Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Az eggyik cimborámat ezek az üvegre nyomott bélyegzők mentettek meg egy látszólag hibátlannak tűnő, nagyértékű autó megvásárlásától. Feltünt neki hogy a szélvédőben a gyártási évnél eggyel nagyobb szám szerepel. És csak ott, a többi megeggyezet az évszámmal. Alaposabb ellenőrzés után, felismerhető volt egy profi módón kivitelezett, frontális ütközés javításának nyoma. Hozzáteszem, ha a szélvédő nem sérül, akkor ezsre sem vettük volna. :)

Link to comment
Megosztás:

Hi!

Most néztem egy hirdetést... 2002.06.havi Astra F GL eladó...

Gyártották még akkor az F Astrát? És forgalomba hozták még magyarországon? Ha igen,akkor még most is gyártják?

Az Opel Astra F-et 1991-től 1998-ig gyártották. 2002-ig viszont a lengyelországi Gleiwitzben Opel Astra Classic néven tovább folyt az Astra F gyártása kifejezetten a kelet-közép-európai piac számára. A pontos hónapot sajnos nem tudtam kideríteni, de annyi biztos, hogy 2002 közepén még érkezett ez a típus Lengyelországból Magyarországra. Bár feltételezem, hogy a 2002 júniusa nem a gyártásra, hanem a forgalombahelyezés időpontjára utal, ennek nincs jelentősége, mert a fenti kérdésre egyértelműen igen a válasz. 2002 óta nem gyártanak Opel Astra F-et.

Annyit még, hogy legjobb tudomásom szerint (tévedés nem kizárt) az utolsó időszakban az Opel Astra Classicból két motortípust forgalmaztak már csak (1.4 és 1.6) három felszereltséggel.

Az 1.4-eshez a "belépő" Start és a kicsivel jobb GL felszereltséget lehetett választani, az 1.6-oshoz pedig Familyt.

ASTRA CLASSIC START: tárcsafékek elől, dobfékek hátul, kétküllős kormánykerék, rádió előkészítés, harmadik féklámpa,

oldalvédő díszlécek, színezett üvegek, belülről állítható külső visszapillantó tükrök, 5 1/2 Jx13 méretű acél keréktárcsák,

ezüst színű dísztárcsák, 175/70 R13 méretű gumiabroncsok.

ASTRA CLASSIC GL: Astra Classic Start alapfelszereltség + légzsák a vezető- és utasoldalon, állítható magasságú vezetőülés, szervokormány, 4-küllős kormánykerék, központi zár.

ASTRA CLASSIC FAMILY: Astra Classic GL alapfelszereltség + utasoldali sminktükör, elektromos ablakemelők elől, fordulatszámmérő, ködfényszórók elől, részlegesen színezett lökhárítók, belülről állítható elektromos külső tükrök a karosszéria színére fényezett tükörházakkal.

Link to comment
Megosztás:

Ez az "utolsó időszak" mi jelent a felszereltségek tekintetében?

Mert nekem amit írtál, abból az jön le hogy mindegyik Astra Classic 1.6 dupla légzsákos volt, de azért érdekel hogy mi számít utolsó időszaknak, mert egy klubtagunkbnak van egy 16-os (X16SZR) Astra Classic Caravanja ami 2000-es évjáratú, de a te írásod alapján leginkább a START felszereltségűnek felel meg...

Link to comment
Megosztás:

Ez az "utolsó időszak" mi jelent a felszereltségek tekintetében?

Mert nekem amit írtál, abból az jön le hogy mindegyik Astra Classic 1.6 dupla légzsákos volt, de azért érdekel hogy mi számít utolsó időszaknak, mert egy klubtagunkbnak van egy 16-os (X16SZR) Astra Classic Caravanja ami 2000-es évjáratú, de a te írásod alapján leginkább a START felszereltségűnek felel meg...

Nekem úgy rémlik, hogy mindhárom felszereltséggel lehetett az 1.6-ost kérni. De lehet keverem a kasznival. Már régen volt 2002 amikor nézegettem Őket.

Link to comment
Megosztás:

Nekem úgy rémlik, hogy mindhárom felszereltséggel lehetett az 1.6-ost kérni. De lehet keverem a kasznival. Már régen volt 2002 amikor nézegettem Őket.

Van egy 6 oldalas tájékoztató anyagom erről pdf-ben, amit 2001 augusztusában a budaörsi Opel-központ adott ki. Ebben már csak a kétféle motorválaszték és az ahhoz kapcsolódó három felszereltség szerepel (választási lehetőség nélkül!), ahogy azt leírtam. Én arra tippelek a használtautó oldalak kínálata alapján (tegnap nem találtam erre vontakozó pontos információt, ezért egyáltalán nem biztos), hogy az Opel előre megtervezte, hogyan áll le az F gyártásával. Nyilván kitűztek egy időpontot, amelytől kezdve már nem lehetett rendelésre venni Classicot, hanem csak az előre legyártott típusokat szűk motor- és felszereltség kínálattal (lásd a fenti adatokat). Ezekből nyilván több százat hoztak be az országba, feltételezésem szerint nagyon hasonló üzletpolitikát alkalmazva, ahogy azt most a Classic II-nél tapasztalható (csökkenő ár, csökkenő motor- és felszereltség kínálat, raktárról, nem rendelésre).

Egy másik fórumon Opel Astra Classic tulajdonosok ezt részben megerősítették, hozzátéve, hogy arra volt lehetőség, hogy a márkakereskedő átadás/átvétel előtt még beszereljen valamit az autóba, ha azt az ügyfél külön kérte. Az egyik tulajdonos 2002-ben a klíma beszerelését kérte a Classicba (amin csodálkoztam éppen a MOTE-s fórumozók negatív tapasztalata alapján), amit állítása szerint 400 ezer forintért megtettek neki a márkaszervízben még a kulcs átadása előtt. (Ez szerintem magyarázhatja, hogy 2002-es Classicoknál miért van esetleg eltérés a felszereltségben, és hát persze mindegyik tulajdonos azóta is fejleszthette az autóját.)

A fenti kérdésre tehát az a válaszom, hogy 2001 augusztusától biztosan változott valami, egyáltalán nem meglepő, hogy a 2000-es évjáratú X16SZR teljesen fapados. Mindez persze csak egy teória, amit a meglévő adatok és a mostani Opel-üzletpolitika alapján állítottam fel, tehát nem állítom, hogy igazam van.

Link to comment
Megosztás:

Hah!

Megnéztem mégegyszer a felszereltséget, és kiderült hogy nem is teljesen fapados. Azon kívül amit a START-hoz írtál, van még benne gyári központizár és immobilizer is, úgyhogy habzsidőzsi van! :)

(Más tekintetben viszont a fapadosság annyira igaz, hogy nemhogy fordulatszámmérő, de még műszerfalvilágítás fényerősség szabályzó poti se volt benne...)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.