Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Én a Castrolt kihúznám a listáról, negatív tapasztalataim vannak vele (már nem is egy). Esetleg az ablakmosó folyadék is cserélhető tuti fagyállóra, lehet nyári van benne.

Szintén...

Viszont a Valvoline-t beraknám a listába. Drága (10 ezer körül mozog), de szeresse a kocsim. Hja és csak 10W40-et ugye. Nem kell mindenféle olajmesternek és olajdokinak hinni. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szombathelyről írok, nemrég vettem egy háromajtós Astra F 1.6-ost, 16 szelepes Ecotec motorral (Sport feliratú). Az lenne a kérdésem, hogy miket érdemes a vétel után cserélni? Motorolaj, olajszűrő, vezérlés (vezérműszíj és feszítőgörgők), gyertyák, légszűrő, pollenszűrő, benzinszűrő és fagyálló van tervben. Ezeken kívül még érdemes valamit cseréni? Motorolajból mi vált be nektek?

Egyébként a kocsi 96-os, és 175e km van benne.

Köszönöm a segítséget.

Üdv,

Lancelot

Valvoline MaxLife 10W40-et ajánlom, legalábbis nekem nagyon bejött. Előtte Castrol volt a gépbe, 1 liter fogyott majd 8000 km-en. Most néztem a Valvoline-t és cirka 3400 km alatt egy deci körül fogyott. De ahogy a többiek is írják , a márkásabb 10W40-es olajakkal nem tudsz kárt tenni a gépszerkezetben :)

szerk.: hol fut hátra az ablakmosó "slagja" ? Csak mert hiába tolom neki az ablakig nem jut el a lé. De a szaga meg kicsit megmarad. Gondolom valahova befolyik a karosszériába :D

Link to comment
Megosztás:

Valvoline MaxLife 10W40-et ajánlom, legalábbis nekem nagyon bejött. Előtte Castrol volt a gépbe, 1 liter fogyott majd 8000 km-en. Most néztem a Valvoline-t és cirka 3400 km alatt egy deci körül fogyott. De ahogy a többiek is írják , a márkásabb 10W40-es olajakkal nem tudsz kárt tenni a gépszerkezetben :)

szerk.: hol fut hátra az ablakmosó "slagja" ? Csak mert hiába tolom neki az ablakig nem jut el a lé. De a szaga meg kicsit megmarad. Gondolom valahova befolyik a karosszériába :D

Jobb oldalon megy végig

Link to comment
Megosztás:

Konkrétan a tetőkárpit fölött van elhelyezve. Jobb oldali ajtók fölött. Ha leszeded a jobbos kapaszkodót meg is érintheted. :)

És akkor ezt milyen formában lehet kicserelni ? Mármint a "csövezetet" gondoltam cserére. A motortérben rákötöm az új slagot a régire ... hátul meg kihúzom aztán csak előjön az új vezeték. Ez játszhat ? Vagy valahol tutira megakad ?

Link to comment
Megosztás:

És akkor ezt milyen formában lehet kicserelni ? Mármint a "csövezetet" gondoltam cserére. A motortérben rákötöm az új slagot a régire ... hátul meg kihúzom aztán csak előjön az új vezeték. Ez játszhat ? Vagy valahol tutira megakad ?

Működhet, de azért a nyomvonalába bonts le mindent. "A" oszlop takarót, kesztyűtartót, ha lehet, akkor a tetőkárpitot is és hátul is ugye a csomagtér borításait.

Szerintem csak motortér és utastér között lévő tűzfali átvezetésben akadhat meg. Húzd át az utastérbe egy hosszabb szakaszt, majd kezd el fűzni belül a régivel.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szombathelyről írok, nemrég vettem egy háromajtós Astra F 1.6-ost, 16 szelepes Ecotec motorral (Sport feliratú). Az lenne a kérdésem, hogy miket érdemes a vétel után cserélni? Motorolaj, olajszűrő, vezérlés (vezérműszíj és feszítőgörgők), gyertyák, légszűrő, pollenszűrő, benzinszűrő és fagyálló van tervben. Ezeken kívül még érdemes valamit cseréni? Motorolajból mi vált be nektek?

Egyébként a kocsi 96-os, és 175e km van benne.

Köszönöm a segítséget.

Üdv,

Lancelot

Fékfolyadékot én még mindenképpen cserélném. Kétévente illene azt is, de nem nagyon szokás. Pedig biztonsági cucc.

Dettó...

Az ablakmosóról jut eszembe, hogy akinek még be van kötve a hátsó, de nem nagyon használja, akkor még a fagyok előtt, pumpálja hátra a csőbe a télit, mert attól hogy a tartályba fagyálló van, még a csőbe belefagy hátul.

Mi a baj a castrollal? Már több embertől olvastam hogy nem szeretik. Nálunk 15 éve azzal mennek az autók, sose volt vele gond.

Link to comment
Megosztás:

Fékfolyadékot én még mindenképpen cserélném. Kétévente illene azt is, de nem nagyon szokás. Pedig biztonsági cucc.

Mi a baj a castrollal? Már több embertől olvastam hogy nem szeretik. Nálunk 15 éve azzal mennek az autók, sose volt vele gond.

Lehetséges, hogy azért nem működött sokaknál jól mert gyanúsan alacsony áron adták sok helyen... aztán mintha hallottam is volna, hogy hamisítják.

De lehet, hogy tévedek.

Link to comment
Megosztás:

Fékfolyadékot én még mindenképpen cserélném. Kétévente illene azt is, de nem nagyon szokás. Pedig biztonsági cucc.

Mi a baj a castrollal? Már több embertől olvastam hogy nem szeretik. Nálunk 15 éve azzal mennek az autók, sose volt vele gond.

Nem tudom, de itt közutálatnak örvend valamiért. :huh:

Nekem az van már évek óta, és nincs vele baj, teszi a dolgát és kész. Nem hinném, hogy túl sok minden változna, ha más menne bele. Jövőre egy motorgenerált tervezek úgyis, addig biztosan marad. Utána majd meglátom.

Link to comment
Megosztás:

Működhet, de azért a nyomvonalába bonts le mindent. "A" oszlop takarót, kesztyűtartót, ha lehet, akkor a tetőkárpitot is és hátul is ugye a csomagtér borításait.

Szerintem csak motortér és utastér között lévő tűzfali átvezetésben akadhat meg. Húzd át az utastérbe egy hosszabb szakaszt, majd kezd el fűzni belül a régivel.

Azon a gumidugón, amelyik az ajtó felé vezeti át a kábeleket elég nehéz áthúzni a csövet. Ahhoz ki kell venni a kesztyűtartót és akkor át lehet rajta erőlködni az új csövet. Utána már talán nem akar meg a csomiajtó harmonikájáig. Talán... :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szombathelyről írok, nemrég vettem egy háromajtós Astra F 1.6-ost, 16 szelepes Ecotec motorral (Sport feliratú). Az lenne a kérdésem, hogy miket érdemes a vétel után cserélni? Motorolaj, olajszűrő, vezérlés (vezérműszíj és feszítőgörgők), gyertyák, légszűrő, pollenszűrő, benzinszűrő és fagyálló van tervben. Ezeken kívül még érdemes valamit cseréni? Motorolajból mi vált be nektek?

Egyébként a kocsi 96-os, és 175e km van benne.

Köszönöm a segítséget.

Üdv,

Lancelot

+ vízpumpa meg termosztát is még mielőtt kimarad a listából jahh meg generátorszíj (ha már bele van nyúlva) ill. én még ezeket cseréltettem vezérlésnél! ;)

Link to comment
Megosztás:

Mi a baj a castrollal? Már több embertől olvastam hogy nem szeretik. Nálunk 15 éve azzal mennek az autók, sose volt vele gond.

én is sokáig csak castrolt használtam, aztán egyszer véletlenül kapott repsolt, mert gyorsba azt sikerült szerezni. Hirtelen a tizedére csökkent a tökecsattogás és egész máshogy kezdett viselkedni. Alacsonyabb fordulatszámon sem remegett-búgott, illetve a zafiránál tűnt fel igazán, hogy nem fogyott annyira, viszont ami nagyon meglepett, hogy már 2 éve közölték, hogy tökéket cserélni kell mert olajcsere után is olyan hangja volt mint egy betonkeverönek...amikor pedig beesett minimum szint alá már olyan hangja volt az x16xel-nek, mint ami még sose látott kenöanyagot. Mióta Mobillal megy, azóta a cserélni való tökéket nem hallottuk még 3 másodpercnél tovább, és amikor a pálca már nem ér bele akkor is kussol. Nálam ez azt jelenti, hogy a castrol kb elfolyik mindenhonnan ahol kéne. Nekem a dízelbe is a Repsol után Mobilt kapott, és azóta is maradt. Ezzel meg vagyok elégedve. A castrollal eleinte csak az tűnt fel, hogy egyre hamarabb hallani a hangján, hogy fogy. Volt egy idöszak amikor annyit mentem az autóval, hogy 2havonta cseréltünk olajat, így kifejezetten érezhetö volt rajta, hogy változik az lötty. Aztán hogy próbáltam ugyan azt a két, általam már jól ismert motort másik olajjal és komolyan érezhetö javulás volt, lemondtam a castrolról.
Link to comment
Megosztás:

Nem tudom, de itt közutálatnak örvend valamiért. :huh:

Nekem az van már évek óta, és nincs vele baj, teszi a dolgát és kész. Nem hinném, hogy túl sok minden változna, ha más menne bele. Jövőre egy motorgenerált tervezek úgyis, addig biztosan marad. Utána majd meglátom.

Dávid is írta előttem, de nekem is ugyanez volt a tapasztalatom vele, ismerőstől kaptam egy 5l-est, örültem neki, hogy úgyis olajcsere jön, nem kell vennem. Beleöntöttem, aztán kis idő múlva kezdett igen csúnya hangja lenni a motornak, már sajnáltam szegényt. Úgyhogy nem egész 2000km után lecseréltem, a jól bevált Metabond Speedre, azóta visszaállt a rend (és a csend). Tesóm ugyanígy járt, nemrég Castrolt öntött az Omiba, most olyan hangja van, mint egy 100éves varrógépnek, alig várja, hogy lecserélhesse.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a tanácsokat, kiegészítettem a listámat.

Az előző tulaj a héten viszi műszakira, és szélvédő cserére, remélem a hétvégén már nálam lesz az autó.

A fékolajcserét úgy végezzem, hogy a kerekeknél megnyitom a csavart, és kipumpálom a régi fékolajat, majd amikor már levegős a rendszer, az újat beleöntöm, és szép lassan légtelenítem? Vagy van rá jobb módszer is? Mert a teljesen fellevegősödött fékrendszert nem kis munka légteleníteni.

Egyébként előzőleg egy Trabant 1.1-em volt (VW motoros), annál cseréltem váltó olajat is. Itt is gondoltam rá, mert annó a Trabinál sokat jelentett, de az egyik Astra kézikönyvben olvastam, hogy itt örök-életűre van tervezve, nem igényel olajcserét. Ez igaz lehet?

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a tanácsokat, kiegészítettem a listámat.

Az előző tulaj a héten viszi műszakira, és szélvédő cserére, remélem a hétvégén már nálam lesz az autó.

A fékolajcserét úgy végezzem, hogy a kerekeknél megnyitom a csavart, és kipumpálom a régi fékolajat, majd amikor már levegős a rendszer, az újat beleöntöm, és szép lassan légtelenítem? Vagy van rá jobb módszer is? Mert a teljesen fellevegősödött fékrendszert nem kis munka légteleníteni.

Egyébként előzőleg egy Trabant 1.1-em volt (VW motoros), annál cseréltem váltó olajat is. Itt is gondoltam rá, mert annó a Trabinál sokat jelentett, de az egyik Astra kézikönyvben olvastam, hogy itt örök-életűre van tervezve, nem igényel olajcserét. Ez igaz lehet?

Nem kell üresre pumpálni, csak a tartályból kipumpálod (vagy kiöntöd) a régit, öntesz rá újat, és addig pumpálod mindegyik féknél, míg az új világosabb színű folyadék oda nem ér. Közben persze a tartályban pótolod mindig a fogyást.

A váltóban is lehet olajat cserélni, de ahhoz nincs leeresztőcsavar, magát a váltó alsó deklijét kell levenni hozzá, feltölteni pedig a váltó tetején levő, műanyag kupakos szellőző csavar kitekerésével lehet. Szintellenőrző csavar a bal oldali féltengelykihajtásnál található, a kerék felől hozzáférhető (vagy az akksi mellett lenyúlva). Elvileg a csavar szintje alatt kb. 2cm-rel kéne lennie az olajszintnek, de ha a csavarig töltöd, az se baj. Csak a gyári GM váltóolaj javallott hozzá!

Link to comment
Megosztás:

Nem kell üresre pumpálni, csak a tartályból kipumpálod a régit, öntesz rá újat, és addig pumpálod mindegyik féknél, míg az új világosabb színű folyadék oda nem ér. Közben persze a tartályban pótolod mindig a fogyást.

A váltóban is lehet olajat cserélni, de ahhoz nincs leeresztőcsavar, magát a váltó alsó deklijét kell levenni hozzá, feltölteni pedig a váltó tetején levő, műanyag kupakos szellőző csavar kitekerésével lehet. Szintellenőrző csavar a bal oldali féltengelykihajtásnál található, a kerék felől hozzáférhető (vagy az akksi mellett lenyúlva). Elvileg a csavar szintje alatt kb. 2cm-rel kéne lennie az olajszintnek, de ha a csavarig töltöd, az se baj. Csak a gyári GM váltóolaj javallott hozzá!

Én az ajánlott viszkozitású Shell hajtóműolajat töltöttem bele, azzal is szépen muzsikál. ;)

Link to comment
Megosztás:

Attól függ, mi zörög. Nekem pl. a jobb első ajtó zörgésén a felső csapszeg cseréje segített, ott zörgött kicsit. Ha a kárpitot leveszed, érdemes pótolni a törött bolhákat, meg a párazáró fóliát.

Hát, az ablak is berezonál néha a motor fordullattól meg a mélyláda dübbenésétől is, meg maga a kárpit borítás is (ha kézzel odaszorítom, akkor nem remeg). Plusz amikor rázós úton megyek (pl. lámpánál felgyűrt aszfalt, akkor is olyan fura, valami rezeg az összes ajtóba. :)

Link to comment
Megosztás:

Fojtószelep potméter tisztítás hogyan történik? Úgy szájbarágósan nincs kedve valakinek leírni? :)

Magát a potmétert ha jól rémlik nem lehet szétszedni, a pillangószelepet lehet pölö féktisztitóval takarítani, alá mehet egy rongy hogy ne jusson be a dzsuva a torokba, vagy szétszeded és úgy pucolod meg.

783877-20121126-NxLqPx.jpg

Ugye baloldalt középen látszik a potméter.

Link to comment
Megosztás:

Srácok! Van opelclub.hu-s szélvédő matricám, de nem vagyok MOTE tag. Ki merjem rakni a kocsira, vagy csak nagyonnemmenő lennék vele? :D

Marce, engedd meg, hogy erre én is válaszoljak, csak magamból kiindulva. :icon1: Én is tagja vagyok a klubnak, bár nem érzem teljesen magam annak, mert nem vagyok rendszeres látogatója az oldalnak. <_< :blink: Befizettem a tagdíjat, amivel egyértelműen tag lettem én is. Kaptam MOTE feliratú szélvédő matricát, amit ki is raktam. MOTE, ugyebár Magyar Opel Tulajdonosok Egyesülete. Magyar vagyok és egy Opel tulajdonosa. :D Akkor miért ne lehetne kint, hiszen én is egy vagyok a sok közül. :D Meg egyébként is jól néz ki. A webldal címét pedig, ha kirakod azzal nincs semmi, hiszen reklámozod az oldalt és ez jó! ;) Szerintem minden gond nélkül rakd ki.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.