Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

29 minutes ago, daykiller írta:

EPC rajza szerint egyforma (még a betűjel is (WB)), bár a GM szám nyilván nem egyezik. Kapcsolási rajzon derül ki a legjobban, hogy passzolnak-e.

Elvileg van régebbi, egy csatis, meg újabb, két csatis. Ezeken belül persze vannak számbeli eltérések, de  elvileg egyformák, a kérdés csak az, hogy ami eredetileg izzót vezérel ki a hibajelzésre (kadett, vectra/calibra) az tud e kommunikálni az astra bc-jével. 

Link to comment
Megosztás:

44 minutes ago, daykiller írta:

Mérte is a kompressziót vagy csak mondta? Ilyenkor azért illene ilyeneket megnézni. Nekem is így derült ki, hogy baj van az első hengerrel. A víz kinyomás esélyes, hogy gátrepedéses hengerfejre utal, azt lehet javítani, de növeli a költségeket. Lehet egyszerűbb egy bontott hengerfej és annak felújítása. Az biztos, hogy 100eFt alatt nem úszod meg, csak nem mindegy, hogy hányszor százezer.

Nézegettem felújított hengerfejek 50-60 körül mozognak, csak hát nem tudom, hogy arra még mennyi költség jön rá, annyira nem értek hozzá. Komplett motorok 80-90 ezer, de hát az meg nagyon nagy lutri szerintem :/ Ugyhogy szerintem sajnos marad az eladás pénzhiány miatt :/

Link to comment
Megosztás:

3 hours ago, wookie írta:

Elvileg van régebbi, egy csatis, meg újabb, két csatis. Ezeken belül persze vannak számbeli eltérések, de  elvileg egyformák, a kérdés csak az, hogy ami eredetileg izzót vezérel ki a hibajelzésre (kadett, vectra/calibra) az tud e kommunikálni az astra bc-jével. 

Nekem b omega CC-m van. Igazából omega bontásnál soha senki nem keresi, így szerintem érdemes azokat is nézegetni. Egyébként a kapcsolási rajzot nézve a Calibra, A Veci totál azonos az astrával, csak van rajta izzó irányába visszajelző kivezetés.

http://www.ascona-info.de/Check_Control.html

 

http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=687357

Link to comment
Megosztás:

21 hours ago, hetyke írta:

Nekem b omega CC-m van. Igazából omega bontásnál soha senki nem keresi, így szerintem érdemes azokat is nézegetni. Egyébként a kapcsolási rajzot nézve a Calibra, A Veci totál azonos az astrával, csak van rajta izzó irányába visszajelző kivezetés.

http://www.ascona-info.de/Check_Control.html

 

http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=687357

Nagyon köszönöm mindenkinek a segítséget, és Daykillernek a profi leírást amit a GYIK-ben olvastam a BC beépítésről. Átrágtam a BC topikot, a leírásokat és számomra úgy tűnik, hogy nincs adatkommunikáció a két egység közt, csupán 3 jelvezeték, amin a figyelt lámpákkal kapcsolatban test az OK jel. Az viszont nem derült ki a számomra, hogy a hibajel az +12V vagy digitális logikai egyként vajon +5V lehet-e? (Ebben talán lehet eltérés) A gyári rádió az I2C vonalon 5V-ot használ a BC felé, azt már néztem, mikor teszt szöveget küldtem rá próbaképpen.

Link to comment
Megosztás:

14 minutes ago, Pingvin írta:

Nagyon köszönöm mindenkinek a segítséget, és Daykillernek a profi leírást amit a GYIK-ben olvastam a BC beépítésről. Átrágtam a BC topikot, a leírásokat és számomra úgy tűnik, hogy nincs adatkommunikáció a két egység közt, csupán 3 jelvezeték, amin a figyelt lámpákkal kapcsolatban test az OK jel. Az viszont nem derült ki a számomra, hogy a hibajel az +12V vagy digitális logikai egyként vajon +5V lehet-e? (Ebben talán lehet eltérés) A gyári rádió az I2C vonalon 5V-ot használ a BC felé, azt már néztem, mikor teszt szöveget küldtem rá próbaképpen.

Elvileg +12V-ot kér, mint jel, hogy oké minden izzó, mivel a féklámpatesztre is azt kell bekötni (ekkor tűnik el a CHECK felirat világítása a BC-ről) a fékkapcsoló után.

Link to comment
Megosztás:

Vége felé nem voltam ott, mert otthonival volt a gond. De az volt a jelenség ,hogy rudazatot  beállítottam és pár napra rá megint nehéz volt a váltás. Én a csapszeget, meg a gumigyűrűt cseréltem volna mikor oda jutok, de elvitték szerelőhöz aztán most így ,hogy végeztek azt mondta ,hogy nem emelt ki eléggé. Ez még talán hihető is, bár egy héttel előtte mikor még láttam egyáltalán nem gondoltam kuplung hibára.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 01. 20. at 20:05, Pingvin írta:

Nagyon köszönöm a felajánlást Wookie!

Utánanézek, és meglátjuk, hogy kompatibilis-e a kettő, én nagyon örülnék neki, ha az lenne.

Az enyémben most B Omega Caravané van, a Sedáné tudtommal más (hátul dupla helyzetjelzője van).

 

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 01. 20. at 18:18, wookie írta:

Azért egy dízelt meghengerfejezni nem egy űrtechnika. És nem is kerülnek sokba az alkatrészek hozzá. 
Meg egy dízelen milyen elektronikát kell rendbetenni, ami ennyibe kerül? Mik voltak a tervek? 
Én némi lehúzásszagot érzek a levegőben. 

Nem lehúzás. Nekem anno az 17DR motort 400ért csinálták meg. Igaz utolsó csavarig minden cserélve volt. Dugócsere fúrás köszörülés adagolófelújítás és minden ami motor. Konkrétan kaptam egy 0 kilóméteres bejáratós motort. Ez volt 2010ben...azóta hibátlanul teszi a dolgát. 

Link to comment
Megosztás:

51 minutes ago, OpelesLaci írta:

Nem lehúzás. Nekem anno az 17DR motort 400ért csinálták meg. Igaz utolsó csavarig minden cserélve volt. Dugócsere fúrás köszörülés adagolófelújítás és minden ami motor. Konkrétan kaptam egy 0 kilóméteres bejáratós motort. Ez volt 2010ben...azóta hibátlanul teszi a dolgát. 

Jó, de te 100%-os motort akartál, ahhoz hogy működjön, sokkal kevesebb elég. Alsó hangon előfordul hogy csak egy sikolás, meg tömítés csere megoldja a problémát, ami pár 10 ezres nagyságrend. Amúgy ha kinyomja a vizet akkor állás közben meg el kéne tűnnie, abba a hengerbe ahová közlekedik a vízjárat.

Link to comment
Megosztás:

Mai bontózás eredménye:

Kadett cc csatival, némi kábellel (elkezdtem normálisan kiszedni, de végül nem volt rá idő, így elcsíptem :S ) ablakmosó tartály jeladóval, Motronichoz való gyári wehrle ac/ecu relé, (újonnan 6k) Xe-hez való folytószelep "poti" (szintén kb egy ötös) Lcd műszerhez való útjeladó, (találjál), Xe kartergáz visszavezető összekötő gumicső, nem repedt, csak gyári új van, 3-5e, Antenna összekötő kábel, mert az astrában szét van ...va, egy gyári balos index Bundee-nak vectrához, egy calibra/vectra xe leömlő, olajhűtő, meg egy kadett gsi xe leömlő, olajhűtő. 

Illetve még valami, az első kép alján. Aki megmondja mi az (gyári, gm száma is van) az nyer egy piros hangszórót.

12508724_708159615987933_144490740792458

 

12541062_708159622654599_110939439451206

12548877_708159625987932_504690780619558

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Én már tudom, de hadd gondolkozzanak csak :D

Viszont egy kérdésem volna, mégpedig hogy a bánatba lehet szétszedni a műanyag (X16SZR) szelepfedelet?

A tetejéről az embléma lejött, de alatta nincs semmi. Annyira tele van olajsárral/koksszal hogy nem teszem így fel. Az NZ-n kb 3 csavar fogja össze de itt nemlátom hogy van, eltörni meg nem akarom.

Link to comment
Megosztás:

45 minutes ago, wookie írta:

Jha, én is azt hittem, hogy egyben van, aztán esett le hogy elb@sztam, a vezérlő maga ottmaradt. (meg még pár más is) Asszem jövőhéten pénteken hazafelé még1x be kell nézzek. :D

Lengéscsillapító, valóban, na de hova való? 

Én tudom, de a piros hangszóró nem túl nagy nyeremény. :D

Link to comment
Megosztás:

7 hours ago, zotya975 írta:

Jó, de te 100%-os motort akartál, ahhoz hogy működjön, sokkal kevesebb elég. Alsó hangon előfordul hogy csak egy sikolás, meg tömítés csere megoldja a problémát, ami pár 10 ezres nagyságrend. Amúgy ha kinyomja a vizet akkor állás közben meg el kéne tűnnie, abba a hengerbe ahová közlekedik a vízjárat.

Jelen állapot

FB_IMG_1453575827178.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Kicsit segítek:

Három részből áll:
- 90184034, 9 24 206
- 90209059, 9 24 357 (ebből két fajta van, a másik: 90209060, 9 24 358)
- 90209277, 9 24 435

Ezek A Vectra alkatrésszámok, leírjam az F Astráét is? Annál pl a második alkatrésznél nincsen belőle két típus, csak egy, tehát mindegy, hogy milyen.

Link to comment
Megosztás:

Kormányműhöz vezetnek a szálak, de hogy mit csillapít az nagyon nem áll össze, az biztos, hogy a kíváncsiságot azt nem. Tavalyelőtt legóztunk egy picit a kormánnyal, mert egy szimering elkezdte engedni az olajat az utastérbe, és ha már ki kellett venni cseréltük ami a kezünk ügyébe akadt, de emlékeim szerint nem találkoztam vele. (93-as C16NZ Caravan.) 

Most már mégjobban érdekel, mit nem cseréltem ki, mert ez nem egy hatos alátét, hogy elgurult és nem látszik.:confused:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.