Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Igen gyújtás rotort. Leveszem az elosztófedelet és ott van a tengelyen. Az új rotoron látom, hogy van egy ékpálya kialakítás benne egy lemezzel. Még sosem cseréltem, nem volt benzines autónk eddig :) Próbáltam feszegetni csavarhúzóval kicsit, mert kézzel nem ment, de nem jött le.

Ja hogy nem a fedelet, bocsi, félreértettem... nincs ott valami gyűrű a tengelyen amit le kell szedni és lejön?

Link to comment
Megosztás:

Ja hogy nem a fedelet, bocsi, félreértettem... nincs ott valami gyűrű a tengelyen amit le kell szedni és lejön?

A fedelet pofon egyszerű :) (azért szerelek autót, az nem fog ki rajtam). Az érdekel, hogy így jön majd le, mint ezen a KÉPEN v. van valami humánusabb megoldás is? :D Szerintem semmi biztosítás nincs, olyan mintha kúpos lenne az az ékpálya és azáltal szorul rá.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,szóval visszatérve a témához,ha a generátor jó,(frissen felújítva),aksi tökéletes,mi miatt gyulladhat ki a töltéslámpa belül??És égve is marad,nem csak parázslik....sajna így nem merek elindulni vele,pedig ma mennem kellene kb.90km-t,de félek,ha leállítom,nem fog beindulni,nem marad az aksiban annyi enerdzsi....amelyik kábelhez hozzá lehet férni,azokat átnéztem,ötletem sincs,mi lehet a hiba..... <_< :pinch:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,szóval visszatérve a témához,ha a generátor jó,(frissen felújítva),aksi tökéletes,mi miatt gyulladhat ki a töltéslámpa belül??És égve is marad,nem csak parázslik....sajna így nem merek elindulni vele,pedig ma mennem kellene kb.90km-t,de félek,ha leállítom,nem fog beindulni,nem marad az aksiban annyi enerdzsi....amelyik kábelhez hozzá lehet férni,azokat átnéztem,ötletem sincs,mi lehet a hiba..... <_< :pinch:

Tehát indítás után menet közben is égve marad? Valami a generátorban nem jó. Ez lehet szabályzó (az új is meghalhat bármikor)diódahíd, vagy állórésztekercselés. Diódahíd miért lett cserélve? Hibás volt az is? Ha hibás volt, akkor ellenőrizni kell az állórésztekercselést, mert a hibás diódahíd leégetheti a tekercselést. Szerintem vidd vissza oda, ahol csinálták és nézzék meg.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,szóval visszatérve a témához,ha a generátor jó,(frissen felújítva),aksi tökéletes,mi miatt gyulladhat ki a töltéslámpa belül??És égve is marad,nem csak parázslik....sajna így nem merek elindulni vele,pedig ma mennem kellene kb.90km-t,de félek,ha leállítom,nem fog beindulni,nem marad az aksiban annyi enerdzsi....amelyik kábelhez hozzá lehet férni,azokat átnéztem,ötletem sincs,mi lehet a hiba..... <_< :pinch:

hátja vagy nem raktál vmit jól vissza(bár nemsok lehetőség van) vagy nem jól rakták össze a generátort

Link to comment
Megosztás:

Igen gyújtás rotort. Leveszem az elosztófedelet és ott van a tengelyen. Az új rotoron látom, hogy van egy ékpálya kialakítás benne egy lemezzel. Még sosem cseréltem, nem volt benzines autónk eddig :) Próbáltam feszegetni csavarhúzóval kicsit, mert kézzel nem ment, de nem jött le.

Csavarhúzóval segiíts neki alulról.Simán le kell neki jönni nincs semmi fix biztosítás rajta.

Link to comment
Megosztás:

A benzinpumpa az működik, hallottam, szikrának is lennie kell hisz elindul csak rögtön lefullad. 2-3 folyamatos indítózás után a fonalat is elkapta.

Na mindegy majd, holnap este megmondom, hogy az akksi volt-e a ludas vagy valami más lehet a dolog mögött.

Amint hazaértem rögtön ráraktam a töltőre, kb 80-90%-ra fel lett töltve. Beraktam vissza a kocsiba, de csak ugyanúgy fulladozva indult.

Végülis igaza volt aholy és wookie kollégának, tényleg nem kapott elég kraftot a rendszer, de nem az akksi töltetlensége miatt. A negatív akkusaru alja és belül-alul teljesen el volt oxidálódva. Azt a szép zöld patinaréteget lecsiszoltam és már ment is minden mint a karikacsapás. Nem tudom, hogy nem vettem észre...

Néha az ember a legegyszerűbb dolgokat felejti el számba venni...

Link to comment
Megosztás:

A fedelet pofon egyszerű :) (azért szerelek autót, az nem fog ki rajtam). Az érdekel, hogy így jön majd le, mint ezen a KÉPEN v. van valami humánusabb megoldás is? :D Szerintem semmi biztosítás nincs, olyan mintha kúpos lenne az az ékpálya és azáltal szorul rá.

Leműtöttem, bár csak darabokban jött, kicsit rá volt rohadva, fedelet is kicseréltem. Csere után kicsit érezhetően jobban harap a kocsi. Szóval megérte cserélni szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Beszereltem az astrába egy momo sportkormányt.

A gyári kormány légzsákos volt, de a hibalámpa így egy folytában világít mióta kiszereltem.

A kérdés az lenne, hogy lehetne megoldani, hogy légzsák lámpa nem világítson?

Gondolom nem egy darab dróttal rövidre zárni, és jó napot.

Előre is köszönöm a segítséget..

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Beszereltem az astrába egy momo sportkormányt.

A gyári kormány légzsákos volt, de a hibalámpa így egy folytában világít mióta kiszereltem.

A kérdés az lenne, hogy lehetne megoldani, hogy légzsák lámpa nem világítson?

Gondolom nem egy darab dróttal rövidre zárni, és jó napot.

Előre is köszönöm a segítséget..

az az 1 lufi volt benne? ha igen, vedd ki az izzót :)
Link to comment
Megosztás:

Üdv.!

Valaki meg tudja mondani nekem hogy mi az a szürke C alakú cucc, ami alapból a zárhenger köré van pattintva?

a1_2014_1_21_yn23dcdffo.jpg

Az egészen biztos hogy nem Immo.

Más:

Aki szokott astrát bontani, nincs véletlen valakinek egy felesleges, működő, nem légzsákos 6 lábas (tehát rádióállásos) gyári gyújtáskapcsolója?

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Beszereltem az astrába egy momo sportkormányt.

A gyári kormány légzsákos volt, de a hibalámpa így egy folytában világít mióta kiszereltem.

A kérdés az lenne, hogy lehetne megoldani, hogy légzsák lámpa nem világítson?

Gondolom nem egy darab dróttal rövidre zárni, és jó napot.

Előre is köszönöm a segítséget..

Ha csak a kormány volt légzsákos, sztem vedd ki a légzsákvezérlőt, az a legtisztább megoldás. Ha jól tudom, a "kardánbox" alatt található, a sebváltókar és a kézifékkar között.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretnék hátsó világítós kapaszkodót beépíteni a járgányba (2002, Classic). Elolvastam a GYIK-ben lévő leírást, ami nagyon szuper, de lenne pár kérdésem:

  • Hol vezetitek át a vezetékeket a bal oldalról a jobb oldalra a lepárhuzamosításra?
  • A megtáplálást az első (középső) világításhoz menő szálról érdemes levenni, a bal oldali A oszlopról?
  • Próbálta már valaki úgy, hogy a tetőkárpitot nem bontotta le? Így hogyan oldható meg?

Maga a régi kapaszkodó hogy jön le, és hogy rögzül az új (csavar, patent stb...)?

Köszönöm a segítséget,remélem jó topic-ban kérdezem. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretnék hátsó világítós kapaszkodót beépíteni a járgányba (2002, Classic). Elolvastam a GYIK-ben lévő leírást, ami nagyon szuper, de lenne pár kérdésem:

  • Hol vezetitek át a vezetékeket a bal oldalról a jobb oldalra a lepárhuzamosításra?
  • A megtáplálást az első (középső) világításhoz menő szálról érdemes levenni, a bal oldali A oszlopról?
  • Próbálta már valaki úgy, hogy a tetőkárpitot nem bontotta le? Így hogyan oldható meg?

Maga a régi kapaszkodó hogy jön le, és hogy rögzül az új (csavar, patent stb...)?

Köszönöm a segítséget,remélem jó topic-ban kérdezem. :icon1:

Én egyszerűen körbe vezettem a baloldali középső oszloptól. Elindultam a kapaszkodó magasságában hátrafelé a kábellal a hátsó oszlop irányába, ott kihúztam a csomagtérajtó kábel átvezető gumit a kasztniból, így hozzá fértem a kanyarban is, és keresztbe tudtam tolni egy befűzőt a jobboldali oszlopig, ahol az ablakmosó gumicsövét húztam ki a kasztniból, és előre tudtam tolni a jobb hátsó oszloptól a középső oszlopig, és kihúztam a kapaszkodónál. A kapaszkodót le kell csavarozni, ha lenyitod, találsz kereszthornyos csavarokat, és utána ki kell tépni! Fogja egy műanyag láb is. Az újat meg tedd be. Egyébként a padlón is át tudod húzni, és oszlopban fel... csak ott nehezebb. Elméletileg külön szál megy a lámpákhoz, de én húznék neki újat biztosítékkal, és úgy kötném rá az ajtó nyitás érzékelőre.

Link to comment
Megosztás:

Én egyszerűen körbe vezettem a baloldali középső oszloptól. Elindultam a kapaszkodó magasságában hátrafelé a kábellal a hátsó oszlop irányába, ott kihúztam a csomagtérajtó kábel átvezető gumit a kasztniból, így hozzá fértem a kanyarban is, és keresztbe tudtam tolni egy befűzőt a jobboldali oszlopig, ahol az ablakmosó gumicsövét húztam ki a kasztniból, és előre tudtam tolni a jobb hátsó oszloptól a középső oszlopig, és kihúztam a kapaszkodónál. A kapaszkodót le kell csavarozni, ha lenyitod, találsz kereszthornyos csavarokat, és utána ki kell tépni! Fogja egy műanyag láb is. Az újat meg tedd be. Egyébként a padlón is át tudod húzni, és oszlopban fel... csak ott nehezebb. Elméletileg külön szál megy a lámpákhoz, de én húznék neki újat biztosítékkal, és úgy kötném rá az ajtó nyitás érzékelőre.

A gyári csatlakozó ott szokott bújkálni a B-oszlop aljába a biztonsági öv feltekercselő szivacs burkolata alatt.

Link to comment
Megosztás:

Én is jóval később találtam meg mint ahogy beszereltem, én is a tetőben húztam el.

1326692-20140124-r3K4Tb.jpg

Sajnos egy 2002-es Classic-ban a tapasztalatok alapján tuti nem lesz benne a csatlakozó... Így magamnak kell kiépíteni...

Pont a tetőkárpit lebontását és úgy egyáltalán megbontását szeretném elkerülni... Vannak ötletek,és sokmindent, sikerült már megoldani.

Kérdés leginkább az, hogy ha az A oszlopba menő, középső világítás vezetékeit párhuzamosítom, az úgy jó lenne-e? Úgy néztem kapcsrajzon, hogy gyárilag is így valahogy van megoldva...

A B oszlop burkolata megbontható annyira, hogy az ember hozzáférjen alatta a kábelhez (be tudja fűzni...)? Persze úgy, hogy a biztonsági övet nem bántanám... :)

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sajnos egy 2002-es Classic-ban a tapasztalatok alapján tuti nem lesz benne a csatlakozó... Így magamnak kell kiépíteni...

Pont a tetőkárpit lebontását és úgy egyáltalán megbontását szeretném elkerülni... Vannak ötletek,és sokmindent, sikerült már megoldani.

Kérdés leginkább az, hogy ha az A oszlopba menő, középső világítás vezetékeit párhuzamosítom, az úgy jó lenne-e? Úgy néztem kapcsrajzon, hogy gyárilag is így valahogy van megoldva...

A B oszlop burkolata megbontható annyira, hogy az ember hozzáférjen alatta a kábelhez (be tudja fűzni...)? Persze úgy, hogy a biztonsági övet nem bántanám... :)

Köszönöm!

Lehet párhuzamosítani, én is úgy csináltam, először fent volt a tetőkárpit. Egy erősebb dróttal el lehet húzni a kábeleket a tetőkárpit felett. Kicsit játszani kell vele, mert meg szeret akadni a tető merevítőkben. Ha jól emlékszem elöl a napellenzőt vettem le hogy kicsit lógjon az egész kárpit, hátul meg a B-oszlop burkolatát, és kibujtattam a kárpitot az ajtókéder alól.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Lehet párhuzamosítani, én is úgy csináltam, először fent volt a tetőkárpit. Egy erősebb dróttal el lehet húzni a kábeleket a tetőkárpit felett. Kicsit játszani kell vele, mert meg szeret akadni a tető merevítőkben. Ha jól emlékszem elöl a napellenzőt vettem le hogy kicsit lógjon az egész kárpit, hátul meg a B-oszlop burkolatát, és kibujtattam a kárpitot az ajtókéder alól.

A jobb oldalra hogy és hol sikerült átjátszani? :) Ettől jobban tartok, mint a bal oldaltól, ahová egyszerűbbnek néz ki... De a jobb oldalra lepárhuzamosítani... És ha jól tudom, ott fut a hátsó ablakmosó csöve is...

Link to comment
Megosztás:

A jobb oldalra hogy és hol sikerült átjátszani? :) Ettől jobban tartok, mint a bal oldaltól, ahová egyszerűbbnek néz ki... De a jobb oldalra lepárhuzamosítani... És ha jól tudom, ott fut a hátsó ablakmosó csöve is...

Először hátravittem aztán onnan a másik oldalra. Az ablakmosó csöve bent fut az oldalsó merevítőben, de a kábeleket simán a tetőkárpit felett fűztem át először. Csak a kárpit felújításakor kerültek be a merevítőkbe.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Én sem szedtem ki a tetőkárpitot. Előlről vittem hátra. Térképolvasótól kárpit alatt átdugtam az A oszlopig, onnan meg vittem tovább hátra lehajtva az ajtógumit, és bedugva a kárpit alá kicsit. Aztán hátul átdugtam a kapaszkodó lukjáig. Innen vittem a másik oldalra, ugyanígy, leszedve a hátsó oszlop műanyagjait.

Link to comment
Megosztás:

Én sem szedtem ki a tetőkárpitot. Előlről vittem hátra. Térképolvasótól kárpit alatt átdugtam az A oszlopig, onnan meg vittem tovább hátra lehajtva az ajtógumit, és bedugva a kárpit alá kicsit. Aztán hátul átdugtam a kapaszkodó lukjáig. Innen vittem a másik oldalra, ugyanígy, leszedve a hátsó oszlop műanyagjait.

Én is csak tetőkárpit felújításkor fűztem be rendesen a merevítőkbe.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.