Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

A beállítandó értékeket pedig fejből tudja mondani neked. Utána még néhány hónapig érdemes finomítgatni a beállításokat.

Azért ez már nem ilyen huzavona :D Első beállításokon végig lehet menni könnyen, utána egy logot lehet küldeni nekem,

és javaslom a finombeállításokat még. Ezek után max egy kör kell még, a hidegindításra, ha az nem tökéletes. Egy hibátlan

autónál kb így néz ki, ha saját beépítés van. Persze játszhat még az is, hogy rosszul van bekötve az átalakító, és akkor

ki kell okoskodni, mi van rosszul kötve :lol:

Link to comment
Megosztás:

neten találtam, és gondoltam megosztom veletek :D

Diszkoverit néztem valamelyik este ott meg az élelmiszerárak növekedést taglalták, mint a bioüzemanyagok elterjedésének az egyik következménye. Ugye mindenki bioüzemegyagnak való alapanyagot fog termelni, étkezési gabona helyett, stb.stb. Nem Magyarországon hanem világviszonylatban.

Link to comment
Megosztás:

hát ennyi a gépkocsi gyártók állásfoglalása a e85 tel kapcsolatban:

http://data.hu/get/3590114/Allaspont_-_Bio...lhasznalas_.pdf

majdnem 1 éves blablahumbukszöveg.

Nem akarok senkit kioktatni, de ha már magyar a szöveg, és úgy is fogalmaznak, mi a francnak kell "ethanol"-ozni? Nálunk ez ETANOL.

Vagyis Bio-etanol. A gumit a Metanol bántja csak igazán, de nem is kicsit. Na meg a többi cucc.

Link to comment
Megosztás:

hát ennyi a gépkocsi gyártók állásfoglalása a e85 tel kapcsolatban:

http://data.hu/get/3590114/Allaspont_-_Bio...lhasznalas_.pdf

Érthető a nyilatkozat, mivel mindennemű felelősség alól kizárják magukat garanciális autók tekintetében. Kb ennyi.

A felsorolt motorkárosító hatások egyike sem valós viszont, csak a felelősség kizáráshoz kell valami okot mondani,

még ha alátámasztani nem is tudják (mert nem tudják).

Link to comment
Megosztás:

Érthető a nyilatkozat, mivel mindennemű felelősség alól kizárják magukat garanciális autók tekintetében. Kb ennyi.

A felsorolt motorkárosító hatások egyike sem valós viszont, csak a felelősség kizáráshoz kell valami okot mondani,

még ha alátámasztani nem is tudják (mert nem tudják).

Azért kíváncsi lennék, hogy pl. Saab-éknál mi a helyzet. Ott azért egy ideje már etanoloznak :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

nagyon gondolkodom az etanolos átalakításon, de szeretném megkérdezni a Ti véleményeteket is, hátha van már valami tapasztalat ezzel kapcsolatban.

Az autóm egy 1.4-es H Astra, Z14XEP motorral, és kb 155000 Km-rel. Mire számítsak? Van e valami negatív tapasztalat ezzel kapcsolatban (kopás, fogyasztás ilyesmire gondolok)? Mi a véleményetek ezzel az átalakítóval kapcsolatban?

http://bioetanolatalakito.hu/kategoria/flexifuel

Ez nekem azért lenne szimpatikus (annak ellenére hogy talán a legdrágább rednszer, ami magyaroroszágon kapható), mert az üzemanyag rendszerbe egy érzékelőt éíptenek, ami (állítólag) 2%os pontossággal képes meghatározni az üzemanyag összetételét, amivel egy teljesen autamata rendszer építhető. Ugye hasonlót más átalakítóknál nem találtam.

Válaszotokat előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

nagyon gondolkodom az etanolos átalakításon, de szeretném megkérdezni a Ti véleményeteket is, hátha van már valami tapasztalat ezzel kapcsolatban.

Van tapasztalat, és ha rászánsz 20 percet arra, hogy visszaolvass 20-30 oldalt (egy ekkora kiadásnál szerintem megéri ennyi időt feláldozni) akkor sok infót gyűjthetsz. Igaz nem erről az átalakítóról, de majd képben leszel :D

Link to comment
Megosztás:

Ez nekem azért lenne szimpatikus (annak ellenére hogy talán a legdrágább rednszer, ami magyaroroszágon kapható), mert az üzemanyag rendszerbe egy érzékelőt éíptenek, ami (állítólag) 2%os pontossággal képes meghatározni az üzemanyag összetételét, amivel egy teljesen autamata rendszer építhető. Ugye hasonlót más átalakítóknál nem találtam.

Az a szenzor egy saját építésű cucc, amit bebarkácsolnak az üzemanyagrendszer nagynyomású ágába, ez pedig biztonsági rizikót rejt.

A másik az, hogy nem tudják alátámasztani méréssel azt a 2%-ot, ugyanis ez a rendszer eléggé érzékeny az üzemanyag minőségre,

szennyezésre, adalékolásra. Abszolút nem pontos (a gyári FFV GM szenzor sem, azt is csak a lambdaszonda támogatásával használják).

Egyébként ha ez segít, egész nap a bioetanol témában forgok, de még élőben egy autóban sem láttam ilyet. De ha ezt választanád,

mindenképpen várjuk majd a tapasztalatokat.

Van más automata átalakító, ami ennél többet is tud, nem is olyan drága: http://e85power.hu

Link to comment
Megosztás:

Az a szenzor egy saját építésű cucc, amit bebarkácsolnak az üzemanyagrendszer nagynyomású ágába, ez pedig biztonsági rizikót rejt.

A másik az, hogy nem tudják alátámasztani méréssel azt a 2%-ot, ugyanis ez a rendszer eléggé érzékeny az üzemanyag minőségre,

szennyezésre, adalékolásra. Abszolút nem pontos (a gyári FFV GM szenzor sem, azt is csak a lambdaszonda támogatásával használják).

Egyébként ha ez segít, egész nap a bioetanol témában forgok, de még élőben egy autóban sem láttam ilyet. De ha ezt választanád,

mindenképpen várjuk majd a tapasztalatokat.

Van más automata átalakító, ami ennél többet is tud, nem is olyan drága: http://e85power.hu

Őszintén megmondom, ezzel az átalakítóval csak két dolog zavar:

1: utólagos xenonszett van az autóban (Siemens HID), és valahol olvastam, hogy ezt érdemes lenne belőle kiszerelni

2: Folyamatosan olyasmit olvasok, hogy utána kell állogatni a hidegindítás miatt...

Ellenben ha van valakinek ilyen motorra ilyen átalakító szerelve, és megosztja velem a beállításokat, akkor meggyőzve érzem magam :-)

Tényleg problémás a Xenon?

Link to comment
Megosztás:

Őszintén megmondom, ezzel az átalakítóval csak két dolog zavar:

1: utólagos xenonszett van az autóban (Siemens HID), és valahol olvastam, hogy ezt érdemes lenne belőle kiszerelni

2: Folyamatosan olyasmit olvasok, hogy utána kell állogatni a hidegindítás miatt...

Ellenben ha van valakinek ilyen motorra ilyen átalakító szerelve, és megosztja velem a beállításokat, akkor meggyőzve érzem magam :-)

Tényleg problémás a Xenon?

Hát... kötve hiszem, hogy bármit is bezavarna a xenonnak.

Viszont a másik témában csak annyi, hogy azért állítgatunk néhányan utána, mert a legtökéletesebb indítást akarjuk. Nekem pl tavaly egész télen hozzá se volt nyúlva, idén is csak azért babrálok vele, mert már van kisebb eszközöm, amivel könnyedén tudok állítani a műszeren. Szóval ez butaság, h mindig állítani kell, csak pl én elhivatott vagyok :D Most példának okáért egy TabletPc-t fogok a kocsiba eszközölni, amivel a valós fogyasztási értékeket tudom majd menet közben csekkolni. De mondom, ez csak az én hülyeségem.

Szóval 100%ig ajánlom neked az e85powert!

Link to comment
Megosztás:

Őszintén megmondom, ezzel az átalakítóval csak két dolog zavar:

1: utólagos xenonszett van az autóban (Siemens HID), és valahol olvastam, hogy ezt érdemes lenne belőle kiszerelni

2: Folyamatosan olyasmit olvasok, hogy utána kell állogatni a hidegindítás miatt...

Ellenben ha van valakinek ilyen motorra ilyen átalakító szerelve, és megosztja velem a beállításokat, akkor meggyőzve érzem magam :-)

Tényleg problémás a Xenon?

Végülis van köze egymáshoz a xenonnak, meg a motornak.. a motor hajtja a generátort, ami árammal látja el :lol:... Ezt hol olvastad?...

Azért mert a többi átalakítónál nincs ilyen topic, és az emberek nem vesézik ki a problémákat, ne hidd hogy nincs szívás pl hidegindítással... amúgy ha visszaolvasnál, nem Power kittel kezdődött ez a topic... Nem akartam Omegás mentalitást idehozzni, de ÓVASSÁVISSZA! :D

Link to comment
Megosztás:

Hát... kötve hiszem, hogy bármit is bezavarna a xenonnak.

Viszont a másik témában csak annyi, hogy azért állítgatunk néhányan utána, mert a legtökéletesebb indítást akarjuk. Nekem pl tavaly egész télen hozzá se volt nyúlva, idén is csak azért babrálok vele, mert már van kisebb eszközöm, amivel könnyedén tudok állítani a műszeren. Szóval ez butaság, h mindig állítani kell, csak pl én elhivatott vagyok :D Most példának okáért egy TabletPc-t fogok a kocsiba eszközölni, amivel a valós fogyasztási értékeket tudom majd menet közben csekkolni. De mondom, ez csak az én hülyeségem.

Szóval 100%ig ajánlom neked az e85powert!

nem az átalakító zavar a xenonnak, hanem fordítva, amiben van ráció, hiszen a xenon 25 KV-on működik, a kocsiban meg 12 V van...

A probléma ott lehet, hogy a nagyfrekis Xenon zavarjaleket ültet(het) a kocsi 12V-os hálózatára. Ami esetleg zavarhatja az átalakítót. és a kérdés innentől fogva az, hogy zavarja-e? sajnos Osszcilloszkópos méréseket nem tudok produkálni, hogy hoygan is nézhet ki az autó 12V-ja, valóban vannak-e rajta zavarjelek...

Link to comment
Megosztás:

Végülis van köze egymáshoz a xenonnak, meg a motornak.. a motor hajtja a generátort, ami árammal látja el :lol:... Ezt hol olvastad?...

Azért mert a többi átalakítónál nincs ilyen topic, és az emberek nem vesézik ki a problémákat, ne hidd hogy nincs szívás pl hidegindítással... amúgy ha visszaolvasnál, nem Power kittel kezdődött ez a topic... Nem akartam Omegás mentalitást idehozzni, de ÓVASSÁVISSZA! :D

visszaolvastam, hidd el :-)

Link to comment
Megosztás:

nem az átalakító zavar a xenonnak, hanem fordítva, amiben van ráció, hiszen a xenon 25 KV-on működik, a kocsiban meg 12 V van...

A probléma ott lehet, hogy a nagyfrekis Xenon zavarjaleket ültet(het) a kocsi 12V-os hálózatára. Ami esetleg zavarhatja az átalakítót. és a kérdés innentől fogva az, hogy zavarja-e? sajnos Osszcilloszkópos méréseket nem tudok produkálni, hogy hoygan is nézhet ki az autó 12V-ja, valóban vannak-e rajta zavarjelek...

Ezekben az autókban már eleve szörnyen rossz minőségű az elektromos rendszer, és nagyobb a zavar rajta, mint a lakitelki adótorony mellett a sokol rádión.

Alapvetően az átalakító működését nem befolyásolja, egyedül az USB kommunikációba zavarhat be, ha a számítógép csatlakoztatva van rá.

Hidegindításra az esetek nagy részében nem kell ráfinomítani a beszerelés után, egy részében egyszer érdemes (mert pl csak másodikra indul hidegben), és csak

nagyon kevés van, akinek ennél többször kell állítani, de ott is sokszor kiderül, hogy az autó miatt szívott (pl rossz akku, régi gyertyák, amik erősen befolyásolják

az etanolos hidegindítást).

Link to comment
Megosztás:

én abszolute meggyőzve érzem magam, már csak két kérdésem maradt ezzel az átalakítóval (E85power) kapcsolatban:

- Hajdúszoboszló környékén hol szerelik be, és mennyiért?

- Menniy ideig tart az eszköz beszerelése ehhez a motorhoz?

Debrecenben ( http://e85power.hu lapon megtalálod a konkrét elérhetőséget ) van legközelebb partnerműhely.

Megrendelni is tudod ott a honlapon, akkor jár hozzá ingyen 1 évig kedvezménykártya a tankoláshoz.

46000 bruttó az átalakító, 15-ért szerelik be.

Kb 3-4 óra a szerelés.

Link to comment
Megosztás:

Én magamnak szereltem be és az első beállításokat Gábor telefonos vezénylete mellett végeztem el.

Nem olyan vészes, csak egy megfelelő kacsolási rajz kell a kocsihoz, meg némi műszaki érzék.

A beállítandó értékeket pedig fejből tudja mondani neked. Utána még néhány hónapig érdemes finomítgatni a beállításokat.

Úgy tudom,hogy 2 potméter van rajta,és azokkal lehet állítani.

Azokkal a hideg,és meleg alapjáratot lehet állítani?

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.