Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Karosszéria


gsi.tamás

Recommended Posts

Akkor jó ha nem vészes. Mi hál' istennek min. ketten leszünk :) Jah most hogy említetted a lámpát elöl. Nem láttál belőle véletlenül kapcsolható verziót? Amúgy sem egy térképolvasó reflektor, de az poén h télen ki kell nyitnom az ajtót ha meg akarok nézni egy bármit. (mondjuk már be van készítve egy zseblámpa, de akkor is, ha már leszedjük a kárpitot, akkor lehet h olyat kéne beletenni) már ha létezik. Ha nem akkor lehet h én alkotok vmi kapcsolót. Úgyis van egy-két dugózott vak kapcsoló a kormány környékén. (nem egy túlextrázott darab :) )

Nekem is itt mondták hogy a fényszóró kapcsolóját ki kell húzni és lőn világosság. :) Még az ikon is rajta van a kapcsolón, de én is csak 2 év elteltével tudtam meg. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Hmm... :) Nem egy szokványos megoldás :) A franc se nézegette azt a kapcsolót :D Köszi, akkor ez a része letudva a dolognak. Már majdnem csináltam még egy kapcsolót de akkor fenntartom valami olyannak amiről csak később tudom meg h hülye vagyok :rolleyes: én még csak fél éve opelezek és túl sok infóm nem volt az autóról eddig. Mióta regeltem ide azóta meg... szal jó kis hely ez :)

Link to comment
Megosztás:

Hmm... :) Nem egy szokványos megoldás :D A franc se nézegette azt a kapcsolót :D Köszi, akkor ez a része letudva a dolognak. Már majdnem csináltam még egy kapcsolót de akkor fenntartom valami olyannak amiről csak később tudom meg h hülye vagyok :) én még csak fél éve opelezek és túl sok infóm nem volt az autóról eddig. Mióta regeltem ide azóta meg... szal jó kis hely ez :)

Jó bizony! Sőt, hasznos is! :D Én nem vagyok hozzáértő, de szükség esetén itt sokan sok mindenben tudnak majd segiteni. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Hmm... :) Nem egy szokványos megoldás :) A franc se nézegette azt a kapcsolót :D Köszi, akkor ez a része letudva a dolognak. Már majdnem csináltam még egy kapcsolót de akkor fenntartom valami olyannak amiről csak később tudom meg h hülye vagyok :rolleyes: én még csak fél éve opelezek és túl sok infóm nem volt az autóról eddig. Mióta regeltem ide azóta meg... szal jó kis hely ez :)

De ha érdekel Hening cartárs épített be omi lámpát amin van 2 forgatható térképkapcsolós rész is. Ha majd itt lesz biztos szívesen eldicsekedik vele. :D

Link to comment
Megosztás:

Közbe eszembe jutott még egy bibi. (ahogy elkezdem végiggondolni az autót rájövök h van egy csomó kis hólyesége amivel már megtanultam együtt élni, de azért nem érintene hátrányosan ha mégsem lennének :rolleyes: ) a hátsó ülés pl egy tök jó állapotó darab. Sztem előző tulajnál mindig le volt döntve, és teherautónak használta a vasat mert a kárpit is, a tömés is, minden olyan mint az új, kivéve a dupla ülésnél a gombot. Pontosabban a komplett reteszelő mechanikát. Sztem szétugrott a téma, mert a gomb nem jön vissza a helyére, és így nem is lehet kiakasztani ahhoz a fém fülhöz ami a kerék dob csomitartóban lévő részén van. Előferdült már hogy megletéses fékezés után a hátsó ülésen lévő laptopom közeli ismeretésgbe került egy láda almával, mert az ülés támla így nem akad ki a helyére hanem lazásan ledől és engedi ami hátul van. Azt a mechanikát lehet javítani vhogy, vagy üléscsere nélkül nem úszom meg? (ha nem lenne ilyen szép állapotban maga az ülés akkor egyértelmű lenne a csere, de így sajnálnám kivágni)

Link to comment
Megosztás:

De ha érdekel Hening cartárs épített be omi lámpát amin van 2 forgatható térképkapcsolós rész is.

Nekem is van de a szekrényben porosodik. El kéne passzolni.

Link to comment
Megosztás:

Kicsit érdekes a stílusom de ma valahogy így megy :rolleyes: ugyanolyan regényt írok mint eddig csak most több részletben. Nah mindegy. Nekem egy 94-es légzsák-nélküli, kormányszervo-nélküli "irányítórendszerem" van egy mostanra már lyukasra kopott szivacskilógós kormánykerékkel. Azt tudom hogy a légzsákos kerék nem megy fel rá, azt valaki már egyszer megsúgta régebben, de szemezgetek egy gyári 3küllős GSi kormánykerékkel csak nem tudom hogy fel lehet -e tenni ennek a helyére. Valaki esetleg megkísérelt hasonlót?

Link to comment
Megosztás:

Közbe eszembe jutott még egy bibi. (ahogy elkezdem végiggondolni az autót rájövök h van egy csomó kis hólyesége amivel már megtanultam együtt élni, de azért nem érintene hátrányosan ha mégsem lennének :rolleyes: ) a hátsó ülés pl egy tök jó állapotó darab. Sztem előző tulajnál mindig le volt döntve, és teherautónak használta a vasat mert a kárpit is, a tömés is, minden olyan mint az új, kivéve a dupla ülésnél a gombot. Pontosabban a komplett reteszelő mechanikát. Sztem szétugrott a téma, mert a gomb nem jön vissza a helyére, és így nem is lehet kiakasztani ahhoz a fém fülhöz ami a kerék dob csomitartóban lévő részén van. Előferdült már hogy megletéses fékezés után a hátsó ülésen lévő laptopom közeli ismeretésgbe került egy láda almával, mert az ülés támla így nem akad ki a helyére hanem lazásan ledől és engedi ami hátul van. Azt a mechanikát lehet javítani vhogy, vagy üléscsere nélkül nem úszom meg? (ha nem lenne ilyen szép állapotban maga az ülés akkor egyértelmű lenne a csere, de így sajnálnám kivágni)

Lehet javitani nekem is ilyen volt, amikor megvettem a kocsit. Le kell szerelni az ülést, asszem először ki kell pattintani a bolhákat, hogy levehesd a hátsó kárpitot, aztán alul 3-3 torx csavar fogja a zsanért. Magát a szerkezetet úgy emlékszem popszegeccsel fogatták fel, én lefúrtam. Aztán már úgyis meglátod mi a baja, nekem maga a beakadó fül ami műanyag-fém kombináció volt eltörve. Kiszereltem és fúrtam-reszeltem egyet laposvasból. visszaraktam a régi helyére, és csavarral raktam vissza a szerkezetet. De ha nincs kedved kínlódni vele biztos lehet venni bontóba, csak lehet hogy üléssel együtt. Végülis az ülést nem muszáj leszerelni a javításhoz, csak úgy kényelmesebb.

Link to comment
Megosztás:

Lehet javitani nekem is ilyen volt, amikor megvettem a kocsit. Le kell szerelni az ülést, asszem először ki kell pattintani a bolhákat, hogy levehesd a hátsó kárpitot, aztán alul 3-3 torx csavar fogja a zsanért. Magát a szerkezetet úgy emlékszem popszegeccsel fogatták fel, én lefúrtam. Aztán már úgyis meglátod mi a baja, nekem maga a beakadó fül ami műanyag-fém kombináció volt eltörve. Kiszereltem és fúrtam-reszeltem egyet laposvasból. visszaraktam a régi helyére, és csavarral raktam vissza a szerkezetet. De ha nincs kedved kínlódni vele biztos lehet venni bontóba, csak lehet hogy üléssel együtt. Végülis az ülést nem muszáj leszerelni a javításhoz, csak úgy kényelmesebb.

Akkor nem cserélem le, majd reszelgetek én is egy kicsit, de a meleget azért megvárom vele. Nem vagyok egy téli élőlény. Tavasszal nem lesz opelhiányom az tuti. Igazából ami nem hidegindításhoz kapcsolódik azt kitoltam tavaszra :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Opeles újévet mindenkinek,

Valaki kapta már le a tetőkárpitot caravanban? Nekem nem enyhén elengedte magát a szövet és most a középen lévő bolhákon , meg a szélén lóg az egész. Ha csak nézem nem is néz ki rosszul bár kicsit koporsó feelingje van azokkal a hullámokkal :rolleyes: de az nem tetszik túlságosan h cseszi a hajamat állandóan. Nyáron még jó volt mert lehúzott ablakkal a szél felküldte a tetejére és úgy jó volt, de most picit hűvös van hozzá. Jah, meg a tetősínek elég csúnyán meg voltak (és még vannak) barmolva már amikor hozzánk került, de kaptunk bontóba egész óccsóért két tök jól kinéző darabot. Nah most ezt a két problémát gondoltuk egyben kéne megalkotni, mert ha már egyszer levesszük a kárpitot akkor már véglegesen kéne visszadobni. Kérdés hogy valahol lehet -e kapni komplett tetőkárpitot, mert egy pár kárpitossal beszéltünk de olyan árakat mondtak az újrakárpitozásra hogy akkor inkább a hajamon hordom a tetejét amíg megvan az autó..... Azért gondoltam még a cserét mert ahogy megnyomkodtam a tetőt belülről, elég erősen szétporladt jellegű érzés volt a szivacs a textil fölött. Igazából már "csak" egy tetőkárpit kéne.

Megtaláltam, itt található.

Link to comment
Megosztás:

...

Néhány dolgon már átestem azokból, amik után érdeklődsz:

ülés: ha van közeledben bontó mindenképpen érdemes meggondolni a cserét, mert ha szürke belős a kocsid, még meg is köszönik, ha elviszed az ülést, :) (A plüssök és az újabb feketék már vészesebbek árban, de Vaterán találni néha fillérekért olyanokat is.)

kormány: GSi kormányt raktam fel én is, nem nagy művészet, de nagy valószínűséggel rá lesz rohadva a régi, szóval a kalapálásra felkészülhetsz.:rolleyes: Ha a régi kétküllős kormányod van, egy élmény lesz a csere után autózni, mert a légzsák nélküli GSi kormány kisebb, valamint vastagabb a karimája és az anyaga is jobb. (A légzsáktalan classic-okban is ez a háromküllős kormány van, szóval nem csak gsi-t kell direktben keresni!)

tetőkárpit: kiszedéséről J0hnny írt egy remek leírást, ezt beszúrtam a hozzászólás aljára. Nekem egy kárpitosként hobbiként dolgozó szaki kárpitozta újra (10eFt volt jó minőségű, puha, nem koszolódó, szivacsos anyaggal, ráadásul segített a ki és beszerelésnél is), de magad is megcsinálhatod. A régi szövetet és szivacsot le kell szedni, majd megfelelő ragasztóval mehet fel a kiválasztott anyag. Ha a gőzölt karton normális állapotban van, inkább a felújítást javasolnám, mert a használt előbb-utóbb újra el fogja engedni, biztosan piszkos lesz valahol. Ráadásul a régi szövetnél csak jobbat tudsz felrakni.

J0hnny tetőkárpit-kiszedési guide-ja:

"Első ülésekre beülve letudod szedni a napellenzőket, kapaszkodókat(rinyavas) és a két A oszlop műanyagjait! (A rinyavasakat a csavarok kicsavarása után ki kell tépni a helykről, mert a száruk recézve is van!)

Aztán beülsz hátra és hátul is rinyavasak le, majd az öveknél kiszeded a két felső csavart a műanyag elemből, hogy a B oszlop takaró elemeit megtudod bontani. Nem kell az öveket leszedni, alsó állásba tolod az övtartót és a műanyag elem enged annyit befelé a kédergumik alol, hogy kitudod majd alóla húzni a tetőkárpitot.

Hátul le kell venni a műanyag borítást(3 csavar) és ha mindent meglazítottál és elöl már lóg az egész(az ajtógumikéderek alól is kiszedted a kárpitot), akkor először előre kell megmozdítani az egészet óvatosan, aztán az oldalait nagyon finoman behajtani és a B oszlopoknál kiszabadítani.

Ha az egész lejött már és csak az ülések fejtámlái tartják bent, akkor a csomagtérajtón keresztül átlósan oldalra fordítva kitudod húzni. Figyelj a széleire,az egész kárpit tartóanyaga végül is gőzzel kikeményített papír.

Ragasztónak jó a pálma tex, vagy valami jóféle hőálló kárpitragasztó."

Link to comment
Megosztás:

Elsősorban a négyajtós Cartársak válaszát várom arra a kérdésemre miért van az, hogy a csomagtérajtó (ami addig leheletfinom ejtésre is becsukódott) most csak igen erős behatásra, odacsapásra záródik. Egyik pillanatról a másikra...

Ahogy szétszedés nélkül is láttam, hogy egy kis pöcök nagyon bizonytalanul mozog a zárszerkezetben...

GYanítom, hogy ez lehet a probléma.

De zárni lehet, csak elég erősen rá kell nehézkedni...

(EZ a hideg előhozza a fáradt anyagok hibáit)

Link to comment
Megosztás:

Elsősorban a négyajtós Cartársak válaszát várom arra a kérdésemre miért van az, hogy a csomagtérajtó (ami addig leheletfinom ejtésre is becsukódott) most csak igen erős behatásra, odacsapásra záródik. Egyik pillanatról a másikra...

Ahogy szétszedés nélkül is láttam, hogy egy kis pöcök nagyon bizonytalanul mozog a zárszerkezetben...

GYanítom, hogy ez lehet a probléma.

De zárni lehet, csak elég erősen rá kell nehézkedni...

(EZ a hideg előhozza a fáradt anyagok hibáit)

Próbáltad már befújni vmivel? WD-40 esetleg szilikon, jó mélyen a szerkezet belsejébe. Meg persze nem árt szilikon a gumikédereknek sem, a fagy miatt. Csak a kormányra, pdálokra ne kerüljön.

Link to comment
Megosztás:

Elsősorban a négyajtós Cartársak válaszát várom arra a kérdésemre miért van az, hogy a csomagtérajtó (ami addig leheletfinom ejtésre is becsukódott) most csak igen erős behatásra, odacsapásra záródik. Egyik pillanatról a másikra...

Ahogy szétszedés nélkül is láttam, hogy egy kis pöcök nagyon bizonytalanul mozog a zárszerkezetben...

GYanítom, hogy ez lehet a probléma.

De zárni lehet, csak elég erősen rá kell nehézkedni...

(EZ a hideg előhozza a fáradt anyagok hibáit)

Van két gumidugó/ütköző az ajtó belső felén két oldalt.Ezek menetesek,ki/be lehet őket tekergetni mindkét oldalon,ezzel tudod szabályozni milyen finoman záródjon.Próbáld meg őket picit bentebb tekerni.

Halihó!

Olyan kérdésem lenne, hogy angel eyes lámpából van 91-94 és van 94-98... Szóval mi a különbség a 2 típus között?Ha van egyáltalán?Egy 92esbe belepasszol a 94-98?Vagy csak hiú ábránd? B)

A lámpa és a hűtőmaszk találkozásának a szöge nem olyan,ergo a 94 előttibe nem illeszkedik szépen a 94 utáni vagy akkor hűtőmaszkot is cserélni kell.

Link to comment
Megosztás:

Balesetmentes Újesztendőt Mindenkinek!

Több hete párásodik a jobb első index lámpaburám. A fórumon találtam néhány korábbi bejegyzést, de azok vagy a fényszórókra vagy a hátsó lámpákra vonatkoztak. Tudna valaki egy újévi tippel szolgálni, hogyan szüntessem meg ezt a jelenséget?

Link to comment
Megosztás:

Balesetmentes Újesztendőt Mindenkinek!

Több hete párásodik a jobb első index lámpaburám. A fórumon találtam néhány korábbi bejegyzést, de azok vagy a fényszórókra vagy a hátsó lámpákra vonatkoztak. Tudna valaki egy újévi tippel szolgálni, hogyan szüntessem meg ezt a jelenséget?

Vhol likas, és víz kerül bele, le kéne szedni megsasolni, vagy nem illeszkedik rendesen a helyére.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.