Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Még egy annyit az energiatémához, hogy ne felejtsük, az elektromos autók energiáját is meg kell termelni:

hőerőművekben - üvegházhatás, meg tüzelőanyag probléma

atomerőművekben - hát ezeket mostanában nem nagyon szeretik

alternativ vagy megújulő energiaforásokból - ilyen nem sok van még fölöslegben

Szóval ebben az esetben is a kipufogógázak helyett csak kémények lesznek. Igaz, ezeket könnyebb kordában tartani - nem veszik ki a katalizátort dugiba :) - de a problémát alapjaiban véve nem oldotta meg.

Link to comment
Megosztás:

.....Szóval ebben az esetben is a kipufogógázak helyett csak kémények lesznek. Igaz, ezeket könnyebb kordában tartani -....

Ennek is van hátránya az biztos, viszont a háztartások terhelik meg jobban a környezetet, nem pedig a gyárak. (könnyebben tudják ellenőrizni őket, mert kevesebb van mint háztartás)

A japánok már a 400! Km/h-t ostromolják napcellás autókkal.

Szal lesz itt alternatív megoldás, csak fejlődni kell hozzá.

A kőolaj készletek elfogyasztásával nem csak a gépjárműipar lesz meglőve, hanem nagyon sok más ipari ágazat is. A műanyagok is kőolajból készülnek, amiből pedig el vagyunk látva rendesen.

Link to comment
Megosztás:

A japánok már a 400! Km/h-t ostromolják napcellás autókkal.

Szal lesz itt alternatív megoldás, csak fejlődni kell hozzá.

Nem napcellással, hanem elektromossal. Nem ugyanaz. :) A napcellások még mindig ott tartanak,

hogy pihekönnyű szerkezet, verőfényes idő, és akkor el tudnak futni egy jó utazósebességgel egy

személlyel, kb. 5-6m2 fényelnyelő felülettel. :)

Meglátásom szerint amíg ilyen nagy felületen ilyen kis hatásfokkal tudják csak befogni a napenergiát,

addig nem használható a közlekedésben. Meglátjuk mennyit fejlődik. :( Viszont azt is érdemes tudni,

hogy ezek a cellák nagyon drága félvezető-anyagokból épülnek fel, amik amúgy sincsenek nagy

mennyiségben jelen a földön... ezért nem is lesznek olcsóbbak.

Az elektromos hajtásról pedig annyit, hogy az energiatárolás is gyerekcipőben jár még nagyon.

Több mázsás akkuk kellenek a megfelelő energiaellátáshoz egy városi kisautó tekintetében is,

és ezek töltése nagyon rossz hatásfokú, vagyis összességében több energiát fogyasztanak, mint

az éghető üzemanyagos társaik (azt az energiát is meg kell termelni...).

Ha valami nagy áttörés lesz az eregiatárolás témában, akkor terjedhet csak el ez a mód... ;)

Link to comment
Megosztás:

Nem napcellással, hanem elektromossal. Nem ugyanaz. :(.....

Akkor valamit félreértettem a tv-ben. :) :)

Meglátásom szerint amíg ilyen nagy felületen ilyen kis hatásfokkal tudják csak befogni a napenergiát,

addig nem használható a közlekedésben. Meglátjuk mennyit fejlődik. ;) ....

Mire nyugdíjba megyünk (kb: 30 év) addigra hátha lesz változás.

Ha valami nagy áttörés lesz az eregiatárolás témában, akkor terjedhet csak el ez a mód... :P

A szupravezetőkről sem lehet az utóbbi időben hallani, azok a kutatások merre haladnak manapság?

Link to comment
Megosztás:

Mire nyugdíjba megyünk (kb: 30 év) addigra hátha lesz változás.

A szupravezetőkről sem lehet az utóbbi időben hallani, azok a kutatások merre haladnak manapság?

Addigra biztosan, mert elméletileg akkor már többet ér a benzin literje, mint az arany kilója. :)

A szupravezetőknek nem sok szerepe van ebben a kérdéskörben. Kriogen hűtők most már egész

mobilisak, és megfizethetőek, szal lehet nagyon gyors áramköröket tervezni velük. :)

Link to comment
Megosztás:

Tiltakozom!

Tudtommal az autógáz a kőolajfinomítás mellékterméke.

Az ára emelkedni fog a benzinnel arányosan, de nem annyira magasra, mint a benzin ára. Amíg gázzal jártam, a benzin árának 50-60%-a volt mindig. :)

Nincs jelentős szervízgond a gázzal. Csak annyi, hogy érdemes 20ekm-ként megnézetni, ahol beszerelték, CO mérés. Ez a vizsgálat nekem mindig ingyenes volt és 1 percig tartott. A gázszűrőt 50-100ekm-ként kell cseréltetni. Ez kb. 3500 Ft. És ennyi. :)

Amivel biztos számolni kell:

- beszerelés magas kültsége

- fogyasztása magasabb, nekem OFF suzukival ON benzin fogyi 7,3 gázzal 8,0 volt,

de a karburátoros autóim ugyanannyit ettek

- nem szabad vele mélygarázsban, parkolóházakban parkolni

- gázszerelő helyen kell zöldkártyáztatni, nem mindenhova mehet műszaki vizsgára

- minimálisan kisebb lessz az autó ereje

Aztán ennyi. :(

Link to comment
Megosztás:

Annyit tennék még hozzá, hogy kevésbé terheli a környezetet az égésterméke, mint a benziné.

Ebből kiindulva az állam (kicsivel) kevesebb adót tesz rá és ezért marad olcsóbb a benzinnél.

Persze. Sztem meg maradjunk annyiban, h elhanyagolható a gázos autók mennyisége, ezért nem foglalkozik vele az állam. Ha a kocsik fele gázos lenne, akkor ugyanolyan drága lenne a gáz is, mint a diesel/benga. Ez a profitról szól, és nem a környezetvédelemről.

Link to comment
Megosztás:

A benzinarral pedig nem az az egyetlen problema,hogy magas,hanem az,

hogy a forgalmazok sz*nak arra,hogy no az igeny,es fogy az anyag!

Egyszeruen egyre nagyobbat szakitanak,mert van kereslet!

EZ a budosodo resze a benzinarnak.

Ami fuggetlen a fogyatkozo keszletektol!

Link to comment
Megosztás:

A benzinárat legfőképpen két dolog határozza meg szerintem. Az egyik a kitermelés költsége, ami

ugye a fogyatkozó készletek miatt nő, ugyanis már a nehezebben kitermelhető területeken is kell

kitermelni, hogy ki tudják szolgálni a napi igényeket. A másik a politika, ami a híradó szerint büdös

egy dolog, de ha valaki jobban belegondol, akkor az árak "indokolatlan" emelése, és az extraprofit

arra is irányul, hogy vissza próbálják fogni az egyre emelkedő fogyasztást. Erre más eszköz nem

létezik. Az már más dolog, hogy sajnos elég szarul csinálják ezt a politikát, mert az extraprofitnak

nem magántőkében kellene megjelenni, hanem az állami költségvetésben inkább...

Az áremelkedés meg csak egy dolog... addig örüljünk, amíg nem jegyre lehet kapni majd a benyát. :)

(és ez független attól, hogy ki kormányoz, mielőtt valaki belekeveri...)

Link to comment
Megosztás:

kÉRDÉS:karavánnála a tank "középen" van?

Azért kérdezem mert ha belerakatom a gázt 2 verzió van egyik a pótkerék tartály,de akkor csak 33 liter fér bele,vagy nagy tartály hossz irányba.Ez utóbbit viszont akkor célszerű a egyes ülés mögé tenni és akkr nem csökken jelentősen a raktér.Viszont akkor elég egyenetlenül lenne terhelve. :)

Ha hazaérek megtudnám nézni csak I'm türelmetlen :)

Link to comment
Megosztás:

Silver! A tank a hátsóhíd után van, közvetlen a pótkerék alatt, illetve a "púposabb" része ez előtt tornyosul. Szóval hátul. Szerintem a súlyelosztás miatt, hogy ne legyen extra könnyű a fara. Szerintem a pótkeréktartály a jobbik megoldás, persze ilyenkor a defekttől kell félni, vagy venni ilyen defektjavító sprayszerűséget, amivel mondjuk a gumisig el tudsz menni. :)

Link to comment
Megosztás:

Silver! A tank a hátsóhíd után van, közvetlen a pótkerék alatt, illetve a "púposabb" része ez előtt tornyosul. Szóval hátul. Szerintem a súlyelosztás miatt, hogy ne legyen extra könnyű a fara. Szerintem a pótkeréktartály a jobbik megoldás, persze ilyenkor a defekttől kell félni, vagy venni ilyen defektjavító sprayszerűséget, amivel mondjuk a gumisig el tudsz menni. :(

Defekttől nem kell félni mert potkereket lehet magaddal vinni szépen csak azt tudod ide oda pakolni ahol lesz hely ellenben egy normál tartályal. :)

Csak az a gáz hogy pótkeréktartály meg csak 33 litis fér bele :)

Link to comment
Megosztás:

Nah, beraktam a kitakarított AGR szelepet, visszafelé egész könnyen ment, még a csavarok is viszonylag gyorsan a helyükre "kaptak", aztán elmentem tesztelni, hogy üzemmeleg álapotnál esetlegesen nem jön-e elő a problem.Nem jött.Viszont érzésre mint ha jobban menne a gép.nemtudom.Lehet, hogy csak érzéki csalódás, de alacsonyabb fordulattartományban jobban veszi a lapot.

Egyébként ugye a sárga lámpát követően ingadozó lett az alapjárat, majd ugye elment, aztán kocsi leáll.Na most korábban volt 1X, hogy megkergettem 190-nel analóg szerint az autópályán, és utána is szinte ugyanez az alapjárati ingadozás volt megfigyelhető.lehet, hogy már akkor szórézott volna az AGR?vagy olyat is hallottam már, hogy ez a motor, ilyen, ha kergetik.(X16XEL)

De aztán lehet, hogy megfogadom Futó Úr tanácsát, és lezárom.Csak korábban volt aki lezárta, és motorfék üzemben világított néki az a sárga lámpicsek.Ezért vajok Tamástalan.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.