Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

ASTRA G-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek


spuri

Recommended Posts

Sziasztok!

Idővel majd én is G Astra tulaj szeretnék lenni.Hol tudok arra rákeresni hogy a G Astrák kiadásai között mi a külömbbség?Gondolok itt Pl:NJoy,Club,meg ilyenek.Tudtok olyan oldalt ahol ez megtalálható?

Szia!

Hát hogy van-e esetlegesen és hogy miként érhető el ilyen oldal azt nem tudom... Viszont ha majd lesz kinézett néhány darab, akkor az adatait (linket) kirakod ide az oldalra, akkor mindenki elmondja majd a véleményét (értelmesen), elmondja mit lát az autón ami nem oda való esetleg, vagy milyen más eltérés van és ez igaz a felszereltségekre (GL, Club, Confort, Cool, Njoy, Diamant, Elegance stb) is. Továbbá a felszereltség ugyebár csak kiindulási alap, rendelhettek bele sok minden mást is... (Ha a kinézett autó alvázszámát leírod, az visszakereshető hogy hol gyártották, milyen színben, milyen felszereltségben, milyen motorral stb... )

Egyébként emlékeim szerint létezik valami olyan oldal ahol ezen adatok (felszereltségi szintek jelölése és az ahhoz kapcsolódó alapfelszerelések) is többé-kevésbé a valóságot tükrözően elérhető, de az elérhetőségét már nem tudom...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Idővel majd én is G Astra tulaj szeretnék lenni.Hol tudok arra rákeresni hogy a G Astrák kiadásai között mi a külömbbség?Gondolok itt Pl:NJoy,Club,meg ilyenek.Tudtok olyan oldalt ahol ez megtalálható?

Szia! Nekem meg idővel lesz egy eladó kombim, csak pótolnom kell a törzskönyvet, mert nem találom. :blush:

Link to comment
Megosztás:

Attól tartok a felszereltségi szintek (és azok elnevezései) országonként változtak, tehát nem ugyanazt jelenti egy magyarországi Comfort, Elegance vagy éppen nJoy felszereltségű autó, mint amit eleve a német piacra szántak.

Hála istennek hogy így meg bonyolították.Nem baj úgysem mostanában lesz még aktuális a vásárlás,csak nézegetem őket.Sajnos rengeteg a 200 ezer vagy az feletti futás idejű autó,viszonylag elég drágán,nehéz lesz ki fogni egy kevés km.-es olcsóbb autót.

Link to comment
Megosztás:

Hála istennek hogy így meg bonyolították.Nem baj úgysem mostanában lesz még aktuális a vásárlás,csak nézegetem őket.Sajnos rengeteg a 200 ezer vagy az feletti futás idejű autó,viszonylag elég drágán,nehéz lesz ki fogni egy kevés km.-es olcsóbb autót.

Nem a km alapján kell autót venni...
Link to comment
Megosztás:

Hála istennek hogy így meg bonyolították.Nem baj úgysem mostanában lesz még aktuális a vásárlás,csak nézegetem őket.Sajnos rengeteg a 200 ezer vagy az feletti futás idejű autó,viszonylag elég drágán nehéz lesz ki fogni egy kevés km.-es olcsóbb autót.

Plusz törésmentesen,garázsban tartott,idős tulajtól :D

A km futás max.tájékoztató jellegű lehet,a valós állapot az ami mérvadó...

Link to comment
Megosztás:

Egy tipp: mivel jórészt mindenki 1.4-1.6-ost keres főként az utolsó évjáratokból, érdemes lehet megnézni a kevésbé keresett/ismert példányokat is... nekem sikerült.

Hála istennek hogy így meg bonyolították.Nem baj úgysem mostanában lesz még aktuális a vásárlás,csak nézegetem őket.Sajnos rengeteg a 200 ezer vagy az feletti futás idejű autó,viszonylag elég drágán,nehéz lesz ki fogni egy kevés km.-es olcsóbb autót.

Link to comment
Megosztás:

Egy tipp: mivel jórészt mindenki 1.4-1.6-ost keres főként az utolsó évjáratokból, érdemes lehet megnézni a kevésbé keresett/ismert példányokat is... nekem sikerült.

Mire gondolsz ezzel hogy kevésbé keresett/ismert példányokat ?

Link to comment
Megosztás:

A km futás max.tájékoztató jellegű lehet,a valós állapot az ami mérvadó...

Egyetértek, csak sajnos kevesen tudnak elvonatkoztatni attól hogy a sok futott kilométer = elhasznált autó, míg a keveset futott feltehetően nincs széthajtva. Pedig ez akkor is hülyeség lenne, ha nem létezne az óratekergetés, mert egy magyarországi autó ami ugyan alig százezret futott, de azt mind városban, valamint javítani is a sarki Főtengely Ferenc autószerelő "mester"-hez hordták minden húsvétkor vagy ha már nagyon füstölt, az valószínűleg sokkal rosszabb állapotban van mint az ugyanennyi idős, de 300e km-t futott németországi autó, amit végig autópályán használtak (tempomat 160km/h), és előírásszerű időközönként márkaszervizbe hordták javíttatni.

Link to comment
Megosztás:

Volt régebben egy fekete, meg most az ezüst két különböző alkalommal. Meg talán egy kék. Na mind1. De amúgy példányszámilag nem összehasonlítható a két felszereltség.

Mondjuk lehet én is felrakom az enyémet hirdetni, de pénzt úgysem adnak érte. :D

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet Mindenkinek!

Ssas! Ha nem veszed tolakodásnak, leírnám a tapasztalataimat az én G Astrámmal kapcsolatban. 2010. októberében vásároltam meg egy kereskedésből, mielőtt elindultunk volna érte, telefonon érdeklődtem. "Mérhetetlenül megbízható és őszinte" kereskedő kérdésemre elmondta, hogy egyedül a jobb első ajtó volt kismértékben törve, kijavították, lefényezték. Egy 2001-es évjáratú, 2.0 DTI Caravanról beszélünk, Selection felszereltséggel. Mikor odaértünk, valóban megbízható és végtelenül korrekt ezer éve Opeleket szerelő barátom (szó nélkül eljött velünk vasárnap!) átnézte az Astrát, majd sorolta, hogy a jobb hátsó sárvédő cserélve, teljes jobb oldala fényezve van az autónak. DE! A javítást szépen, alaposan végezték, legalábbis ő így látta. Próbakör után elmondta, hogy a motorja nagyon jó állapotú, szép hangja van, kellő erővel, váltó kitűnő, szépen veszi a sebességfokozatokat. A kilométerórában ekkor 163 ezer kilométer volt. Hangsúlyozom, az órában! Nekem kellett döntenem, hogy megveszem-e, hiszen ugye én fogom megvenni. Javított karosszéria vs. jó motor, jó váltó. Úgy döntöttem, hogy megveszem. Azóta több, mint 3 év telt el. A karosszéria nem rohad, semmi jele annak, hogy hanyag javítást végeztek volna a karosszérián. A vásárlás után az autó laptopra kötve, kiderült, hogy a motorvezérlő elektronikában kb. 50 ezerrel több kilométer van, valószínűleg ennyit tekertek vissza az órán. Éppen ma értem el a 220 ezredik kilométert óra szerint, az autó még mindig nagyon jól muzsikál. A futott km ellenére könnyen indul, nagyon gazdaságos, nyáron, légkondival, 90-100 körüli tempóval 5 litert is ki lehet csikarni belőle nagypapás vezetési stílussal. Visszakanyarodva a felszereltséghez, 4 lufi, tempomat, navis fejegység (igaz, csak Nyugat-Európa térkép van hozzá...), sport ülések állítható derék- és combtámasszal, légkondi, 2 elektromos ablak, fűthető elektromos külső tükrök. Bementem egy Opel márkaszervizbe, ahol alvázszám alapján elmondták, hogy mivel szerelték fel gyárilag, minden benne van, kivéve a cd-tár, azt valamelyik előző tulajdonos kiszerelte.

Egy szó, mint száz, nem bántam meg az autó megvásárlását, nagyon szeretem, odafigyelek rá, ha valami rendelleneset tapasztalok, azonnal szervizbe viszem az említett szerelőhöz. Inkább nézze meg fölöslegesen, mintsem valami nagyobb galiba legyen. Eddig semmi komoly hiba nem volt, csak toronycsapágy csere, köszönhetően a kiváló minőségű Heves megyei utaknak. EGR szelepet rendszeresen tisztítom, nincs vele gond.

Szóval a kilométeróra állás nem tükrözi az állapotot. Mielőtt elindulok az autóval télen, kicsit melegítem előtte alapjáraton, alacsony fordulatszámmal közlekedem vele, amíg be nem melegszik.

Bocsi, ha hosszúra nyúlt a gondolatsorom.

Üdv! Szinesmester

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

...vásárlás után az autó laptopra kötve, kiderült, hogy a motorvezérlő elektronikában kb. 50 ezerrel több kilométer van...

Nem úgy van hogy az Astra csak a kilométerórában tárolja el a futásteljesítményt, sehol máshol? Azt meg ráadásul annyira lehet átírni amennyire csak az ember akarja, ergo gyakorlatilag lehetetlen megbukni Astránál óratekergetéssel, hacsaknem a márkaszerviz nyilvántartásáben nem találnak véletlenül nagyobb számot mint ami most az órában van...

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet Mindenkinek!

Ssas! Ha nem veszed tolakodásnak, leírnám a tapasztalataimat az én G Astrámmal kapcsolatban. 2010. októberében vásároltam meg egy kereskedésből, mielőtt elindultunk volna érte, telefonon érdeklődtem. "Mérhetetlenül megbízható és őszinte" kereskedő kérdésemre elmondta, hogy egyedül a jobb első ajtó volt kismértékben törve, kijavították, lefényezték. Egy 2001-es évjáratú, 2.0 DTI Caravanról beszélünk, Selection felszereltséggel. Mikor odaértünk, valóban megbízható és végtelenül korrekt ezer éve Opeleket szerelő barátom (szó nélkül eljött velünk vasárnap!) átnézte az Astrát, majd sorolta, hogy a jobb hátsó sárvédő cserélve, teljes jobb oldala fényezve van az autónak. DE! A javítást szépen, alaposan végezték, legalábbis ő így látta. Próbakör után elmondta, hogy a motorja nagyon jó állapotú, szép hangja van, kellő erővel, váltó kitűnő, szépen veszi a sebességfokozatokat. A kilométerórában ekkor 163 ezer kilométer volt. Hangsúlyozom, az órában! Nekem kellett döntenem, hogy megveszem-e, hiszen ugye én fogom megvenni. Javított karosszéria vs. jó motor, jó váltó. Úgy döntöttem, hogy megveszem. Azóta több, mint 3 év telt el. A karosszéria nem rohad, semmi jele annak, hogy hanyag javítást végeztek volna a karosszérián. A vásárlás után az autó laptopra kötve, kiderült, hogy a motorvezérlő elektronikában kb. 50 ezerrel több kilométer van, valószínűleg ennyit tekertek vissza az órán. Éppen ma értem el a 220 ezredik kilométert óra szerint, az autó még mindig nagyon jól muzsikál. A futott km ellenére könnyen indul, nagyon gazdaságos, nyáron, légkondival, 90-100 körüli tempóval 5 litert is ki lehet csikarni belőle nagypapás vezetési stílussal. Visszakanyarodva a felszereltséghez, 4 lufi, tempomat, navis fejegység (igaz, csak Nyugat-Európa térkép van hozzá...), sport ülések állítható derék- és combtámasszal, légkondi, 2 elektromos ablak, fűthető elektromos külső tükrök. Bementem egy Opel márkaszervizbe, ahol alvázszám alapján elmondták, hogy mivel szerelték fel gyárilag, minden benne van, kivéve a cd-tár, azt valamelyik előző tulajdonos kiszerelte.

Egy szó, mint száz, nem bántam meg az autó megvásárlását, nagyon szeretem, odafigyelek rá, ha valami rendelleneset tapasztalok, azonnal szervizbe viszem az említett szerelőhöz. Inkább nézze meg fölöslegesen, mintsem valami nagyobb galiba legyen. Eddig semmi komoly hiba nem volt, csak toronycsapágy csere, köszönhetően a kiváló minőségű Heves megyei utaknak. EGR szelepet rendszeresen tisztítom, nincs vele gond.

Szóval a kilométeróra állás nem tükrözi az állapotot. Mielőtt elindulok az autóval télen, kicsit melegítem előtte alapjáraton, alacsony fordulatszámmal közlekedem vele, amíg be nem melegszik.

Bocsi, ha hosszúra nyúlt a gondolatsorom.

Üdv! Szinesmester

Szia!

Nem veszem tolakodásnak,sőt nagyon hasznos hozzá szólást kaptam tőled.Köszönöm!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nem úgy van hogy az Astra csak a kilométerórában tárolja el a futásteljesítményt, sehol máshol? Azt meg ráadásul annyira lehet átírni amennyire csak az ember akarja, ergo gyakorlatilag lehetetlen megbukni Astránál óratekergetéssel, hacsaknem a márkaszerviz nyilvántartásáben nem találnak véletlenül nagyobb számot mint ami most az órában van...

Ezt találtam a neten:

Motorvezérlőegység-km adat olvasása.

Motorvezérlőkben a rögzített km-állás nem változik mikor a kilóméter órát cserélik

vagy ujjraprogramozzák (visszapörgetik)!

A vezérlőben tárolt adat, diagnosztika alkalmával lekérdezhető igy könnyen ellenőrizhető

az eredeti kilóméter ill. tipusra jellemző azonosítók.

A leggyakoribb tipusok amiben tárolva van a kilóméter:

AUDI-VW-SEAT-SKODA: Bosch EDC 15/16/17, ME7.X, MED9.X, Simos PPD

CITROEN-PEUGEOT: Bosch EDC 15/16, Siemens SID8XXX

ALA ROMEO-FIAT-LANCIA: Bosch EDC15/16, Magneti Marelli MJDX

OPEL: Bosch EDC 16, HSFI-2.2, MT35E, HYBRYD ME1.X.X, Simtec 7.X.X, Delco-Diesel

Link to comment
Megosztás:

Ezt találtam a neten:

Motorvezérlőegység-km adat olvasása.

Motorvezérlőkben a rögzített km-állás nem változik mikor a kilóméter órát cserélik

vagy ujjraprogramozzák (visszapörgetik)!

A vezérlőben tárolt adat, diagnosztika alkalmával lekérdezhető igy könnyen ellenőrizhető

az eredeti kilóméter ill. tipusra jellemző azonosítók.

Ugyanezen az oldalon ez is olvasható: "Az OPEL '2003-tól a motorvezérlőben tárolja a valós kilóméteradatokat benzines és diesel-ben egyaránt csak úgy mint a bosch-diesel motorelektronikákkal szerelt összes európai autó."

Ez igaz-e egyáltalán és az Astrákra is vonatkozik 2003-tól?!

Egyébként maga a website nem túl meggyőző...

Viszont régebben olvasgattam hirdetéseket a neten és mintha lett volna olyan eladó, aki azt írta, hogy az Opel adagoló "ki van nullázva". Na ez mit jelent? Talán Y20DTH motorhoz való lett volna. (alkatrészt hirdetett, nem autót)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.