Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

F Astra '92 GL Ferdehátú

Nemrég volt cserélve az antenna és megbontottam a gyári antennakábelt és... hát ha a belső szál vastagsága a hajszálét eléri, lehet sokat mondtam :D Namármost, haverral nagy nehezen megkötöztük, de eléggé harmatos a rádió vételi teljesítménye. Pl. Music FM, elvileg Dújv.-nál még lazán fognom kéne, de ehelyett csak néhány mp.-re jön be az adás, de utána nagy csend. Egyik ilyen nagyob vételközetű adót (pl. Petőfi, Class FM) se nagyon hoz be, de még a középhullámú Kossuth is igencsak gyenge (max. távolság a solti adótól ~30 km). Plusz, ha egy helyben állok, akkor egész tűrhető a vétel, ha mozgásban vagyok, katasztrófa.

Kérdés: az antenna lehet a szhar, a kábel, vagy a rádió? (jelenleg gyári Blaupunkt SC202 van benne, ez lesz talán jövő héten cserélve egy Pio-ra)

Előre is kösz a válaszokat! :)

ezt (is) elég nehéz eldönteni, főleg, hogy hozzányultatok

alapbol az SC202nek jobbnak kellene lennie, milyen antennát raktatok fel?

árnyékolás folytonos maradt?

Link to comment
Megosztás:

Úgy érted bardiauto.hu, csergo.hu, zsu.hu, unix.hu, bontva pl. zso-pel kft, meg ilyen Alkatrész Boltok? :-)

hátja, unix-nál 9gyártót (millió fajtát) dob fel

cromaxnál:

https://cromax.hu/opel/astra-f-1991-2002-/40000000-elektromos-rendszer/40600000-gyujtasrendszer/40600211-gyujtokabel/

a kis boltokba is vmi nagy (unix,bárdi) szállít....szóval nem is értem a kérdést.....

Módosítva : stirlitz
Link to comment
Megosztás:

hátja, unix-nál 9gyártót (millió fajtát) dob fel

cromaxnál:

https://cromax.hu/opel/astra-f-1991-2002-/40000000-elektromos-rendszer/40600000-gyujtasrendszer/40600211-gyujtokabel/

a kis boltokba is vmi nagy (unix,bárdi) szállít....szóval nem is értem a kérdést.....

De látod mégis tudtál segíteni... apropó nekem is, a cromax nem volt az eszemben.

https://cromax.hu/tartalmak/alkatreszkozpont

Link to comment
Megosztás:

De nekünk már valami szénszálas kábelünk van, erre is rá lehet tekerni a pipát?

Enyém fajtánál pl nem rátekerni kell. Bele lehet fűzni az új gyújtókábelt a pipába és csak rá kell szorítani a szénszál végét a pipa fém részéhez. Halál egyszerű. Mondjuk én fémszálasra cseréltem. Anno még képeket is raktam ide ki, lehet GyIK-ban is van leírás, hogy kell szétszedni. Nekem a zajszűrőmentes van, tehát a 16-os kulcsnyílású gyertyához való.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A tapasztaltabb sorstársakat kérdezném, hogy a nem hővédő csőves hengerfejnél a gyertyapipa végén minek van rugó? Én csak eddig a hátrányát tapasztaltam.

Szerintem mivel a pipa úgy pattan rá a gyertya végére a rugó fesziti egy kicsit vissza és fixen tartja. Van hátránya?

Link to comment
Megosztás:

Szerintem mivel a pipa úgy pattan rá a gyertya végére a rugó fesziti egy kicsit vissza és fixen tartja. Van hátránya?

A kipufogó hővédő lemez miatt, általában csak az első három hengerhez raknak. Nálam felszerelés után pár ezer kilométerrel később a szilikon gumi meg a gyertya kerámia teste úgy összegyógyul, hogy úgy kell őket szétrobbantani, kenőanyag meg leég róla. Nem hiszem, hogy az tart ott valamit. A csatlakozó pattan rá a gyertyára.

A konstrukciós próbléma ott van (azonkívül, hogy az első három hengernél egyforma, a negyediknél különböző gyertyapipa kialakítás van), hogy a rugó ezáltal a hővédő cső is testen lesz. Ha az ember lehúzza a hővédő csővet a szilikon gumiről, pontosan ott a legvékonyabb a gumi falvastagsága. Eddig mindegyik gyertyakábel garnitúránál a hővédő cső belső palást felületén áthúzási nyomok voltak. Pár 10 ezer kilométert kibírtak, aztán csak azt vettem észre, hogy intezív gyorsításnál égéskimaradás van. Világos, mert az a szerencsétlen ív inkább a hővédő csőben ugrik át testre. Ezért, az utolsó és egyben jelenlegi garnituránál (nem a reklám helye, de Kuglernél vettem, a négy egyforma hővédő csővest) az első dolgom volt a rugó leszedni róla. Azóta hibátlan.

,

Link to comment
Megosztás:

Ha már gyújtókábeleknél tartunk, én tavaly cseréltem a komplett kábelszettet Bremi-re. Azt mondta az eladó, hogy ez prémium kategóriás kábel és látszólag is vastagabb mint a régi volt. Először Bosch-t akartam, de ez fele árban volt a Bosch-tól ugyanakkor ez is prémium és gondoltam a Bosch nem lehet annyival jobb mint amennyivel drágább. Nem tudom van-e valakinek tapasztalata a Bremi márkáról? Ugyanis tavaly a régi kábelszettet azért cseréltem le mert áthúzott a szikra szinte már mindenhol, ha leszigeteltem az áthúzási pontnál ideig óráig jó volt utána újra mindig máshol szórta a szikrát és gyorsításkor rángatott az autó. A kábelszettel együtt a gyertyákat is cseréltem gyári GM-re. A rángatásos probléma akkor teljesen meg is szűnt. Az idén (még a nyár elején) újra elkezdett rángatni az autó gyorsításkor de nem olyan intenzíven mint tavaly csak kicsiket rángat, de észrevehető, mintha megint kissé kimaradna a gyújtás. Nem hiszem el, hogy a kábel rossz, csak hétvégenként használom az autót ahhoz túl keveset, hogy kevesebb mint 1 év alatt a prémium minőségű kábelek elhasználódjanak, de még ha nem lenne prémium akkor is. Látszólag jó minőségű kábelek ezek de lehet tényleg csak látszólag? Az elosztó vagy gyújtótekercs is okozhat ilyen hibát? Az elosztó hibáját miből lehet megállapítani? Ezekhez én még nem nyúltam soha.

Link to comment
Megosztás:

Jöttem haza reggel játszottam a tükörkapcsolóval, és szépen leolvadt az F7-es bizti ( ha jól láttam) régóta bacakszik már a kapcsoló, nem is ez a lényeg. De kigyulladt a töltésjelző, leesett a fesz menet közben 7.5-8 Voltra, meg még pár dolog megszűnt működni....bújom a rajzot, de nem jövök rá a töltés meg az F7-es összefüggésére....valaki? :icon1: Gyújtáson meg tök sötét a műszeregység, egyik visszajelző sem világít. Ez oké, de miért gyulladt ki az akkujelző és miért nincs ilyenkor töltés?

Link to comment
Megosztás:

Jöttem haza reggel játszottam a tükörkapcsolóval, és szépen leolvadt az F7-es bizti ( ha jól láttam) régóta bacakszik már a kapcsoló, nem is ez a lényeg. De kigyulladt a töltésjelző, leesett a fesz menet közben 7.5-8 Voltra, meg még pár dolog megszűnt működni....bújom a rajzot, de nem jövök rá a töltés meg az F7-es összefüggésére....valaki? :icon1: Gyújtáson meg tök sötét a műszeregység, egyik visszajelző sem világít. Ez oké, de miért gyulladt ki az akkujelző és miért nincs ilyenkor töltés?

Azért, mert az F7-es biztosítékon keresztül kapja az izzó egyik fele a gyújtásfeszültséget, míg a másik oldalról a generátorról érkező feszültséget. Ha kiegyenlítődik a két pont között a feszültség, ekkor nem világít. Ha kiég az F7-es biztosíték, akkor ugye nem lesz kiegyenlített, ezért felvillan és más fogyasztókon keresztül testelődik le, amik kapcsolatban vannak az F7-es biztosítékkal. Ezért világít.

Azért nincs ilyenkor töltés, mert az F7-es biztosítékon keresztül van a generátornak előgerjesztése is, ami az izzón halad át. Ezért nem szabad oda pl ledet rakni. Főleg kis teljesítményűt. Meg azért sem, mert a led polaritásfüggő és lehet gyújtáson világít, de mikor ellenkező irányból kap pluszt, nem fog világítani.

Nagy fordulaton amúgy öngerjesztő már a generátor, ekkor már megoldja, de pl alapjáraton simán leesik a feszültség.

De egyébként a rajzon elég egyértelműen ott van minden. H7-es világítótest, és felfele megy egy vonal és oda van írva, hogy F7. :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.