Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Kormánymű


forumadmin

Recommended Posts

  • 5 months later...
  • 3 months later...

Sziasztok!

Adott egy C corsa szervo nélküli változata, amibe szervot szeretnék építeni.

A kérdésem az lenne, hogy a szervos kormányoszlopot plug&play be le lehet-e szerelni?

(Azt tudom, hogy maga a kormánymű más a két verzióban, de az elektromos csatlakozások és a kormányoszlop fizikai csatlakozása a kormányműhöz megegyezik?)

Illetve mennyi esélyem lehet arra, hogy egy 2003-as (facelift előtti még) corsában az elektromos kiállások ki vannak már építve hozzá?

Egyáltalán milyen jel kell a szervo vezérlőjének? (Test, meg +12V gondolom, esetleg sebesség jel a műszeregységről?)

Előre is köszönöm a segítségeteket!

Ákos

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Adott egy C corsa szervo nélküli változata, amibe szervot szeretnék építeni.

A kérdésem az lenne, hogy a szervos kormányoszlopot plug&play be le lehet-e szerelni?

(Azt tudom, hogy maga a kormánymű más a két verzióban, de az elektromos csatlakozások és a kormányoszlop fizikai csatlakozása a kormányműhöz megegyezik?)

Illetve mennyi esélyem lehet arra, hogy egy 2003-as (facelift előtti még) corsában az elektromos kiállások ki vannak már építve hozzá?

Egyáltalán milyen jel kell a szervo vezérlőjének? (Test, meg +12V gondolom, esetleg sebesség jel a műszeregységről?)

Előre is köszönöm a segítségeteket!

Ákos

Tudtommal nem csak kormányoszlopot hanem kormányművet is kell cserélni mert más az áttétele a szervósnak (kevesebbet kell tekerni) Hogy a kábelezés ill. elektromos csatlakozások hogyan mennek azt sajnos nem tudom.

Link to comment
Megosztás:

Tudtommal nem csak kormányoszlopot hanem kormányművet is kell cserélni mert más az áttétele a szervósnak (kevesebbet kell tekerni) Hogy a kábelezés ill. elektromos csatlakozások hogyan mennek azt sajnos nem tudom.

Köszi!

A kevesebb áttételt tudom, bár ha a nem szervosra rámegy a szervos oszlopa, akkor nem zavar a több tekergetés. (lévén, hogy most is annyit kell tekergetni, csak még közben szenvedek is)

Kérdés, hogy összemegy-e a két egység vagy faragni kell. (Egyenlőre jó a kormánymű még benne, így azt amíg nem kezd el kopogni addig nem cserélném ki)

Vagy ez nagy hülyeség???

Link to comment
Megosztás:

Köszi!

A kevesebb áttételt tudom, bár ha a nem szervosra rámegy a szervos oszlopa, akkor nem zavar a több tekergetés. (lévén, hogy most is annyit kell tekergetni, csak még közben szenvedek is)

Kérdés, hogy összemegy-e a két egység vagy faragni kell. (Egyenlőre jó a kormánymű még benne, így azt amíg nem kezd el kopogni addig nem cserélném ki)

Vagy ez nagy hülyeség???

Én nem tennék szervós oszlopot a nem szervós kormányműre. Ez az elektromos szervó amúgy is túl sokat segít (szerintem) ha még mellette hagyod a nem szervós kormányművet még könnyebb lesz tekerni. Eredmény kanyarba szinte ellenállás nélkül tekersz de sokat, az út felől vagy a kerekek mozgásáról pedig alig lesz valami visszajelzés a kormányra.

Link to comment
Megosztás:

  • 7 months later...

Sziasztok,

Szeretném a segítségeteket kérni.

Van egy 2001 es Opel Corsa C 1.2 , AQ Következő a gondom irányváltásnál a kormányom kattog, elvittem a szerelőhöz mert gondoltam hogy a gömbfej a ludas, de megnézték 2 helyen is és a futóművel semmi gond nincs. Szerintetek a Kormányművem a gond vagy esetleg az elektromos szervó? Mert az egyik irányba nehezebb tekerni mint a másikba. 97 ezer km van benne és nem hiszem el hogy ez lenne a gond( vagy legalább is remélem).

Válaszotokat előre is köszönöm.

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 months later...
  • 3 weeks later...

Én nem tennék szervós oszlopot a nem szervós kormányműre. Ez az elektromos szervó amúgy is túl sokat segít (szerintem) ha még mellette hagyod a nem szervós kormányművet még könnyebb lesz tekerni. Eredmény kanyarba szinte ellenállás nélkül tekersz de sokat, az út felől vagy a kerekek mozgásáról pedig alig lesz valami visszajelzés a kormányra.

Sziasztok!

Nekem is kormányszervó problémám volna.Ugyanaz a szitu mint Tarakosnak.

Visszaolvastam de az elektromos részre nem találtam megoldást.Tudja esetleg valaki hogy az eletromos vezetékekkel mi a helyzet?

A kábelkorbács úgy van létesítve hogy a vezetékelőkészítés megvan benne?

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

üdv

tudnátok ajánlani valakit aki mostanábani is bejelentkezik és vágja a c corsa 3ajtós elektromos rendszerét?

alap a gép és akarok bele központit és elektromos ablakot csak nem tudom ki van-e épitve hogy elég bele a zárakat és motorokat megvenni vagy jobban járok a gagyi zárkészlettel?

Link to comment
Megosztás:

  • 4 years later...
On 2013. 10. 13. at 10:25, egyhapsi írta:

Autó: C Corsa Z12XE

Mire tippeltek az alábbi hibánál?

Motor beindításánál kismértékben balra rándul a kormány, valamint akkor is ha megállok lámpánál.

Menet közben is kicsit húz balra, aztán a sebesség növelésével ez elmúlik.

Mit kellene rajta cserélni?

 

Üdv.

Szervusz!

Sajnos az általad leírt hibajelenség a szervó hibája. Én is ebben a cipőben járok.

A neten eddig ennyit találtam: http://www.mogi.bme.hu/TAMOP/futomu_rendszerek_mechatronikaja/ch07.html

Felújítás: https://www.jofogas.hu/tolna/Opel_Elektromos_szervo_kormany_javitas_Meriva_Corsa_26631997.htm

Remélem segítettem.

Üdv c16se

Link to comment
Megosztás:

  • 5 months later...
20 órája, Adamcorsac12 írta:

Hello...Olyan problemam van hogy inditaskor balra magatol utkozesig tekeredik a kormany kicsit mozditanom kell rajta h tekerni tudjam utanna de mar csak szervo rasegites nelkul tudom tekerni a kormanyt.valakinek van hasonlo tapastalata?vagy otlete mitol lehet ez?

Ha jól tudom elektromos rásegítésű kormányszervód van, a kormányoszlopon egy elfordulásszög érzékelővel. Talán ez a rossz.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.