Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok. Legális ilyet hátulra föltenni (kívülre, öntapadósan)?
A Caravan hátsó ablaka két oldalához (függőlegesen) illesztve gondolnék 1-et 1-et, úgy vezetékelve, hogy ne összevissza indexeljen stb.

http://www.ebay.com/itm/1x-Flexible-48-LED-Motorcycle-Car-Tail-Brake-Stop-Lamp-Turn-Signal-Strip-Light-/401173357261?hash=item5d67cba2cd:g:mZ8AAOSw9NdXspFJ&vxp=mtr

Tekintsünk el most attól, hogy mennyire szar ötlet. Kivéve ha van jobb...
Szabad-e? Működne-e együtt a hagyományos hátsó izzókkal? Köszi!

Link to comment
Megosztás:

11 perce, felhasznaaloo írta:

Sziasztok. Legális ilyet hátulra föltenni (kívülre, öntapadósan)?
A Caravan hátsó ablaka két oldalához (függőlegesen) illesztve gondolnék 1-et 1-et, úgy vezetékelve, hogy ne összevissza indexeljen stb.

http://www.ebay.com/itm/1x-Flexible-48-LED-Motorcycle-Car-Tail-Brake-Stop-Lamp-Turn-Signal-Strip-Light-/401173357261?hash=item5d67cba2cd:g:mZ8AAOSw9NdXspFJ&vxp=mtr

Tekintsünk el most attól, hogy mennyire szar ötlet. Kivéve ha van jobb...
Szabad-e? Működne-e együtt a hagyományos hátsó izzókkal? Köszi!

62. § Irányjelző lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek

(1) Irányjelző lámpákkal fel kell szerelni a gépkocsit, a mezőgazdasági vontatót, a zárt vezetőfülkéjű, valamint a pótkocsi vontatására használt lassú járművet és a - motorkerékpár pótkocsija kivételével - a pótkocsit. A járműre felszerelendő irányjelző lámpák száma:
a) a pótkocsi esetében hátul, oldalanként 1-1 db, 
b) az összes többi fent említett jármű esetében elöl és hátul oldalanként 1-1 db. 
Nyergesvontató és olyan gépjármű esetében, amelynél az első és hátsó irányjelzők közti távolság több mint 6,00 méter, mindkét oldalon további, legalább 1-1 db oldalirányjelzőt kell felszerelni. A pótkocsit vontató lassú járműre és a lassú jármű pótkocsijára 1992. évi július hó 31. napjáig kell az irányjelző lámpát felszerelni.

Ez szerint nem lehet több index...de mostanában látni a tükörbe épített pluszot sok autón gyárilag. Sőt az astrán is volt oldalindex a sárvédőn szóval passz.A polaritásra kell figyelni, és akkor működik a ledes gond nélkül a többivel együtt, mivel nincs különösebb áramfelvétele nem fogja befolyásolni a villogás gyorsaságát szerintem. Ha nagyon feltűnő valszeg szól érte a rendőr, ha nem annyira akkor nem fog kiszúrni, de ugye akkor meg nincs értelme. Ha van hozzá tanúsítvány azt elfogadhatja a lámpatestre, csak a felszerelés helyét és miértjét fogja firtatni. 

Link to comment
Megosztás:

56 perce, zotya975 írta:

 Ha nagyon feltűnő valszeg szól érte a rendőr, ha nem annyira akkor nem fog kiszúrni, de ugye akkor meg nincs értelme. Ha van hozzá tanúsítvány azt elfogadhatja a lámpatestre, csak a felszerelés helyét és miértjét fogja firtatni. 

Köszi, szuper. Engem az motivál, hogy ezek a krosszóverek stb-k fényerőben és talajtól mért magasságban is más ligában világítanak hátrafelé (is) mint én, beáll egy mögém, ha indexelek vagy kapcsolok egy rükvercet nem látja a saját vasa orrától. Néha úgy érzem itt magam Pesten mint kisvakond a városban a pedálos moszkvicsával.

Link to comment
Megosztás:

7 perce, felhasznaaloo írta:

Köszi, szuper. Engem az motivál, hogy ezek a krosszóverek stb-k fényerőben és talajtól mért magasságban is más ligában világítanak hátrafelé (is) mint én, beáll egy mögém, ha indexelek vagy kapcsolok egy rükvercet nem látja a saját vasa orrától. Néha úgy érzem itt magam Pesten mint kisvakond a városban a pedálos moszkvicsával.

Hát ja sok ledes gyári lámpától kifolyik az ember szeme.:doze:

Link to comment
Megosztás:

6 órája, zotya975 írta:

62. § Irányjelző lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek

(1) Irányjelző lámpákkal fel kell szerelni a gépkocsit, a mezőgazdasági vontatót, a zárt vezetőfülkéjű, valamint a pótkocsi vontatására használt lassú járművet és a - motorkerékpár pótkocsija kivételével - a pótkocsit. A járműre felszerelendő irányjelző lámpák száma:
a) a pótkocsi esetében hátul, oldalanként 1-1 db, 
b) az összes többi fent említett jármű esetében elöl és hátul oldalanként 1-1 db. 
Nyergesvontató és olyan gépjármű esetében, amelynél az első és hátsó irányjelzők közti távolság több mint 6,00 méter, mindkét oldalon további, legalább 1-1 db oldalirányjelzőt kell felszerelni. A pótkocsit vontató lassú járműre és a lassú jármű pótkocsijára 1992. évi július hó 31. napjáig kell az irányjelző lámpát felszerelni.

Ez szerint nem lehet több index...de mostanában látni a tükörbe épített pluszot sok autón gyárilag. Sőt az astrán is volt oldalindex a sárvédőn szóval passz.A polaritásra kell figyelni, és akkor működik a ledes gond nélkül a többivel együtt, mivel nincs különösebb áramfelvétele nem fogja befolyásolni a villogás gyorsaságát szerintem. Ha nagyon feltűnő valszeg szól érte a rendőr, ha nem annyira akkor nem fog kiszúrni, de ugye akkor meg nincs értelme. Ha van hozzá tanúsítvány azt elfogadhatja a lámpatestre, csak a felszerelés helyét és miértjét fogja firtatni. 

Hát, a buszokon is 2-2 irányjelző van hátul. (Meg nekem is annyi van, nem is árt. :D ) A lényeg az E-jel, nekem azt mondták. Szerintem ez az 1-1db csak minimum nem?

Link to comment
Megosztás:

Szép napot mindenkinek

Nem tudom ide való e a téma ha off akkor kérem töröljétek!

Vettem egy Astra f autót és egy grundig car 200(D) típusú rádió szolgáltatta a muzsikát egészen addig amíg az akkut le nem kötöttük egy generátor csere miatt :(

És ekkor jött a hideg zuhany a rádió kódot kér de mi azt nem tudjuk :( Nincs a rádión sem!
Az előző tulaj sem tudja , :(
És itt jönne a kérdés lehet e ennek a rádiónak a kódját valahogy meg szerezni PL: a gyári számból? hogy ismét működjön.?

A gyári száma: GM0200V4158182

Esetleg ebből ha valaki tudná a kódot nagyon szépen meg köszönném.

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 09. 29. at 10:33, zotya975 írta:

Szerintem inkább csak műszaki firtatják, az utcán a rendőr csak akkor szúrja ki ha nagyon eltér az átlagostól. 

Nagyon régen volt egy akkoriban külföldről behozott öreg chryslerem.

Valami elektromos mágia miatt cseréltem benne egy relét, (eredeti persze a környéken sem volt, de még nagyon hasonló sem), azután a kézifékre is kapcsolt a féklámpa.

El is voltam vele persze, hogy vizsgán kiszúrták. Gyorsan bedobtam a "buszon is így működik mégis az is levizsgázik" mondatot, hátha nem buktatnak meg, kicsit tanakodtak, de nagy duzzogva elfogadták. :)

Link to comment
Megosztás:

12 órája, Pingvin írta:

Nagyon régen volt egy akkoriban külföldről behozott öreg chryslerem.

Valami elektromos mágia miatt cseréltem benne egy relét, (eredeti persze a környéken sem volt, de még nagyon hasonló sem), azután a kézifékre is kapcsolt a féklámpa.

El is voltam vele persze, hogy vizsgán kiszúrták. Gyorsan bedobtam a "buszon is így működik mégis az is levizsgázik" mondatot, hátha nem buktatnak meg, kicsit tanakodtak, de nagy duzzogva elfogadták. :)

A közlekedés biztonságát nem veszélyeztető "mókolások" általában emberi jóindulaton múlnak vizsgán. 

Link to comment
Megosztás:

Valahol láttam nagyon-nagyon régen ilyen kódolót, meg talán régen a kereskedések is tudtak ilyet, de sztem felesleges vele szenvedned, inkább végy egy másikat pl ilyet:

http://racingbazar.hu/egyeb/zene/opel_astra_f_blaupunkt_radio_koddal

vagy

http://racingbazar.hu/egyeb/zene/blaupunkt_sc202_radiomagno_gyari_allapotban_astra_f_94bol

 

On 2016. 10. 01. at 19:18, pimpa197403 írta:

Szép napot mindenkinek

Nem tudom ide való e a téma ha off akkor kérem töröljétek!

Vettem egy Astra f autót és egy grundig car 200(D) típusú rádió szolgáltatta a muzsikát egészen addig amíg az akkut le nem kötöttük egy generátor csere miatt :(

És ekkor jött a hideg zuhany a rádió kódot kér de mi azt nem tudjuk :( Nincs a rádión sem!
Az előző tulaj sem tudja , :(
És itt jönne a kérdés lehet e ennek a rádiónak a kódját valahogy meg szerezni PL: a gyári számból? hogy ismét működjön.?

A gyári száma: GM0200V4158182

Esetleg ebből ha valaki tudná a kódot nagyon szépen meg köszönném.

Üdv.

 

Link to comment
Megosztás:

A Gemini tényleg komoly volt a korában.

Már régen mokoltam a sajátomét, de abban van olyan csúszó valami azt jól raktad vicca? meg annak van vmi elektromos szerepe is, alatta mitha lenne vmi csúszka érintkező, ha jól emléxem.

 

On 2016. 09. 22. at 21:44, wookie írta:

Fejtörő.

Adott a gyári központi zár, vezető felöli első (vezérlő) zármotor.
Mivel hét éve, mióta megvan az autó nem működött soha a bal első, s most be akartam tenni a g astra távos központit, így nekiláttam utánajárni a dolognak.
Először is kigyomláltam belőle a Gemini távos riasztót, ami mióta megvan, szintén soha nem működött, távval, pedig kettő is van hozzá. (amúgy meglepően komoly cucc) gondoltam hátha azzal kavartak bele a kis lelkivilágába. Ez nem vezetett eredményre, amúgy is csak párhuzamosan volt a gyárival.
Na akkor motor. Kimérem, áramot megkapja, tehát nem a vezeték a szar. Oké. Akkor zármotor szétszed. Bent is minden rendben, hát adjunk áramot a kis 12v-os játékautó motornak. Nem csinál semmit. Oké, szedjük szét azt is. Persze ahogy gondoltam, kommutátor feketére égve. Na, kismotor megjavít, kipróbál, működik, örül. Zármotor összerak, majd fejvakarva konstatál, fordítva működik az egész mint a többi 5, így aztán persze meg is hülyül a rendszer, aztán addig nyit-zár, vagy zár-nyit, míg a hőkapcsoló leold.

Na már most, kábelek nem lettek bántva, elektromosan nem lett hozzányúlva, többszöri basztatásra is ellentétesen forgott a motor mint a többi záré, aztán addig addig, míg felb@sztam magam, és átforrasztottam a nyákon a két vezetéket, így mostmár jó, de azért egyszer még ebben az állapotában is megfordult a forgásirány.

Mi a tökömtől lehetett ez?

 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, stirlitz írta:

Valahol láttam nagyon-nagyon régen ilyen kódolót, meg talán régen a kereskedések is tudtak ilyet, de sztem felesleges vele szenvedned, inkább végy egy másikat pl ilyet:

http://racingbazar.hu/egyeb/zene/opel_astra_f_blaupunkt_radio_koddal

vagy

http://racingbazar.hu/egyeb/zene/blaupunkt_sc202_radiomagno_gyari_allapotban_astra_f_94bol

 

 

Háát akkor inkább teszek hozzá még pár ezrest aztán veszek egy zsír új valami USB-s meg kártyaolvasost már nem olyan nagyon drágák 8-10 ezerér adnak. Csak gondoltam ha ez menne akkor nem kéne pénzt pazalnom :( Így muszáj leszek :(  de kösz

Link to comment
Megosztás:

21 órája, pimpa197403 írta:

Háát akkor inkább teszek hozzá még pár ezrest aztán veszek egy zsír új valami USB-s meg kártyaolvasost már nem olyan nagyon drágák 8-10 ezerér adnak. Csak gondoltam ha ez menne akkor nem kéne pénzt pazalnom :( Így muszáj leszek :(  de kösz

Lehet, hogy hülye ötlet, és bocsi érte, de elvileg a kocsiba, a szervizkönyv és használati utasítás mellett a kis mappába kellene legyen egy kártya, amin rajta van több adat, többek között a rádió kódja (amennyiben gyári).

Ott nézted már? :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Mostanában olyat csinál az astrám mióta nincsenek melegek, hogy reggel indításkor egy darabig teker rendesen az önindító aztán utánna mintha alig tudná átforgatni a motrot nyögve nyelősen csinálja csak, de ekkor vagy beröffen vagyha nem kicsit várok és 2. Indításra indul is. Ilyenkor egyébként eléggé elhalványulnak az elektromos dolgok valószínű az aksi haldoklik vagy lehet más is? Akksit kimértem reggel indítás előtt 12.7 V ami egy teljesen feltöltött savas aksi normális feszültsége ha jól tudom. Egyébkén Jász aksi 4 éves. 

Az autó 92 es C14NZ és elvileg cserélve volt rajta az önindító.

Módosítva : Kispotter
Link to comment
Megosztás:

4 perce, Kispotter írta:

Sziasztok! Mostanában olyat csinál az astrám mióta nincsenek melegek, hogy reggel indításkor egy darabig teker rendesen az önindító aztán utánna mintha alig tudná átforgatni a motrot nyögve nyelősen csinálja csak, de ekkor vagy beröffen vagyha nem kicsit várok és 2. Indításra indul is. Ilyenkor egyébként eléggé elhalványulnak az elektromos dolgok valószínű az aksi haldoklik vagy lehet más is? Akksit kimértem reggel indítás előtt 12.7 V ami egy teljesen feltöltött savas aksi normális feszültsége ha jól tudom. Egyébkén Jász aksi 4 éves. 

Az autó 92 es C14NZ és elvileg cserélve volt rajta az önindító.

Indítózás közben is kellene egy feszt mérni. Nem eshet 10V alá. Ha igen, akkor aksi vagy meg-megszorul az önindító...

Link to comment
Megosztás:

30 perce, pszilaj írta:

Indítózás közben is kellene egy feszt mérni. Nem eshet 10V alá. Ha igen, akkor aksi vagy meg-megszorul az önindító...

Na majd mérek eggyet valamelyik reggel. De még videóra is veszem. Lámpák alapján mikor már csak köhög 10 V alatt van. Az önindító szorulást csak leszereléssel lehet megnézni?? Vagy esetleg valami aksi teszter??

Link to comment
Megosztás:

19 órája, Imi (Astra) írta:

Lehet, hogy hülye ötlet, és bocsi érte, de elvileg a kocsiba, a szervizkönyv és használati utasítás mellett a kis mappába kellene legyen egy kártya, amin rajta van több adat, többek között a rádió kódja (amennyiben gyári).

Ott nézted már? :)

Nem mondasz hülyeséget :) ott KÉNE legyen  De már ki tudja hanyadik gazdája vagyok :( hozzám nem a szervízkönyv még a kocsi papírjai is macerásan érkeztek meg :(

 

Úgyhogy az nincs :(

 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Egyik... Elektromos fűthető tükröt akartam az autóba bemókolni, de rossz a relé amit (bontóban) vettem hozzá. Görbe volt 2 lába, biztos nehezen jött ki a helyéről. Szétszedtem, ha a tekercsének adok feszt, az behúz, de a lábairól megtáplálva nem működik, gondolom valami más sérült benne (nem látszik hogy mi). 5000 Ft alatt még nem láttam ilyet sehol (90185120-as).

Igaz-e, hogy ('96-os évjáratú Caravan) a hátsóablak fűtése hasonló késleltető relén keresztül megy, azaz arra is köthetem a 2 tükör fűtését? Ha igen... a késleltetési időt ez a plusz terhelés befolyásolná? A vezetékezés problémái azt hiszem világosak (ajtó átvezető kerek csati stb).

A másik... hová kössem be a Conrad.hu-n várásolt 1500 Ft-os gagyitron késleltető biszbaszt, hogy ajtócsukáskor késleltesse a belső lámpa leoltását, de ha behúzom a lámpakapcsolót, akkor ne? Mert mindkettőre késleltet sajnos, akárhová kötöm, és pár verziót kipróbáltam már, de valszeg az a baj h nem értem az áramkört még rajz alapján se (kopik a zagyam).

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

24 perce, felhasznaaloo írta:

Sziasztok,

Egyik... Elektromos fűthető tükröt akartam az autóba bemókolni, de rossz a relé amit (bontóban) vettem hozzá. Görbe volt 2 lába, biztos nehezen jött ki a helyéről. Szétszedtem, ha a tekercsének adok feszt, az behúz, de a lábairól megtáplálva nem működik, gondolom valami más sérült benne (nem látszik hogy mi). 5000 Ft alatt még nem láttam ilyet sehol (90185120-as).

Igaz-e, hogy ('96-os évjáratú Caravan) a hátsóablak fűtése hasonló késleltető relén keresztül megy, azaz arra is köthetem a 2 tükör fűtését? Ha igen... a késleltetési időt ez a plusz terhelés befolyásolná? A vezetékezés problémái azt hiszem világosak (ajtó átvezető kerek csati stb).

A másik... hová kössem be a Conrad.hu-n várásolt 1500 Ft-os gagyitron késleltető biszbaszt, hogy ajtócsukáskor késleltesse a belső lámpa leoltását, de ha behúzom a lámpakapcsolót, akkor ne? Mert mindkettőre késleltet sajnos, akárhová kötöm, és pár verziót kipróbáltam már, de valszeg az a baj h nem értem az áramkört még rajz alapján se (kopik a zagyam).

Köszi!

A hátsó ablak fűtés késleltetve van 96-után? Én úgy tudom hogy nem. De ettől függetlenül késleltetés nélkül is rákötheted a hátsó ablak fűtés tápjára, ha nem felejted el kikapcsolni. Úgy rémlik a relé kábé 10 perc után kapcsol le.

Link to comment
Megosztás:

11 órája, Kispotter írta:

Na majd mérek eggyet valamelyik reggel. De még videóra is veszem. Lámpák alapján mikor már csak köhög 10 V alatt van. Az önindító szorulást csak leszereléssel lehet megnézni?? Vagy esetleg valami aksi teszter??

Szerintem csak levéve derül ki... bár ilyet nem szereltem még. Nekem csak olyan volt hogy egy mágnes vált le és az szorult be a forgórészhez. Ott teljesen megállt.

Link to comment
Megosztás:

15 órája, zotya975 írta:

A hátsó ablak fűtés késleltetve van 96-után? Én úgy tudom hogy nem. De ettől függetlenül késleltetés nélkül is rákötheted a hátsó ablak fűtés tápjára, ha nem felejted el kikapcsolni. Úgy rémlik a relé kábé 10 perc után kapcsol le.

Úgy értettem hogy a lekapcsolása van-e késleltetve. Az a 10 perc jól hangzana. Vagy addig fűti a hátsó ablakot amíg vissza nem tolom a gombot a középkonzolban? Bocs ha értetlen vagyok, egy 20 hónapos terminátorral és egy roppant bájos ámbár félig hulla női hölggyel élek ami kihat az elmeállapotomra. :-/

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

9 órája, felhasznaaloo írta:

Úgy értettem hogy a lekapcsolása van-e késleltetve. Az a 10 perc jól hangzana. Vagy addig fűti a hátsó ablakot amíg vissza nem tolom a gombot a középkonzolban? Bocs ha értetlen vagyok, egy 20 hónapos terminátorral és egy roppant bájos ámbár félig hulla női hölggyel élek ami kihat az elmeállapotomra. :-/

A hátsó ablakot addíg fűti amig vissza nem tolod a gombot, csak a tükörfűtésnek van időreléje. De mivel szerintem nem nagyon fordul elő, hogy a hátsó ablak fűtést bekapcsolva felejti az ember ugye visszajelzője is van, nyugodtan rá lehet kötni arra a tükörfűtést is. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Emlékeim szerint az astránál alapból a hátsó ablakra van kötve a tükörfűtés, csak a korai vectráknál volt külön gombja a tükörkapcsolón. De most lusta vagyok előkeresni a kapcsolási rajzokat. Később már a vectránál is átálltak a hátsóablakos kapcsolásra. (viszont ott időzített)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.