Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

2 órája, szabolala írta:

Sziasztok! 

A fényszórókat cserélném, hogy tudom kiszerelni? Le kell hozzá venni a hűtőmaszkot? Ha igen, azt hogy?

Előre is köszi a válaszokat!

Le kell venni a hűtőmaszkot..ennek 4 patentje van a középső részen, 1-1 a lámpák alatti bajusznál, és 2 lába a lökösbe nyúlik be. A középső patentek könnyebben kijönnek, esetleg sziliont lehet fújni oda felülről, és pölö faékkel feszíteni a zárhíd felől, a lámpák alatti bajuszok vagy kipattannak, vagy törnek. Ha elengedte mind a 6 akkor ki kell fordítani a lábakat a lökösből. Aztán index ki, ehhez egy csavart kel meglazítani felülről van itt egy lyuk oda benézve látszik, aztán már csak az a 2-2 csavar fogja amit látni is a lámpákon felül.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, zotya975 írta:

Le kell venni a hűtőmaszkot..ennek 4 patentje van a középső részen, 1-1 a lámpák alatti bajusznál, és 2 lába a lökösbe nyúlik be. A középső patentek könnyebben kijönnek, esetleg sziliont lehet fújni oda felülről, és pölö faékkel feszíteni a zárhíd felől, a lámpák alatti bajuszok vagy kipattannak, vagy törnek. Ha elengedte mind a 6 akkor ki kell fordítani a lábakat a lökösből. Aztán index ki, ehhez egy csavart kel meglazítani felülről van itt egy lyuk oda benézve látszik, aztán már csak az a 2-2 csavar fogja amit látni is a lámpákon felül.

Köszi! Közben nagynehezen rájöttem, és megoldottam. Nálam ez úgy nézett ki, hogy a bajusznál lévők elég könnyen kipattantak, a lökösben pedig 2 volt csak a bajusz belső végződésénél. Amivel nehezen bírtam, az felülről nézve 4 db, fémes papuccsal illeszkedő műanyag izé volt, tehát a maszk alja kint volt már,csak ezek tartották felülről, amiket elég erőteljesen kellett kifeszíteni, csavarhúzóval benyúlva.

A másik amit akartam kérdezni, hogy manuálisan hogy kell beállítani a fényszórómagasságot? Kombiról van szó, a lámpatesteken 1,2% van jelölve. Találtam egy ilyen leírást, jó, ha így csinálom? 

" Ha állítható a fényszóró magassága, akkor a legfelső pozícióba kell állítani. Jó, nálad nem, de ha olyan lenne, ezzel kellene kezdeni. Utána keresel egy olyan falfelületet, ami függőleges (igen, úgy rendesen függőleges, 90°-os, satöbbi) és meg tudsz állni előtte úgy, hogy az autó szemben legyen vele és legalább 5 méter legyen az autó és a fal között. A talaj meg legyen vízszintes, sík és ha egy mód van rá, szilárd burkolatú, mert nem jó dolog nyakig a sárba süllyedni. 
Ha ez megvan, megállítod az autót a faltól 5 méterre, merőlegesen a falra, rögzíted, hogy el ne guruljon és a biztonság kedvéért meghintáztatod az elejét és a hátulját, mintha a lengéscsillapítót vizsgálnád. Így biztosan semleges állásban van a rugózás. 
Előveszel egy mérőszalagot és elkezdesz mérni. Megméred, hogy hol van a fényszórók középpontja (a tompítottat felkapcsolva szépen látszik a vetítési képen), majd bejelölöd a falon a helyüket. Ne oda rajzolj, ahová esik a fénykéve közepe, hanem oda, ahol lennie kellene. Ha ez megvan, megkeresed a motortérben a matricát, amin a fénykéve előírt lejtése van rajta. Ha ilyen nincs, akkor négy- és ötajtós autó esetén 1%, kombinál 1,2% lejtéssel fogsz számolni. 
A lejtés értékéből kiszámolod, hogy a fénykéve középpontjának mennyivel kell lejjebb esnie a fényszóróközép magasságánál 5 méteren. 1%-os lejtés esetén ez 5 cm, 1,2%-nál 6 cm. Ezeket a pontokat is megjelölöd a falon. 
Utána visszamész az autóhoz, megkeresed a fényszóró állítócsavarjait és addig tekergeted őket, míg a fénykéve közepe pontosan a másodszorra megjelölt pontokba esik. A fénykéve közepén onnan ismered fel, hogy tompítottat kapcsolva ez választja el a kéve bal oldali, vízszintes és jobb oldali, kb. 15°-ban felfelé tartó részét. Ha a kéve vetülete nem ilyen, akkor rosszul van az izzó a helyén. Ha sikerült beállítani a kévéket (segítségként ideiglenesen letakarhatod azt a fényszórót, amelyiket éppen nem állítod), akkor távfényre kapcsolsz és megnézed, hogy a távfény képe szimmetrikus-e. Ha nem, akkor valószínűleg szintén az izzó pozíciója rossz, lehet igazítani. 
Ha minden jó, rögzíted a fényszórókat, lehetőleg úgy, hogy közben a beállított fénykéve ne menjen el. Ha kész, lehet örülni annak, hogy már nem vakít a lámpa. Persze ez a szakműhelyben, műszerrel végzett fényszóróbeállítást nem pótolja, de otthon is elvégezhető és egészen jó eredményt ad."


Szóval az 1,2 %-ot a legfelső pozíciótól lefelé kell számolni?

Link to comment
Megosztás:

21 perce, szabolala írta:

Köszi! Közben nagynehezen rájöttem, és megoldottam. Nálam ez úgy nézett ki, hogy a bajusznál lévők elég könnyen kipattantak, a lökösben pedig 2 volt csak a bajusz belső végződésénél. Amivel nehezen bírtam, az felülről nézve 4 db, fémes papuccsal illeszkedő műanyag izé volt, tehát a maszk alja kint volt már,csak ezek tartották felülről, amiket elég erőteljesen kellett kifeszíteni, csavarhúzóval benyúlva.

A másik amit akartam kérdezni, hogy manuálisan hogy kell beállítani a fényszórómagasságot? Kombiról van szó, a lámpatesteken 1,2% van jelölve. Találtam egy ilyen leírást, jó, ha így csinálom? 

" Ha állítható a fényszóró magassága, akkor a legfelső pozícióba kell állítani. Jó, nálad nem, de ha olyan lenne, ezzel kellene kezdeni. Utána keresel egy olyan falfelületet, ami függőleges (igen, úgy rendesen függőleges, 90°-os, satöbbi) és meg tudsz állni előtte úgy, hogy az autó szemben legyen vele és legalább 5 méter legyen az autó és a fal között. A talaj meg legyen vízszintes, sík és ha egy mód van rá, szilárd burkolatú, mert nem jó dolog nyakig a sárba süllyedni. 
Ha ez megvan, megállítod az autót a faltól 5 méterre, merőlegesen a falra, rögzíted, hogy el ne guruljon és a biztonság kedvéért meghintáztatod az elejét és a hátulját, mintha a lengéscsillapítót vizsgálnád. Így biztosan semleges állásban van a rugózás. 
Előveszel egy mérőszalagot és elkezdesz mérni. Megméred, hogy hol van a fényszórók középpontja (a tompítottat felkapcsolva szépen látszik a vetítési képen), majd bejelölöd a falon a helyüket. Ne oda rajzolj, ahová esik a fénykéve közepe, hanem oda, ahol lennie kellene. Ha ez megvan, megkeresed a motortérben a matricát, amin a fénykéve előírt lejtése van rajta. Ha ilyen nincs, akkor négy- és ötajtós autó esetén 1%, kombinál 1,2% lejtéssel fogsz számolni. 
A lejtés értékéből kiszámolod, hogy a fénykéve középpontjának mennyivel kell lejjebb esnie a fényszóróközép magasságánál 5 méteren. 1%-os lejtés esetén ez 5 cm, 1,2%-nál 6 cm. Ezeket a pontokat is megjelölöd a falon. 
Utána visszamész az autóhoz, megkeresed a fényszóró állítócsavarjait és addig tekergeted őket, míg a fénykéve közepe pontosan a másodszorra megjelölt pontokba esik. A fénykéve közepén onnan ismered fel, hogy tompítottat kapcsolva ez választja el a kéve bal oldali, vízszintes és jobb oldali, kb. 15°-ban felfelé tartó részét. Ha a kéve vetülete nem ilyen, akkor rosszul van az izzó a helyén. Ha sikerült beállítani a kévéket (segítségként ideiglenesen letakarhatod azt a fényszórót, amelyiket éppen nem állítod), akkor távfényre kapcsolsz és megnézed, hogy a távfény képe szimmetrikus-e. Ha nem, akkor valószínűleg szintén az izzó pozíciója rossz, lehet igazítani. 
Ha minden jó, rögzíted a fényszórókat, lehetőleg úgy, hogy közben a beállított fénykéve ne menjen el. Ha kész, lehet örülni annak, hogy már nem vakít a lámpa. Persze ez a szakműhelyben, műszerrel végzett fényszóróbeállítást nem pótolja, de otthon is elvégezhető és egészen jó eredményt ad."


Szóval az 1,2 %-ot a legfelső pozíciótól lefelé kell számolni?

Hát igazából ezzel sose foglalkoztam, elvittem beállíttatni valahová, ha ki kellett vennem a lámpát akkor csináltam olyat hogy falon berajzoltam hová világít,és úgy raktam vissza hogy ugyanoda essen a fénysugár. Szóval passzolok...

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 04. 30. at 16:52, szabolala írta:

Köszi! Közben nagynehezen rájöttem, és megoldottam. Nálam ez úgy nézett ki, hogy a bajusznál lévők elég könnyen kipattantak, a lökösben pedig 2 volt csak a bajusz belső végződésénél. Amivel nehezen bírtam, az felülről nézve 4 db, fémes papuccsal illeszkedő műanyag izé volt, tehát a maszk alja kint volt már,csak ezek tartották felülről, amiket elég erőteljesen kellett kifeszíteni, csavarhúzóval benyúlva.

A másik amit akartam kérdezni, hogy manuálisan hogy kell beállítani a fényszórómagasságot? Kombiról van szó, a lámpatesteken 1,2% van jelölve. Találtam egy ilyen leírást, jó, ha így csinálom? 

" Ha állítható a fényszóró magassága, akkor a legfelső pozícióba kell állítani. Jó, nálad nem, de ha olyan lenne, ezzel kellene kezdeni. Utána keresel egy olyan falfelületet, ami függőleges (igen, úgy rendesen függőleges, 90°-os, satöbbi) és meg tudsz állni előtte úgy, hogy az autó szemben legyen vele és legalább 5 méter legyen az autó és a fal között. A talaj meg legyen vízszintes, sík és ha egy mód van rá, szilárd burkolatú, mert nem jó dolog nyakig a sárba süllyedni. 
Ha ez megvan, megállítod az autót a faltól 5 méterre, merőlegesen a falra, rögzíted, hogy el ne guruljon és a biztonság kedvéért meghintáztatod az elejét és a hátulját, mintha a lengéscsillapítót vizsgálnád. Így biztosan semleges állásban van a rugózás. 
Előveszel egy mérőszalagot és elkezdesz mérni. Megméred, hogy hol van a fényszórók középpontja (a tompítottat felkapcsolva szépen látszik a vetítési képen), majd bejelölöd a falon a helyüket. Ne oda rajzolj, ahová esik a fénykéve közepe, hanem oda, ahol lennie kellene. Ha ez megvan, megkeresed a motortérben a matricát, amin a fénykéve előírt lejtése van rajta. Ha ilyen nincs, akkor négy- és ötajtós autó esetén 1%, kombinál 1,2% lejtéssel fogsz számolni. 
A lejtés értékéből kiszámolod, hogy a fénykéve középpontjának mennyivel kell lejjebb esnie a fényszóróközép magasságánál 5 méteren. 1%-os lejtés esetén ez 5 cm, 1,2%-nál 6 cm. Ezeket a pontokat is megjelölöd a falon. 
Utána visszamész az autóhoz, megkeresed a fényszóró állítócsavarjait és addig tekergeted őket, míg a fénykéve közepe pontosan a másodszorra megjelölt pontokba esik. A fénykéve közepén onnan ismered fel, hogy tompítottat kapcsolva ez választja el a kéve bal oldali, vízszintes és jobb oldali, kb. 15°-ban felfelé tartó részét. Ha a kéve vetülete nem ilyen, akkor rosszul van az izzó a helyén. Ha sikerült beállítani a kévéket (segítségként ideiglenesen letakarhatod azt a fényszórót, amelyiket éppen nem állítod), akkor távfényre kapcsolsz és megnézed, hogy a távfény képe szimmetrikus-e. Ha nem, akkor valószínűleg szintén az izzó pozíciója rossz, lehet igazítani. 
Ha minden jó, rögzíted a fényszórókat, lehetőleg úgy, hogy közben a beállított fénykéve ne menjen el. Ha kész, lehet örülni annak, hogy már nem vakít a lámpa. Persze ez a szakműhelyben, műszerrel végzett fényszóróbeállítást nem pótolja, de otthon is elvégezhető és egészen jó eredményt ad."


Szóval az 1,2 %-ot a legfelső pozíciótól lefelé kell számolni?

Ez így jó.
A legfelső pozíciót arra érti, hogy ha van belülről állítható fényszóród, az legyen alapállásban.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

>EZ<  az Op-Com jó egy 16 pines diagnosztikai csatlakozós, '96-os, C14SE motoros F Astrához?

Esetleg van valami megbízható eladó akitől már többen rendeltetek? Lehet amúgy valami buktató a dologban, vagy ugyanazt a cuccot árulja az összes?

>EZ< tényleg csak '97 utáni autókhoz jó? Hiába 16 pines a diag csatim nem fog vele kommunikálni?

Link to comment
Megosztás:

Az OpCom kell neked, a másik nem lesz jó a tiédhez. 

Hiába "16 pines OBD" a csatlakozó az nem jelenti hogy OBD szabványú is!

Ezek a régebbi Multec ECU-k egyszerű K vonalasak, kivéve a C16NZ-t mert az ALDL protokollt használ, amit csak Tech 1 olvas.

Opcombol szinte ugyanazt (a kínai másolatot) árulja az összes, érdemes az újabbat venni. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

8 órája, Bundee írta:

Az OpCom kell neked, a másik nem lesz jó a tiédhez. 

Hiába "16 pines OBD" a csatlakozó az nem jelenti hogy OBD szabványú is!

Ezek a régebbi Multec ECU-k egyszerű K vonalasak, kivéve a C16NZ-t mert az ALDL protokollt használ, amit csak Tech 1 olvas.

Opcombol szinte ugyanazt (a kínai másolatot) árulja az összes, érdemes az újabbat venni. 

 

Értem. Akkor beruházok egy OpComra. Köszönöm a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2 hete cseréltem generátort az Isuzu motoros Astramban. Az előző 90% hogy dióda hibas volt. Szokasos jelenség ( kulcs kivétele után vilagit a visszajelző) ... Nah de most nem ez a probléma. 2 hetes új generátor az első esős idő utan ismet produkál érdekes dolgokat:

- töltés visszajelzo vilagit, fordulatemelkedesre halvanyodik

- fordulatszám merő nem mutat semmit

- relé kattog a kesztyutarto alatt

nyugtáztam, hogy ennyit birt. Erre 1nap elteltével, ma hazafelé autóztam, egyszercsak elaludt a lámpa es a fordulatszammero is működött. 1ora múlva egy leállítás utan ujra halott minden... Hol lehet a gond? Kontakt hiba? Hol érdemes keresni. Sajnos kulfoldon vagyok szerszám es műszer nélkül. Mit érdemes igy megnéznem?

segitseget elore is köszönöm

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 05. 05. at 16:29, hening írta:

10 alatt semmivel sem.

De nem is nagyon törtem magam miatta. Jött ez a gép xp-vel. Erre pont megfelel.

Nekem működik 10-zel. Annyi a trükk, hogy le kell tiltani a nem aláírt driverek letiltását. Ezt jól megaszontam. :D Bár tény, hogy XP-t raktam én is a lenövő lapimra, mert a fő oprencer úgyis lenugz. :D

Link to comment
Megosztás:

Fiúk! Megmondaná valaki, hogy milyen "izzók" vannak a középső kijelzőben (kompjúúúteres) és a műszerfalban, kapcsolókban?

Cserélni szeretnék, mert már vakulnak, de nem szeretném úgy szétbombázni, hogy aztán megyek izzót keresni.

Előre is köszönöm a választ / válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

16 perce, epk947 írta:

Fiúk! Megmondaná valaki, hogy milyen "izzók" vannak a középső kijelzőben (kompjúúúteres) és a műszerfalban, kapcsolókban?

Cserélni szeretnék, mert már vakulnak, de nem szeretném úgy szétbombázni, hogy aztán megyek izzót keresni.

Előre is köszönöm a választ / válaszokat!

A kijelzőben B8.5d izzó van https://zsu.hu/webaruhaz/htmls/termekcsoport__Járműizzók__12+Volt__Műszerfal+izzók__B8,5D ugyanilyen a műszeregységben is, a tekerőknél és a kapcsolókban meg rizsszem izzó, ennek nem tudom a számát. Pölö:http://www.argep.hu/trend/12V1/12v-1-2w-izzo.html

Link to comment
Megosztás:

9 órája, zotya975 írta:

A kijelzőben B8.5d izzó van https://zsu.hu/webaruhaz/htmls/termekcsoport__Járműizzók__12+Volt__Műszerfal+izzók__B8,5D ugyanilyen a műszeregységben is, a tekerőknél és a kapcsolókban meg rizsszem izzó, ennek nem tudom a számát. Pölö:http://www.argep.hu/trend/12V1/12v-1-2w-izzo.html

Nagyon köszönöm Zotya, tudtam, hogy Rád számíthatok!

Üdvözöl   Zoli

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.