Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

Most már melegebb idő van és hidegindításnál újra előjött a magas alapjárat 1960 rpm pedig 58 KOhm-os ellenállás van sorbakötve, fals levegő kizárva TPS fesz ilyenkor magas mintha nyomnám a gázpedált. Ha lehúzom a folytószelep potit akkor beáll az alapjárat 980-ra, vagy ha kiveszem a kütyüt és anélkül újraindítom pl. Flextekkel vagy Hunflex-el.

Másik ami érdekes, hogy pl. 28 fokban első hidegindításkor ha nyomok egy kis gázt még 1 perc várakozás után is túldúsít azaz le akar fulladni várni kell még 1 percet, hogy kisimuljon. Ma ha lesz időm csinálok logot róla és megnézzük Tech1-el hátha találunk valamit.

injparam második paraméterét vedd kicsit lejjebb.

Ha előjön a magas alapjárat, és akkor online lehúzod csak a TPS vezetéket, akkor visszaáll az alapjárat rögtön,

vagy csak újraindítás után? Bödönöd átkötötted a folytószelep elé? ecotek szelep lezárva? 220 átalakító közül nálad

egyedüli a probléma, eddig a másik C14SE motornál is volt hasonló, de ott a bödön kitakarítása (és szerintem ezzel

a tömítetlenségi probléma megoldása) orvosolta a dolgot.

Szóval azért szaggat be a kocsi néha meg azért rángat, mert a nyomással szórakozom? Erre nem is gondoltam. Most beállítottam 3,6körül, egy ideig most így fog maradni. A lambdaszabályzás beálltát, hogy tudom ellenőrizni?

A programban a "lámpák" nem működésére tudsz valamit mondani? :rolleyes:

Akkor most hagyd így, és figyeld hogy idővel normalizálódik-e. Ha nem volt lámpád a programban, az pont

azért volt, mert nem ment a lambdaszabályzás, így a narancs nem ég, viszont amíg az nem megy, nem lehet

eco és sport mód sem. Illetve fullgáz után feljebbre veszi lambdaszabályzás nélkül a dúsítást, ezért érezhetted

úgy, hogy "sport módban ragad". Indítás után max 60-70 fokos motornál már be kell kapcsolnia a narancs

lámpának, az a normális.

Link to comment
Megosztás:

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Enyémben nincs "bödön", ecotek szelep le van zárva és online azaz járó mocinál lehúzom a TPS csatit egyből helyreáll az alapjárat. Lehet, hogy az én kütyüm hibás, 200-ból lehet 1 rossz. :rolleyes: Fals levegőtől nem emelkedne meg az ecu TPS bemenetének feszültsége mintha nyomnám a gázpedált egy kicsit, miközben nem csinálok semmit. Tech1-el megnézetem újra, kíváncsi vagyok ilyenkor milyen fojtószelep állapotot jelez.

Link to comment
Megosztás:

Enyémben nincs "bödön", ecotek szelep le van zárva és online azaz járó mocinál lehúzom a TPS csatit egyből helyreáll az alapjárat. Lehet, hogy az én kütyüm hibás, 200-ból lehet 1 rossz. :rolleyes: Fals levegőtől nem emelkedne meg az ecu TPS bemenetének feszültsége mintha nyomnám a gázpedált egy kicsit, miközben nem csinálok semmit. Tech1-el megnézetem újra, kíváncsi vagyok ilyenkor milyen fojtószelep állapotot jelez.

Ne a TPS csatit húzd le ilyenkor, hanem a zöld átalakító vezetéket próbáld lekötni.

Amúgy ha az elmélet, miszerint az átalakító TPS jelvezetéke lenne befolyással az alapjárati

hibára, azért is sántít nekem, mert ha a TPS csatit lehúzod a potiról, attól még az átalakító a jelvezetéken

keresztül ugyanúgy rákötve marad az ecura.

Bocs hogy mindig visszatérek a fals levegő témára, de ahhoz hogy egy motor 1300-1400 fordulat helyett

2000-en pörögjön, két dolog is kell... plusz üzemanyag, és plusz levegő. Az átalakító kit megadja az elsőt,

kérdés hogy a második miből adódik.

Link to comment
Megosztás:

Akkor most hagyd így, és figyeld hogy idővel normalizálódik-e. Ha nem volt lámpád a programban, az pont

azért volt, mert nem ment a lambdaszabályzás, így a narancs nem ég, viszont amíg az nem megy, nem lehet

eco és sport mód sem. Illetve fullgáz után feljebbre veszi lambdaszabályzás nélkül a dúsítást, ezért érezhetted

úgy, hogy "sport módban ragad". Indítás után max 60-70 fokos motornál már be kell kapcsolnia a narancs

lámpának, az a normális.

Oks rendben így hagyom. Nem csinálok vele semmit, holnap meg úgyis kell futkosnom ide oda a kocsival, megnézem hogy most már működnek-e a lámpák. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Opel Vectra B '96 2.0i 16V X20XEV-be melyik lenne a legjobb E85 elektronika?

Én csak is digitálisat vennék. Ebből két fajta van jelenleg. Az E85PowerKit, amit opel16v árul, meg a Bioetun, amit az e85tuning.hu.

Szimpátia kérdése melyiket választod. Nekem az előbbi van és maximálisan elégedett vagyok vele. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Én csak is digitálisat vennék. Ebből két fajta van jelenleg. Az E85PowerKit, amit opel16v árul, meg a Bioetun, amit az e85tuning.hu.

Szimpátia kérdése melyiket választod. Nekem az előbbi van és maximálisan elégedett vagyok vele. :rolleyes:

Na, nem is rossz ez az E85 Powerkit sem, de miért csak 3 év a gari? A többi 5 még a legvackabb is, valamint nem jár hozzá injektor csatlakozó?

Olvastam, hogy állítgattok pc-n keresztül. Mennyire nehéz beállítani úgy, hogy üzembiztos legyen? És mit takar a sport mód e85-tel a benzines módhoz képest? ;)

Link to comment
Megosztás:

Azért csak 3 év, mert a gyártót itt eléred, és ha nagyobb darab vagy nála, akkor levered rajta :D :D :rolleyes: ;)

Na, nem is rossz ez az E85 Powerkit sem, de miért csak 3 év a gari? A többi 5 még a legvackabb is, valamint nem jár hozzá injektor csatlakozó?

Olvastam, hogy állítgattok pc-n keresztül. Mennyire nehéz beállítani úgy, hogy üzembiztos legyen? És mit takar a sport mód e85-tel a benzines módhoz képest? :D

Link to comment
Megosztás:

Bocs hogy mindig visszatérek a fals levegő témára, de ahhoz hogy egy motor 1300-1400 fordulat helyett

2000-en pörögjön, két dolog is kell... plusz üzemanyag, és plusz levegő. Az átalakító kit megadja az elsőt,

kérdés hogy a második miből adódik.

Ok, megnézem úgy is beiktatok egy kapcsolót. Kifogom próbálni azt is ha leveszem a fojtószelep potit és kézzel tekergetem akkor mi történik, szerintem a plusz levegőt az alapjárati moci kivezérlésével tudja megoldani az ecu (zárt fojtószelepnél).

Ami még nagyon fura, hogy csak gyújtást adok rá és CGETANALOG-al lekérdezem akkor sem stabil a TPS fesz (58K-s ellenálláson keresztül):

POWER 12180mV

TPS 423mV

POWER 12180mV

TPS 441mV

POWER 12180mV

TPS 404mV

POWER 12180mV

TPS 441mV

POWER 12180mV

TPS 423mV

POWER 12180mV

TPS 460mV

POWER 12180mV

TPS 460mV

POWER 12180mV

TPS 404mV

Menetközben üzemmeleg mocinál alapjárat 1460-1540 között ingadozik:

[LAM]430/670mV 70/790mV 180/1160mV 1.01/0.97 L1T24-Q0/E0-1 [iNJ]1485 2.2ms 2%/17%/24% C5% [ANA]F2I89T0

POWER 12953mV

TPS 423mV

ICT 3974mV

LOUT 171mV

LIN 108mV

[LAM]390/530mV 120/660mV 190/870mV 1.02/1.00 L1T22-Q4/E1-1 [iNJ]1522 2.1ms 2%/17%/24% C5% [ANA]F2I89T0

POWER 12953mV

TPS 257mV

ICT 3698mV

LOUT 729mV

LIN 552mV

Lehúzott TPS csatinál (poti lehúzva, de a kütyü még rajta van) alapjárat gyári érték 950 körül mozog:

[LAM]360/670mV 60/670mV 220/1120mV 1.03/0.97 L1T18-Q14/E11-1 [iNJ]958 2.5ms 6%/16%/24% C4% [ANA]F2I97T0

POWER 12824mV

TPS 36mV

ICT 3238mV

LOUT 907mV

LIN 636mV

POWER 12916mV

[LAM]400/540mV 60/750mV 220/860mV 1.02/1.00 L1T32-Q0/E5-1 [iNJ]927 2.5ms 6%/16%/24% C4% [ANA]F2I97T0POWER 12824mV

TPS 18mV

ICT 3256mV

LOUT 480mV

LIN 480mV

[LAM]360/670mV 60/670mV 220/1120mV 1.03/0.97 L1T18-Q14/E11-1 [iNJ]958 2.5ms 6%/16%/24% C4% [ANA]F2I97T0

POWER 12824mV

TPS 36mV

ICT 3312mV

LOUT 425mV

LIN 419mV

POWER 12916mV

TPS 55mV

ICT 3293mV

LOUT 389mV

LIN 379mV

POWER 12935mV

TPS 18mV

ICT 3312mV

LOUT 602mV

LIN 613mV

Link to comment
Megosztás:

Közben dolgoztam kütyüt kivettem, alapjárati mocit, fojtószelepházat kitakarítottam. Minden vákuumcsövet, kartelcsövet alaposan átvizsgáltam de nem találtam semmi fals levegőre utaló jelet, féktisztítóval is körbefújtam mindent de semmi alapjárat emelkedést nem okozott. Utána visszaraktam a kütyüt beindult szépen járt 10 msp-ig utána elkezdett emelkedni az alapjárat 1460-ig, elvágtam a kütyü zöld TPS vezetékét és ugyanúgy 1460-as alapjáratot tartotta. :rolleyes: Ennek "örömére" lehúztam a TPS csatit egyből beállt az alapjárat gyárira persze sárga lámpa kíséretében. Tesztelni fogom ha ilyenkor a kütyüt mode=0-ba kapcsolom olyankor biztosan nincs dúsítás visszaáll-e az alapjárat gyárira.

Menetközben lehet üzemmódot váltani vagy le kell állítani a mocit hozzá?

Link to comment
Megosztás:

injparam második paraméterét vedd kicsit lejjebb.

Ha előjön a magas alapjárat, és akkor online lehúzod csak a TPS vezetéket, akkor visszaáll az alapjárat rögtön,

vagy csak újraindítás után? Bödönöd átkötötted a folytószelep elé? ecotek szelep lezárva? 220 átalakító közül nálad

egyedüli a probléma, eddig a másik C14SE motornál is volt hasonló, de ott a bödön kitakarítása (és szerintem ezzel

a tömítetlenségi probléma megoldása) orvosolta a dolgot.

Szia Gabi!

Nem iktattam ki a bödönt, az alapjárati moci csavarjai nem voltak szerintem rendesen meghúzva, bár nem tudom mitől is lazulhatott meg, tehát csak azt puceváltam át és tettem vissza. Tehát minden dolog maradt beépítésileg a régi, csak meghúztam két csavart. Bár az Eco módot még mindig nem kapcsoltam vissza, idő hiány, most Kopp-Kopp rendesen teljesít, bár holnap loggolok egyet, mitől lehet az, hogy indítás után 2-3mp-ig picit szögletes, de aztán elsimul a dolog.

Link to comment
Megosztás:

Közben dolgoztam kütyüt kivettem, alapjárati mocit, fojtószelepházat kitakarítottam. Minden vákuumcsövet, kartelcsövet alaposan átvizsgáltam de nem találtam semmi fals levegőre utaló jelet, féktisztítóval is körbefújtam mindent de semmi alapjárat emelkedést nem okozott. Utána visszaraktam a kütyüt beindult szépen járt 10 msp-ig utána elkezdett emelkedni az alapjárat 1460-ig, elvágtam a kütyü zöld TPS vezetékét és ugyanúgy 1460-as alapjáratot tartotta. :rolleyes: Ennek "örömére" lehúztam a TPS csatit egyből beállt az alapjárat gyárira persze sárga lámpa kíséretében. Tesztelni fogom ha ilyenkor a kütyüt mode=0-ba kapcsolom olyankor biztosan nincs dúsítás visszaáll-e az alapjárat gyárira.

Menetközben lehet üzemmódot váltani vagy le kell állítani a mocit hozzá?

Ezek alapján nem a kütyü okozza a problémát. Próbáld meg, hogy mindent visszakötsz, motort beindítod, és mikor megemelkedik a fordulatszám, egy néhány kOhmos ellenállást érintesz a poti barna és kék vezetéke közé. Ha ettől visszaesik a fordulatszám, akkor a poti hibás, ill. testelési problémája van.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a tippeket, a poti télen lett cserélve tehát gyári új az is. Kütyü zöld TPS vezetékét még nem kötöttem vissza és azóta tökéletes az alapjárat. Ami még kicsit fura, hogy 18-60 mV feszültséget mérek a kütyü zöld TPS vezetéke és a test között lehet, hogy ez okozza a zavart. Pár napig nem kötöm vissza tesztelem tovább kíváncsi vagyok, mert ilyenkor eco módban megy minden.

Link to comment
Megosztás:

Lenne egy kis gondom, Z14XEP Astra Classic II

E85-el használtam, most 60% etanol, 40% benzin van benne, és a kipufogógázas sárga lámpa kigyuladt. Majd még tankoltam bele 60km után 6l benzint, hogy javítsak a keverési arányon, de a lámpa maradt. :rolleyes:

Híbakód, amit kivillogott: 0170

Elvileg ez:

P0170=Tüzelőanyag-korrekció (Bank 1) funkció-rendellenesség

Ez meg fog szűnni, ha több benzin lesz benne, vagy szervizben tudják csak kiütni? Vagy valami behalt?

Link to comment
Megosztás:

Az ECO mód mit jelentene? Mit tesz olyankor az elektronika, a weboldalon nem találtam erre vonatkozóan semmit sem.

Szoftver frissítés csak a gyártónál lehetséges? Otthon nem mint egy fényképezőgépen vagy telefonon? Az új pc-s szoftver mikortól lesz elérhető?

Link to comment
Megosztás:

Az ECO mód mit jelentene? Mit tesz olyankor az elektronika, a weboldalon nem találtam erre vonatkozóan semmit sem.

Szoftver frissítés csak a gyártónál lehetséges? Otthon nem mint egy fényképezőgépen vagy telefonon? Az új pc-s szoftver mikortól lesz elérhető?

2.b. Normál automatikus üzem, automatikus "eco" móddal

Amennyiben engedélyezve van a felhasználó által az "eco" mód, az átalakító vizsgálja ennek a módnak a peremfeltételeit, melyek a következők:

- Üzemmeleg motor

- Aktív lambdaszabályzás

- Gázpedálállás min 10mp-e folyamatosan 30% alatti (részterheléses motorüzem)

Ha ezek a feltételek teljesülnek, az átalakító automatikusan átkapcsol eco módba. Ilyenkor a dúsítást fokozatosan csökkenti, miközben a gyári motorvezérlő felé menő lambda jelét is fokozatosan eltolja dúsabb irányba. Gyakorlatilag ezzel kicsit szegényít a keveréken, anélkül hogy a gyári motorvezérlő visszadúsítaná. A gyakorlatban így 1.01-1.04 lambdaérték tartható részterhelésen, miközben a dúsítás akár 2%-ra is lecsökkenhet (tehát kb eredeti benzines befecskendezési idő valósul meg). Így viszonylag nagy mértékű fogyasztáscsökkenés tapasztalható, mindenféle hátrány és negatív következmény nélkül. Az eco mód bekapcsolásakor és kikapcsolásakor semmi nem érezhető, a jármű használatában sem lehet ezt észlelni. Az eco mód használata közben sem tapasztalható semmi negatívum, a sebességtartásban, alapjáratban sem. Mivel ez a lambdaérték még nem mondható szegény keveréknek, és az etanol amúgy is alacsonyabb égési csúcshőmérséklettel rendelkezik, a motorra sem káros ez a mód. Amint a gázpedálállás meghaladja a 30%-ot, az eco mód automatikusan kikapcsol, és normál automatikus üzemre áll az átalakító. A 30%-os határ csak ajánlott érték, ezt a felhasználó állíthatja kedve szerint. Ha az eco paraméter tiltva van, akkor is működik az első fázisa az eco módnak, ami az átalakító szabályzási rendszerébe van integrálva.

Szoftver frissítés otthon nem megoldható, beszerelő műhelybe kell vinned, ahol egyébként is beépítették a kütyüt és ingyenesen felfrissítik. Az új szoftver már elérhető, 1.10es vagy afeletti szoftver verzióval működik csak. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Na, nem is rossz ez az E85 Powerkit sem, de miért csak 3 év a gari? A többi 5 még a legvackabb is, valamint nem jár hozzá injektor csatlakozó?

Olvastam, hogy állítgattok pc-n keresztül. Mennyire nehéz beállítani úgy, hogy üzembiztos legyen? És mit takar a sport mód e85-tel a benzines módhoz képest? :rolleyes:

Majd nézd meg, 5 év múlva hol lesz az a cég, aki ennyi garival árul ;) Normális ember műszaki cikkre 1 évet ad, kevésbé normális meg 3 évet... :D

Csatlakozó nincs hozzá, mivel ezt az átalakítót a motor kábelkötegébe kell bekötni. Aki nem sokat konyít az autó működéséhez, annak azért

nem gyerekjáték jól beállítani, de kis hozzáértéssel megoldható otthon is. De ha nem konyítasz az autóvillamossághoz eléggé, akkor inkább

szakműhelyi beszerelést és beállítást javaslok. Sport mód benzinnel annyira nem éles, de etanollal már jobbat villant.

Hétvégén, hogy érnél rá egy FW frissítésre? Pesten leszek szombat 11 - vasárnap 15 ig.

Sajna hétvégén nem vagyok, csak hétközben tudsz mostanában jönni.

Link to comment
Megosztás:

Ma taliztunk Gabival Kecskeméten ha minden igaz megtalálta a hibaforrást, tápfeszültség a kütyünél járó motornál 13.1V, aksinál 13.8V. Átvizsgálom az egész kábelköteget, köszönöm a segítséget. :rolleyes:

Csak remélem hogy itt lesz a probléma megoldása, meg az ecotek szelep zárásban. Majd szólj mi sikerült :D

Én is köszönöm a helpet,holnap még én is állítgatok és lehet hogy mégis cserélek AC-t,ha Losi is úgy akarja! ;)

Na most akkor minden frankó, eladod végre a flexteket? :D :D

Link to comment
Megosztás:

:rolleyes:

Csak kilóg a sorból azért kérdeztem ;)

Debrecenben a kassai úton akár be is tudnám szereltetni a kérdés csak az, hogy ott helyben be tudják nekem állítani? Vagy marad majd az otthoni állítgatás és a fórumon való zaklatásod? :D Még egy kérdés: van a debreceni beszerelő műhelyben ilyen elektronika raktáron vagy előbb rendelni kell tőled és azt tudják ők beszerelni?

Kábelköteg - injektor: akkor ez a cucc mindent az eredeti ECU-n keresztül vagy azt manipulálva vezérli?

Lehet hülye kérdés de mégis felteszem: mi az amiben más elektronika esetleg többet tud? És tervezed-e ilyen dolgok fejlesztését?

Nekem az az eco-normal-sport mód, az automata üzemanyag felismerés tetszene és jobban belegondolva az is jobb ha az injektorokat nem kell piszkálni legalább marad ott minden a gyári. + a kezelőfelülete is szimpatikus az elektronikának.

Link to comment
Megosztás:

Ma taliztunk Gabival Kecskeméten ha minden igaz megtalálta a hibaforrást, tápfeszültség a kütyünél járó motornál 13.1V, aksinál 13.8V. Átvizsgálom az egész kábelköteget, köszönöm a segítséget. :rolleyes:

Ez nálam is így van, de ennek ellenére semmi gondom nincs az EGR-en kivül:)

UDI Nem akartok közen egy FW-t frissíteni ??;)

Link to comment
Megosztás:

Azért csak 3 év, mert a gyártót itt eléred, és ha nagyobb darab vagy nála, akkor levered rajta :D :D ;) :D

Azért ez erős kijelentés volt, mert gyakorlatilag majdnem mindenki nagyobb, kivéve talán J0hnny-t. :rolleyes:

Seth! Ez a kit az ECU-t "veri át", ha jól értelmeztem eddig. Szal nem csak az injektorok nyitását variálja, hanem a lambda jelét is igyekszik az ecu felé jól mutatni. Természetesen nem csak átveri, hanem közben igyekszik javítani is a helyzeten, hogy a lambda jó is legyen.

Erről jut eszembe.... SZÉLESSÁVÚ ÜGYBEN HALADÁST AKAR A "NÉP" Gabi!!!! :D

Link to comment
Megosztás:

Nem véletlen volt :rolleyes: ;) :D

Azért ez erős kijelentés volt, mert gyakorlatilag majdnem mindenki nagyobb, kivéve talán J0hnny-t. :D

Seth! Ez a kit az ECU-t "veri át", ha jól értelmeztem eddig. Szal nem csak az injektorok nyitását variálja, hanem a lambda jelét is igyekszik az ecu felé jól mutatni. Természetesen nem csak átveri, hanem közben igyekszik javítani is a helyzeten, hogy a lambda jó is legyen.

Erről jut eszembe.... SZÉLESSÁVÚ ÜGYBEN HALADÁST AKAR A "NÉP" Gabi!!!! :D

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.