Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

On 2016. 07. 11. at 22:37, O.G. írta:

Az autó kijelzője működik, mutatja dátumot kitartóan, csak mikor bekapcsolom a VDO-t akkor nem történik semmi, továbbra is dátum látszik. És sajnos mivel "remote display" a fejegység, így a kijelző nélkül sokat nem tudok állítani rajta. A gyáriakhoz találtam, hogy 3 gombot kell nyomni folyamatosan és akkor lehet váltogatni, hogy hány soros, de ehhez semmi ilyet nem találtam.

Üdv!

Nézd meg a kijelző vezetékezését,nincs e elvágva egy derót.Ha a kijelzővel nem kompatibilis rádiót építenek be,mint ahogyan az enyémben is van,akkor el szoktunk vágni egy eret,hogy ne legyen üres az a rész sem a kijelzőben.Most hirtelen nem tudom,hogy milyen színűt kell elvágni(talán szürke-piros),akkor a kijelző a dátumot írja ki folyamatosan,amíg ki nem rohad a helyéről.

Módosítva : Szabadij
Link to comment
Megosztás:

On 2016. 07. 02. at 22:37, szabolala írta:

Nem gyári itt semmi tudom, csak az anyósoldali kapcsolóm, azt most szereztem. A többi viszont benn volt korábban, működőképes formában. Ezért próbálok rájönni a logikára, hogy bal oldalt 4 kábel, jobbon 3 van az ajtókötegben...  

Ebből csak a legegyszerűbb változat hozható össze, de most nem találom a rajzát(FH2). Kiindulásnak itt van ez:http://www.vectra16v.com/slp/slp_astra_f_mj92.pdf

770től indul ami érdekes neked. Itt bal oldali már "okos" neked viszont nem az. A vezeték keresztmetszetre érdemes odafigyelni.Gondolom nem véletlenül olvadt el, én újragondolnám az egészet és semmi régit nem használnék fel, a biztit is külön tenném bele.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

22 órája, stirlitz írta:

Ebből csak a legegyszerűbb változat hozható össze, de most nem találom a rajzát(FH2). Kiindulásnak itt van ez:http://www.vectra16v.com/slp/slp_astra_f_mj92.pdf

770től indul ami érdekes neked. Itt bal oldali már "okos" neked viszont nem az. A vezeték keresztmetszetre érdemes odafigyelni.Gondolom nem véletlenül olvadt el, én újragondolnám az egészet és semmi régit nem használnék fel, a biztit is külön tenném bele.

Fú, köszi, azóta jegeltem a témát. :) De most szabin leszek, még az sem kizárt, hogy nekiesünk bátyámmal. :)

Link to comment
Megosztás:

22 órája, stirlitz írta:

Ebből csak a legegyszerűbb változat hozható össze, de most nem találom a rajzát(FH2). Kiindulásnak itt van ez:http://www.vectra16v.com/slp/slp_astra_f_mj92.pdf

770től indul ami érdekes neked. Itt bal oldali már "okos" neked viszont nem az. A vezeték keresztmetszetre érdemes odafigyelni.Gondolom nem véletlenül olvadt el, én újragondolnám az egészet és semmi régit nem használnék fel, a biztit is külön tenném bele.

Na most visszaolvasva rájöttem, hogy ott akadtam el, hogy hogyan lehet kifordítani/kivenni a biztosítéktáblát. Szóval... hogyan? :) Le kell hozzá bontani vmit? Próbáltam kifordítani, de nekem nagyon feszült ott minden, se letörni nem akarok semmit, se kitépni vmi kábelt...

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 07. 21. at 20:57, szabolala írta:

Na most visszaolvasva rájöttem, hogy ott akadtam el, hogy hogyan lehet kifordítani/kivenni a biztosítéktáblát. Szóval... hogyan? :) Le kell hozzá bontani vmit? Próbáltam kifordítani, de nekem nagyon feszült ott minden, se letörni nem akarok semmit, se kitépni vmi kábelt...

Nem nagyon lehet kifordítani..ha kibányászod a mögötte menő fűtéscsövet akkor kicsit jobban, de eléggé agyhalál visszarakni.

Link to comment
Megosztás:

Szia Zotya!

Szerintem csak akkor lehet következtetni,  ha van adat róla, hogy normál állapotban, újkorában mekkora áramerősséget kellene felvennie terhelt állapotában. Nyilván ha kezd megszorulni, akkor több ampert is vehet fel, de úgy is el tud halódni, hogy nem szorul meg. Egy ismim Corsájában egyszerüen csak nem szállított tovább, minden előjel nélkül tette a kis huncut.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Pingvin írta:

Szia Zotya!

Szerintem csak akkor lehet következtetni,  ha van adat róla, hogy normál állapotban, újkorában mekkora áramerősséget kellene felvennie terhelt állapotában. Nyilván ha kezd megszorulni, akkor több ampert is vehet fel, de úgy is el tud halódni, hogy nem szorul meg. Egy ismim Corsájában egyszerüen csak nem szállított tovább, minden előjel nélkül tette a kis huncut.

Ja mondjuk azon gondolkodtam pont hogy nincs viszonyítási alapom, mert ugyan van plusz pumpa de szárazon tuti könnyebben fut mint terhelve.

Link to comment
Megosztás:

Az enyém 2 éves utángyártott, ha gondolod a hétvégén megmérhetem. Bár mivel ugy. szerintem nem tekinthető hiteles referencia adatnak.

(Én is azért cseréltem ki mert már hangos volt, és nem akartam meglepit, bár erre rácáfolt a sors, az ismim Corsájában.)

Link to comment
Megosztás:

Sajnos az AC pompáknál a kollektor meg az érintkezők kopnak el, és egyszerűen nem érintkezik rendesen.

A megszorulás szerintem a legritkább...

Az enyém rakoncátlankodik mostanság. Már eddig kétszer kellett megkocogtatni... :(

 

És akkor felteszem a mágikus kérdést!

Melyiket érdemesebb:

-Bontott gyárit (ismeretlen üzemidővel)

-Gagyitront olcsón.

Ja és mielőtt írná valaki az ideális opciótt, az új gyárit, arra sajna nincs pénzem.

Módosítva : pszilaj
Link to comment
Megosztás:

Szerencséd, mert nekem mindkettő van. Anno az SE saját pumpájába belement a kosz, és megakadt, így egy tizesért vettem a legolcsóbb utigyári 3bar-os pumpát. Az XE-be meg bekerült a gyári bontott bosch. Kb mindkettő azonos időt/km-t futott nálunk, eddig mindegyik problémamentes.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nálam az utángyártott pumpa szépen teszi a dolgát. Ez nem azt jelenti, hogy jó szívvel merem is ajánlani mindenkinek, szerintem erősen lutri, hogy milyen minőségben lehet az utángyártott dolgokat kifogni. Volt olyan fékdugattyú ami viszont méretpontatlanság miatt szorult, így gyorsan ki is tessékeltem az autóból. Alapjárati motort cserélték gariban pár hónap után, viszont másik "nagy neves" gyártó motorja bevállt. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hello,

 

Pár elektromos kérdés egy frissen vett autóhoz...

- Hol lehet olyan, könnyen hozzáférhető pontokat találni a beltérben, ahol gújtásra, illetve gyújtás nélkül is van 12V? (Kamuriasztó, illetve USB aljzathoz kéne :) )

- Milyen szabványú az OBD csati, I vagy II?

 

Köszi mindenkinek :)

Link to comment
Megosztás:

12 órája, ColT írta:

Hello,

 

Pár elektromos kérdés egy frissen vett autóhoz...

- Hol lehet olyan, könnyen hozzáférhető pontokat találni a beltérben, ahol gújtásra, illetve gyújtás nélkül is van 12V? (Kamuriasztó, illetve USB aljzathoz kéne :) )

- Milyen szabványú az OBD csati, I vagy II?

 

Köszi mindenkinek :)

A szivargyújtónál van gyújtás kapcsolt áram.

A rádió mögött van állandó és gyújtás kapcsolt áram is.

 

Van olyan amelyiken OBDI (10 pines)van és van olyan amelyiken OBDII-es(16 pines) aljzat van.

Viszont ez utóbbi nem OBDII protokollal kommunikál, hanem KW80, KW81, KW82 vagy KW2000-es szabvánnyal.

Módosítva : pszilaj
Link to comment
Megosztás:

14 órája, wookie írta:

Szerencséd, mert nekem mindkettő van. Anno az SE saját pumpájába belement a kosz, és megakadt, így egy tizesért vettem a legolcsóbb utigyári 3bar-os pumpát. Az XE-be meg bekerült a gyári bontott bosch. Kb mindkettő azonos időt/km-t futott nálunk, eddig mindegyik problémamentes.

 

14 órája, Pingvin írta:

Nálam az utángyártott pumpa szépen teszi a dolgát. Ez nem azt jelenti, hogy jó szívvel merem is ajánlani mindenkinek, szerintem erősen lutri, hogy milyen minőségben lehet az utángyártott dolgokat kifogni. Volt olyan fékdugattyú ami viszont méretpontatlanság miatt szorult, így gyorsan ki is tessékeltem az autóból. Alapjárati motort cserélték gariban pár hónap után, viszont másik "nagy neves" gyártó motorja bevállt. 

Hát vettem egy Automega nevezetűt 8100 forintért, plusz egy tömítést alája 700 forintért

Köszi a válaszokat..

Link to comment
Megosztás:

15 órája, ColT írta:

Hello,

 

Pár elektromos kérdés egy frissen vett autóhoz...

- Hol lehet olyan, könnyen hozzáférhető pontokat találni a beltérben, ahol gújtásra, illetve gyújtás nélkül is van 12V? (Kamuriasztó, illetve USB aljzathoz kéne :) )

- Milyen szabványú az OBD csati, I vagy II?

 

Köszi mindenkinek :)

Kamuriasztónak munkatársam egy bicajos villogóból használta fel az egyik piros ledet amit kikábelezve beépített egy használaton kívüli gomb takarásába. Jó minőségű elemmel hónapokig elvillog éjszakánként, nappal úgysem látszik.

AC-pumpa: nekem 227 ezernél adta be az unalmast a gyári, ekkor vettem egyet 8 ezer forintért vmi gagyitront. ( éppen nem volt pénzem, akkor sem..XD)Aztán tudtam szerezni bontott gyárit ami 2 nap után megállt benne. Visszakerült az ócsó és igaz egyre hangosabban de még működik, most már lassan 100ezer kilométer óra. A gyárit szétszedtem ( megakadt) kimostam belőle a koszt és visszaperemeztem. Itt van a csomitartóban elméletileg bárhol tudom cserélni, de azért ha hajnali 2-kor megáll az autó esőben a pályán az nem olyan jó móka. Bár úgy tudom legritkábban halnak be menet közben, inkább nem indulnak el. Ezért gondoltam cserén, mert azt azért én sem hiszem hogy egy utángyártott nagyon olcsó örökké jó lesz.

Link to comment
Megosztás:

27 perce, zotya975 írta:

Kamuriasztónak munkatársam egy bicajos villogóból használta fel az egyik piros ledet amit kikábelezve beépített egy használaton kívüli gomb takarásába. Jó minőségű elemmel hónapokig elvillog éjszakánként, nappal úgysem látszik.

AC-pumpa: nekem 227 ezernél adta be az unalmast a gyári, ekkor vettem egyet 8 ezer forintért vmi gagyitront. ( éppen nem volt pénzem, akkor sem..XD)Aztán tudtam szerezni bontott gyárit ami 2 nap után megállt benne. Visszakerült az ócsó és igaz egyre hangosabban de még működik, most már lassan 100ezer kilométer óra. A gyárit szétszedtem ( megakadt) kimostam belőle a koszt és visszaperemeztem. Itt van a csomitartóban elméletileg bárhol tudom cserélni, de azért ha hajnali 2-kor megáll az autó esőben a pályán az nem olyan jó móka. Bár úgy tudom legritkábban halnak be menet közben, inkább nem indulnak el. Ezért gondoltam cserén, mert azt azért én sem hiszem hogy egy utángyártott nagyon olcsó örökké jó lesz.

Nekem annyi szerencsém van, hogy akár esőben is ki lehet cserélni... :)

 

 

Link to comment
Megosztás:

3 órája, zotya975 írta:

Kamuriasztónak munkatársam egy bicajos villogóból használta fel az egyik piros ledet amit kikábelezve beépített egy használaton kívüli gomb takarásába. Jó minőségű elemmel hónapokig elvillog éjszakánként, nappal úgysem látszik.

AC-pumpa: nekem 227 ezernél adta be az unalmast a gyári, ekkor vettem egyet 8 ezer forintért vmi gagyitront. ( éppen nem volt pénzem, akkor sem..XD)Aztán tudtam szerezni bontott gyárit ami 2 nap után megállt benne. Visszakerült az ócsó és igaz egyre hangosabban de még működik, most már lassan 100ezer kilométer óra. A gyárit szétszedtem ( megakadt) kimostam belőle a koszt és visszaperemeztem. Itt van a csomitartóban elméletileg bárhol tudom cserélni, de azért ha hajnali 2-kor megáll az autó esőben a pályán az nem olyan jó móka. Bár úgy tudom legritkábban halnak be menet közben, inkább nem indulnak el. Ezért gondoltam cserén, mert azt azért én sem hiszem hogy egy utángyártott nagyon olcsó örökké jó lesz.

Ezt cáfolnám. A Vectrában Pestre menet Komárom végén állt meg.

Link to comment
Megosztás:

4 órája, pszilaj írta:

Nekem annyi szerencsém van, hogy akár esőben is ki lehet cserélni... :)

 

 

Végülis a kocsi alatt én sem ázom...:-)

1 órával ezelőtt, hening írta:

Ezt cáfolnám. A Vectrában Pestre menet Komárom végén állt meg.

Igen tudom hogy ilyen is van, de szerintem gyakoribb hogy nem indul, vagy már nem hoz eleget. :confused:

Link to comment
Megosztás:

3 órája, pszilaj írta:

Háát ma megérkezett az új szivattyú. Most délután beülök a kocsiba, hogy elmenjek a tömítésért, ami szintén ma érkezett meg.

Erre nem indul a jószág. Kocogtatom a szivattyút, de csak keservesen morgolódik. Szerelhetek a melóhelyen.

Próbálj egy pillanatra polaritást fordítani, vagy egy másik akkuról megpörgetni visszafelé..én fúrógép akkuval szoktam tesztelni mert kisebb és könnyebb mozgatni mint a több kilós autó akkut.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.