Módositások nélkül az enyém se szeretné.De az elektronika árának a negyedéből megszerettettem vele.

Azért ha véletlen nem tudsz E85-t tankolni, lehet előszedni a tizes kulcsot meg a csavarhúzót, aztán bújod

a motorteret, miközben állítgatod a nyomást, hogy éppen jó legyen :huh:

Elektronikával pedig rosszabb esetben egy kapcsoló, jobb esetben semmi nyűg <_<

Amúgy meg ha jól emlékszem 40 körül mennek ezek a cuccok.

Link to comment
Megosztás:

Azért ha véletlen nem tudsz E85-t tankolni, lehet előszedni a tizes kulcsot meg a csavarhúzót, aztán bújod

a motorteret, miközben állítgatod a nyomást, hogy éppen jó legyen :huh:

Elektronikával pedig rosszabb esetben egy kapcsoló, jobb esetben semmi nyűg <_<

Amúgy meg ha jól emlékszem 40 körül mennek ezek a cuccok.

Itt a környéken van kút bőven,ha mégse ott a gáz pluszban.De a nyomást is vissza tudom állitani fél perc alatt.Az igazi egy belülről állitható elektronikus szabályzó lenne,de sajna olyat még sehol nem láttam.

Link to comment
Megosztás:

Írtam pár sort a fejlesztőknek, hogy küldjenek néhány fényképet a kész adapterről, a beépítésről és küldjék el a használati/beépítési útmutatót.

Nagyon kiváncsi vagyok :huh: :D

Na, ma megjött a válasz az E(y)85 adapterre az ukrán fejlesztőkről (azért van (y) a nevében, mert ugyebár ukrán) <_<

Tehát az adapteren 1 db nyomógomb és 4 db LED dióda van (a képeket mellékeltem).

BIG_0004846272.jpg

BIG_0004846274.jpg

Az adapter gyárilag el lesz látva az adott autótípushoz szükséges csatlakozókkal, így egyszerűen és gyorsan lehet fel/le szerelni (pl. garanciás autóknál a szerviz előtti látogatás alkalmával :lol:).

A 4 db LED jelentése:

1) «Бензин» – красный светодиод, tehát: piros LED - "Benzin"

2) «Зимнее» топливо Е85 – синий светодиод, tehát: kék LED - "Téli" üzemanyag - E85

3) «Летнее» топливо Е95 – желтый светодиод, tehát: sárga LED - "Nyári" üzemanyag - E95

4) «Этанол» - зеленый светодиод, tehát: zöld LED - tiszta szesz (ethanol) - vagyis E100.

A hidegindítás megkönnyítése érdekében a gyújtást be kell kapcsolni, és csak kb 5-10 másodperc (állítható) után kell indítózni.

Az adapter könnyen átállítható más kalibrációs értékekre (tehát pl. más benzin/ethanol keverék értékre, ill, az ethanol üzemmód esetén a befecskendezési impulzus "növekedésének" nagysága is állítható) anélkül, hogy bármilyen külső eszközre szükség lenne. A pontos állítási mechanizmust majd a használatiban küldik el.

Továbbá pár szóban írtan az újabb, még fejlesztés alatt álló, gyújtás előszöget is módosító adapterről, ennek az a lényege, hogy rá kell csatlakozni a főtengely felső holtpont jeladóra (ill. néhány autónál szükség lehet még a vezérműtengely jeladóra történő felcsatlakozás is), utánna az adapter először csak megtanulja, hogy a jeladók milyen impulzusokat adnak (hogy utána a motorvezérlő ne adjon hibajelzést) ezután pedig az üzemanyag változtatásakor módosítani fogja az előgyújtás szöget is (ez is természetesen kalibrálható lesz manuálisan).

Vélemények? (nekem személy szerint tetszik) :D

Link to comment
Megosztás:

Továbbá pár szóban írtan az újabb, még fejlesztés alatt álló, gyújtás előszöget is módosító adapterről, ennek az a lényege, hogy rá kell csatlakozni a főtengely felső holtpont jeladóra (ill. néhány autónál szükség lehet még a vezérműtengely jeladóra történő felcsatlakozás is), utánna az adapter először csak megtanulja, hogy a jeladók milyen impulzusokat adnak (hogy utána a motorvezérlő ne adjon hibajelzést) ezután pedig az üzemanyag változtatásakor módosítani fogja az előgyújtás szöget is (ez is természetesen kalibrálható lesz manuálisan).

Vélemények? (nekem személy szerint tetszik) <_<

Erről a holtpontijeladós mókáról nekem az a véleményem, hogy necces sztori.

Először is, mert ezzel baromi nagy kárt lehet tenni a motorban... másodszor pedig az előgyújtás szögét

sokminden befolyásolja, és ha egy fix értékkel elkezded eltolni, akkor biztos hogy változni fog a motor

viselkedése egy-egy esetben, tehát pl ingadozó-egyenetlen alapjáratot kapsz.

Továbbá azt sem hiszem, hogy pl egy X16XEL főtengely tárcsájának "sormintáját" képes lesz leutánozni

teljesen időhelyesen ez a kütyü, így pedig becsúszhat x-aktás hiba a motor működésében.

Véleményem szerint ezt ki lehetne hagyni, ha nem akarnak sok panaszos megkeresést az ügyfeleiktől :huh:

Lényegében csak a tunerkedésben lenne fontos az előgyújtási szögek változtatása, ha valaki eco módot

szeretne, akkor tökéletesen megfelelnek a gyári értékek is, főleg ha a motor már kopogásszenzorral

működik, mert az automatikusan a még gyárilag leprogramozott legoptimálisabb szögeket fogja úgyis

engedni :D

Link to comment
Megosztás:

Csont nélkül.Amúgy semmit nem fogsz észrevenni.Kisit piaszagúbb lesz a kipuff.gáz.Kb. ennyit! :D

A teszkónál üldözőbe veszik majd a borbogarak <_<

Ezentúl nem a kocsit akarják majd visszatolni a százasért,hanem adnak egy százast,ha rábukhatnak a kipuffra egy tíz percet :huh:

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.