Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

THX gondoltam az Ebay-re én is, de ez amit küldtél nem is szállít hazánkba :D és egy kicsit sokk, még ha veszek bontottat az is olcsóbb ha persze találok :D

Ebay-en is vannak normális arcok, akik ha kéred, elküldik a cuccot a birodalomból ide a gyarmatokra. Akkor is, ha eredetileg nincs kiírva. Legalábbis nekem volt már ilyen. :D

Egyébként tényleg k.drága, viszont új. Ha bontott kell, akkor szerintem a rácsingbazáron lesz. Van fent több bontott géesí.

Link to comment
Megosztás:

Üdv,

Szeretnék némi segítséget kérni, mert eléggé tanácstalan vagyok most már.

...

Ha immobiliser van az autóban, akkor lehet a pocokfészekkel vagy valamivel a jeladót is kivetted. Amennyi finomság volt abban az autóban, lehet az is el volt rejtve valahova és nem a kulcsba. ;) :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Üdv,

Szeretnék némi segítséget kérni, mert eléggé tanácstalan vagyok most már.

A történet a következő:

Adott egy 95-ös sedan, C14SE motorral. Nemrégiben vettem bele új rádiót, amit szerettem volna beszerelni, azonban az előző tulaj az Iso csatit nem forrasztotta, hanem szalonnazsíros ujjal megpödörte és leszigszizte. Ezeket a vezetékeket szerettem volna leforrasztani és zsugorcsövezni. Azonban a gyári szivacsos bandázsolást megrágta az idő vas foga és nyúlós masszává porlasztotta. Ezen a vonalon haladva elkezdtem lebontani a műszarfalat és a középkonzolt. Azonban itt megtaláltam egy tekintélyes pocokfészek közepén a hajdani riasztó fejegységét. Itt már nem volt mese, elkezdtem kifésülni a kábeleket és kitermelni a nem oda való vezetékeket, megszüntetni a zugrákötéseket és leforrasztani meg zsugorcsövezni a maradékot. Közben előkerült a régi AC pumpa zár is. Mivel sem ehhez kulcsom, sem a riasztóhoz távirányítóm nem volt, ezért kitermeltem ezeket is. Végeredményben szépen lebandázsolt kábelkötegeket kaptam,, a pocokfészek megszűnt, a műszerfal mögötti rész szép és rendezett. Viszont homokszem került a gépezetbe, ugyanis nem akar indulni a gép! Az önindító teker, az AC pumpa dolgozik, van szikra, csak épp nem akar beindulni a vas. Mi lehet a gond? Valamit letiltottam a vezérlésben, ami blokkolja a befecskendezést, vagy mi a bánat?

A segítséget előre is köszönöm.

Helo Bendeguz85!

Felfigyeltem a riasztós mondatra, lehet, hogy szabotázsvédett volt a riasztó. Ilyenkor, ha széthúzgálod a drótjait, (vagy elvagdosod ugyanaz,) akkor nem fog indulni az autó. Ha még nem sikerült beindítani, akkor próbáld meg visszatenni a régi riasztót hátha.

Link to comment
Megosztás:

Üdv,

Szeretnék némi segítséget kérni, mert eléggé tanácstalan vagyok most már.

A történet a következő:

Adott egy 95-ös sedan, C14SE motorral. Nemrégiben vettem bele új rádiót, amit szerettem volna beszerelni, azonban az előző tulaj az Iso csatit nem forrasztotta, hanem szalonnazsíros ujjal megpödörte és leszigszizte. Ezeket a vezetékeket szerettem volna leforrasztani és zsugorcsövezni. Azonban a gyári szivacsos bandázsolást megrágta az idő vas foga és nyúlós masszává porlasztotta. Ezen a vonalon haladva elkezdtem lebontani a műszarfalat és a középkonzolt. Azonban itt megtaláltam egy tekintélyes pocokfészek közepén a hajdani riasztó fejegységét. Itt már nem volt mese, elkezdtem kifésülni a kábeleket és kitermelni a nem oda való vezetékeket, megszüntetni a zugrákötéseket és leforrasztani meg zsugorcsövezni a maradékot. Közben előkerült a régi AC pumpa zár is. Mivel sem ehhez kulcsom, sem a riasztóhoz távirányítóm nem volt, ezért kitermeltem ezeket is. Végeredményben szépen lebandázsolt kábelkötegeket kaptam,, a pocokfészek megszűnt, a műszerfal mögötti rész szép és rendezett. Viszont homokszem került a gépezetbe, ugyanis nem akar indulni a gép! Az önindító teker, az AC pumpa dolgozik, van szikra, csak épp nem akar beindulni a vas. Mi lehet a gond? Valamit letiltottam a vezérlésben, ami blokkolja a befecskendezést, vagy mi a bánat?

A segítséget előre is köszönöm.

Ha az önindító teker, van szikra, és az ac is dolgozik, akkor nem nyúlhattál bele semmibe, ugyanis ami az ecutól a müszerfalban meg néhány vezeték az mind csak a visszajelzökhöz stb tartozik, ha azokból egy sincs bekötve, a motor akkor is müködöképes.

èn végignézném a benzinvezetéket, lehet, hogy a lopásvédelemhez tartozott egy szelep is, ami zárja a benzin útját, és ha nincs áram alatt, akkor zár.

Link to comment
Megosztás:

Ha az önindító teker, van szikra, és az ac is dolgozik, akkor nem nyúlhattál bele semmibe, ugyanis ami az ecutól a müszerfalban meg néhány vezeték az mind csak a visszajelzökhöz stb tartozik, ha azokból egy sincs bekötve, a motor akkor is müködöképes.

èn végignézném a benzinvezetéket, lehet, hogy a lopásvédelemhez tartozott egy szelep is, ami zárja a benzin útját, és ha nincs áram alatt, akkor zár.

Azért ez így ebben a formában nem állja meg a helyét...pölö a halódő trafómmal is volt szikra a hengeren kívül , de mégsem ment vele a kocsi. Nem nagyon építenek be a benzin útjába semmit általában pumpa nem kap áramot.

Link to comment
Megosztás:

Helló...

olyan kérdésem lenne hogy van egy C18NZ f astrám bendix (inditáskor az önindító nem mindig húzz be van amikor 1-2 percig játszani kell a kulcsfordítással, hogy beinduljon a gépezet, lehet, hogy nem is bendix hiba) hibával, az lenne a kérdés, hogy lehet e ezt otthon javítani és ha igen akkor hogyan...?

üdv: Tomi

Biztos nem a gyújtáskapcsoló betéted adta meg magát?

Link to comment
Megosztás:

Kis segítséget kérek! Gyanús nekem, hogy az alapjárati fordulatszámon jelzett pillanatnyi fogyasztásom lassan, de biztosan emelkedik az utóbbi hónapokban. Már 1,4 liter / óránál tartok. A vízhőfokom pedig normális, nem változott.

Azt hiszem, hogy a hűtővíz hőfok jeladóm rakoncátlankodik. Aki tudja írja meg, hogy hol találom az ECU hőmérőjét!

Én arra a több érintkezős, csatlakozós kütyüre tippelek, ami a kocsival szemben állva a hűtő bal alsó sarkában van. (C20NE)

Másik kérdésem, hogy minden Astra hőfok jeladójára érvényes-e az a táblázat amit a GYIK-ben találtam?

E szerint :

20 fok 3600 ohm

40 fok 1 - 1,4 kohm

80 fok 270 - 380 ohm

Keresd a szívócsonk vízjáratában... hátha... :)

Link to comment
Megosztás:

Azért ez így ebben a formában nem állja meg a helyét...pölö a halódő trafómmal is volt szikra a hengeren kívül , de mégsem ment vele a kocsi. Nem nagyon építenek be a benzin útjába semmit általában pumpa nem kap áramot.

Általában. :) Egy ilyen egyedi megoldásokkal teli autónál nem csodálkoznék semmin.

Okés, halódó trafó, de ahogy a kollega írta, a buherálás után keletkezett a hiba.

Link to comment
Megosztás:

Hát srácok, én normál magyar útviszonyok között főúton egy tank benzinnel simán megyek 1000km-t. :)

Ez a C14NZ a főúti kényelmes 100-as tempóban szerintem nem eszi, hanem termeli a benzint. :) Egyszer lemértem egy kerek 100-ast, teletank a városba, Debrecen-Nyíregyháza oda-vissza, megint tankolás kattanásig, 4,1L ment bele. :)

A város viszont nem szereti (tudom, egyik astra se), 8.9 körül van, télen 9.3 nagyjából.

Nálam átlag használatra ilyen 7.8 körüli fogyasztás szokott kijönni, ez vegyesen város meg főút.

Link to comment
Megosztás:

Hát srácok, én normál magyar útviszonyok között főúton egy tank benzinnel simán megyek 1000km-t. :)

Ez a C14NZ a főúti kényelmes 100-as tempóban szerintem nem eszi, hanem termeli a benzint. :) Egyszer lemértem egy kerek 100-ast, teletank a városba, Debrecen-Nyíregyháza oda-vissza, megint tankolás kattanásig, 4,1L ment bele. :)

A város viszont nem szereti (tudom, egyik astra se), 8.9 körül van, télen 9.3 nagyjából.

Nálam átlag használatra ilyen 7.8 körüli fogyasztás szokott kijönni, ez vegyesen város meg főút.

Cserélj lambdát, túl szegény a keverék. :D

Link to comment
Megosztás:

Cserélj lambdát, túl szegény a keverék. :D

Azt mondod? :)

Egyébként ült mellettem olyan, akinek 1.6-os G Astraja volt, aztán mikor előztem egyet nézett nagyokat, nem hitte el, hogy ez 1.4 60LE, azt mondja jobban gyorsul mint neki az 1.6... Nekem sincs vele bajom. Igaz előzésnél ha tényleg gyorsulni kell, akkor 90-nél is simán 3-ba vissza, padlógáz... De 60LE-hez képest teljesen jól megy. :)

Link to comment
Megosztás:

Azt mondod? :)

Egyébként ült mellettem olyan, akinek 1.6-os G Astraja volt, aztán mikor előztem egyet nézett nagyokat, nem hitte el, hogy ez 1.4 60LE, azt mondja jobban gyorsul mint neki az 1.6... Nekem sincs vele bajom. Igaz előzésnél ha tényleg gyorsulni kell, akkor 90-nél is simán 3-ba vissza, padlógáz... De 60LE-hez képest teljesen jól megy. :)

Lehetséges. Enyém sem gyorsul úgy, mint egy 1.4 60LE, mert enyémben a majdnem leghosszabb végáttételű váltó van, így másodikban 80kmh-nál tilt. :D

Link to comment
Megosztás:

A vezérműtengely jeladó tud vicces dolgokat művelni és X18XE-ben valamint C20XE-ben rendszeresen bedöglenek. Egyébként az sem kizárt, hogy elnézték és nem a főtengely miatt anyázik, hanem a vezérműtengely jeladója miatt. Amikor nekem problémázott a főtengelyjeladó miatt, akkor le is állt menet közben, miután kidobta a pech engine-t és csak kontakt hiba volt. Ugye az enyémben nincs vezérműtengely jeladó.

Köszi a tippet! Kidobom azt a vacak jeladót a kukába és teszek bele másikat. Remélem azzal jó lesz....

Ahhoz viszont le kell vennem a vezérmű fedelet. Ugye? Tehát tömítés szettet is kell vennem...

Link to comment
Megosztás:

Köszi a tippet! Kidobom azt a vacak jeladót a kukába és teszek bele másikat. Remélem azzal jó lesz....

Ahhoz viszont le kell vennem a vezérmű fedelet. Ugye? Tehát tömítés szettet is kell vennem...

Vezérmű burkolat levétele után hova kell tömítés szett? Elhúzod a burkeszt, sztem hozzáférsz a csavarhoz. Kábelt ne húzd le, mert könnyebb azzal kiszedni.

Link to comment
Megosztás:

Keresd a szívócsonk vízjáratában... hátha... :)

Kösz a lelkesítésért, megtaláltam!

Végül is nem a szívócsonkban, hanem a vízpumpa kivezető csonkjában a blokk hátsó oldala és a generátor között.

Olyan mélyen lent van, hogy bár sikerült a pipa alakú csatlakozót lehúznom, de a hőérzékelő ellenállását nem tudtam kimérni így első próbálkozásra, mert olyan kicsi a hely a generátor és a blokk között.

A méréshez mindenképpen le kell szerelni a generátort, mert csak úgy lehet a kivezetéshez hozzáférni, de akkor nem működik a motor, hogy a vizet melegítse.

Inkább ki kell csavarnom az egész érzékelőt és lábosban forralva ki lehet talán mérni.... :confused:

Link to comment
Megosztás:

Vezérmű burkolat levétele után hova kell tömítés szett? Elhúzod a burkeszt, sztem hozzáférsz a csavarhoz. Kábelt ne húzd le, mert könnyebb azzal kiszedni.

Szelepfedél tömítést akartam írni, de ha nem kell hozzá levenni, akkor elég csak a levegőszűrőt és a vezérműszíj burkolatát megbontani. Kár lett volna új tömítést venni, mikor még jó és a gyertyafészekbe sem szivárog be az olaj. :)
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, Hol érdemes behúznom a tűzfalon a táp és testkábelt az erősítőhöz? Ja és melyik oldalon fér el mindkettő? 2 x 6métert veszek. Azért húzok test kábelt is az akksiról hogy ne legyen veszteség. Köszi

A kiegyenlítő tartály és az ablakmosó tartály alatt-mögött közlekednek a kábelek a motortér és a műszerfal között.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! A múlt héten felraktam a ködlámpákat a járgányra. Nagyon jó lett! Viszont le kellett vennem a lökhárítót, hogy a lámpákat belefaragjam. Ha már lent volt, gondoltam megnézem, hol lehetnek, vagy milyenek lehetnek a légzsák jeladói. De semmit nem találtam, szó szerint! Szerintetek ez hol van, vagy hol kéne lennie? Vagy egyáltalán hogy néz ki? Lent ugyan találtam 4 db gyári csatlakozóval ellátott be nem kötött kábelt, amik csak úgy oda vannak bilincselve a lemezhez a lökhárító alatt, szerintem 2 a ködlámpának lett behúzva annó, a másik kettő meg valami jeladónak talán. Valakinek van valami tapasztalata, elképzelése ez ügyben?

Köszi!!!!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.