Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Autógáz - LPG az Astrában


uhuhu

Recommended Posts

Szeva mindenkinek! 1.4 Cl em van 4 éves gázos.Nekem nagyon jól üzemel vele 52 litert szoktam 630 km re tankolni! Szerencsére itt a szlovi határ , átugrok tankolni 205ft / liter! Egyszer volt vele egy kis beállítási gond, de megoldódott! :D Nem bántam meg az a lényeg!

a görcsbe tudsz 52 L-t beletetnni? :o ööööö...vagy nem pótkeréktartály?

Link to comment
Megosztás:

52 litis a tartály, de ki van herélve! Vagyis az uszó el van hajlítva, így teljesen tele lehet lökni. Pótkeréktartályról beszélek, így a ledek nem hitelesen azt mutatják,hogy mennyi van a tartályba! De csak kollégáknak csinálja így a szerelőm. Másodállásba hivatalos gázbeszerelő, elsőbe fireman :D ! Egy kicsivel kisebb lett a hely a csomagtartóba, de a subláda még elfér!!!

Link to comment
Megosztás:

52 litis a tartály, de ki van herélve! Vagyis az uszó el van hajlítva, így teljesen tele lehet lökni. Pótkeréktartályról beszélek, így a ledek nem hitelesen azt mutatják,hogy mennyi van a tartályba! De csak kollégáknak csinálja így a szerelőm. Másodállásba hivatalos gázbeszerelő, elsőbe fireman :D ! Egy kicsivel kisebb lett a hely a csomagtartóba, de a subláda még elfér!!!

A LED-ek különben sem jók semmire, nem lehet azt jól beállítani. Én km órát nézem...

Link to comment
Megosztás:

52 litis a tartály, de ki van herélve! Vagyis az uszó el van hajlítva, így teljesen tele lehet lökni. Pótkeréktartályról beszélek, így a ledek nem hitelesen azt mutatják,hogy mennyi van a tartályba! De csak kollégáknak csinálja így a szerelőm. Másodállásba hivatalos gázbeszerelő, elsőbe fireman :D ! Egy kicsivel kisebb lett a hely a csomagtartóba, de a subláda még elfér!!!

Szia!

Azt azért egy hivatalos gázbeszerelőnek, főleg ha még "fireman" is, tisztában kell(ene) lenni hogy egy "kiherélt" "teljesen tele lökött" tartály használatával milyen veszélyeket hordoz a tulaj a háta mögött. Én biztos nem ülnék bele egy ilyen járműbe.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Azt azért egy hivatalos gázbeszerelőnek, főleg ha még "fireman" is, tisztában kell(ene) lenni hogy egy "kiherélt" "teljesen tele lökött" tartály használatával milyen veszélyeket hordoz a tulaj a háta mögött. Én biztos nem ülnék bele egy ilyen járműbe.

Szia! Mint említettem 25 km mire hazaérek vele, addig kopik belőle! A legnagyobb veszély meg lefúj a kocsi alá!

Link to comment
Megosztás:

Szia! Mint említettem 25 km mire hazaérek vele, addig kopik belőle! A legnagyobb veszély meg lefúj a kocsi alá!

Ez igaz, de ha hazaérsz, még mindíg marad benne 50 liter. Mivel az LPG hőtágulása 4% 10 fokonként, ha emelkedik a hőmérséklete 15 fokot akkor nár 53 liter lesz (ugye a tank 52 liter). Ha a túltöltött üzemanyagból csak 1 liter eltávozik a multiszelepen, abból légköri nyomáson 230 liter gáz lesz. Mondjuk ha valaki elhalad a kocsi melett cigivel a kezében, nem biztos hogy veszélytelen.

Link to comment
Megosztás:

1,5 év, 45ezer megtett gázos km után túl az első motor felújításon, szelepvezetők megragadtak, 68ezer ft volt a felújítás, szelepeket nem kellett cserélni viszont rengeteg cső el volt öregedve amiket cseréltek. Viszonylag magas a fogyasztásom, ahogy számolgattam nagyon nagyjából 1700-1800ft körül spórolhattam átlagban 100km-en, Durván 800ezer ft-ot spóroltam meg, amiböl még ha lejön a beszerelés illetve ez a felújítás, akkor is bőven fél millát nyertem a Gázosítás óta. Nem bántam meg, hogy bele tettem. :) Azóta van egy olyan gondom, hogy hidegen eddig pöccre indult, 1 hónapos 70AH-s Banner aksim van, most 3. ráinditásra indul be. Melegen pöccre, de amint kb 15-20percet áll (a hőfok mutató igy is megmozdul mikor ráadom a gyújtást) megint 2-3x kell ráindítani... Illetve melegen legtöbbször gázzal indítom (de benzinnel is pöccre indul), és van amikor 3 hengerrel indul (ezt már a felújítás előtt is elkezdte csinálni), ilyenkor visszakapcsolom benzinre, kis gázfröccs és jár rendesen. Valakinek van valami ötlete, hogy mitöl lehetnek ezek a gondok ?

Link to comment
Megosztás:

1,5 év, 45ezer megtett gázos km után túl az első motor felújításon, szelepvezetők megragadtak, 68ezer ft volt a felújítás, szelepeket nem kellett cserélni viszont rengeteg cső el volt öregedve amiket cseréltek. Viszonylag magas a fogyasztásom, ahogy számolgattam nagyon nagyjából 1700-1800ft körül spórolhattam átlagban 100km-en, Durván 800ezer ft-ot spóroltam meg, amiböl még ha lejön a beszerelés illetve ez a felújítás, akkor is bőven fél millát nyertem a Gázosítás óta. Nem bántam meg, hogy bele tettem. :) Azóta van egy olyan gondom, hogy hidegen eddig pöccre indult, 1 hónapos 70AH-s Banner aksim van, most 3. ráinditásra indul be. Melegen pöccre, de amint kb 15-20percet áll (a hőfok mutató igy is megmozdul mikor ráadom a gyújtást) megint 2-3x kell ráindítani... Illetve melegen legtöbbször gázzal indítom (de benzinnel is pöccre indul), és van amikor 3 hengerrel indul (ezt már a felújítás előtt is elkezdte csinálni), ilyenkor visszakapcsolom benzinre, kis gázfröccs és jár rendesen. Valakinek van valami ötlete, hogy mitöl lehetnek ezek a gondok ?

Én nem tudom LPG-ven indítani, és nem is indítanék azzal...

Link to comment
Megosztás:

Melegen tényleg jó, de nálam a Landirenzo Omegas nem tudja. :(

Az Omegas plus tudja ezt a funkciót, Az LC01-es vezérérlő megfelelő bekötése, és a programban engedélyezése szükséges hozzá. A motor védelme érdekében azonban nem szokták aktiválni ezt a beszerelők.

Link to comment
Megosztás:

Nekem bár benzinnel indul, de meg lett fordítva a váltás: nem fordulat ejtésre kapcsol gázt, hanem emelkedésre.

Azóta ha megvan a 30 fokos víz, rögtön indítózás alatt ahogy felkapja - kattan...

Szerintem így nagyonnagyon minimális benya fogy. (maga a lovato sem tudna amúgy gázzal indítani sztem)

Link to comment
Megosztás:

Az Omegas plus tudja ezt a funkciót, Az LC01-es vezérérlő megfelelő bekötése, és a programban engedélyezése szükséges hozzá. A motor védelme érdekében azonban nem szokták aktiválni ezt a beszerelők.

Ezt pontosítanád egy kicsit, hogy hol kell ezt bekötni? A programot azt át tudom íratni.

De Pécsen is azt mondták, hogy nem lehetséges ennél a típusnál ez a funkció (Z14XEP-nél)

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Hidrogén-generátort használ valaki LPG-s Astrába ? Ha igen megírhatná a tapasztalatait, 1-2 héten belül tervezem a beszerelését. Egy ismerősöm már a 3. autójába rakja be, legutóbb 1,8 Vectrába használta, városi fogyasztása 9röl 7-7,5re esett le, most gázos Mazda Premacy jön, csak még szenvednek a gázbeállítással... Elvileg Gázos kocsiba valami külön elektronika se kell, mivel a gáz szett alapból szabályozza, így ha minden igaz nem nagy dolog a bekötése se.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Jó reggelt mindenkinek!

Tegnap este sikerült lefoglalóznom egy g astrát z14xep motorral. Sok jót hallottam az lpg előnyeiről, de azt is hallottam, hogy nem igazán jó az lpg ebbe a típusba, mert ugyanis "átverjük" a gépet, nem tesz jót a motornak és sokszor előfordulhat, hogy villog a hibajelző lámpa... Erről tudna valaki véleményt/tanácsot adni?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.