Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

üdv

Kérdhetnék egy biztosítéktábla leírást valakitől?!

Konkrétan az elektromos ablakemelőnek a biztosítékát keresem, mert valószínűleg kicsapta, mert nem műxik .. csak nem tudom pontosan melyik az.

köszöntem

amelyik ki van menve, az lesz az! :D

leveszed a bizt. doboz tetejét és ott vannak a belsejében a kis ikonok, melyik mié :omg: ha gyári

ha nem akkor a tök tudja hova van biztosítékozva

nem akarok okoskodni, de amitől kiment az megoldottad?

Link to comment
Megosztás:

amelyik ki van menve, az lesz az! :D

leveszed a bizt. doboz tetejét és ott vannak a belsejében a kis ikonok, melyik mié :omg: ha gyári

ha nem akkor a tök tudja hova van biztosítékozva

nem akarok okoskodni, de amitől kiment az megoldottad?

Direkt azért kérdeztem hogy konkrétan melyik az ablaké, hogy ne vakon induljak neki.

De már megoldottam.

Én erre a leírásra gondoltam :omg:

607731223N_vtelen_www.kepfeltoltes.hu_.png

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Tudna valaki képet linkelni, hogy hol található X18E-s motoron a főtengely jeladó? És arra volnék kíváncsi, kicserléhető-e házilag, vagy szervízbe vigyem? Előre is köszi! Mindenkinek kellemes nyarat!

A szíjtárcsánál.

Kicserélhető. 1 csavar és 1 csatlakozó.

Link to comment
Megosztás:

Piktogramokat úgy találták ki, hogy felismerhetőek legyenek....

Nana!!! Ezek a fránya piktogrammok nem elég egyértelműek...

Megtörtént eset:

Munkatársam - egyik főnököm, mellesleg igazgatóhelyettes a cégnél - megtápolta a céges Berlingo hűtőrendszerét 2 liter szélvédőmosóval. :omg:

Valamiért nem volt számára egyértelmű a hugyozós ablak, meg a hűtőradiátoros piktogram közti különbség, de még akkor sem szólalt meg a kisördög, amikor nem lepattitntani kellett a sapit, hanem letekerni. :huh: Van jogosítványa és még vezet is. Nem tudom miért, de kicsit félek mellé beülni...

Kérdés:

Kicsit be voltam sza...va, mert eddig még nem ment a hűtőventim, na tegnap este elindult. Kellett neki 2 hét kánikula, hogy felmenjen a hőfokom óra szerinti 100 fokra - amúgy teljesen jó a termosztát - Namármost, ha levettem a gyújtást - tudom, dízelben nincs gyújtás <_< - akkor a ventillátor leállt, ha ráadtam elindult. Szerintem ez így nagyon nem jó. A francnak van kedve fél óráig a 70 fokos garázsban szaunázni, míg visszahűl a lé. Így meg a hf-em károsodhat. A madzaga kéteres, szal kétlem, hogy kétfokozatú lenne a venti. Tudtok valami tanácsot adni, mi lehet a bibi? Nem vagyok villanyász, a központi zár miatt mindenképp megyek majd autódelejezőhöz, csak kiváncsi vagyok a fenti probléma hogy orvosolható.

Előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Nana!!! Ezek a fránya piktogrammok nem elég egyértelműek...

Megtörtént eset:

Munkatársam - egyik főnököm, mellesleg igazgatóhelyettes a cégnél - megtápolta a céges Berlingo hűtőrendszerét 2 liter szélvédőmosóval. :omg:

Valamiért nem volt számára egyértelmű a hugyozós ablak, meg a hűtőradiátoros piktogram közti különbség, de még akkor sem szólalt meg a kisördög, amikor nem lepattitntani kellett a sapit, hanem letekerni. :huh: Van jogosítványa és még vezet is. Nem tudom miért, de kicsit félek mellé beülni...

Kérdés:

Kicsit be voltam sza...va, mert eddig még nem ment a hűtőventim, na tegnap este elindult. Kellett neki 2 hét kánikula, hogy felmenjen a hőfokom óra szerinti 100 fokra - amúgy teljesen jó a termosztát - Namármost, ha levettem a gyújtást - tudom, dízelben nincs gyújtás <_< - akkor a ventillátor leállt, ha ráadtam elindult. Szerintem ez így nagyon nem jó. A francnak van kedve fél óráig a 70 fokos garázsban szaunázni, míg visszahűl a lé. Így meg a hf-em károsodhat. A madzaga kéteres, szal kétlem, hogy kétfokozatú lenne a venti. Tudtok valami tanácsot adni, mi lehet a bibi? Nem vagyok villanyász, a központi zár miatt mindenképp megyek majd autódelejezőhöz, csak kiváncsi vagyok a fenti probléma hogy orvosolható.

Előre is köszönöm.

Orvosolható, csak a probléma annyi lesz, hogy így csak a hűtőben lévő víz fog hűlni. Mivel a motor nem jár, nem lesz keringetés

Link to comment
Megosztás:

Orvosolható, csak a probléma annyi lesz, hogy így csak a hűtőben lévő víz fog hűlni. Mivel a motor nem jár, nem lesz keringetés

Igaz nem vagyok jármű műszaki embör, de ez eddig világos. :icon1: Mi ennek az oka? Mert azt nem értem, hogy az eddigi összes - három - kocsimon (na jó a 4 ütemű Trabantot erős túlzás kocsinak nevezni de én azt is szerettem) úgy működött a dolog, hogy ha melege volt leállítás után járatta a ventit, amíg le nem kapcsolta a hőgomba, vagy a vezérlése. A Thalia volt, hogy majdnem fél óráig hűtötte magát és ugyebár az is csak a hűtőt "legyezte", higy a vízpupmpa nem keringette a hűtőközeget.

Meg érdekel, hogy emiatt kellene-e aggódnom. Nem szeretném kinyírni az öreg csettegőt.

Link to comment
Megosztás:

Nana!!! Ezek a fránya piktogrammok nem elég egyértelműek...

Megtörtént eset:

Munkatársam - egyik főnököm, mellesleg igazgatóhelyettes a cégnél - megtápolta a céges Berlingo hűtőrendszerét 2 liter szélvédőmosóval. :omg:

Valamiért nem volt számára egyértelmű a hugyozós ablak, meg a hűtőradiátoros piktogram közti különbség, de még akkor sem szólalt meg a kisördög, amikor nem lepattitntani kellett a sapit, hanem letekerni. :huh: Van jogosítványa és még vezet is. Nem tudom miért, de kicsit félek mellé beülni...

Kérdés:

Kicsit be voltam sza...va, mert eddig még nem ment a hűtőventim, na tegnap este elindult. Kellett neki 2 hét kánikula, hogy felmenjen a hőfokom óra szerinti 100 fokra - amúgy teljesen jó a termosztát - Namármost, ha levettem a gyújtást - tudom, dízelben nincs gyújtás <_< - akkor a ventillátor leállt, ha ráadtam elindult. Szerintem ez így nagyon nem jó. A francnak van kedve fél óráig a 70 fokos garázsban szaunázni, míg visszahűl a lé. Így meg a hf-em károsodhat. A madzaga kéteres, szal kétlem, hogy kétfokozatú lenne a venti. Tudtok valami tanácsot adni, mi lehet a bibi? Nem vagyok villanyász, a központi zár miatt mindenképp megyek majd autódelejezőhöz, csak kiváncsi vagyok a fenti probléma hogy orvosolható.

Előre is köszönöm.

Igazából kb semmivel nem jár jobban, ha leállítás után még forog a venti, mert ugye a vízpumpa áll, tehát a motorban lévő víz ugyan úgy nem hűl vissza, mint ha nem menne a ventillátor. A hőgomba is a hűtőben van, tehát ha addig "hűt" is, amíg a gomba nem kapcsolja le, akkor is a hűtő hőmérséklete szerint kapcsolna, nem akkor, amikor a motorban lévő víz lehűlt. Annyival jutnál előbbre vele, hogy az akksid küzdene még kicsit leállítás után is, nagyjából feleslegesen. Hazaérés előtt, gurulj egy utcányit üresben, meg egy fél percig még hagyd ketyegni leállítás előtt, és kész. Ha a mutató 95 környékén mutat, akkor már nyugodtan lelőheted :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

nekem is volt olyan gépem, ami leállás után hűtötte magát (talán a dácsia)

de pl a sierrán meg nem is villanyos volt a venti, hanem a főtengelyen volt

jó egyik sem dizel volt

mondjuk esetleg a hideg-meleg különbség miatt van benne természetes áramlás, ha állva is megy a venti, ha a termosztát nem szól bele

meg azé tényleg fogyaszt vellanyt ha megy

én is gondolkodtam rajta, de arra jutottam azé elég régóta gyártja ezeket a motorokat a GM (ugye most volt vmi nagy motor paletta csere), kadettba, asconába(1.3B, 1,4B 1,6B 1,7D) nem hiszem, hogy ha ez olyan nagyon szar lenne a gépnek így hagyták volna ennyi ideje

Link to comment
Megosztás:

nekem is volt olyan gépem, ami leállás után hűtötte magát (talán a dácsia)

de pl a sierrán meg nem is villanyos volt a venti, hanem a főtengelyen volt

jó egyik sem dizel volt

mondjuk esetleg a hideg-meleg különbség miatt van benne természetes áramlás, ha állva is megy a venti, ha a termosztát nem szól bele

meg azé tényleg fogyaszt vellanyt ha megy

én is gondolkodtam rajta, de arra jutottam azé elég régóta gyártja ezeket a motorokat a GM (ugye most volt vmi nagy motor paletta csere), kadettba, asconába(1.3B, 1,4B 1,6B 1,7D) nem hiszem, hogy ha ez olyan nagyon szar lenne a gépnek így hagyták volna ennyi ideje

Hő csak addig fejlődik a motorban amíg jár. Ha már leállt a motor, nincs további hőfejlődés. Ha járó motornál nem károsodott a hf tömítés, akkor álló motornál biztosan nem fog. Mint azt tanult kollégám már említette, az Opel nem Skoda! :D

Link to comment
Megosztás:

Szervusztok!

Ha már ennyire aktuális a hűtés... a járgányomban nem indul el a hűtő-venti :-(. A tavalyi melegekben/hegyi túrákon, hallottam zúgni, idén talán egyszersem. MEg is van a következménye, ezekben a melegekben kétszer is felfőzte úgy magát, h kinyomta a vizet a tartály biztonsági sapkáján :-(.

Caravan, X16XEL + klíma. Hol találom a hűtő-gombát? Ellenőrzési sorrend? Biztosítéktábla - venti direktbe-köt, gomba-teszt? A gomba nyitva-záró vagy csukva-záró?.

biztos volt már róla szó, de akadozik a mobil-netem...

köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Szervusztok!

Ha már ennyire aktuális a hűtés... a járgányomban nem indul el a hűtő-venti :-(. A tavalyi melegekben/hegyi túrákon, hallottam zúgni, idén talán egyszersem. MEg is van a következménye, ezekben a melegekben kétszer is felfőzte úgy magát, h kinyomta a vizet a tartály biztonsági sapkáján :-(.

Caravan, X16XEL + klíma. Hol találom a hűtő-gombát? Ellenőrzési sorrend? Biztosítéktábla - venti direktbe-köt, gomba-teszt? A gomba nyitva-záró vagy csukva-záró?.

biztos volt már róla szó, de akadozik a mobil-netem...

köszönöm

A hűtő oldalába van beletekerve a motortérrel szemben állva bal oldalon, viszonylag mélyen. Első körben húzd le a csatlakozót, és zárd össze a lábakat benne. Ha így elindul a venti, akkor biztosíték rendben van, kábel rendben van. Kis takarítás+kontaktspray használata után összerakva lehet hogy hirtelen csoda történik. Ha nem akkor gomba csere. ;)

Link to comment
Megosztás:

Hő csak addig fejlődik a motorban amíg jár. Ha már leállt a motor, nincs további hőfejlődés. Ha járó motornál nem károsodott a hf tömítés, akkor álló motornál biztosan nem fog. Mint azt tanult kollégám már említette, az Opel nem Skoda! :D

én nem vitatkoztam, csak gondolkodtam

sztem is jó így

Link to comment
Megosztás:

A hűtő oldalába van beletekerve a motortérrel szemben állva bal oldalon, viszonylag mélyen. Első körben húzd le a csatlakozót, és zárd össze a lábakat benne. Ha így elindul a venti, akkor biztosíték rendben van, kábel rendben van. Kis takarítás+kontaktspray használata után összerakva lehet hogy hirtelen csoda történik. Ha nem akkor gomba csere. ;)

Ha klímás akkor nem. Persze ha gyári klímás. :D Klímásoknál felül van bal oldalt, de a termosztátházból érkező kunkori cső alatt van.

Link to comment
Megosztás:

Két nappal ezelőtt volt nálam zabszem effektus bőven!

Időpontra kellett mennünk (orvoshoz) a főfaluba. Előtte autópályán rendesen 130-al, aztán bent a városban araszolás, amikor észrevettem, hogy a vízhőfokom bőven a megszokott érték alatt volt. Mondtam is a nejemnek, hogy úgy tűnik a termosztátom megadta magát... (vagy a hőfok jeladó, vagy a csatlakozója). Aztán megérkeztünk a kórházhoz, beálltam a parkolóba és nem én állítottam le a motort, hanem az magátol leállt. [mázli 1, hogy időre értünk oda]

Újra indulni nem volt hajlandó, az indító meg se nyekkent. Ilyen idegállapotban vártam végig amíg a nejem intézte a vizsgálatot ami persze elhúzódott a sok várakozás miatt. Közben letelt a parkolási időm, több apróm meg nem is volt. Lett is egy szép 4200 forintos piros zacskóm az autón mikor vissza értünk. [ pech 1] Addigra az akku úgy látszik egy kicsit összeszedte magát, és beindult a motor. [mázli 2] Feltűnt, hogy a töltés ellenőrző lámpa a gyújtás ráadásakor nem villan föl. Persze ahogy lehetett a városon át igyekeztem haza, ha lerobbanunk legyen a közelben tömegközlekedés... Eljutottunk Albertfalváig, ott aztán végleg leállt a motor, de előtte már kigyulladt az ABS lámpája is. Hívtam az öcsémet, akivel bebikáztuk a motort, [mázli 3, hogy otthon volt] de az általa hozott voltmérővel mérve a feszültség csak tovább esett, tehát nem volt töltés. Gondoltam, hogy kiégett a töltés lámpája és ezért nincs töltés. Elvittük az akkut haza, és egy napi töltés után visszavittem a kocsihoz, amivel már haza tudtam menni. [mázli 4] Kiderült, hogy nem az izzó égett ki, hanem a vezetéke szakadt le a generátorról... [mázli 5, hogy nem a generátor murdelt meg]

Tanulság: [ 5 : 1 a mázli javára]

Ha a műszerek menet közben hirtelen megváltozott értéket mutatnak, élni kell a gyanúperrel, hogy megszakadt a töltés és esik a hálózat feszültsége.

Link to comment
Megosztás:

Nem akarok belevauvau, de az enyém is gyári klímás és nekem fent a vízhőfok jeladó van és alul van a venti gomba.

Nekem meg nem. :D Szívó oldalon van mindkét vízhőfok érzékelő és a ventik gombája meg a hűtőbe csavarva a kunkori cső alatti csatlakozásnál. :)

Két nappal ezelőtt volt nálam zabszem effektus bőven!

Időpontra kellett mennünk (orvoshoz) a főfaluba. Előtte autópályán rendesen 130-al, aztán bent a városban araszolás, amikor észrevettem, hogy a vízhőfokom bőven a megszokott érték alatt volt. Mondtam is a nejemnek, hogy úgy tűnik a termosztátom megadta magát... (vagy a hőfok jeladó, vagy a csatlakozója). Aztán megérkeztünk a kórházhoz, beálltam a parkolóba és nem én állítottam le a motort, hanem az magátol leállt. [mázli 1, hogy időre értünk oda]

Újra indulni nem volt hajlandó, az indító meg se nyekkent. Ilyen idegállapotban vártam végig amíg a nejem intézte a vizsgálatot ami persze elhúzódott a sok várakozás miatt. Közben letelt a parkolási időm, több apróm meg nem is volt. Lett is egy szép 4200 forintos piros zacskóm az autón mikor vissza értünk. [ pech 1] Addigra az akku úgy látszik egy kicsit összeszedte magát, és beindult a motor. [mázli 2] Feltűnt, hogy a töltés ellenőrző lámpa a gyújtás ráadásakor nem villan föl. Persze ahogy lehetett a városon át igyekeztem haza, ha lerobbanunk legyen a közelben tömegközlekedés... Eljutottunk Albertfalváig, ott aztán végleg leállt a motor, de előtte már kigyulladt az ABS lámpája is. Hívtam az öcsémet, akivel bebikáztuk a motort, [mázli 3, hogy otthon volt] de az általa hozott voltmérővel mérve a feszültség csak tovább esett, tehát nem volt töltés. Gondoltam, hogy kiégett a töltés lámpája és ezért nincs töltés. Elvittük az akkut haza, és egy napi töltés után visszavittem a kocsihoz, amivel már haza tudtam menni. [mázli 4] Kiderült, hogy nem az izzó égett ki, hanem a vezetéke szakadt le a generátorról... [mázli 5, hogy nem a generátor murdelt meg]

Tanulság: [ 5 : 1 a mázli javára]

Ha a műszerek menet közben hirtelen megváltozott értéket mutatnak, élni kell a gyanúperrel, hogy megszakadt a töltés és esik a hálózat feszültsége.

Így már én is jártam. Elképzelni nem tudtam, hogy miért mutat a hőfokmérő 100 fok feletti hőmérsékletet és közben meg ki tankolt az autómba. :D Aztán kiderült, hogy lejött az anya a gerjesztő vezeték csavarjáról, aztán laza volt a kontakt. Muter föl és hurrá. :D

Link to comment
Megosztás:

valaki meg tudja mondani, hogy F-es astra külső hőmérőjének a jeladója hol található? Tudjátok ami azon a csíkon van amin az idő és a dátum is szerepel....

Csak azért kérdezem, mert úgy vettem a kocsit, hogy nem mutatja a külső hőmérsékletet és gondoltam veszek a bontóból egy jeladót hozzá csak nem tudom, hogy mégis hova rejtették....

Link to comment
Megosztás:

valaki meg tudja mondani, hogy F-es astra külső hőmérőjének a jeladója hol található? Tudjátok ami azon a csíkon van amin az idő és a dátum is szerepel....

Csak azért kérdezem, mert úgy vettem a kocsit, hogy nem mutatja a külső hőmérsékletet és gondoltam veszek a bontóból egy jeladót hozzá csak nem tudom, hogy mégis hova rejtették....

Az első lökhárító akku felőli sarkában lent. Ha aláfekszel meglátod vagy csak a lyukat ha nincs meg.

Link to comment
Megosztás:

Az első lökhárító akku felőli sarkában lent. Ha aláfekszel meglátod vagy csak a lyukat ha nincs meg.

na alámásztam és valóban találtam egy kábelt igaz csatlakozó nélkül. Próbáltam rövidre zárni, de semmi reakció. ugyan úgy két vonás van a kijelzőn... Rámértem műszerrel, de nem mutat semmi ellenállást szóval gyanús, hogy valahol el van szakadva a drót. Nem tudjátok véletlenül, hogy melyik az a 2 szál drót ami pont a hőmérséklet jeladóhoz megy a "fedélzeti computernél"?

Az jeladót nem találtam meg. Létezik, hogy nem is volt benne gyárilag vagy valaki kiszedte?

Ha valaki be tudna linkelni egy képet egy jeladóról azt nagyon megköszönném. Csak hogy legyen már valami fogalmam hogy is néz ki...

Mellékeltem egy képet a lökhárító akku felőli oldaláról

P7150316_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

na alámásztam és valóban találtam egy kábelt igaz csatlakozó nélkül. Próbáltam rövidre zárni, de semmi reakció. ugyan úgy két vonás van a kijelzőn... Rámértem műszerrel, de nem mutat semmi ellenállást szóval gyanús, hogy valahol el van szakadva a drót. Nem tudjátok véletlenül, hogy melyik az a 2 szál drót ami pont a hőmérséklet jeladóhoz megy a "fedélzeti computernél"?

Az jeladót nem találtam meg. Létezik, hogy nem is volt benne gyárilag vagy valaki kiszedte?

Ha valaki be tudna linkelni egy képet egy jeladóról azt nagyon megköszönném. Csak hogy legyen már valami fogalmam hogy is néz ki...

Mellékeltem egy képet a lökhárító akku felőli oldaláról

Valószinűleg leszakadt...lehet venni is, de nekem két termobiszbasz van benne párhuzamosra kötve ugyanúgy működik de töredéke az ára. Nem tudom pontosan mik azok Krajcsotól kaptam talán ő tudja.

http://webshop.langauto.hu/frmItemPic.aspx?&204463&1823

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.