Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok


uhuhu

Recommended Posts

T Cserenkov!

".... mantec leszólta ..."

Pontosabban tájékoztattam a T felhasználókat, hogy a termék az előlapi felirat ellenére API group III-s, hidrokrakk (HC) motorolaj.
Ez a hátlapon lévő, apró betűs részben olvasható is.

A BP konszern Castrol márkanéven. Mo-on forgalmazott motorolajai közül a 0W-40, 0W-30-as viszkozitási osztályba tartozó termékek készülnek API group IV-s, polialfaolefinnel (PAO).
Csak ezeken egyezik a FULLY SYNTHTETIC felirat a beltartalommal.

Módosítva : marton.csaba2
Link to comment
Megosztás:

8 órája, marton.csaba2 írta:

"...tájékoztattam..."
 

T mantec!

Köszönjük a tájékoztatást.

Ezek szerint érdemesebb a 0W-30, vagy 0W-40-est venni belőle (ha van jelentősége ezeknél a motoroknál). De akkor már lehet hogy jobban megéri a Mobil1 ESP 0W-40, mely szintén PAO alapolajos.

Link to comment
Megosztás:

Azt hallottam - tudom már rosszul kezdődik - hogy a 0-40-es olajok melegoldali viszkozitásra kicsit "gyengébbek"

mint az 5-40-esek, ezért 5-30-asok helyett tökéletesen alkalmasak.

Pontosan: 0-40-es Mobil 1ESP-t használnék két évig -összesen 10e km-t - 5-30-as GM helyett (amit évente cserélek, talán feleslegesen.) szinte csak országúton és pályán.

És nem szarevőség, de szerintem 10e után az olajszűrőt ki se kell dobni...

Módosítva : Tom111
Link to comment
Megosztás:

5 hours ago, Tom111 said:

Azt hallottam - tudom már rosszul kezdődik - hogy a 0-40-es olajok melegoldali viszkozitásra kicsit "gyengébbek"

mint az 5-40-esek, ezért 5-30-asok helyett tökéletesen alkalmasak.

Pontosan: 0-40-es Mobil 1ESP-t használnék két évig -összesen 10e km-t - 5-30-as GM helyett (amit évente cserélek, talán feleslegesen.) szinte csak országúton és pályán.

És nem szarevőség, de szerintem 10e után az olajszűrőt ki se kell dobni...

A fo kerdes az, hany hideginditas lesz kozben (orszaguton es/vagy palyan is lehet menni 5 kilometereket).

Link to comment
Megosztás:

14 órája, marton.csaba2 írta:

T Tom111!

"... hallottam , hogy ..."
Butaságot hallottál.

"... használnék két évig ..."
A motorolaj csereperiódusa 1 év vagy 30 ekm. Ami előbb bekövetkezik.

"... nem szarevőség ..."
Hát akkor hogy hívják?

Lehet hogy butaság, utánanézek.

Nekem senki ne mondja, hogy egy év országúton 5-10ezer km-el, az ugyanaz mint egy év városban 30ezerrel...egyébként vannak ugye autók melyek figyelik a vezetési szokásokat, és annak megfelelően jelzik az intervallumokat. NEM kell minden

esetben évente cserélni az olajat, ez csak etetés...

Takarékosságnak...környezetvédelemnek...1 milliárd autó van a Földön, csak gyártjuk a szemetet

Módosítva : Tom111
Link to comment
Megosztás:

15 órája, csaba66 írta:

A fo kerdes az, hany hideginditas lesz kozben (orszaguton es/vagy palyan is lehet menni 5 kilometereket).

Erről beszélek...beindítom és megyek 150 km-t, és garázsban áll, gyorsabban melegszik egy +10 fokos motor, mint egy -10 fokos...

a kopás, hidegindítás egy év alatt az átlag kb tizede. És sokan használják igy de csak cseréltetik le mindenkivel zoxó nélkül...LOL

Módosítva : Tom111
Link to comment
Megosztás:

14 órája, Tom111 írta:

Erről beszélek...beindítom és megyek 150 km-t, és garázsban áll, gyorsabban melegszik egy +10 fokos motor, mint egy -10 fokos...

a kopás, hidegindítás egy év alatt az átlag kb tizede. És sokan használják igy de csak cseréltetik le mindenkivel zoxó nélkül...LOL

Azért azt ne feledd, hogy az olaj összetétele folyamatosan változik, romlik. Savasodik, meg az összetevők elhasználódnak. Ezért az egy év....

Link to comment
Megosztás:

4 hours ago, Maybal said:

Azért azt ne feledd, hogy az olaj összetétele folyamatosan változik, romlik. Savasodik, meg az összetevők elhasználódnak. Ezért az egy év....

Az ECOService-Flex nevu tortenetben, amikor a kocsi szol, hogy cserelj olajat, dizelnel maximum 2ev / 50ezer a periodus. Tehat az olaj, foleg, ha alig hasznaljak, kibir ket evet; az egy ev csak a hideginditasok szamanak korlatozasa, kozerthetoen elmondva.

Link to comment
Megosztás:

4 perce, csaba66 írta:

Az ECOService-Flex nevu tortenetben, amikor a kocsi szol, hogy cserelj olajat, dizelnel maximum 2ev / 50ezer a periodus. Tehat az olaj, foleg, ha alig hasznaljak, kibir ket evet; az egy ev csak a hideginditasok szamanak korlatozasa, kozerthetoen elmondva.

Erröl beszélek mindig...végre valaki megértette...THX csaba66.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 03. 10. at 10:27, marton.csaba2 írta:

T Vertigo!

"... liter ..."
Köszönöm. De van még lényegesebb különbség is.

 

T Tom111!

Az említett motorolaj részecskeszűrő nélküli dízel motorba még használható.

A Total konszern Elf márkanéven forgalmazott motorolajai közül GM dexos2 elfogadással rendelkezik:
Elf Evolution Fulltech Msx 5W-30

És még másik öt...

Link to comment
Megosztás:

20 órája, Tom111 írta:

...egyébként vannak ugye autók melyek figyelik a vezetési szokásokat, és annak megfelelően jelzik az intervallumokat...

Igen, például a H Astra is egy ilyen autó.

Op-commal százalékosan is meg lehet nézni, hogy éppen hol tart az olaj. (Csak érdekességként jegyezném meg, hogy nálam a Mobil1 ESP 0W-40-es olajnak az autó által kijelzett "maradék élettartama" ugyan úgy 15.000km alatt, ugyan azon az útvonalon használva, ugyan olyan körülmények között, ugyan olyan vezetési stílussal, nagyobb mértékben fogyott, mint a gyári olajé. A csere előtt lement 30% körülire, míg a GM olaj bőven 50-60%-on szokott állni. Ezzel persze nem azt akarom mondani, hogy az agyondicsért PAO Mobil1 rossz lenne, csak érdekes. Nem tudom milyen paraméter alapján nézi ezt a maradék élettartamot  a gép... de ezek szerint nem csak a futott km-ek és a hidegindítások alapján kalkulál. A "maradék hidegindítások száma" most is a szokásos 90% körül volt még. Ami nem csoda, mert a 15.000km alatt talán 65-70 indítás volt, ami másnak egy városi autónál nem is extrém esetben, egy hónap alatt bőven összejöhet.)

Link to comment
Megosztás:

56 minutes ago, Cserenkov said:

Op-commal százalékosan is meg lehet nézni, hogy éppen hol tart az olaj. (Csak érdekességként jegyezném meg, hogy nálam a Mobil1 ESP 0W-40-es olajnak az autó által kijelzett "maradék élettartama" ugyan úgy 15.000km alatt, ugyan azon az útvonalon használva, ugyan olyan körülmények között, ugyan olyan vezetési stílussal, nagyobb mértékben fogyott, mint a gyári olajé. A csere előtt lement 30% körülire, míg a GM olaj bőven 50-60%-on szokott állni. Ezzel persze nem azt akarom mondani, hogy az agyondicsért PAO Mobil1 rossz lenne, csak érdekes. Nem tudom milyen paraméter alapján nézi ezt a maradék élettartamot  a gép... de ezek szerint nem csak a futott km-ek és a hidegindítások alapján kalkulál. A "maradék hidegindítások száma" most is a szokásos 90% körül volt még. Ami nem csoda, mert a 15.000km alatt talán 65-70 indítás volt, ami másnak egy városi autónál nem is extrém esetben, egy hónap alatt bőven összejöhet.)

Egy idoben en is nezegettem ezeket az ertekeket, de akkora osszevisszasag volt bennuk, hogy arra jutottam, az ECOService-Flex beallitas hianyaban nem ertelmezhetok (bar lehet, hogy nalad a regebbi kiadasban meg gyarilag ez van). Most nem talalom a forrast, de hajdan mar bekuldtem, amiben fel volt sorolva, milyen parameterek alapjan szamol. Hogy mi alapjan tudna kulonbseget tenni az olajok kozott, azt nem tudom, de ha valoban tud, es ez jon ki belole, akkor itt egy ujabb erv a gyari olaj  mellett :)

Na kozben megvan, bar ennek alapjan nem tudom, mikent tudna megkulonboztetni az olajokat...

http://nighthawkii.free.fr/astra/EcoFlex_InSp.pdf

ECO Service-Flex
The new Astra-H has a flexible engine oil change interval that depends on the customer's driving profile.
Under optimum driving conditions 2 years / 35,000 km is achieved with a petrol engine or 2 years / 50,000 km with a diesel engine.   

An algorithm calculates the driver's driving habits from the following information:

Distance driven
Engine speed
Engine torque                                              
Driving cycles
Coolant temperature
Oil temperature

and defines the driving distance until the next oil change is required.

 

 

Módosítva : csaba66
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, csaba66 írta:

...nem tudom, mikent tudna megkulonboztetni az olajokat...
 

Azt én se, ezért írtam, hogy csak érdekesség. Egyszer használtam csak a Mobil1 olajat, lehet ha sokszor használnám és mindig nézném a számokat, átlagban jobban közelítene a kettő. Lehet az is közre játszik, hogy főleg a téli félévben (augusztustól márciusig) volt benne a Mobil1, mivel hogy figyeli ezek szerint a hőmérsékleteket is. Bár hosszú távoknál ez pont kevésbé befolyásoló tényező. Vagy a fene tudja...

Számomra az is érdekes, hogy ez a felx szerviz a benzines motorokra ír elő szigorúbb 35.000-es cserét, míg dízelre engedi 50.000-ig is.

 

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

3 hours ago, Cserenkov said:

Számomra az is érdekes, hogy ez a felx szerviz a benzines motorokra ír elő szigorúbb 35.000-es cserét, míg dízelre engedi 50.000-ig is.

Igen, regen kulon olajok voltak a dizelekhez es gyakrabban kellett oket cserelni... Nyilvan egy csomo dolgot tudtak javitani az olajok tulajdonsagain, es ma mar tobbnyire nincs is kulon benzines es dizel olaj. Amivel nem tudnak mit kezdeni, az gondolom az olajba kerulo benzin okozta higulas, ezert lehet ott rovidebb a maximalis futas.

Link to comment
Megosztás:

37 perce, Cserenkov írta:

Tényleg! Azt amúgy honnan tudja az autó, hogy le volt cserélve az olaj?

Szerintem nem tudja, csak a gyárban beleprogramozott kilométer után jelzi hogy cserélni kell...ha márka szervízben cseréleik utána kiütik a jelzést és indul elölről a pölö 15 ezer kilométer.

Link to comment
Megosztás:

50 perce, zotya975 írta:

Szerintem nem tudja, csak a gyárban beleprogramozott kilométer után jelzi hogy cserélni kell...ha márka szervízben cseréleik utána kiütik a jelzést és indul elölről a pölö 15 ezer kilométer.

Az érdekes, mert nálam a kettő sosem esik egybe. Volt, hogy olajcsere után még a régi %-ot írta, utána 1-2 héttel viszont már az újat.

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, Cserenkov said:

Tényleg! Azt amúgy honnan tudja az autó, hogy le volt cserélve az olaj?

Szolni kell neki, OpCommal, vagy az alabbi modon:

12 minutes ago, zotya975 said:

Hát igazából nem értek hozzá, egy tipp volt...ez új infó vagy már ismeritek? https://opeleseknek.hu/opelalkatreszek/insp-felirat-az-opel-astra-kilometerorajan/

Nalam a hatralevo tav mutatasa ilyen modon nem mukodik...

19 minutes ago, Astra555 said:

Az érdekes, mert nálam a kettő sosem esik egybe. Volt, hogy olajcsere után még a régi %-ot írta, utána 1-2 héttel viszont már az újat.

Olyan gyakran csereled az olajat, hogy szegeny keptelen kovetni :)

 

Link to comment
Megosztás:

7 órája, Cserenkov írta:

Igen, például a H Astra is egy ilyen autó.

Op-commal százalékosan is meg lehet nézni, hogy éppen hol tart az olaj. (Csak érdekességként jegyezném meg, hogy nálam a Mobil1 ESP 0W-40-es olajnak az autó által kijelzett "maradék élettartama" ugyan úgy 15.000km alatt, ugyan azon az útvonalon használva, ugyan olyan körülmények között, ugyan olyan vezetési stílussal, nagyobb mértékben fogyott, mint a gyári olajé. A csere előtt lement 30% körülire, míg a GM olaj bőven 50-60%-on szokott állni. Ezzel persze nem azt akarom mondani, hogy az agyondicsért PAO Mobil1 rossz lenne, csak érdekes. Nem tudom milyen paraméter alapján nézi ezt a maradék élettartamot  a gép... de ezek szerint nem csak a futott km-ek és a hidegindítások alapján kalkulál. A "maradék hidegindítások száma" most is a szokásos 90% körül volt még. Ami nem csoda, mert a 15.000km alatt talán 65-70 indítás volt, ami másnak egy városi autónál nem is extrém esetben, egy hónap alatt bőven összejöhet.)

Ezt meg tudom erősíteni, munkába járok (napi 2x3 km, átlag 15 munkanappal ez már 30 indítás), és még akkor máshol nem is voltam. Nekem a Scenicben fixen van beállítva egy 30000 km-es "visszaszámláló", amit olajcsere alkalmával mindig visszaállítok, de persze a kocsi nem hülye, legutóbb 10 hónap alatt mentem kb. 6000 km-t, és kijött a service due felirat... :) 

Módosítva : retfirD
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.