Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

1 hour ago, zotya975 írta:

Az X14NZ- ben nem tartja meg a nyomást, elég hamar leesik ahogy visszaereszt a tankba. Ezért indítja ugye a pumpát gyújtásra pár másodpercre, akkor megy fel a nyomás annyira hogy indítózáskor már tudjon működni az injektor.

Biztos? Gyanús nekem, mert úgy rémlik akárhányszor megbontottam a benzin csöveket az injektornál mindig kispriccelt a benzin. Meg most néztem meg az eredeti Bosch benzinszivattyút annak van visszacsapó szelepe.

Link to comment
Megosztás:

3 hours ago, HaPetya írta:

Biztos? Gyanús nekem, mert úgy rémlik akárhányszor megbontottam a benzin csöveket az injektornál mindig kispriccelt a benzin. Meg most néztem meg az eredeti Bosch benzinszivattyút annak van visszacsapó szelepe.

Hát én úgy tudom az X14NZ ( ahogy a C14NZ is) központi injektoros, kisnyomású 1 baros pumpa van benne amiben nincs visszacsapó szelep.

2082602-20151230-s7G7Qi.jpg

Ez a gyári Bosch pumpám.

Link to comment
Megosztás:

On 2015. 12. 29. at 19:51, cobra5 írta:

parkolóban sötétig arra jutottam hogy lemerült az aksi a sok indítózásra,benzinszag volt a mocitérben indítózás után--HOLNAP GYERTYA NÉZÉS--gyertyát mit ajánlatok ami a x14NZ-BE JÓ????

De miért 3-4 nap állás után jött elő megint????

AZ én szerény véleményem aszt súgja hogy inkába keresd a a hibát a tankba AC pumpa 1, fel kapott valami mocskot és el engedi a nyomást 2 vagy tartsál kézközelben egy új AC t mert hamarosan fel adja a harcot.

 

Link to comment
Megosztás:

12 hours ago, djboby1991 írta:

AZ én szerény véleményem aszt súgja hogy inkába keresd a a hibát a tankba AC pumpa 1, fel kapott valami mocskot és el engedi a nyomást 2 vagy tartsál kézközelben egy új AC t mert hamarosan fel adja a harcot.

 

Hát alapból a pumpa alatt van egy előszűrő, ami azért van hogy ne jusson bele kosz. Nem baj ha elengedi a nyomást, mert gyujtásra elindul pár másodpercre és szépen feltermeli. Egyszerűbb lenne ha legalább azt megtudnánk hogy mi baja az autónak , addíg felesleges cserélgetni az alkatrészeket, bár nem mondom hogy nem jó móka. Nem olyan nehéz kideríteni, hogy gyújtás vagy üanyag ellátás gondja van, addíg csak a sötétben tapogatódzunk.

Link to comment
Megosztás:

15 hours ago, wookie írta:

Mert csak. De szerintem jobb is az úgy. 

Szerintem is csak.

Talán ilyenkor teszteli az ac reléjét a vezérlő.

Más értelmét nem látom ,mivel egy -két autón már mértem tápnyomást,azt tapasztaltam,hogy egy másodperc alatt fellöki a tápnyomást a pumpa,ennyi idő alatt még a motor nem is indul,mert a pozíciószenzorok jelei sem érkeznek be .

Mire az ecu kiértékeli a  jeleket,és veretni kezdi a szikrát,addigra akkor is beáll a tápnyomás,ha a vas már sok ideje nem volt beindítva.

Az is igaz,hogy idővel elejti a nyomást,ha áll,hiszen az a visszacsapószelep nem egy gecíziós profi szelep,meg bejátszik az benya felmelegedése-lehűlése is,de az nem nyomástartó szelep,csak azért van ott,hogy a csőrendszerből ne ürüljön vissza a benya a tankba,mert ha leürül,akkor sok időbe telne mire indításkor a csőrendszert,szűrőket injektort feltöltené motalkóval a pumpa.

Ha nem járatjuk üresre a tankot és nem ürül le az egész rendszer akkor egy pillanat alatt beáll a tápnyomás.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Hasonló problémába ütköztem, és hiába nyálaztam a fórumot, nem találtam meg a megoldást. 

A különbség annyi, hogy teljesen alap kábelem van, tehát semmi elektromos "extrának" nincs gyári csatija (vagy az előző tulajék bütykölték meg nagyon furán).

Lényeg, hogy van egy pár elektromos (fűthető) tükröm a kapcsolójával, valamint a csatikkal (apa/anya egyaránt, mert úgy küldte el akitől vettem), így az összebuherálás, forrasztgatás még menne, viszont a kapcsolási rajzon nem igazodok ki. (csatoltam)

Jól értem, hogy a tükrökből a vezetékek direkt a kapcsolóba mennek, és a kapcsolóból megy tovább?

Tápot/testet honnan adhatok neki?

Előre is köszönöm

Bálint

 

On 2015. 05. 26. at 11:28, felhasznaaloo írta:

Sziasztok. Segíccség! Keresem a kábeleket, hogy mi hiányzik / mi van meg nálam az elektromos tükör bekötéséhez, de már ott elakadtam, hogy az X31-es baloldali és X34-es jobboldali, 30 pines, elvileg kör alakú csatlakozókat se találom, amire rá kéne kötni a tükrökkel, kapcsolóval, fűtésrelével. Meg kéne néznem, van-e pin/kábel bennük a 2, 3, 4, stb slotokban.

Leszedtem a két belső küszöbpanelt. Baloldalt ott van az a 2 marhanagy hosszúkás csati, a kábelkorbács kettéágazik, jobboldalt meg "semmi", csak ujjnyi vastag köteg kábelek jönnek ki az ECU-t reléket stb-t tartó lemez mögül.

 

Hol vannak ezek? 1996-os elöl elektromos ablakos, központis ótó. Köszi.

 

 

astra.JPG

Link to comment
Megosztás:

20 minutes ago, farkasbalintm írta:

Sziasztok,

Hasonló problémába ütköztem, és hiába nyálaztam a fórumot, nem találtam meg a megoldást. 

A különbség annyi, hogy teljesen alap kábelem van, tehát semmi elektromos "extrának" nincs gyári csatija (vagy az előző tulajék bütykölték meg nagyon furán).

Lényeg, hogy van egy pár elektromos (fűthető) tükröm a kapcsolójával, valamint a csatikkal (apa/anya egyaránt, mert úgy küldte el akitől vettem), így az összebuherálás, forrasztgatás még menne, viszont a kapcsolási rajzon nem igazodok ki. (csatoltam)

Jól értem, hogy a tükrökből a vezetékek direkt a kapcsolóba mennek, és a kapcsolóból megy tovább?

Tápot/testet honnan adhatok neki?

Előre is köszönöm

Bálint

 

 

 

 

Üdv..a rajzon kicsit több minden van mint neked kellene, ugye van a két tükör 5-5 szállal, van a  relé 4 szállal és a kapcsoló ha jól tudom 9-el. Színazonosság alapján lehet összekötni a szálakat de ha van csatid ezzel nem lesz gond. Minden tükörből 4 szál a kapcsolóhoz megy, a testet meg ahogy beérsz az átvezetőn az ajtóból  bódéba le kell testelni. Az anyósoldalon alapból van egy testpont a motorvezérlő mellett az ajtó élénél, a vezetőoldalon ha jól rémlik nincs, de egy a kaszntiba betekert csavar alá teszel egy "szemes-saru" és ennyi. A biztitáblát elég nehéz kifordítani így macerás bekötni ide a relét, van aki eljátszik vele, de elvan "lengő üzemódban " is a burkolat mögött.  ( a lábaira húzott sarukat le kell szigetelni pölö zsugorcsővel így nem tud semmihez hozzáérni)Testet az előbb leírt helyen lehet neki adni, tápként meg keresned kell egy gyujtásra kapcsolt tápot neki. Én közvetlenül a gyujtáskapcsoló utánról vettem, levédtem biztosítékkal, majd bekötöttem a relébe és a kapcsolóba. Képeket sajna nem tudok most mellékelni mert halódik a PC-m és az ideiglenes vinyón csak alap dolgok vannak. Amúgy sem látná mást csak kábelek kuszaságát.:-) Ha a google képek keresőbe beírod hogy "f astra elektromos tükör bekötés" ott vannak a képeim a sosekopel,és az opelfórum oldalakon. :hehe:

Link to comment
Megosztás:

Szia,

A diagnózis helyes :)

A talált képek láttán a húb+ jutott elsőre eszembe...aztán másodszorra, és harmadszorra egyaránt :-) (bár pont a lépésekről nem találtam képeket)

("Szerencsére" relét még szereznem kell, mert vagy elkallódott, vagy nem is kaptam hozzá anno).

Csináltam egy-két képet. Ha jól értem, akkor a test kivételével, a szín-azonos szálakat összeforrasztom, és a maradék szálakkal "elmegyek" tápért (és így lesz 3 testem a 2 tükörhöz + 1 a kapcsolóhoz). A fekete, valamint a fehér/fekete lesznek a tápom? (csat3.jpg).

A "közös" kábeleket valahol a csatlakozó előtt egyesítenem kell?

Biztosíték táblán gyárilag van helye (kiosztásban a piktogramok közül nem tűnt ismerősnek egyik sem), vagy ne is keressek neki?

Ilyen "lándzsás" végűnek (csat4.jpg) kell majd a vezetékeknek lenniük?

Elnézést a sok hülye kérdésért, de még van egy kis szabadidőm, és gondoltam végre nekiesek, aztán mégsem olyan egyszerű, mint amilyennek gondoltam :blush:

Köszönöm :icon13:

 

 

4 hours ago, zotya975 írta:

Üdv..a rajzon kicsit több minden van mint neked kellene, ugye van a két tükör 5-5 szállal, van a  relé 4 szállal és a kapcsoló ha jól tudom 9-el. Színazonosság alapján lehet összekötni a szálakat de ha van csatid ezzel nem lesz gond. Minden tükörből 4 szál a kapcsolóhoz megy, a testet meg ahogy beérsz az átvezetőn az ajtóból  bódéba le kell testelni. Az anyósoldalon alapból van egy testpont a motorvezérlő mellett az ajtó élénél, a vezetőoldalon ha jól rémlik nincs, de egy a kaszntiba betekert csavar alá teszel egy "szemes-saru" és ennyi. A biztitáblát elég nehéz kifordítani így macerás bekötni ide a relét, van aki eljátszik vele, de elvan "lengő üzemódban " is a burkolat mögött.  ( a lábaira húzott sarukat le kell szigetelni pölö zsugorcsővel így nem tud semmihez hozzáérni)Testet az előbb leírt helyen lehet neki adni, tápként meg keresned kell egy gyujtásra kapcsolt tápot neki. Én közvetlenül a gyujtáskapcsoló utánról vettem, levédtem biztosítékkal, majd bekötöttem a relébe és a kapcsolóba. Képeket sajna nem tudok most mellékelni mert halódik a PC-m és az ideiglenes vinyón csak alap dolgok vannak. Amúgy sem látná mást csak kábelek kuszaságát.:-) Ha a google képek keresőbe beírod hogy "f astra elektromos tükör bekötés" ott vannak a képeim a sosekopel,és az opelfórum oldalakon. :hehe:

 

 

 

csat1.jpg

csat2.jpg

csat3.jpg

csat4.JPG

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Öcsém 93-as Astrájának megbolondult a gyári központi zárja. A két hátsó zárat nem zárja, ha gombbal bezárja előtte, akkor záráskor vissza nyitja mind a négyet.

Sima záráskor is bezár, és mindet visszanyitja.

Mi lehet a gond?

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Új vagyok itt nemrég lettem F astra tulajdonos (első autó) :).Segítségeteket szeretném kérni, hogyan tudnám normál működésre bírni a vízhőfok visszajelzőmet, mert jelenleg kevesebbet mutat a valósnál! E miatt termosztát cserélve lett, és az egy vezetékes hőgomba is, de sajnos a mutató el sem éri az első vonalat. De maga a rendszer tuti jó mert egy helyben járatva az autót elindul a ventilátor is, ekkor külső hőmérőszenzorral 98 fokos volt a hűtő! A hőgomba vezetékét testre érintve a mutató kitér teljesen szóval a műszer elvileg jó! Nagyon idegesít kérlek segítsetek ha van ötlet! Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, Kispotter írta:

Sziasztok! Új vagyok itt nemrég lettem F astra tulajdonos (első autó) :).Segítségeteket szeretném kérni, hogyan tudnám normál működésre bírni a vízhőfok visszajelzőmet, mert jelenleg kevesebbet mutat a valósnál! E miatt termosztát cserélve lett, és az egy vezetékes hőgomba is, de sajnos a mutató el sem éri az első vonalat. De maga a rendszer tuti jó mert egy helyben járatva az autót elindul a ventilátor is, ekkor külső hőmérőszenzorral 98 fokos volt a hűtő! A hőgomba vezetékét testre érintve a mutató kitér teljesen szóval a műszer elvileg jó! Nagyon idegesít kérlek segítsetek ha van ötlet! Köszönöm!

Üdv....kétfajta jeladó van 100, és 110-fokig skálázott órához való. Ha órát cseréltek ( pölö fordulatszám mérősre a simát) akkor előfordul hogy a jeladó a régi marad így nem pontos.

Link to comment
Megosztás:

52 minutes ago, zotya975 írta:

Üdv....kétfajta jeladó van 100, és 110-fokig skálázott órához való. Ha órát cseréltek ( pölö fordulatszám mérősre a simát) akkor előfordul hogy a jeladó a régi marad így nem pontos.

Fordulatszám nélküli van benne. Jeladót több használtat is próbáltunk, de végül elmentem Unixban ott meg sem kérdezték milyen fajta órához kell, csak adták a C14NZ-hez valót. Úgyhogy nemhiszem ilyen baja lenne.. Egyébként 110 fokig van skálázva! (előző komi véletlen volt)

Módosítva : Kispotter
Link to comment
Megosztás:

14 hours ago, Tiv. írta:

Sziasztok.

Öcsém 93-as Astrájának megbolondult a gyári központi zárja. A két hátsó zárat nem zárja, ha gombbal bezárja előtte, akkor záráskor vissza nyitja mind a négyet.

Sima záráskor is bezár, és mindet visszanyitja.

Mi lehet a gond?

Köszi.

Szerintem betett nekik a hideg. Valszeg szorulnak a motorok, így nem záródik. Most ilyenkor nem tudom, hogy ez a megoldás azért lett, hogy lássa, hogy gond van, vagy azért, mert az ellenállás növekedés miatt biztonságból megszünteti a vezérlő az áram ráadását. Egy biztos, hogy a hideg miatt felkeményedett a maradék zsír, és nincsen kenés, vagy inkább még tapad is.WD40 megoldja! :D

Link to comment
Megosztás:

11 hours ago, Kispotter írta:

Fordulatszám nélküli van benne. Jeladót több használtat is próbáltunk, de végül elmentem Unixban ott meg sem kérdezték milyen fajta órához kell, csak adták a C14NZ-hez valót. Úgyhogy nemhiszem ilyen baja lenne.. Egyébként 110 fokig van skálázva! (előző komi véletlen volt)

Tudom hogy meg sem kérdezik, de amig nem tudod biztosan hogy tényleg a belevalót tekerted bele, addíg nem sok értelme van a hibát keresgélni.

Link to comment
Megosztás:

33 minutes ago, zotya975 írta:

Tudom hogy meg sem kérdezik, de amig nem tudod biztosan hogy tényleg a belevalót tekerted bele, addíg nem sok értelme van a hibát keresgélni.

És akkor honnan tudom meg melyikhez való?? Doboza megvan esetleg ha azon rajta van. Csak nemtudom mit keressek rajta.

Link to comment
Megosztás:

9 hours ago, zotya975 írta:

Valaki benéz majd a fórumra és megírja melyiknek mi a száma, FPepe, vagy Day például.

" - 13 42 561, ez való a 100-as osztású órákhoz, az olcsóbb verziója pl. a Facet gyártmányú 7.3005 jelű (ebből van egy bontatlan, ha kell vkinek)
- 13 42 569, ez való a 110-es osztású órákhoz, ennek az olcsóbb verziója pl. az EPS gyártmányú 1.830.170, vagy a Facet 7.3170 jelű "

Igazad van! Jól mér csak valószínű a skála nem jó a hőérzékelőhöz. Rákerestem neten nekem pont a nem ehhez valót adták.. legalább kérdeztek volna meg.. Valószínűleg akkor be kell szereznem új műszerfalat, mert a gomba úgy van beleragasztva nekem egy specko ragasztóval, mert sajna 1 beletörött és kipiszkálás közben a menet elment kicsit így nem tömített és nyomta a vizet a szondánál. Ha találok olcsón akkor veszek bele újat egy fordulatszámmérőset. Ha nem akkor meg marad így..

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

14 hours ago, Kispotter írta:

" - 13 42 561, ez való a 100-as osztású órákhoz, az olcsóbb verziója pl. a Facet gyártmányú 7.3005 jelű (ebből van egy bontatlan, ha kell vkinek)
- 13 42 569, ez való a 110-es osztású órákhoz, ennek az olcsóbb verziója pl. az EPS gyártmányú 1.830.170, vagy a Facet 7.3170 jelű "

Igazad van! Jól mér csak valószínű a skála nem jó a hőérzékelőhöz. Rákerestem neten nekem pont a nem ehhez valót adták.. legalább kérdeztek volna meg.. Valószínűleg akkor be kell szereznem új műszerfalat, mert a gomba úgy van beleragasztva nekem egy specko ragasztóval, mert sajna 1 beletörött és kipiszkálás közben a menet elment kicsit így nem tömített és nyomta a vizet a szondánál. Ha találok olcsón akkor veszek bele újat egy fordulatszámmérőset. Ha nem akkor meg marad így..

Külön cserélhető csak a hőmérő/benzinszintjelző rész is. De igazából egy párhuzamos ellenállással oda tolod a skálát ahová akarod :)

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, Bundee írta:

Külön cserélhető csak a hőmérő/benzinszintjelző rész is. De igazából egy párhuzamos ellenállással oda tolod a skálát ahová akarod :)

Igen ez megfordult a fejemben már. De mivel jobban tetszik a fordulatszámmérős óra ebben meg nem az van és találtam bele 4 ezer ft ért kicserélem arra. Csak a km órát rakom átt hogy ne kelljen tekergetni és kész. Viszont egy olyan gyors kérdésem lenne, hogy a nemfordulatszám mérős plexije rámegy a fordulatszámmérősére ügye?? Mert amit kinéztem karcos.

Link to comment
Megosztás:

38 minutes ago, Kispotter írta:

Igen ez megfordult a fejemben már. De mivel jobban tetszik a fordulatszámmérős óra ebben meg nem az van és találtam bele 4 ezer ft ért kicserélem arra. Csak a km órát rakom átt hogy ne kelljen tekergetni és kész. Viszont egy olyan gyors kérdésem lenne, hogy a nemfordulatszám mérős plexije rámegy a fordulatszámmérősére ügye?? Mert amit kinéztem karcos.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.