Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Kaptam egy feladatot a főnökömtől, kíváncsi vagyok a véleményetekre, mert nem találtam erre vonatkozó irodalmat.

Egy kb. 20 tonnás kamionnak90 km/h sebességről mekkora a fékútja, esetleg a lassulása. Az egyik sofőr azt mondta, hogy kb 40 m-en belül meg tud állni 80km/h-s tempóról. Igaz lenne?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Egy kb. 20 tonnás kamionnak90 km/h sebességről mekkora a fékútja, esetleg a lassulása. Az egyik sofőr azt mondta, hogy kb 40 m-en belül meg tud állni 80km/h-s tempóról. Igaz lenne?

Meglepődnék rajta. Kocsival is szép, ha 100-ról 40m alatt megállsz.

Bár, azt tudnod kell, h egy kamion megrakva 40T. Igaz, elég sok, és széles kereket fékeznek, de nem hinném, h ennyire jól lassulna.

Link to comment
Megosztás:

Ez a 20 tonna elvileg teljes tömeg, mert arakomány úgy 15 t körüli lenne. Ha a nyerges vontató súlya nagyobb, mint 5 t, akkor az összes tömeg is nagyobb. Nekem az a 40 m nagyon sántit. Ezért jó lenne, ha valaki közelebbit tudna mondani, esetleg személyes tapasztalat lenne a legjobb.

Azért hiszem el olyan nehezen, mert személyautóról (durván 1 tonna + 1 ember) az egyik gumiteszten azt írták, hogy kb 40 m-en áll meg száraz úton 100-as tempóról.

Én nem tudtam, hogy egy kamion üresen ilyen nehéz (20 t)! :)

Link to comment
Megosztás:

Kaptam egy feladatot a főnökömtől, kíváncsi vagyok a véleményetekre, mert nem találtam erre vonatkozó irodalmat.

Egy kb. 20 tonnás kamionnak90 km/h sebességről mekkora a fékútja, esetleg a lassulása. Az egyik sofőr azt mondta, hogy kb 40 m-en belül meg tud állni 80km/h-s tempóról. Igaz lenne?

Köszi!

Hát ez baromi sokmindentől függ.

Milyen fék, milyen gumi, hány tengelyes, azokon a teher eloszlása....

Szerintem nem lehetetlen. Száraz úton a mai korszerű kamionok meg tudják minden további nélkül csinálni.

Én fősulin láttam kisvideókat ahol az ABS jelentőségét ecsetelték kamionoknál. Ígaz ott az irányíthatóság és a satufékkel szembeni "gumimegmaradás" és a csúszás közbeni összecsuklás volt kiemelve de elég rendesen meg tudtak állni azok a korszerű merci kamionok.

Ha jól tudom a teherautókon azért volt kiírva hogy "vigyázz légfék" mert azok már jobban meg tudtak állni mint anno némely személyautó és nehogy túl közel menj és beledurranj ha fékez.

Szerintem :)

Link to comment
Megosztás:

A traktor maximum 2-3T lehet. Be is baxna, ha 20T lenne üresen. :)

De a kérdés kamionra vonatkozott ami a vontatmányt is jelenti. Szerintem...

Az meg lehet 20 T összesen, hozzánk jártak olyan kocsik amelyek üresen voltak kb 18-20 tonnák. (ezek folyadékot szállítottak)

Ezt a sofőrök mondták ha ők hazudtak akkor én is.

Most jut eszembe vannak nálunk targoncák is na azok kb: 3-3.5 tonna tömegűek.

Pedig nem is akkorák mint egy kamion. Tehát máris vitatkoznék azzal a 2-3 tonnával ami a traktort illeti. ;)

Ha jól tudom a teherautókon azért volt kiírva hogy "vigyázz légfék" mert azok már jobban meg tudtak állni mint anno némely személyautó és nehogy túl közel menj és beledurranj ha fékez.

Én meg úgy tudom, hogy azért, mert a légféknél (legalábbis a régebbi rendszereknél) nem lehet tudni mikor blokkolja le a kocsit és hamarabb elindulhat a fara, mint az olajos rendszerűnek.

Link to comment
Megosztás:

Jah, néha nem árt megkergetni kicsit.

Főleg ha legtöbbet rövid útra használod hidegen.

Két nagyon hasznos tevékenységet végzel ilyenkor: a koromlerakódásokat leégeted a szelepekről,

szelepfészkekről, illetve az olajból kiégeted a felvett nedvességet és üzemanyagot, ami csökkenti

a kenőképességét.

Elég mondjuk 10-20km-t pl. autópályán 5000-5500 fordulaton menni (benzines esetében) folyamatosan. ;)

Jah, utána nem árt ellenőrizni az olajszintet. :)

Link to comment
Megosztás:

Jah, néha nem árt megkergetni kicsit.

Főleg ha legtöbbet rövid útra használod hidegen.

Két nagyon hasznos tevékenységet végzel ilyenkor: a koromlerakódásokat leégeted a szelepekről,

szelepfészkekről, illetve az olajból kiégeted a felvett nedvességet és üzemanyagot, ami csökkenti

a kenőképességét.

Elég mondjuk 10-20km-t pl. autópályán 5000-5500 fordulaton menni (benzines esetében) folyamatosan. ;)

Jah, utána nem árt ellenőrizni az olajszintet. :)

Miért mi lehet az olajjal utánna?

Link to comment
Megosztás:

Ha elpárolog belőle minden rövid utakkal összegyűjtött nedvesség és benzin akkor esetenként drasztikusan leeshet az olajszint. De ekkor már csak az olaj van és ez jóóó.

Jaaaa értöm ;)

Köszi,bár most volt olajcsere kb 400km-el ezelőtt szóval nem kellene drasztikusan csökkeni :)

Link to comment
Megosztás:

...

Ha jól tudom a teherautókon azért volt kiírva hogy "vigyázz légfék" mert azok már jobban meg tudtak állni mint anno némely személyautó és nehogy túl közel menj és beledurranj ha fékez.

Szerintem :)

Az azért volt ráírva hátul, hogyha megelőzöd és bemész elé, nagyobb távot hagyjál magad mögött, mert a légfékes rendszernek van egy plusz késleltetése a pneumatikus rendszerből adódóan. Magyarán a levegő összenyomható, ezért van egy slipje a rendszernek, mire elkezd fogni a fék.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.