Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok


uhuhu

Recommended Posts

Hát nem ilyenekre gondoltam :)

Konkrétan régebbi kommenteknél olvastam,hogy valakinek felhabosodott városi használat mellett.....

Szia. A habosodás (ha másnál nem) nálam jelentkezett. Ahogy ez kiderült, már "repült" is az autóból, és a megszokott gyári 5w30-as ment bele....

Én nagyon meg vagyok elégedve a gyári olajjal, én sem értem, miért kell mást belerakni. Ez a Magnatec sem az én választásom volt, de a motorfelújításkor ezt tette bele a szerelő. Gondoltam nem lehet akkora baj, hogy nem a gyári olajat tette bele....de nem így lett....

Azóta minden gyári benne.... ;)

Ja, ez amúgy úgy derült ki, hogy világítani kezdett az "olajszint alacsony" piktogram....ez olyan 2500 km után a javítás után....megnéztem, és a nivó pálca lejött a helyéről. Pont egy frankó jó magyar úton mentem, gondoltam, ez miatt jött le a kupak, és emiatt talán "belevegősödött" az olaj, és ezért jött a hibajelzés. Persze olajszint maximumon. Kupak vissza, autó elindít, semmi baj. Aztán további 5000km után szintén világít a piktogram. Na, mondom megint a kupak. De a kupak a helyén, nívó megnéz, az olaj buborékos/habos, és a maximumon van. Na itt mentem el olajat cserélni. Azóta belement kb.7000km, semmi hiba jelzés nélkül.

Ennyi....

Módosítva : Maybal
Link to comment
Megosztás:

Szia. A habosodás (ha másnál nem) nálam jelentkezett. Ahogy ez kiderült, már "repült" is az autóból, és a megszokott gyári 5w30-as ment bele....

Én nagyon meg vagyok elégedve a gyári olajjal, én sem értem, miért kell mást belerakni. Ez a Magnatec sem az én választásom volt, de a motorfelújításkor ezt tette bele a szerelő. Gondoltam nem lehet akkora baj, hogy nem a gyári olajat tette bele....de nem így lett....

Azóta minden gyári benne.... ;)

Ja, ez amúgy úgy derült ki, hogy világítani kezdett az "olajszint alacsony" piktogram....ez olyan 2500 km után a javítás után....megnéztem, és a nivó pálca lejött a helyéről. Pont egy frankó jó magyar úton mentem, gondoltam, ez miatt jött le a kupak, és emiatt talán "belevegősödött" az olaj, és ezért jött a hibajelzés. Persze olajszint maximumon. Kupak vissza, autó elindít, semmi baj. Aztán további 5000km után szintén világít a piktogram. Na, mondom megint a kupak. De a kupak a helyén, nívó megnéz, az olaj buborékos/habos, és a maximumon van. Na itt mentem el olajat cserélni. Azóta belement kb.7000km, semmi hiba jelzés nélkül.

Ennyi....

Szia! Nekem a szerelőm mondta aki Opel szervizben dolgozott sokáig csak saját vállalkozásba kezdett és már otthon szerelget,hogy nem igazán ajánlja a gyári olajat. Valószínű,hogy autó függő,hogy melyik miként viseli a különböző márkájú olajakat hisz nincs két egyforma autó. Bár tegnap eldöntöttem,hogy mit teszek bele Total Quartz ineo mc3 5w-40 meglátjuk,hogy ezzel miként muzsikál majd :)

Link to comment
Megosztás:

Szia! Nekem a szerelőm mondta aki Opel szervizben dolgozott sokáig csak saját vállalkozásba kezdett és már otthon szerelget,hogy nem igazán ajánlja a gyári olajat. Valószínű,hogy autó függő,hogy melyik miként viseli a különböző márkájú olajakat hisz nincs két egyforma autó. Bár tegnap eldöntöttem,hogy mit teszek bele Total Quartz ineo mc3 5w-40 meglátjuk,hogy ezzel miként muzsikál majd :)

És miért nem ajánlja, azt nem mondta? :-)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Sajnos a szervó olajomnak utánna kell töltenem. Ez természetes vagy kezdjek el aggódni ? (150 eKm)

Korábban írta valaki, hogy nagyon nem mindegy mivel töltöm utánna. Mi lehet a baja ha nem gyárit töltök bele ?

Más:

Most reklámozzák a 3 800Ft-ért a NANO ENERGIZER® All in adalékot, mint csodaszert..

Van valakinek ezzel tapasztalata ? Érdemes beleöltenem vagy csak rontok vele ?

Elöre is köszi a válaszokat!

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Szia! Nekem a szerelőm mondta aki Opel szervizben dolgozott sokáig csak saját vállalkozásba kezdett és már otthon szerelget,hogy nem igazán ajánlja a gyári olajat. Valószínű,hogy autó függő,hogy melyik miként viseli a különböző márkájú olajakat hisz nincs két egyforma autó. Bár tegnap eldöntöttem,hogy mit teszek bele Total Quartz ineo mc3 5w-40 meglátjuk,hogy ezzel miként muzsikál majd :)

És gondolom nála vetted meg az olajat....;)

Link to comment
Megosztás:

Szia! Nekem a szerelőm mondta aki Opel szervizben dolgozott sokáig csak saját vállalkozásba kezdett és már otthon szerelget,hogy nem igazán ajánlja a gyári olajat. Valószínű,hogy autó függő,hogy melyik miként viseli a különböző márkájú olajakat hisz nincs két egyforma autó. Bár tegnap eldöntöttem,hogy mit teszek bele Total Quartz ineo mc3 5w-40 meglátjuk,hogy ezzel miként muzsikál majd :)

És gondolom nála vetted meg az olajat....;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Nekem z14xe motor van az Astra G-ben. 2001.11 havi az autó. Szeretnék OMV olajat használni. Milyet vegyek bele? A szervizkönyvben 10w-40 a bejegyzett olajcserénél. Mi való bele pontosan? Előre is köszönöm! (Már többször is vissza olvastam több fórumon is, de nagyon megoszlanak a vélemények!)

Link to comment
Megosztás:

És gondolom nála vetted meg az olajat.... ;)

Nem nála vettem az olajat Ő csak javasolt nekem valamit amit megfogadtam.

T. mantec! Elmentem most az üzletbe ahol rendeltem az olajat és a total quartz ineo mc3 5w40 dobozán elől ott van a Dexos2 logó!

Ha nem felel meg a GM követelménynek ez az olaj akkor miért teszik rá a feliratot??

Link to comment
Megosztás:

T Bat83!

"... Dexos2 logo ..."

Igen. Igazad van.

A Total magyarországon nem tud róla.

Ausztráliában már igen.

T. mantec!

Minden esetre kicseréltettem az olajat 5w-30ra !

Felmerül az emberben a kérdés,hogy ha a Total nem tud róla Magyarországon akkor hogy kerülhet forgalomba az 5w40 Dexos2 logóval?!http://www.totalethiopia.com/en/consumer-lubricants/discover-our-products/total-quartz-car-engine-oil/quartz-ineo-mc3-5w40-engine-oil.html Ethiópiában is megfelel :)

Link to comment
Megosztás:

T. mantec!

Minden esetre kicseréltettem az olajat 5w-30ra !

Felmerül az emberben a kérdés,hogy ha a Total nem tud róla Magyarországon akkor hogy kerülhet forgalomba...

Csak egy tipp: mióta megkapták a minősítést még nem frissítették az információkat a magyar oldalon... Legalábbis én erre gondolnék.

Egyébként nekem is most lesz aktuális a csere. Maradok a (nekem már jól bevált) GM 5W30 Dexos2 olajnál.

Link to comment
Megosztás:

T mantec!

Az autóm egy 2008/05 havi Opel Zafira B 1.9 CDTI (88kW), kézi 6 sebességes váltóval (M32). Bár nem előírás, szeretnék a váltóban olajat cserélni. Kérdésem: érdemes a gyáritól eltérő olajat vennem bele? Ha igen, akkor mit javasolsz? Másik kérdésem: fékfolyadék csere is lesz, ezt tölteném bele: ATE ESP SL.6 DOT4. Mehet?

Köszönöm a válaszokat, üdv

Link to comment
Megosztás:

T. mantec!

Ha már motorolajat cserélek gondoltam lecserélem a fékolajat is. 2007-es 1.6os kézi váltós kocsiról van szó.

Az előttem kérdező - koco - által írt ATE SL 6 fékolaj jó lenne az én autómba is? Esetleg tudnál még lehetőségeket írni fékolajra?

Link to comment
Megosztás:

T. mantec!

Ha már motorolajat cserélek gondoltam lecserélem a fékolajat is. 2007-es 1.6os kézi váltós kocsiról van szó.

Az előttem kérdező - koco - által írt ATE SL 6 fékolaj jó lenne az én autómba is? Esetleg tudnál még lehetőségeket írni fékolajra?

Tökmindegy a márka csak DOT4-es fékfolyadék legyen!

Esetleg DOT 5.1 bár hétköznapi felhasználásra teljesen felesleges...

Semmiképpen sem DOT5 illetve DOT3!!!

http://www.bardiauto.hu/webshop/olajok-adalekok/meretoil_fekolaj/-BBF405

http://www.bardiauto.hu/webshop/olajok-adalekok/meretoil_fekolaj/-LM3093

http://www.bardiauto.hu/webshop/olajok-adalekok/meretoil_fekolaj/-1987479004

http://www.bardiauto.hu/webshop/olajok-adalekok/meretoil_fekolaj/-PR512759

https://cromax.hu/150000000-olajfolyadek/151670000-olaj/151670690-fekolaj/187702-fekfolyadek-0_5-liter

Itt a cromaxban van gyári is, én legutóbb a legolcsóbb magyart vettem, krarusz márkájút, az is megteszi...

Ezek mind jók, meg még másik több száz Dot4 típus a piacon, két flakonnal vegyél, kicsit több kell mint fél liter, ha jól emlékszem!

Módosítva : harmlevi
Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Mantec, Fórumozók!

Alábiakban kérnék tanácsot:

Astra J GTC 1.4 Turbo (A14NET) májusban lesz két éves. Külvárosból Budapestre szoktam bejárni és ott használom, kb. 30-60 km távokat teszek meg egy nap. Évente pár alkalommal használom hosszabb (500 – 600 km) távon. Jelenleg kb. 23.000 km van benne.

Olajcserék alkalmával GM 5W-30 olajat töltöttek bele ezidáig a szervízbe.

1, érdemes e, ill. gondot jelenhet e ha motorolaj gyártót váltok

2, minőség szempontjából ill. a fent említett használatot figyelembevéve melyik ajánlott inkább: Castrol Edge TITANIUM FST 0W-30 / Mobil 1 ESP 0W-40 (GM minősítésnek mind a kettő megfelel, ha jól tudom)

3, esetleges váltás esetén az eltérő viszkozitás miatt elég egy normál olajcsere, vagy esetleg a csövekből, stb. is le kell engedni az olajat.

+1 ATE SL.6 fékfolyadék megfelel számomra is?

Köszönöm a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.