Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Kedves Szakértők!

egy 84-es astra F VAN boldogtalan tulajdonosa vgyok.

vettem egy új akkut, amit nem tölt a generátor. vszínű.. mivel lemerült.

de nem világít a töltés lámpa. 1 hetes az akku kb, eddig jó volt, de menetközben is érztem, mintha kicsit "fáradna".

de mostanra tök lemerült.

mi lehet a baj? megnéztem a zsinórokat szemre.. nem látni semmi különöset.

van valami ötletetek, mi okozhatja?

előre is köszönöm.

Ha nem világít gyújtásráadásra a töltésjelző lámpa, akkor cseréld ki az égőt, mert az gerjeszti a generátort,

addig nem mindig van töltés. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Erre utalt bob, direktben bekötése? :lol:

Ilyen szakszöveget ne használjatok, de amúgy igen, szándékosan van így mert nem szerettem soha, hogy ha leállítom a kocsit akkor lekapcsol a zene.

Bocsánat a "szakszövegért", talán érthetőbb lett volna ha úgy írom, hogy '...nem lehet, hogy a rádió mindkét tápja 30-asra van kötve 15-ös helyett...' :lol:

Gondolom akkor már a te autódból is kispórólták a gyújtáskapcsoló rádió állását. Enyémből is. Azt hiszem a régebbi modelleken még volt. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Bocsánat a "szakszövegért", talán érthetőbb lett volna ha úgy írom, hogy '...nem lehet, hogy a rádió mindkét tápja 30-asra van kötve 15-ös helyett...' :lol:

Gondolom akkor már a te autódból is kispórólták a gyújtáskapcsoló rádió állását. Enyémből is. Azt hiszem a régebbi modelleken még volt. :lol:

Így simán vágtam volna a dolgot. :lol:

Szerintem van ott egy 1-es állás amire még nem jön a gyújtás, de lehet hogy nem. Vagy az nem is az?

Link to comment
Megosztás:

Így simán vágtam volna a dolgot. :lol:

Szerintem van ott egy 1-es állás amire még nem jön a gyújtás, de lehet hogy nem. Vagy az nem is az?

Igen, ott kéne működnie a rádiónak, de talán azóta, hogy classic lett az F Astra (98?), már nem tudja a gyújtáskapcsoló. Van 1. állás, csak nincs

olyan kimenet a kapcsolón ahol ilyenkor delej jelenik meg. :lol:

Link to comment
Megosztás:

És akkor kihúzott kulccsal nem is működik a rádió? Mert nekem igen. Csak motorleállításkor kikapcs, utána gomb megnyom és bekapcs.

A gyári rádiónál így van, de neki gondolom nem gyári van benne.

Egyébként így gyújtás nélkül hallgatva a gyári rádió tudtommal fél óra után kikapcsol (vagy 1 óra? :lol: ).

Link to comment
Megosztás:

Működik a hátsó szélvédőfűtésem.:-)

Ahogy a csomagtérajtó jobb felén fölkeményedik az ablakmosó vízcső és eltörik, úgy nekem a bal oldalon ugyanezt csinálták a vezetékek..

A zöld kábel egy az egyben elszakadt, és két másik vezetéket is a szentlélek tartotta.

Hiába.. 14 év, az annyi.

Link to comment
Megosztás:

Addig birja az aksi? :lol:

Neem, az egy akkukímélő programozott üzemmód gyárilag ha netán elfelejtkezne róla a gazdi -nehogy lemerítse az akkut. Ezek szerint fogalmad nincs milyen az amikor 8 nap múlva bemész a garázsba, fülelsz és hallod, hogy valami suhog a kocsiban de nem tudsz rájönni mi az, aztán kiderül, hogy rajta hagytad a direktbe kötött belső-levegő ventillátorát.

Az előző gurcsimmal úgy jártam, kapocsfeszültség 8.8V -Bosch 55 AH zselés aksi. Venti lekapcsol, szivató rá, gyújtás rá és bepöccintette a mocit azanyjamindenit. Nem semmi egy akku volt! Azóta se tudtam egy olyant szerezni, azzal lehet Debrecenig el tudnám tekertetni villanyos üzemmódban.

Link to comment
Megosztás:

Neem, az egy akkukímélő programozott üzemmód gyárilag ha netán elfelejtkezne róla a gazdi -nehogy lemerítse az akkut. Ezek szerint fogalmad nincs milyen az amikor 8 nap múlva bemész a garázsba, fülelsz és hallod, hogy valami suhog a kocsiban de nem tudsz rájönni mi az, aztán kiderül, hogy rajta hagytad a direktbe kötött belső-levegő ventillátorát.

Az előző gurcsimmal úgy jártam, kapocsfeszültség 8.8V -Bosch 55 AH zselés aksi. Venti lekapcsol, szivató rá, gyújtás rá és bepöccintette a mocit azanyjamindenit. Nem semmi egy akku volt! Azóta se tudtam egy olyant szerezni, azzal lehet Debrecenig el tudnám tekertetni villanyos üzemmódban.

Csak poénkodtam, mert a Karcsinak akkora akksija van hogy félig kilóg a motortérből. Ha áramszünet van arról kapja a villanyt az egész háztömb+a Magyar utcában a szülészet! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hm, elnémult a hangtechnika a kocsiban de nem az első eset viszont mindig visszajött a hangja egy idő után, na mondom vihetem vissza garanciában cseréltetni vagy javíttatni. Egy gondolat, ajtó kinyit aztán szokásosnál kicsit erősebben becsuk és már megint szól. Na mondom ezzel meg mi van. Lebontom a kárpitot, a hangost szintén erre csak lesek, hogy a saru kifele állva vigyorog a kiemelő keret pereme körül. Há'nanemár, nem letestelt valahogy a drága? Csak tiltotta a végfokot. Beljebb nyomkodtam és mindjárt szuper. Ebből se lesz fődarab-csere, legalább tudom, hogy a végfok rövidzár védett és működik is mielőtt füstölne.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.