Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G LEDezés


uhuhu

Recommended Posts

Szétszedtem a középkonzolt... A fűtéskapcsolóknál csak az izzók égtek ki, de valóban nem leányálom szétszedni egy ilyen delphit. Ha már szétszedtem természetesen LED esítem ezt is.

Kérdés.. A TID "BORG" gyártmányú 2005 ös, és sárga színű a kijelző mögötti fényvezetője. Ha én kék TID et szeretnék akkor mi a teendő ebben az esetben? Ha kékkel megvilágítom akkor gondolom zöld lesz? Vagy szeressem meg a gyári sárgát? :(

Link to comment
Megosztás:

3 órája, DarthVödör írta:

lapozz vissza a 4. oldalra a topikban...

Köszi, hasznos volt! Tehát a sárga fényvetőt kiveszem és helyette beteszek egy fehéret, így olyan színt használok amilyet akarok. Még annyit hogy a led panel mehet az alap panelra közvetlenül alulra, (tehát kb 4-5 centire a kijelzőtől) vagy emeljem el hogy közelebbről világítsa meg a kijelzőt?

Módosítva : rfamp
Link to comment
Megosztás:

24 perce, DarthVödör írta:

Mivel olyan sok hely nincs a kijelző mögött, és a gyári fényvezető anyaga a sárga: ezt kivéve, egy vastagságra/alakra hasonló (körbe kell vágni) a helyettesítő fényvezetőt kell a helyére tenni. 

A sárga szűrőn keresztül:

fehér fény - sárga lesz

kék fény - zöld lesz

piros fény - narancs lesz

Ezért is kell kivenni, különben nem engedi át a teljes színtartományt.

Visszafelé nem működik. sárga szűrő - zöld fény : zöldes-sárga  LCD

Köszönöm, a fejtágítót! Egy alternatív megoldást választottam... Sissi tejfeles dobozból (az anyaga kívülről még érdesítve is van a sárga gyári plexihez hasonlóan, ahol esetleg felirat van a dobozon az észter hígítóval lejön úgy hogy az anyagát nem marja meg! )  kivágtam a kivett plexi méretet kb. Az eredeti plexiből kivágtam a közepét, kb úgy hogy a széléből 1.5mm megmaradjon, ezen ugye rajta vannak a tartófülek..stb. Ez a 1.5mm takarva van a burkolat által, tehát nem fog látszani a kijelzőn.Erre ráragasztom az új fehér fényvetőt és egyszerűen bepattintom a régi helyére. TANGO val gyorsban megtervezem a 90 X 33,5 mm es nyákot, technology:  fotópapír - laser printer - vasalás - áztatás - marás - beültetés. Este 22 re készen vagyok.  :icon13::)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

10 órája, rfamp írta:

Köszi, valóban ez legegyszerűbb. Néha a legkézenfekvőbb megoldás nem látszik az egyébtől. :-) 

Mivel a már "retro cetegory", de  95' ben (azóta vándorol autóból - autóba, mer nem vóót occsó anno.. ) még csúcskategóriának számító Panasonic 8600R rádiósmagnó is zöld / kék megvilágítású, ezért maradtam ennél a szín összeállításnál:

https://drive.google.com/file/d/0B8gFaFUFOVJ_RjdOZXF6VzBILWc/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B8gFaFUFOVJ_YzFKa2NOTXpZMkk/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B8gFaFUFOVJ_U1pVd2w2ak1NZ1E/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B8gFaFUFOVJ_RmVTZzU5QWlwb1E/view?usp=sharing

A mobil kamera színvilága kissé szegényes, a képen a "halványkék" az erőteljes középkék a "fehéres zöld" az pedig szép smaragdzöld eredetiben. A világítás kapcsolónál megszenvedtem a zöld-kék együttessel mert a kék erőteljesen megszórta a zöld színt felül, ezért maszkolni kellett a fényvezető plexit belül és optikailag elválasztani a két színt egymástól. Nekem tetszik... :) No hát egyelőre ennyi, most jön majd a java, a középkonzol (ahol semmi nem világít a fűtéskapcsoló környékén csak a klima - keringetés - ablakfűtés sárga visszajelző ledjei háttérvilágítás nélkül, + felül a TID. Már így vettem a verdát, kíváncsi leszek miért ez a sötétség. Kiégett izzók vagy esetleg valami más... De szerintem csak lusták voltak izzót cserélni. ) ja és persze  műszerek, ez a rémálmom. :blink:

Jó lett a ledezés!

Link to comment
Megosztás:

On ‎2016‎.‎03‎.‎09‎. at 8:43, rfamp írta:

Köszi, valóban ez legegyszerűbb. Néha a legkézenfekvőbb megoldás nem látszik az egyébtől. :-) 

Mivel a már "retro cetegory", de  95' ben (azóta vándorol autóból - autóba, mer nem vóót occsó anno.. ) még csúcskategóriának számító Panasonic 8600R rádiósmagnó is zöld / kék megvilágítású, ezért maradtam ennél a szín összeállításnál:

https://drive.google.com/file/d/0B8gFaFUFOVJ_RjdOZXF6VzBILWc/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B8gFaFUFOVJ_YzFKa2NOTXpZMkk/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B8gFaFUFOVJ_U1pVd2w2ak1NZ1E/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B8gFaFUFOVJ_RmVTZzU5QWlwb1E/view?usp=sharing

A mobil kamera színvilága kissé szegényes, a képen a "halványkék" az erőteljes középkék a "fehéres zöld" az pedig szép smaragdzöld eredetiben. A világítás kapcsolónál megszenvedtem a zöld-kék együttessel mert a kék erőteljesen megszórta a zöld színt felül, ezért maszkolni kellett a fényvezető plexit belül és optikailag elválasztani a két színt egymástól. Nekem tetszik... :) No hát egyelőre ennyi, most jön majd a java, a középkonzol (ahol semmi nem világít a fűtéskapcsoló környékén csak a klima - keringetés - ablakfűtés sárga visszajelző ledjei háttérvilágítás nélkül, + felül a TID. Már így vettem a verdát, kíváncsi leszek miért ez a sötétség. Kiégett izzók vagy esetleg valami más... De szerintem csak lusták voltak izzót cserélni. ) ja és persze  műszerek, ez a rémálmom. :blink:

Nagyon jó lett, nekem a kék jön be a ledjobban! :evilgrin: Én is ilyet akarok, de amikor olvasom, hogy ellenállás, meg ide forraszt, meg oda ne és még erre figyelj, meg arra, akkor beszabehu és rájövök, hogy "egyedül nem megy" :blink:

Ja, és DarthVödör nagyúr írásainak olvasása után is gyáva vagyok hozzá (előbb kezdenék kicsempézni egy fürdőt)

Módosítva : Bmájki
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

23 órája, Bmájki írta:

Nagyon jó lett, nekem a kék jön be a legjobban! :evilgrin: Én is ilyet akarok, de amikor olvasom, hogy ellenállás, meg ide forraszt, meg oda ne és még erre figyelj, meg arra, akkor beszabehu és rájövök, hogy "egyedül nem megy" :blink:

Ja, és DarthVödör nagyúr írásainak olvasása után is gyáva vagyok hozzá (előbb kezdenék kicsempézni egy fürdőt)

Nem olyan bonyi dolog ám ez, lehet nem lesz olyan mint ha olyan csinálta volna aki fogott már pákát, de ki lehet ezt szenvedni azért. Én is nekiállok burkolni fürdőszobát, de amit Te megcsinálsz egy nap alatt az nekem lehet egy hét... De a csempe azért fent marad a falon.. ;)  Szóval no para, pákát elő és ess neki. Egyébként akkor a TID Neked nagyon fog tetszeni mert az full kék lett! A DarthVödör nagyúr által ajánlott 12 LED helyett végül 21 db (7X3 as csoportokban)  ment bele, mert a kijelző mögé elhelyezett fehér "sissy tejfeles dobozból" kivágott fehér színű fényvető túl vastag lett és elég nehezen világította át a kijelzőt. Sötétben jó, de napközben még így is elég haloványnak tartom, bár még nincs a végleges helyén az árnyékoló lehet segít a problémán. Remélem javul a helyzet. Most a fűtéskapcsolóknál tartok ezzel meg az a bajom hogy a számok átvilágítva eleve sárgák, így esetleg a piros vagy a zöld LED jöhet szóba ami képes felül ütni a sárga szint. Később teszek fel fényképeket is. :)  (Ha gyál közeli vagy és kiszeded a LED ezni valót segítek a forrasztgatásban meg a nyákok elkészítésében ha gondolod.. , pl a 21 LED s TID verzió megvan printelhető formában csak ki kell maratni. ;) )

Link to comment
Megosztás:

Na, ez kifogott rajtam... Tudnátok segíteni hogy a szivargyújtó foglalat hogy jön ki a helyéről? Maga a csatlakozó lámpástól. Maga a hamutál kijött gond nélkül de ki szeretném cserélni a szivargyújtót olyanra aminek a fényvezető plexije színezetlen transzparens. Jelenleg sárga és az nem a kedvencem. Próbáltam feszegetni de eleve nem vágom melyik irányba jön ki, egyik irányba az izzótól nem tudna a másikba egy műanyag fül miatt. No, és ha már szétszedtem a középkonzolt akkor beépítek egy szivargyújtót hátra is a váltóbox hátsó ülés felöli részébe mert a gyerekeim harcolnak az egyszem szivargyújtóért ami ráadásul elöl van és én meg a GPS t használom róla. Hátul így lenne egy + csatlakozó a telefonjaiknak, tabletnek..stb. Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem kimondottan LED-ezéssel kapcsolatos a problémám, de talán ez áll legközelebb a témához.

Olyan probléma lépett fel a G-s Astra-nál, hogy elkezdett ütemesen villogni a műszerfal világítás, vele együtt a középkonzolon levő kijelző is, valamint a fűtés kapcsolók háttérvilágítása és a szivargyújtó világítása is, de a rádióé nem villog. Kb. 1 perc alatt 56-58-at villant. Olyan ez a villanás, mint, amikor felkapcsolom a világítást, majd lekapcsolom, akkor ezek a fények kialszanak, majd ismét fel és le és így tovább. kb másodpercenként csinálja ezt.

Nem gondolom, hogy érintkezés probléma, mert, akkor nem ilyen ütemes lenne - gondolom és nem hiszem, hogy egyenirányító híd, vagy fesszabályzó, mert akkor minden villogna úgy tudom, de nem, csak a fent nevezett dolgok fényei alszanak ki, meg gyulladnak fel.

Olyan érzésem van, mintha egy elektronikai alkatrész adta volna meg magát.és hol ad áramot ezeknek a világításoknak, hol nem.

Tudna valaki nekem segíteni, hogy hogyan tudnám elhárítani a hibát?

 

Köszönettel, István

 

Módosítva : agyszivacs
Link to comment
Megosztás:

2 órája, agyszivacs írta:

Sziasztok!

Nem kimondottan LED-ezéssel kapcsolatos a problémám, de talán ez áll legközelebb a témához.

Olyan probléma lépett fel a G-s Astra-nál, hogy elkezdett ütemesen villogni a műszerfal világítás, vele együtt a középkonzolon levő kijelző is, valamint a fűtés kapcsolók háttérvilágítása és a szivargyújtó világítása is, de a rádióé nem villog. Kb. 1 perc alatt 56-58-at villant. Olyan ez a villanás, mint, amikor felkapcsolom a világítást, majd lekapcsolom, akkor ezek a fények kialszanak, majd ismét fel és le és így tovább. kb másodpercenként csinálja ezt.

Nem gondolom, hogy érintkezés probléma, mert, akkor nem ilyen ütemes lenne - gondolom és nem hiszem, hogy egyenirányító híd, vagy fesszabályzó, mert akkor minden villogna úgy tudom, de nem, csak a fent nevezett dolgok fényei alszanak ki, meg gyulladnak fel.

Olyan érzésem van, mintha egy elektronikai alkatrész adta volna meg magát.és hol ad áramot ezeknek a világításoknak, hol nem.

Tudna valaki nekem segíteni, hogy hogyan tudnám elhárítani a hibát?

 

Köszönettel, István

 

Valoszinuleg a vilagitaskapcsoloban leve fenyeroallitoval lesz gond. Frekvencia szabalyzassal allitja a fenyerot. Lehet az a poti kontaktos.hibas.

Link to comment
Megosztás:

6 órája, agyszivacs írta:

Szia!

 

Köszi, ezt megnézem, amint rátalálok, hogy hogyan tudom szétszedni.

Akkor azt csak kontaktsprével kell javítanom?

 

Köszönettel, István

A vilagitas kapcsolot 2 db vekony plastik lemezzel tudod kiszedni, legjobb 2 db bankkartya. A forgo kapcsolo sikjaban jobb bal oldalon betolod a kartyakat kb 5 centit, majd ha szerencsed van a forgokapcsolot magadfele huzva kijon az egesz egyseg. Ha nem indul meg akkor alul - felul ovatosan csavarhuzoval ra kell segiteni. Kozvetlenul a csatlakozoban ul az egyseg. Ha mar kint van akkor a hatuljat ha jol emlekszem 6 db pattintos ful fogja.

Módosítva : rfamp
Link to comment
Megosztás:

16 perce, DarthVödör írta:

1: valószínűleg nem ennek van baja.

2: nem egészen így kell kiszedni a helyéről. Csavarhúzóval feszegetésnek nyoma szokott maradni! A kapcsológombot kihúzva, az aljában egy furat. Ebbe kell evékony rúddal a gomb rögzíttulő horgot kiakasztani. A gomb eltávolítása után látható a két lemez az oldalán a reteszeléshez. Ezeket kell visszahúzni (a tengely irányában). A kapcsoló eltávolítható a helyéről, sérülés mentesen.

3: még nem hallottam arról,hogy a poti kh-s lenne... (piher poti pormentes változat IP54)

Koszi a kiegeszitest. Ezt igy leirva meg Nalad se lattam fent az oldaladon, ha jol emlekszem ott azt irtad hogy a tied siman egy houzasra kijon a helyerol. Nekem ez a bankkartyas dolog segitett es a csavarhuzo. Teny hogy nem tul "muszerfalbarat" eszkoz ezert valoban csak ovatosan a hasznalataval. En megusztam, egyelore. ;) 

Link to comment
Megosztás:

On ‎2016‎.‎03‎.‎11‎. at 11:26, rfamp írta:

Nem olyan bonyi dolog ám ez, lehet nem lesz olyan mint ha olyan csinálta volna aki fogott már pákát, de ki lehet ezt szenvedni azért. Én is nekiállok burkolni fürdőszobát, de amit Te megcsinálsz egy nap alatt az nekem lehet egy hét... De a csempe azért fent marad a falon.. ;)  Szóval no para, pákát elő és ess neki. Egyébként akkor a TID Neked nagyon fog tetszeni mert az full kék lett! A DarthVödör nagyúr által ajánlott 12 LED helyett végül 21 db (7X3 as csoportokban)  ment bele, mert a kijelző mögé elhelyezett fehér "sissy tejfeles dobozból" kivágott fehér színű fényvető túl vastag lett és elég nehezen világította át a kijelzőt. Sötétben jó, de napközben még így is elég haloványnak tartom, bár még nincs a végleges helyén az árnyékoló lehet segít a problémán. Remélem javul a helyzet. Most a fűtéskapcsolóknál tartok ezzel meg az a bajom hogy a számok átvilágítva eleve sárgák, így esetleg a piros vagy a zöld LED jöhet szóba ami képes felül ütni a sárga szint. Később teszek fel fényképeket is. :)  (Ha gyál közeli vagy és kiszeded a LED ezni valót segítek a forrasztgatásban meg a nyákok elkészítésében ha gondolod.. , pl a 21 LED s TID verzió megvan printelhető formában csak ki kell maratni. ;) )

Bocsi, hogy ilyen sokára, de elég össze-vissza jutok géphez. A segítséggel szerintem élni fogok (Bp. XX.ker.). Még annyit, hogy a lednél lehet fényerőt állítani, mint a hagyományos izzónál?

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Bmájki írta:

Bocsi, hogy ilyen sokára, de elég össze-vissza jutok géphez. A segítséggel szerintem élni fogok (Bp. XX.ker.). Még annyit, hogy a lednél lehet fényerőt állítani, mint a hagyományos izzónál?

A LED eknél nem olyan egyszerű a helyzet, bár a feszültségük (és ezzel a rajtuk átfolyó áram) változtatásával kis mértékben lehet a fényerőn változtatni. De ez nem túl elegáns megoldás és a LED "életét is veszélyeztetheti" rossz méretezés esetén.  Általában PWM el (im(P)ulzus(W)szélesség - (M)oduláció) szabályozzák, a kitöltési tényező változtatásával, négyszögjellel. Lényege hogy a LED et tulajdonképpen ki be kapcsolgatják az emberi szemnek már követhetetlen frekvenciával. (KHz nagyságrend..) . A "0" és "1" logikai állapot  megfelelő irányba való eltolásával szabályozzák a LED "fényerejét", azaz a fogyasztóba betáplált teljesítményt. Esetünkben a LED vagy teljes fénnyel világít vagy sem, viszont ha nagyon rövid időre világít és ezt egy "hosszabb" szünet követi (és ez ismétlődik folyamatosan mondjuk 30 KHz en) azt a szemed fényerő csökkenésnek fogja érzékelni és fordítva. Ez így kb dióhéjban, DarthVödör Nagyúr majd kiegészíti az információt ha pontatlanul fogalmaztam. :)

Jó hír hogy az autódban eleve így van megoldva az izzók fényerő szabályzása! (is... Pl. a gyakran meghibásodó légterelő lapát folyamatosan forgó motorja is PWM vezérelt, mint ahogy sok relé is az autóban (pl AC relé) . ) A TID és a fényszóró kapcsoló egység alsó világítása is szabályzott fényű mint ahogy a kilométer óra hátsó megvilágítása is. Tehát kis szerencsével megoldódott a fényerőszabályzásod, már ha arra a körre kötöd a LED jeidet. Egyébként az általam már LED esített egységek (Világításkapcsoló, TID)  szabályozási lehetősége változatlanul megmaradt a LED ek esetében is, legalábbis egyelőre. Megfelelő terhelés hiányában adódhatnak gondok, de ezt ha jól olvastam egy normál izzó (mint terhelés) "bent hagyásával" szokták kiküszöbölni.

Módosítva : rfamp
Link to comment
Megosztás:

5 órája, DarthVödör írta:

1: valószínűleg nem ennek van baja.

2: nem egészen így kell kiszedni a helyéről. Csavarhúzóval feszegetésnek nyoma szokott maradni! A kapcsológombot kihúzva, az aljában egy furat. Ebbe kell egy vékony rúddal a gomb rögzítő horgot kiakasztani. A gomb eltávolítása után látható a két lemez az oldalán a reteszeléshez. Ezeket kell visszahúzni (a tengely irányában). A kapcsoló eltávolítható a helyéről, sérülés mentesen.

3: még nem hallottam arról,hogy a poti kh-s lenne... (piher poti pormentes változat IP54)

Ok, akkor az jutott eszembe hogy ha kiveszem a kapcsolót, akkor mit kell utána tennem? Mert azért akartam kivenni, hogy kontaktsprével befújjam. De így, hogy nem az lesz a baja, nem látom miért kell kivennem.

Holnap reggel leveszem a sarut megnézem hoz-e sikert. Ha nem, onnan vagyok gondban...

 

Köszönettel, István

Link to comment
Megosztás:

17 órája, DarthVödör írta:

 

A világításkapcsolóban csak a szabályozó része van. A potival egy egyenfeszültséget/feszültség szintet állítasz. Ez a MULTITIMER-be megy. A tényleges, 20-30W-os szabályozást itt történik. Persze ez sem 20-30W, csak a kitöltést szabályozod. Egy négyszögjel sorozat, aminek a négyzeteit hozod közelebb/távolabb. 

Először is csinálj egy akku levételt, kb 5-10 percre. Ez is egy processzoros egység, aminek időnként kell egy reset.

 

 

Sajnos nem oldotta meg a problémát a saru levétele.

Hogyan tovább? Mit kell kicseréltetnem/kicserélnem?

 

Köszönettel, István

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem pont LED-ezés, de világítós kérdésem lenne :-)
- Egy biztosítékról csak úgy ránézésre meg lehet állapítani, ha rossz?
- Delphi-s rendszer esetén ugye 2 izzó van a fűtésszabályzó panelen, és jelen esetben egyik sem világít.
  Lehet olyan, hogy ha az egyik kiég, akkor a másik sem világítana, annak ellenére, ha az még jó?
  (Szóval a kérdés arra irányul, mielőtt szétszedném a középkonzolt, nem lenne-e elég esetleg egy biztosítékcsere)
- A műszerfalon kellene valamilyen ikonnak világítania, ha bekapcsolom a sima fényszórót?
  (ha reflektor megy, akkor azt egy kék ikon jelzi, de a normál világítást bekapcsolva nem jelenik meg világító ikon)
(Bocsi, ha alap és hülye kérdéseknek tűnnek)

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

22 perce, zolmesz írta:

Sziasztok!

Nem pont LED-ezés, de világítós kérdésem lenne :-)
- Egy biztosítékról csak úgy ránézésre meg lehet állapítani, ha rossz?
- Delphi-s rendszer esetén ugye 2 izzó van a fűtésszabályzó panelen, és jelen esetben egyik sem világít.
  Lehet olyan, hogy ha az egyik kiég, akkor a másik sem világítana, annak ellenére, ha az még jó?
  (Szóval a kérdés arra irányul, mielőtt szétszedném a középkonzolt, nem lenne-e elég esetleg egy biztosítékcsere)
- A műszerfalon kellene valamilyen ikonnak világítania, ha bekapcsolom a sima fényszórót?
  (ha reflektor megy, akkor azt egy kék ikon jelzi, de a normál világítást bekapcsolva nem jelenik meg világító ikon)
(Bocsi, ha alap és hülye kérdéseknek tűnnek)

Köszönöm!

Nincs zöld visszajelzés!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.