Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Pár ezerrel én is túlhaladtam a 60 ezret, nem pont ennyire vannak méretezve a szíjak tuti bír többet is, akár 10-20-ezerrel ( vagy még többel), de ezt mindenkinek magának kell eldönteni.

Én is ugy gondoltam,hogy ha 1-2ezer kilóméterrel tulszaladok a 60.000km-en akkor talán az nem nagy baj.

Össze kell még sporolnom a lovét rá.

Link to comment
Megosztás:

Én is ugy gondoltam,hogy ha 1-2ezer kilóméterrel tulszaladok a 60.000km-en akkor talán az nem nagy baj.

Össze kell még sporolnom a lovét rá.

Nagyon ne halogasd, mert míg egy régi 8v blokknál megáll alattad a motor, és kész, addig a 16v-ket nagyon csúnyán összekócolja, és akkor nem 35 lesz a vezérléscsere, hanem 100. Főleg hogy egy évvel már így is tovább volt rajta mint lehetne.

Link to comment
Megosztás:

Nagyon ne halogasd, mert míg egy régi 8v blokknál megáll alattad a motor, és kész, addig a 16v-ket nagyon csúnyán összekócolja, és akkor nem 35 lesz a vezérléscsere, hanem 100. Főleg hogy egy évvel már így is tovább volt rajta mint lehetne.

Nem nagyon akarom halogatni mert igen tudom hogy összeüt mindent ha elszakad.Én is ettől tartok.

2009. júliusában lett cserélve minden.akkor olyan 4és fél éves a történet.

Én azt hittem,hogy 5év vagy 60.000km.

Link to comment
Megosztás:

Nagyon ne halogasd, mert míg egy régi 8v blokknál megáll alattad a motor, és kész, addig a 16v-ket nagyon csúnyán összekócolja, és akkor nem 35 lesz a vezérléscsere, hanem 100. Főleg hogy egy évvel már így is tovább volt rajta mint lehetne.

Tapasztalatból tudom, hogy sajnos egy régi 8V-os is képes összeakadni. Nekem anno 2-3 szelepet, és ugyanennyi szelephimbát kellett cserélni. Na meg a tömítések, síkolás, miegymás...

Link to comment
Megosztás:

Tapasztalatból tudom, hogy sajnos egy régi 8V-os is képes összeakadni. Nekem anno 2-3 szelepet, és ugyanennyi szelephimbát kellett cserélni. Na meg a tömítések, síkolás, miegymás...

Azt hogy csináltad?

Én annó direkt kipróbáltam mikor a vezérlést cseréltem, hogy az 1.6-os blokk semelyik állásban nem tud összeakadni.

Na meg azért az sem mindegy, hogy a 8v-nél egyenesen állnak a szelepek, a 16v-nél meg nem, tehát ha össze is üti, a 16v-nél sokkal nagyobb kárt tud okozni.

Link to comment
Megosztás:

Azt hogy csináltad?

Én annó direkt kipróbáltam mikor a vezérlést cseréltem, hogy az 1.6-os blokk semelyik állásban nem tud összeakadni.

Na meg azért az sem mindegy, hogy a 8v-nél egyenesen állnak a szelepek, a 16v-nél meg nem, tehát ha össze is üti, a 16v-nél sokkal nagyobb kárt tud okozni.

Egyik barátom X14NZ-je akadt össze. bár ott nem kifejezetten a vezérlés tehetett róla, hanem 100-110 körül elváltott, és visszahúzta 2-be. Blokkolt az első két kerék, motor leállt, ledobta a generátorszíjat. Szétszedés után láttuk, hogy 1 szelepvezetőből egy darab letört, és ahogy említettem, pár szelep beverődött, szelephimbák törtek... Az lehet, hogy a 16V könnyebben összeakad, és nagyobb a kár, azt nem mondtam, hogy nem így lenne. De láttam már 8V-ot is összeakadni :)

Link to comment
Megosztás:

Azt hogy csináltad?

Én annó direkt kipróbáltam mikor a vezérlést cseréltem, hogy az 1.6-os blokk semelyik állásban nem tud összeakadni.

Na meg azért az sem mindegy, hogy a 8v-nél egyenesen állnak a szelepek, a 16v-nél meg nem, tehát ha össze is üti, a 16v-nél sokkal nagyobb kárt tud okozni.

Az 1.6- valóban nem, de az 1.4 nyócszelep összeakad...de csak 50 ezer volt a javítás (hála Hening Karcsinak), ebből olyan 25 a tényleges kár...egy bontott HF és síkolása.

1330271-20140126-GYTeiq.jpg

Link to comment
Megosztás:

Vízpumpát se felejtsd el, Októberben cseréltem mindent, SKF cuccokat mindenből, nem volt vészes. Illetve két darab vezérműtengely szimering és főtengely szimering + csavarok.

Nem nagyon akarom halogatni mert igen tudom hogy összeüt mindent ha elszakad.Én is ettől tartok.

2009. júliusában lett cserélve minden.akkor olyan 4és fél éves a történet.

Én azt hittem,hogy 5év vagy 60.000km.

Link to comment
Megosztás:

Nem tudja véletlenül valamelyik kolléga, hogy az astra ajtaja nyáron kb hány fokos szokott lenni?

Azért kérdezem, mert le kellene szigetelni az ajtókat, bitumen lapra gondoltam, de mindenhol azt írják, hogy azt csak sík felületre, mert függőlegesről nagy melegben lefolyik. Na, de én most találtam olyat ami elvileg 80°C-ig tűri a hőséget.

Vagy tudtok esetleg valami jobbat hangszigetelésre?

Link to comment
Megosztás:

Nem tudja véletlenül valamelyik kolléga, hogy az astra ajtaja nyáron kb hány fokos szokott lenni?

Azért kérdezem, mert le kellene szigetelni az ajtókat, bitumen lapra gondoltam, de mindenhol azt írják, hogy azt csak sík felületre, mert függőlegesről nagy melegben lefolyik. Na, de én most találtam olyat ami elvileg 80°C-ig tűri a hőséget.

Vagy tudtok esetleg valami jobbat hangszigetelésre?

Szerintem a 3 milis alu kasirozású polifóm berakható az ajtókárpitok mögé, és még a bolhák is be tudnak pattanni. Barkácsáruházakban kapható radiátor mögé adják hőtükörnek. A hungarocelles változat nem jó, mert annyira gyenge hogy felragasztáskor szanaszétt szakadt. De van alu buborékos tetőfólia is, szerintem az is megteszi.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem a 3 milis alu kasirozású polifóm berakható az ajtókárpitok mögé, és még a bolhák is be tudnak pattanni. Barkácsáruházakban kapható radiátor mögé adják hőtükörnek. A hungarocelles változat nem jó, mert annyira gyenge hogy felragasztáskor szanaszétt szakadt. De van alu buborékos tetőfólia is, szerintem az is megteszi.

Köszönöm. Eddig erről még nem hallottam, majd utánna nézek. Igazából csak azért akarok "hangot csillapítani" mert az új hangszóró szett már közepes hangerőn is igen kopogósan szól és beleremeg az egész ajtó :(

Link to comment
Megosztás:

Nem tudja véletlenül valamelyik kolléga, hogy az astra ajtaja nyáron kb hány fokos szokott lenni?

Azért kérdezem, mert le kellene szigetelni az ajtókat, bitumen lapra gondoltam, de mindenhol azt írják, hogy azt csak sík felületre, mert függőlegesről nagy melegben lefolyik. Na, de én most találtam olyat ami elvileg 80°C-ig tűri a hőséget.

Vagy tudtok esetleg valami jobbat hangszigetelésre?

Szerintem a 3 milis alu kasirozású polifóm berakható az ajtókárpitok mögé, és még a bolhák is be tudnak pattanni. Barkácsáruházakban kapható radiátor mögé adják hőtükörnek. A hungarocelles változat nem jó, mert annyira gyenge hogy felragasztáskor szanaszétt szakadt. De van alu buborékos tetőfólia is, szerintem az is megteszi.

a bitumenlap rezgés csökkentésre és zajelnyelésre való inkább, a kasirozású polifóm meg hőszigetlésre

Link to comment
Megosztás:

Mostanában bambulok néha és azt látom, hogy 1-2 új kocsi mikor kanyarodik felvillan az egyik ködlámpája, aztán elaszik....ááááá mondom milyen gagyi tök új aztán már kontakthibás :D

aztán ma esett le, hogy amerre indexel azon az oldalon az indexxel együtt világit a ködlámpa :omg:

szerintetek ez mire jó?

hogy lássál arra amerre kanyarodsz, vagy hogy mások lássák (jobban) a kanyarodási szándékodat?

Link to comment
Megosztás:

Mostanában bambulok néha és azt látom, hogy 1-2 új kocsi mikor kanyarodik felvillan az egyik ködlámpája, aztán elaszik....ááááá mondom milyen gagyi tök új aztán már kontakthibás :D

aztán ma esett le, hogy amerre indexel azon az oldalon az indexxel együtt világit a ködlámpa :omg:

szerintetek ez mire jó?

hogy lássál arra amerre kanyarodsz, vagy hogy mások lássák (jobban) a kanyarodási szándékodat?

Kanyarkövető... Gyengébbek csak indexel indulnak, jobbak már kormányfordításra, és szépen lassan halványulnak el. Lényege, hogy a forduláskor irányba is világít valamennyire a lámpa, így elméletileg látod hova fordulsz. Itt tenném hozzá, hogy csak kis sebességnél van haszna.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Üveg folt, csík és minden egyéb mentes takarításához ki mit használ? Milyen szert, és rongyot?

Mindig küzdök vele hogy nem elég tiszta az üveg, mert ha rásüt a nap, már látszanak a törlési csíkok a tisztának hitt üvegeken. Rohadt idegesítő.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Üveg folt, csík és minden egyéb mentes takarításához ki mit használ? Milyen szert, és rongyot?

Mindig küzdök vele hogy nem elég tiszta az üveg, mert ha rásüt a nap, már látszanak a törlési csíkok a tisztának hitt üvegeken. Rohadt idegesítő.

Alkoholos clin, szöszmentes ruhával, vagy nem szétesős papírtörlővel. Én is allergiás vagyok a nem tiszta szélvédőre, nekem ez az egy ami eddig bevált.
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.