Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Szevesztok!

Ma hazaérve leállítottam a motort és kigyulladt a töltésjelző lámpa. Kulcs kivétele után is égve maradt. Gyújtást visszarakva elaludt de akkor a motor hiba lámpa villogott folyamatosan.

Akkusarut lekaptam majd 5 perc után vissza. még ekkor is égett. Most levettem a sarut és ott hagytam az autót.

Mint az így csináld könyvből kiderítettem az pozitív dióda zárlat.

Kérdésem: milyen generátor lehet az autómab ill. hogyan ismerem meg, hogy milyen gyártmány?

Hol találom a diódát? A generátort szét kell kapni hozzá vagy csak a hátuljára lehet szerelve?

Link to comment
Megosztás:

Szevesztok!

Ma hazaérve leállítottam a motort és kigyulladt a töltésjelző lámpa. Kulcs kivétele után is égve maradt. Gyújtást visszarakva elaludt de akkor a motor hiba lámpa villogott folyamatosan.

Akkusarut lekaptam majd 5 perc után vissza. még ekkor is égett. Most levettem a sarut és ott hagytam az autót.

Mint az így csináld könyvből kiderítettem az pozitív dióda zárlat.

Kérdésem: milyen generátor lehet az autómab ill. hogyan ismerem meg, hogy milyen gyártmány?

Hol találom a diódát? A generátort szét kell kapni hozzá vagy csak a hátuljára lehet szerelve?

háj

a diodákat a belsejében találod, ki kell mérni vagy lámpázni öket. talán tudod hogyan kell.

Link to comment
Megosztás:

Szevesztok!

Ma hazaérve leállítottam a motort és kigyulladt a töltésjelző lámpa. Kulcs kivétele után is égve maradt. Gyújtást visszarakva elaludt de akkor a motor hiba lámpa villogott folyamatosan.

Akkusarut lekaptam majd 5 perc után vissza. még ekkor is égett. Most levettem a sarut és ott hagytam az autót.

Mint az így csináld könyvből kiderítettem az pozitív dióda zárlat.

Kérdésem: milyen generátor lehet az autómab ill. hogyan ismerem meg, hogy milyen gyártmány?

Hol találom a diódát? A generátort szét kell kapni hozzá vagy csak a hátuljára lehet szerelve?

Tudtommal többféle generátorral szerelték az Astrákat. Függ attól is, hogy hol készült a kocsi. Nekem pédul Delco Remy / madeinfrance van benne. Rá vagyon írva a generátorra. Alkatrészt, vagy felújított generátort (cseredarabot leszámítják az árból) kaphatsz Budaőrsön a Kele Kft-nél. Tel: 06 20 383 5095.

Link to comment
Megosztás:

Tudtommal többféle generátorral szerelték az Astrákat. Függ attól is, hogy hol készült a kocsi. Nekem pédul Delco Remy / madeinfrance van benne. Rá vagyon írva a generátorra. Alkatrészt, vagy felújított generátort (cseredarabot leszámítják az árból) kaphatsz Budaőrsön a Kele Kft-nél. Tel: 06 20 383 5095.

Nekem is delco. kiszedtem, leszedtem a hátuljáról a műanyag borítást. Alatta 3 diódát látok. Leforrasztottam mindegyik dióda egyik végét, hogy meg tudjam mérni. (nem tudom mi van utána ami bezavarhat)

Így rámértem és egyik irányba semmi a másik irányab kb 650. Szóval ezek jók. A többi dióda a fekete műanyagba lehet? Azokat megmérni hogyan lehet? Ha az a rossz olyat lehet külön kapni?

Link to comment
Megosztás:

Nekem is delco. kiszedtem, leszedtem a hátuljáról a műanyag borítást. Alatta 3 diódát látok. Leforrasztottam mindegyik dióda egyik végét, hogy meg tudjam mérni. (nem tudom mi van utána ami bezavarhat)

Így rámértem és egyik irányba semmi a másik irányab kb 650. Szóval ezek jók. A többi dióda a fekete műanyagba lehet? Azokat megmérni hogyan lehet? Ha az a rossz olyat lehet külön kapni?

Igen abban 3 db.

Ajánlatos szétszedni a generátort, mert ha már kint van, érdemes szénkefét is cserélni (párszáz forint), és csapágyat is (gyártmányfüggő 700 - 1700 Ft). Arra kell vigyázni, hogy a csapágyat csak úgy szabad kiszerelni, hogy az alu pajzsot kb. 100 fokra kell melegíteni először, és akkor kiesik belőle. Új csapágy betétel szintén melegen! Hagyni kell, hogy ráhűljön a csapágyra, mert ez a kötés biztosítja a forgórész pozícionálását tengelyirányban a generátorban.

Püföléssel agyon lehet vágni!

Link to comment
Megosztás:

Igen abban 3 db.

Ajánlatos szétszedni a generátort, mert ha már kint van, érdemes szénkefét is cserélni (párszáz forint), és csapágyat is (gyártmányfüggő 700 - 1700 Ft). Arra kell vigyázni, hogy a csapágyat csak úgy szabad kiszerelni, hogy az alu pajzsot kb. 100 fokra kell melegíteni először, és akkor kiesik belőle. Új csapágy betétel szintén melegen! Hagyni kell, hogy ráhűljön a csapágyra, mert ez a kötés biztosítja a forgórész pozícionálását tengelyirányban a generátorban.

Püföléssel agyon lehet vágni!

Szóval a feketében van még 3 dióda? Az a fekete tis szerint "electronic regulator" magyarul ez lenne a feszültségszabályozó?

Link to comment
Megosztás:

Szóval ...

Kimértük a generátort és a diódahíd volt a hibás. Találtam angol utángyártottat 7260ft-ért (opel kereskedésben 32eFt-ért akartak eredetit, de azt is csak rendelésre)

Ezt beraktam. Most ok. Mármint a hiba megszűnt.

Az akkun mért feszültségek viszont érdekesek:

1, semmi elektromos nincs bekapcsolva: 14,6V

2, fényszóró bekapcsolva: 14,4V

3, fényszóró, ködlámpák, ventillátor maxon, hátsó ablakfűtés, tükörfűtés : 12,4V

Adott terhelésnél az értéket stabilan tartja motor fordulatszámtól függetlenül!

Normális ez így?

Link to comment
Megosztás:

Az akkun mért feszültségek viszont érdekesek:

1, semmi elektromos nincs bekapcsolva: 14,6V

2, fényszóró bekapcsolva: 14,4V

3, fényszóró, ködlámpák, ventillátor maxon, hátsó ablakfűtés, tükörfűtés : 12,4V

Adott terhelésnél az értéket stabilan tartja motor fordulatszámtól függetlenül!

Normális ez így?

Szóval, a nevében is benne van - F e sz ü l t s é g sz a b á ly o z ó - ;) :rolleyes: . Neki ez a dolga., az hogy bekapcsolsz minden forgó, világító, zörgő ketyerét, és még mindig van mérhető feszültség a sarun, az teljesen jó hír. Azt is vedd figyelembe, hogy a motor is fogyaszt áramot. Az áramerősséget kellene mérni, de az már egy kicsit bonyolultabb.

A lényeg hogy működik. ;)

Link to comment
Megosztás:

Szóval, a nevében is benne van - F e sz ü l t s é g sz a b á ly o z ó - ;) :rolleyes: . Neki ez a dolga., az hogy bekapcsolsz minden forgó, világító, zörgő ketyerét, és még mindig van mérhető feszültség a sarun, az teljesen jó hír. Azt is vedd figyelembe, hogy a motor is fogyaszt áramot. Az áramerősséget kellene mérni, de az már egy kicsit bonyolultabb.

A lényeg hogy működik. ;)

Fesz szabályzó--- szóval a feszültséget kellene stabilan tartania fordulattól és terheléstől függően vagy nem jól tudom?. Na persze ha a fogyasztók többet esznek mint amit a generátor bír (70A) akkor leesik a fesz ez természetes.

Az akkum mondjuk nem éppen mai darab. Lehet ez is befolyásolja?

Ja és eggyes elméletek szerint a 14.4 feletti töltőfesz még az akkunak is árthat.

Link to comment
Megosztás:

Fesz szabályzó--- szóval a feszültséget kellene stabilan tartania fordulattól és terheléstől függően vagy nem jól tudom?. Na persze ha a fogyasztók többet esznek mint amit a generátor bír (70A) akkor leesik a fesz ez természetes.

Az akkum mondjuk nem éppen mai darab. Lehet ez is befolyásolja?

Ja és eggyes elméletek szerint a 14.4 feletti töltőfesz még az akkunak is árthat.

Apósom a nagy aksi guru én csak használni szoktam a töltőjét, de az tuti többet nyom 15 voltnál és még nem tett tönkre egyet sem. Viszont simán be lehet róla indítani a verdát.

Attól hogy leesik a feszültség, még az áramerősség lehet stabil.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.