Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Ha jól olvastam és értelmeztem, akkor az első tankolás után nem sokkal célszerű a benyaszűrőt cserélni igaz? Kb. mennyi idő amíg "kitakarítja" a dzsuvát?

Ma tervezem az első tankolást megejteni. Idáig 98-ast tankoltam és most 50% 95 + 50% Etanol.

Link to comment
Megosztás:

Ha jól olvastam és értelmeztem, akkor az első tankolás után nem sokkal célszerű a benyaszűrőt cserélni igaz? Kb. mennyi idő amíg "kitakarítja" a dzsuvát?

Ma tervezem az első tankolást megejteni. Idáig 98-ast tankoltam és most 50% 95 + 50% Etanol.

Max. 1000km löttyel vagy direktben használva.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a support-ot, logjaimat láttad (ecut cseréltem)?

Jaja, most volt módomban jobban átbogarászni. Így már jobbnak tűnik a lambdaszabályzás, csak ezeket

be kéne állítgatni:

CSETLAM=185,80

CSETINJPARAM=16,24,12,24

Aztán próbáld ki, logolj egyet.

Ma délután indítottam 8 fokban,kicsit sokat tekertem,de ment elsőre,bár kicsit bután röfögve indult.

Melegen semei gond,jónak tűnik.

Fogyi is kezd beállni a flextek szintjére.

Valamilyen megoldást nem tudunk kitalálni erre az AC problémára?Ha máshonnan adunk a kütyünek tápot az nem jó?

Engem nem zavar a sárga lámpa,de lesz most két X14XE ügyfél,akiket bemarketingeltem... :lol:

FIRST-re még lehet rakni kicsit, bár neked szetintem az üa nyomás hiánya miatt mindenképpen nehezebben fog

indulni kicsit. Majd Te is kapsz AC kapcsoló modult, tesztelheted ;)

AC relé hibakódra majd kipróbálunk valamit...

Igy adagolva használva is készüljek a benzinszűrő cserére? Csak, hogy ne lepődjek meg ha 1000 km után megáll az autó :)

Ajánlott kb 1000km etanolozás után cserélni ;) Nem nagy tétel :P

Link to comment
Megosztás:

Köszi, ma meló után beállítom és csinálok új logot!

Tegnap este beszereltük egy Astra G Z14XE-be a kütyüt csináltunk egy mini logot róla:

http://data.hu/get/2342487/Z14XE_Gerberelso.log.html

OP-Com-al lett ellenőrizve a vízhőfok, gázpedál állás, ford.szám stb.

Ajánlom neked Bazsit (Opel Tormásinál dolgozik autovill. szerelő) mint beszerelő műhelyt. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nah..drága szesztestvéreim :lol:

Szombaton beletoltam kb 9.5 litert énis, igy első kattanásig tele lett a tank....hátbazz....nemtudom mivan, de az autó meg van bokrosodva, menne mint a mérgezett egér pedig most nagyon el lehet lustulva, hónapok óta nem ment ki a városból.....érzésre sokkal jobban ugrik, jobban megy, lendületesebben mozog.....eddig nagyon tetszik!

Kicsit bátrabb leszek és többet tankolok rá ;) ;)

Igy adagolva használva is készüljek a benzinszűrő cserére? Csak, hogy ne lepődjek meg ha 1000 km után megáll az autó :)

Nos akkor most képzeld el, 100% etanollal + a Gabi átalakítójának Sport módjával. Néha még én is meglepődök, pedig már etanoloztam elég sokat. :P

Link to comment
Megosztás:

Meg még egy tapasztalat. Mióta szeszelek, sokkal nagyobb a vákuum a tankban. Tankolás után érezhetően jobban megy a gép és jó nagyokat szuszog, mikor leveszem a tanksapkát. Sztem a párolgás nem akkora mértékű, mint a benzinnél, ezért a szükségesnél többet szív el a motor.

Valakinek hasonló tapasztalata?

Link to comment
Megosztás:

Meg még egy tapasztalat. Mióta szeszelek, sokkal nagyobb a vákuum a tankban. Tankolás után érezhetően jobban megy a gép és jó nagyokat szuszog, mikor leveszem a tanksapkát. Sztem a párolgás nem akkora mértékű, mint a benzinnél, ezért a szükségesnél többet szív el a motor.

Valakinek hasonló tapasztalata?

A tankszellőztetéssel tényleg nagyon óvatosan nekem 2 tankom horpadt be és lyukadt ki mire a szűrőt "cseréltem" (szétfurkáltam). Azóta semmi gond de az valószínű hogy a caravan lapos tankjával hamarabb elbánik a vákuum! A szűrő egy aktív szenes tartály a jobb első sárvédő alatt! (az Fben)!

Az a baj, hogy az a motor felé menő ágban van és nem akarom h falsot szívjon ott. Nekem szerintem a másik csővel lesz gondom, ami a kormánymű jobb oldalától megy hátra a tankba. Az lehet eldugulva, mert elvileg ott kapna levegőt a TANK!

Link to comment
Megosztás:

Gabi!

Valamilyen megoldást nem tudunk kitalálni erre az AC problémára?Ha máshonnan adunk a kütyünek tápot az nem jó?

Engem nem zavar a sárga lámpa,de lesz most két X14XE ügyfél,akiket bemarketingeltem... :lol:

Soros dióda az AC-relétől az injektorok felé menő tápvezetékbe?

Ajánlott kb 1000km etanolozás után cserélni :) Nem nagy tétel ;)

Gábor, Fehérvár környékén van beszerelő műhely? Lehet lesz egy X20XEV automata Omega, mik a tapasztalatok ezzel a motorral?

Link to comment
Megosztás:

Hali.

Felesben használt e85-95 benzinnél, valamennyi százalékban elszegényedik a keverék?

Vagy ha pár literrel több az e85?

Vagy ezt még jól kezeli az ecu?

És ha sokkal több az e85 öt, az milyen károsodást okoz a motorban?

Most 60% etanollal, és 40% benzinnel járok, nem vettem észre sok különbséget az 50-50-hez képest. Kicsit talán később hagyja abba a torpanást hidegen.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok...én is gondolkozom hogy tankolok e85-t a verdába x14nz ..nemtudom nem e ártok a motornak evvel max 50-50% ba tenném csak..mondjuk elöször kisebb mennyiséggel...nemlessz tőle baja az autonak...bizonytalan vagyok..mert ugye az autot benzinnel találták ki...igy van meg a kenése neki gondolom én..de javitsatok ki ha tévedek...nemfog ettől esetleg jobban kopni vagy ilyesmi...bocsi hogy ilyen tudatlan vagyok ezzel kapcsban...de nyugtassatok meg hogy nemlessz annyira nagy baj :lol: köszi

Link to comment
Megosztás:

sziasztok...én is gondolkozom hogy tankolok e85-t a verdába x14nz ..nemtudom nem e ártok a motornak evvel max 50-50% ba tenném csak..mondjuk elöször kisebb mennyiséggel...nemlessz tőle baja az autonak...bizonytalan vagyok..mert ugye az autot benzinnel találták ki...igy van meg a kenése neki gondolom én..de javitsatok ki ha tévedek...nemfog ettől esetleg jobban kopni vagy ilyesmi...bocsi hogy ilyen tudatlan vagyok ezzel kapcsban...de nyugtassatok meg hogy nemlessz annyira nagy baj :lol: köszi

Hát az a baj, hogy jobban fog kopni... :) Így nem harminc év alatt kopik szét, hanem 29 év alatt! ;):D

Félre a tréfát, nem fogsz ártani neki. Van itt olyan aki már két éve etanollal megy és mégsem vitte el a kóku a kenését! ;)

Link to comment
Megosztás:

Aki csak városban megy(Budapest), szerintem nem éri meg használni. Sajnos az ára benzin függő és arányosan emelkedik. Ez az üzletpolitika kissé visszavetheti az elterjedését. Ha nem lenne sok a túlfogyasztás, akkor megérné. Így azt mondom csak sokat autópályázó cartársaknak éri meg átállni. Én ha állandó városban mennék, akkor csakis lpg, vagy kis dizel.

Link to comment
Megosztás:

Aki csak városban megy(Budapest), szerintem nem éri meg használni. Sajnos az ára benzin függő és arányosan emelkedik. Ez az üzletpolitika kissé visszavetheti az elterjedését. Ha nem lenne sok a túlfogyasztás, akkor megérné. Így azt mondom csak sokat autópályázó cartársaknak éri meg átállni. Én ha állandó városban mennék, akkor csakis lpg, vagy kis dizel.

No és a környezetvédelem?? Hogy elmondhatod magadról kevésbé vagy káros mint a többiek, és még az illetod is jó??... Neked semmi nem jó? ;) :lol: :)

Link to comment
Megosztás:

No és a környezetvédelem?? Hogy elmondhatod magadról kevésbé vagy káros mint a többiek, és még az illetod is jó??... Neked semmi nem jó? ;) :lol: :)

hagyjad csak...

ha kormolni akar akkor csak kormoljon....aztán meg moshatja a kocsi hátulját a fekete dzsuvától! ;)

Link to comment
Megosztás:

A legnagyobb "poén" az új zöldkártya címke lesz, nekem 93-as a verdám pirosat fog kapni annak ellenére, hogy mérésnél etanollal simán leveri a mostani benzines autócsodákat. Gondolom később még kitalálják, hogy ilyen régi autókkal ne lehessen bárhová behajtani stb. :lol:

Link to comment
Megosztás:

A legnagyobb "poén" az új zöldkártya címke lesz, nekem 93-as a verdám pirosat fog kapni annak ellenére, hogy mérésnél etanollal simán leveri a mostani benzines autócsodákat. Gondolom később még kitalálják, hogy ilyen régi autókkal ne lehessen bárhová behajtani stb. :lol:

Szokásos magyar betegség... nem eredmény, hanem vélt adatok alapján besorolás... Tipikus...

Link to comment
Megosztás:

Szia Gabi!

Hát nem tudom mit is tettünk tegnap a vassal, vagy is sejtem :lol: De egy biztos mióta szeszelek ilyen facán még nem indult az 5c-os garázsban, lassan talán sikerül szereznem egy laptopot pár hétre és akkor majd fincsin be lehet lőni ezt az értéket amit variáltunk. Lehet azért van nálam ez a gond a többi használóhoz képest, mert a Wesziék mikor berakták akkor nem a moci jeladóra kötötték a hőfok érzékelést?

Az bizti, most faca az indítás nagyon, ma ennek örömére meg is kapja a friss olajat a szezonra :)

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Aki csak városban megy(Budapest), szerintem nem éri meg használni. Sajnos az ára benzin függő és arányosan emelkedik. Ez az üzletpolitika kissé visszavetheti az elterjedését. Ha nem lenne sok a túlfogyasztás, akkor megérné. Így azt mondom csak sokat autópályázó cartársaknak éri meg átállni. Én ha állandó városban mennék, akkor csakis lpg, vagy kis dizel.

Ezt pont én tudom cáfolni, pont ugyanazzal a motorral. 20% körül de inkább alatta szokott nekem városban alakulni a túlfogyasztás, szóval nagyon megéri. Persze ez 100%-os használatra igaz. De azt látni kell, hogy ez az 1.8-as motor mindenhol és mindenből sokat eszik.... 10l alatt városban nehéz, 9 liter alatt meg országút, autópálya kombóba nehéz. Bár nem tudom, hogy benzinben ezt mit jelent. Mondjuk olyan 90-100 körül állandó tempó mellett mennyit eszik benyával? 7-8l körül van a pillanatnyi?

Még a túrához, hogy 9,5l lett ethanollal 100 km-en, ami szerintem nagyon jó, bár a bc szerint 8l benzin volt 100-on... Szóval így kb 18-19% a többlet. Gabi, vélemény? :)

Link to comment
Megosztás:

Aki csak városban megy(Budapest), szerintem nem éri meg használni. Sajnos az ára benzin függő és arányosan emelkedik. Ez az üzletpolitika kissé visszavetheti az elterjedését. Ha nem lenne sok a túlfogyasztás, akkor megérné. Így azt mondom csak sokat autópályázó cartársaknak éri meg átállni. Én ha állandó városban mennék, akkor csakis lpg, vagy kis dizel.

a 100 ft különbség az 100 ft különbség

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.