Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Velem tavaly tök normálisak voltak. Megdícsérték az autót, hogy a korához képest (23) nagyon rendben van, szóltak, hogy picit fel van lazulva a hátsó teló csavarja. Megkértem, hogy hadd húzzhassam már meg, ha már aknán áll a kocsi, nem engedték, hogy nehogy összekenjem magam, meghúzták ők. 

Szerintem attól is nagyon függ, hogy mennyire emberséges szakikat sikerül kifogni, mert úgy is jártam régen, hogy egy lámpán lévő kőfelverődés miatt be sem engedték a vizsgasorra, nehogy megbukjon, pedig kővédő fólia is volt a lámpaüvegen, tehát kizárt volt a beázása.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 06. 07. at 0:05, AdamX14NZ írta:

 

Az enyém is most volt műszakin és nekem is megdicsérték, hogy a 23 év  meg a 360 ezer km ellenére nagyon egyben van az autó. Egy baja van amit mondtak féltengely csuklókat kell majd cserélnem, mert kitekert kormánynál kerepel. Bár azt én kérdeztem megtőlük, hogy annak e a hangja. Meg a rohadást írták bele kikéne majd lakatoltatnom csak nemtudom hol érdemes itt székesfehérváron aki le is fényezi és jó áron van.. Tankbetöltőnél nagyon el van fáradva szegénykém..

Szerk: Adam X14NZ bocs nemtudom mért rakott bele!

Módosítva : Kispotter
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Megérkezett az Opcom csájnából. Jó móka. (Szó nélkül felment amúgy a drivere Win 7 64 bitre.)

Viszont így 20 percnyi különböző vezetési stílusú kocsikázás, meg fél nap excelezés után van pár dolog amit nem értek:

A TPS értéke felengedett és lepadlózott gázpedálnál 10 és 91% között mozog, miközben rajta eső feszültségnek 0-t (?) ill. 1,75 V-ot mutat. Az alapjárat melegen 950 1/p, tehát a valóságban nincs ennyire nyitva a pillangó. Vagy mégis, és az alapjárati motor kompenzálja (értéke ekkor 23)?

Az "O2 BLM Cell Content" (multiplikatív adaptáció?) átlagos értéke 141. A legkisebb értéke pedig 129. Ennek nem ugyanúgy 128 körül kellene mozognia, mint az integrátor értékének? Vagy valamiért folyamatosan szegény a keverékem és ~9%-nyit rá kell tolnia a gyári értékre, hogy sztöchiometrikus legyen? Mindeközben a lambda-szonda feszültsége 4 és 990 mV között váltakozik. Az integrátor 106 és 149 között, átlaga pontosan 128.

Utalhatnak ezek valami rendellenességre? Az autó amúgy jó, a fogyasztás így olajcsere után az előző olajcserénél tapasztalt egyéni rekordhoz lesz közel ismét.

(Arra kíváncsi vagyok, hogy benzin és benzin között látható e a BLM értékében valami különbség.)

Mikor még fennállt a motorrángatásos problémám elmélkedtem itt az ECU számomra következetlen működéséről, miszerint random időben, motorhőfokhoz nem köthetően villantott MIL-t lehúzott lambda-szonda esetén. Most az adatokból látszik, hogy amint a szonda feszültsége jelentősebben eltér 450 mV-tól closed loopba kerül a vezérlés, ami jelen tesztvezetésnél már nagyjából 1 perccel motorindítás után (<35°C) be is következett.

Link to comment
Megosztás:

8 órája, vzsolo írta:

Sziasztok!

Megérkezett az Opcom csájnából. Jó móka. (Szó nélkül felment amúgy a drivere Win 7 64 bitre.)

Viszont így 20 percnyi különböző vezetési stílusú kocsikázás, meg fél nap excelezés után van pár dolog amit nem értek:

A TPS értéke felengedett és lepadlózott gázpedálnál 10 és 91% között mozog, miközben rajta eső feszültségnek 0-t (?) ill. 1,75 V-ot mutat. Az alapjárat melegen 950 1/p, tehát a valóságban nincs ennyire nyitva a pillangó. Vagy mégis, és az alapjárati motor kompenzálja (értéke ekkor 23)?

Az "O2 BLM Cell Content" (multiplikatív adaptáció?) átlagos értéke 141. A legkisebb értéke pedig 129. Ennek nem ugyanúgy 128 körül kellene mozognia, mint az integrátor értékének? Vagy valamiért folyamatosan szegény a keverékem és ~9%-nyit rá kell tolnia a gyári értékre, hogy sztöchiometrikus legyen? Mindeközben a lambda-szonda feszültsége 4 és 990 mV között váltakozik. Az integrátor 106 és 149 között, átlaga pontosan 128.

Utalhatnak ezek valami rendellenességre? Az autó amúgy jó, a fogyasztás így olajcsere után az előző olajcserénél tapasztalt egyéni rekordhoz lesz közel ismét.

(Arra kíváncsi vagyok, hogy benzin és benzin között látható e a BLM értékében valami különbség.)

Mikor még fennállt a motorrángatásos problémám elmélkedtem itt az ECU számomra következetlen működéséről, miszerint random időben, motorhőfokhoz nem köthetően villantott MIL-t lehúzott lambda-szonda esetén. Most az adatokból látszik, hogy amint a szonda feszültsége jelentősebben eltér 450 mV-tól closed loopba kerül a vezérlés, ami jelen tesztvezetésnél már nagyjából 1 perccel motorindítás után (<35°C) be is következett.

Szia!

Milyen típusút vettél? Mert ez engem is érdekelne... :D

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 05. 26. at 22:25, Borzol írta:

Szia szabolala!

Én most vagyok túl ezen a műveleten.Az "eredeti" ami az autóban volt(Astra F C14NZ ferdehátú) motorja menetszakadásos.Tettem bele egy másik motort,az pedig lefüstölt.Tette ezt azért,mert az előzőekben valaki bele rakott egy sima kerámia tárcsakondenzátort,aminek az értéke sem volt olyan aminek kellett volna lenni.Eredetileg ott egy 470 nF,100V-os (zöld téglalap alakú) kondi van.Most  még egy motorcsere után,és a megfeleő kondenzátorral,szénkefék cseréjével tökéletes.Mechanikailag a következőképpen jártam el.Azokat a szegecseket vétek lefúrni.Szépen és óvatosan le lehet feszegetni a takaró-lemezt,egy csavarhúzóval,késpengével úgy,hogy sem a szegecsek,sem a lemez alatt lévő tömítés nem sérül,és vissza lehet rakni.Ezután,(attól függően mennyire van berohadva) több órás csavarlazítós befújással,áztani kell.Majd a végén a tengely roncsolását mellőzve kiütögetni a helyéről.Tisztítás után,csiszolást,polírozást és zsírozást követően lehet összerakni.Mehet vissza a tömítés,majd a lemez,és szépen vissza lehet szegecselni.A szegecsek nem mennek tönkre használat közben,így a lefúrást csak többszöri szétszedés után látom esedékesnek.Akkor viszont,át kel fúrni,menetet fúrni bele,és csavarokkal lehet rögzíteni a lemezt.

Hadd osszam meg a sikertörténetem, mert tök jó. :) Jelentem működik a hátsó ablaktörlő. Végre. A bontóban vásároltat is szétszedtem, úgy ahogy Borzol javasolta, nem fúrtam, csak lefeszegettem. Háááát... Nem lett tökéletes, eléggé eldeformálódott itt-ott, és nem is zár tökéletesen. Ha baj lesz vele, majd fúrok bele csavarokat.

De! Ebből sikerült kiszedni a tengelyt, csiszoltam-zsíroztam-összeraktam-beszereltem, nem ment. Közvetlen akksiról szépen ment. Kiderült hogy a relé makkant meg. Ma jött meg az új, béraktam és csak úgy suhan az ablaktörlő. :D

Egyetlen bibi: beleakad fennt az ablak szélébe. Most 410 mm-es van rajta, mekkora kell oda? Kombiról van szó. Saccra 2-3 centivel biztos rövidebb kéne.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, szabolala írta:

Hadd osszam meg a sikertörténetem, mert tök jó. :) Jelentem működik a hátsó ablaktörlő. Végre. A bontóban vásároltat is szétszedtem, úgy ahogy Borzol javasolta, nem fúrtam, csak lefeszegettem. Háááát... Nem lett tökéletes, eléggé eldeformálódott itt-ott, és nem is zár tökéletesen. Ha baj lesz vele, majd fúrok bele csavarokat.

De! Ebből sikerült kiszedni a tengelyt, csiszoltam-zsíroztam-összeraktam-beszereltem, nem ment. Közvetlen akksiról szépen ment. Kiderült hogy a relé makkant meg. Ma jött meg az új, béraktam és csak úgy suhan az ablaktörlő. :D

Egyetlen bibi: beleakad fennt az ablak szélébe. Most 410 mm-es van rajta, mekkora kell oda? Kombiról van szó. Saccra 2-3 centivel biztos rövidebb kéne.

 

2 órája, wookie írta:

Nekem valami 380 rémlik, de majd a caravanosok megmondják.

400 kéne oda. Nekem pont jó, üveg tetejéig ér. Gyári előírás szerint amúgy mindenhova 400mm kéne, de én megtrükköztem. Elől 450 a bal és 350 a jobb. :D Jobbos alaphelyzeti lelógása miatt hamarabb tönkrement. Így nem.

Link to comment
Megosztás:

Én nekem 450 rémlik előre, a szürkén az is van. Kicsit hülyén néz hogy lelóg a jobbos, de sok új autónál is ilyen gyárilag.
A piroson meg nekem is felemás van, azzal vettem, ford lapátok, de nincs cápauszony, és kitöröl szélig.

A vectrán meg olyan szép szimmetrikus, hogy az 500-as között van 2mm hely. Azt nagyon eltalálták. Gyárilag azon is valami 475 vagy 480-as van.

Link to comment
Megosztás:

Just now, wookie írta:

Én nekem 450 rémlik előre, a szürkén az is van. Kicsit hülyén néz hogy lelóg a jobbos, de sok új autónál is ilyen gyárilag.
A piroson meg nekem is felemás van, azzal vettem, ford lapátok, de nincs cápauszony, és kitöröl szélig.

A vectrán meg olyan szép szimmetrikus, hogy az 500-as között van 2mm hely. Azt nagyon eltalálták. Gyárilag azon is valami 475 vagy 480-as van.

Ja tényleg, 450 kell előre. Hátulra néccá. Na akkor nekem úgy van, hogy 500 bal, 400 jobb.

Az oké, hogy ilyen gyárilag, de hamar meg is halt a jobbos. Mindig azt a részt kente el, ami lelógott és nem törölte le szépen.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 06. 09. at 22:57, daykiller írta:

 

400 kéne oda. Nekem pont jó, üveg tetejéig ér. Gyári előírás szerint amúgy mindenhova 400mm kéne, de én megtrükköztem. Elől 450 a bal és 350 a jobb. :D Jobbos alaphelyzeti lelógása miatt hamarabb tönkrement. Így nem.

Neten 400at írtak caravanra, a boschnál 340-et. Vettem egy 350-est, mert hirtelen azt találtam, de nálam ez is pont a tetejéig ér, szóval a 400ast nem tudom elképzelni. Aztán lehet hogy a kar hosszabb az enyémen, nem tudom. 

Elölre amúgy 450es kell, de a jobb oldali tényleg lelóg picit, lehet  érdemes oda rövidebb.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 04. 15. at 23:16, wookie írta:

 

Sziasztok. Végre sikerült szétszednem a km órát, hogy be tudjam állítani a csere után az autó eddig futott km-ét. Ha már ott voltam, a benzinszintjelzőn is kalibráltam, most ha csurig van tankolva, éppen hogy eléri az 50et. Remélem jó lesz.

Az a gondom, hogy a tesztkör alatt észrevettem, hogy most sebességet nem mér az óra. Mit ronthattam el? A napi számláló megy, pörög. Mielőtt visszaszereltem, óvatosan a mutatót is megmozgattam, azbis jónak tűnk.

Van valakinek tippje mi lehet a baj?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

21 perce, Papszi írta:

Sziasztok. Végre sikerült szétszednem a km órát, hogy be tudjam állítani a csere után az autó eddig futott km-ét. Ha már ott voltam, a benzinszintjelzőn is kalibráltam, most ha csurig van tankolva, éppen hogy eléri az 50et. Remélem jó lesz.

Az a gondom, hogy a tesztkör alatt észrevettem, hogy most sebességet nem mér az óra. Mit ronthattam el? A napi számláló megy, pörög. Mielőtt visszaszereltem, óvatosan a mutatót is megmozgattam, azbis jónak tűnk.

Van valakinek tippje mi lehet a baj?

Köszi!

Viszonylag egyszerű szerkezet, a váltóból jön a spirál ez megforgat egy korongot, ami mellett egy másik korong van a mutatóval, és egy rugóval "fékezve".  Gondolom mágnesesség miatt a spirálon a korong forgás közben kitéríti a másikat ( és egyben a mutatót). Ha a megtett kilómétert még számolja akkor a spirál forog, a másik korong vagy  a mutató akad-szorul. Szétszeded, gyuálat dugsz a spirál helyére, kézzel megpörgeted, látni fogod hol a gond.

Link to comment
Megosztás:

Lenne még egy kérdésem, hátha valaki végigjárta már ezt az utat. Az antenna. Amikor megvettem, kihúzott állapotban be volt rohadva. Hiába fürdettem Wd-vel nem indult meg, így cserére ítéltem. Vettem utángyártottat, azóta nem talál szinte semmit. Ha talál, az is recseg.. Vettem ilyen szélvédőre ragasztahtó jelerősítővel ellátottrejtett antennát, ez egy fokkal jobb de ezzel sem vagyok megelégedve, plusz hiába készítettem elő neki a felületet, még a beszerelés napján le is esett.

Ki mit használ, kinek mi vált be? Én szeretek rádiózni és jó lenne ha normális minőségben meg is tehetném ezt. 

Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

5 órája, Papszi írta:

Lenne még egy kérdésem, hátha valaki végigjárta már ezt az utat. Az antenna. Amikor megvettem, kihúzott állapotban be volt rohadva. Hiába fürdettem Wd-vel nem indult meg, így cserére ítéltem. Vettem utángyártottat, azóta nem talál szinte semmit. Ha talál, az is recseg.. Vettem ilyen szélvédőre ragasztahtó jelerősítővel ellátottrejtett antennát, ez egy fokkal jobb de ezzel sem vagyok megelégedve, plusz hiába készítettem elő neki a felületet, még a beszerelés napján le is esett.

Ki mit használ, kinek mi vált be? Én szeretek rádiózni és jó lenne ha normális minőségben meg is tehetném ezt. 

Köszönöm

Helyedben maradnék az utángyártott antennánál biztos h nem amiatt recseg a vétel, viszont át kellene nézni az antenna kábelezését a rádiótól az antennáig. Csak pár burkolatot kell leszedni ami egy astránál nem nehéz. És nyilván látszania kell h hol a baj, de utángyári antennához szoktak adni kábelt is így akár ki is cserélhetnéd a gyárit.

Link to comment
Megosztás:

4 perce, zotya975 írta:

Óhhh, nagyon köszi, pedig sokat keresgéltem mindenféle nyelven, de béna vagyok ehhez. :(
Még mindig a hűtőventilátornál vagyok megakadva, arra már rájöttem, hogy van 2 fokozat, a lassabb fokozatnak van egy előtét ellenállása a hűtő, és a lökhárító között. De hogy onnan hová megy a vezeték, azt nemtom.
Ez már a 3. Astrám, aminek nem jó a hűtőgombája, nem tudom Opelék miért változtatták meg a Kadettnál lévő relés megoldást, talán azért, mert az úgy örökké tartott. :(

 

Link to comment
Megosztás:

Nekem egyszer kapcsolt be amióta nálam van, azóta se. Utána kapott egy kapcsolót relézve, így bentről bármikor be tudom kapcsolni, ha sokallom a melegét. (Úgy is ránézek az órára néha, nem baj az, ha ott egy kapcsoló, egy gomba miatt nincs kedvem kényszerhülős útszéli pihikére.:)

Már gondolkoztam rajta, hogy kicserélem, de combosan be tud rothadni a hűtőbe, félő nem jön ki simán, ameddig nincs baja a hűtőnek nem piszkálom. Gondolkoztam már rajta, hogy kap egy arduinót, ami figyeli a kétvezetékes jeladót, az óra jeladót és esetleg egy hűtő höfokot, és kapcsolgassa magának (programot megírni nem nagy valami), csak soha nem volt időm eddig erre.

Most az utólagos tempomatom elektronikája köszönt el tőlem, mert beázott a doboza, lehet ott is arduino lesz a megoldás. (Ritkán használtam, bontóból jött, de pályázásnál néha jó volt.)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hát igen, gyanítom az Astrák jórésze emiatt a gomba miatt végzi a bontókban. Egy ilyen kis gomba 30A-t kapcsolgatni....hát nem tudom, mennyi verdánál van ez így megoldva, relé nélkül. Ráadásul valami 100 fokon kapcsol be, Kadetton még 80 fok körül nyitott a termosztát, és 90 foknál kapcsolt a ventilátor.
Nekem meg itt sorba lukadnak ki a fagydugók, 2-őt már cseréltem, és kénytelen lenne nagy nyomáson lenni a hűtőrendszer, hogy feljebb menjen a forráspont.
Valószínű azért rakták nagyobb hőfokra, hogy jobb legyen a fogyasztása, meg a légszennyezés a motornak. No igen, 15 év után dobd el az autót, és vegyél másikat. :(

Link to comment
Megosztás:

Be lehet, nem nagy meló. Arra kell figyelni, hogy ott izmos áramok mászkálnak, jobb oda egy 40 Amperes relé, hogy legyen benne tartalék, illetve a reléhez menő vezeték keresztmetszete minimum ugyanakkora legyen, mint ami a gombához megy.

A gomba negatívot kapcsol emlékeim szerint, de ebben nem vagyok teljesen biztos.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.