Kefear Elküldve December24, 2016 Megoszt Elküldve December24, 2016 Sziasztok! Vettünk a párommal egy 1,4 j sport curer-t, nem turbós sima szivo. Meg nincs. Állunk az autó az okmány irodák miatt már nincs nyitva egyik sem. Kérdésem hogy mikor kellene vezérlést cserélni illetve kb milyen fogyasztást lehet elérni ezzel a motorral? Ahogy kinéz most Monor magassága ahova járok haza szóval napi 100 km 50 oda 50 vissza. Már leszoktam a versenyzésrol azért kellett mert jön a baba és kellett egy nagyobb biztonságosabb autó mint a 12 éves fiestank. koszi üdv Laci Link to comment Megosztás: More sharing options...
Norbi80 Elküldve December28, 2016 Megoszt Elküldve December28, 2016 (edited) On 2016. 12. 22. at 19:55, imy írta: Ahogy írták akkor ne azt vegyél. De a turbós benzinesnek sem jó, ami közvetlen befecskendezésű. Akkor csak a szívó 1.4 vagy 1.6 ami neked ajánlott. Mást ne! Az 1.4 Turbo nem közvetlen befecskendezésű (a K szériában már az tudtommal, de a J-nél még nem). Ha a közvetlen benzín-befecskendezős lenne, akkor nem lehetne rátenni LPG-t. Módosítva December28, 2016 : Norbi80 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Papplan Elküldve December28, 2016 Megoszt Elküldve December28, 2016 9 órája, Norbi80 írta: Ha a közvetlen benzín-befecskendezős lenne, akkor nem lehetne rátenni LPG-t. Ezt mi indokolja? Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve December29, 2016 Megoszt Elküldve December29, 2016 On 2016. 12. 28. at 18:15, Papplan írta: Ezt mi indokolja? Közvetlen befecskendezésnél 1500-2000Bar-ron fecskendezi be az üzemanyagot, az LPG meg a reduktor után gáz, ergo ezt akkora nyomásra összepréselni nem tudom hogyan lehetséges. Link to comment Megosztás: More sharing options...
HaPetya Elküldve December29, 2016 Megoszt Elküldve December29, 2016 (edited) 18 perce, imy írta: Közvetlen befecskendezésnél 1500-2000Bar-ron fecskendezi be az üzemanyagot, az LPG meg a reduktor után gáz, ergo ezt akkora nyomásra összepréselni nem tudom hogyan lehetséges. Ott még nem tart a technika, benzinmotoroknál legfeljebb 150 bar körül van a nyomás. Pro és kontra: http://www.lezo.hu/szerkezettan/hajtas/motor/benzin/kozvetlen-benzinbefecskendezes.pdf Módosítva December29, 2016 : HaPetya 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve December29, 2016 Megoszt Elküldve December29, 2016 5 perce, HaPetya írta: Ott még nem tart a technika, benzinmotoroknál legfeljebb 150 bar körül van a nyomás. Pro és kontra: http://www.lezo.hu/szerkezettan/hajtas/motor/benzin/kozvetlen-benzinbefecskendezes.pdf Most is okosabb lettem, a dieselből indultam ki, de akkor tévedtem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Papplan Elküldve December29, 2016 Megoszt Elküldve December29, 2016 (edited) A gáznak semmi köze a benzin spricchez. Teljesen külön rendszer.Csak a dugattyú feletti tér kell. Kidobod a benzines oldalt és működik. Módosítva December29, 2016 : Papplan Link to comment Megosztás: More sharing options...
atis c14se Elküldve December30, 2016 Megoszt Elküldve December30, 2016 De akkor még a kérdés nyitott. Akkor most közvetlen befecskendezéses a J Astra 1.4T, vagy sem? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Frankie64 Elküldve December30, 2016 Megoszt Elküldve December30, 2016 3 órája, atis c14se írta: De akkor még a kérdés nyitott. Akkor most közvetlen befecskendezéses a J Astra 1.4T, vagy sem? Hali! Az alábbi szöveg szerint nem direkt, az én olvasatomban, hanem a régi motor egy jó turbóval. One of the most successful, and “long-playing” series of supercharged engines in the European market is produced by Opel. Motors A14NET / A14NEL of atmospheric A14XER series differ, in fact, only by supercharged. The rest – is a simple and robust hardware, conventional distributed injection and a good turbine. And the power is of 118-140 liters. These engines are put in Astra, Meriva and Insignia since 2008. Forrás: http://www.auctionexportblog.com/mostly-modern-gasoline-engines-are-with-supercharging-what-should-you-expect/ Üdv! 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
motorosgabor Elküldve Január2, 2017 Megoszt Elküldve Január2, 2017 (edited) Sziasztok! A14XER motorral kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni. A motor hideg időben (-5/-8 fok) indításkor reccsenő hangot ad ki magából kb 2-3 sec erejéig. Önindítóra gyanakszom, meg kenőanyag problémára (zsír?), mivel garázsban +5/+10 fokban indításkor nem produkálja a hangot. Csak hidegben, huzamosabb állás (minimum 8 óra) után. Ilyet tapasztaltatok már? Az autó nem Astra, hanem Corsa D, de mivel ilyen motorral szereltek Astrát is, gondoltam itt érdeklődök. Módosítva Január2, 2017 : motorosgabor Link to comment Megosztás: More sharing options...
Norbi80 Elküldve Január3, 2017 Megoszt Elküldve Január3, 2017 On 2016. 12. 30. at 6:14, atis c14se írta: De akkor még a kérdés nyitott. Akkor most közvetlen befecskendezéses a J Astra 1.4T, vagy sem? 100 %, hogy nem. Ez még szívócső befecskendezéses, ebből adódóan nem fog a szívószelep úgy koxolódni, mint a VW group 1.2 és 1.4 TSI-jeinél, amik közvetlen befecskendezéses turbós motorok. Hogy aztán a K szériában és az új 1.6 Turbónál az Opel milyen megoldással küszöbölte ki, hogy a szívószelep ne koxolódjon, azt nem tudom ?! Bizonyára tanultak ők is az FSI és TSI motorok nyűgjeiből és eleve másképp tervezték az egész befecskendező-szívó rendszert. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Norbi80 Elküldve Január3, 2017 Megoszt Elküldve Január3, 2017 On 2016. 12. 28. at 18:15, Papplan írta: Ezt mi indokolja? 2-3 éve tuti nem lehetett. Nekem korábban egy 1.6 FSI V Golfom volt és akkor érdeklődtem az átalakításról. Nem volt rá technika két helyen sem. Rebesgették, hogy fejlesztgetnek már hozzá rendszereket, de szinte mindegyik motorspecifikus (tehát gyártónként és motoronként egyedi a rendszer), és nem biztos, hogy az első közt kellene kipróbálni, forrja ki magát. Az akkori rendszerek amúgy a használat során kb. 10-15 % benzínt is fogyasztottak a gáz mellé. Erre azért volt szükség, mert a közvetlenül az égéstérbe helyezett benzín-befecskendezőket gázüzemben (ilyenkor a benzín-befecskendezők ki vannak kapcsolva ugyebár) muszáj volt hűteni, különben károsodtak volna. De ilyen rendszerekkel az autógyártók nem szarakodtak, mert az nem valódi LPG, ha benzín is kell mellé. Ezért nem is láttunk az utóbbi években gyári LPG-ket közvetlen befecskendezésű motoroknál. Most amiket hallok, illetve olvastam egy helyen, az arra az elvre épül, hogy nem gáz, hanem folyékony halmazállapotban kerül az LPG az égéstérhez.Ráadásul a folyékony LPG-t a benzníbefecskendező adagolja be. Az LPG nem a reduktorban, hanem itt az égéstérben alakul át gáz halmazállapotúvá. Ezzel elvileg az égéstér hűtése is meg van oldva, nem kell mellé benzín. Ez most a legújabb. De hogy ez tartós-e, és mik a tapasztalotok róla, azt nyilván még senki nem tudja, annyira új a rendszer. Meglátjuk. Bár a szívó benzínesek eltűnésével és úgy am block a hibridek és elektromos autók elterjedésével ezek szépen lassan ki fognak kopni. Most láttam pl. a hahun, hogy 4-5 éves Opel Amperákat, 120-170.000 km futással tömegével árulnak 3.7 és 4.2 millió között. 40-50 km-t elmennek egy töltéssel, a legtöbb embernek tökéletes lenne munkába. És már elérhető áron vannak használtan. Újkori áruk 10-12 miska volt. Ezek a jövő, nem az LPG és hidrogén... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Papplan Elküldve Január3, 2017 Megoszt Elküldve Január3, 2017 Érthető a magyarázat, de kis kétkedéssel fogadom. Két spricc között többszörös idő telik el hőterheléssel, mint a befecskendezés/hütés/ideje. Tehát benzin üzemben is komoly hőt kell elviselnie a befecsinek. De nyilván a gyártók tudják, náluk a hőmérő. Link to comment Megosztás: More sharing options...
repa Elküldve Február5, 2017 Megoszt Elküldve Február5, 2017 Sziasztok, 1.6-os G Astra-mat szeretném lecserélni Astra J Sports Tourer-re, ezeket néztem ki: https://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_j/opel_astra_j_sports_tourer_1.6_enjoy-10927534 https://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_j/opel_astra_j_sports_tourer_1.6_enjoy-10891502 https://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_j/opel_astra_j_sports_tourer_1.4_t_sport_automata-11068054 A véleményetekre lennék kíváncsi. Köszi, Cs. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dom Elküldve Február8, 2017 Megoszt Elküldve Február8, 2017 On 2017. 02. 05. at 23:46, repa írta: Sziasztok, 1.6-os G Astra-mat szeretném lecserélni Astra J Sports Tourer-re, ezeket néztem ki: A véleményetekre lennék kíváncsi. Köszi, Cs. Elég nehéz autók, ezért rugalmassága miatt az 1,4 turbót választanám, persze manuális váltóval. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ufonauta Elküldve Február12, 2017 Megoszt Elküldve Február12, 2017 Happy hír...!!! A harmadikai akcióban leelőlegeztem egy 1.6 astra enjoy sedant. Metál fény+tolatóradar+árba alkudott LED-es nappali menetfény. Tudom, hogy itt sokan lomhának tartják, de remélem annyira még a nagy súlyával is menni fog, mint amennyire a mostani 1.4-es G astrám. Május 10-re van írva az érkezése, de a kereskedő szerint valamivel hamarabb is megjöhet. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Imi (Astra) Elküldve Február13, 2017 Megoszt Elküldve Február13, 2017 23 órája, ufonauta írta: Happy hír...!!! A harmadikai akcióban leelőlegeztem egy 1.6 astra enjoy sedant. Metál fény+tolatóradar+árba alkudott LED-es nappali menetfény. Tudom, hogy itt sokan lomhának tartják, de remélem annyira még a nagy súlyával is menni fog, mint amennyire a mostani 1.4-es G astrám. Május 10-re van írva az érkezése, de a kereskedő szerint valamivel hamarabb is megjöhet. Gratula hozzá! Én is ilyet szeretnék magamnak, nézegetem már egy ideje... Megkérdezhetem mennyi lett a vége, és honnan veszed? Köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
ufonauta Elküldve Február14, 2017 Megoszt Elküldve Február14, 2017 20 órája, Imi (Astra) írta: Gratula hozzá! Én is ilyet szeretnék magamnak, nézegetem már egy ideje... Megkérdezhetem mennyi lett a vége, és honnan veszed? Köszönöm! Szia! Nem titok. Opel Gombos 4.043.000. De ez lehet még változni fog, mert gondolkodom a 950-es navin is. Épp most beszéltem velük, de még meg kell nézniük, hogy miként áll a rendelés. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Imi (Astra) Elküldve Február14, 2017 Megoszt Elküldve Február14, 2017 1 óra, ufonauta írta: Szia! Nem titok. Opel Gombos 4.043.000. De ez lehet még változni fog, mert gondolkodom a 950-es navin is. Épp most beszéltem velük, de még meg kell nézniük, hogy miként áll a rendelés. Az nagyon baráti ár lett! Ügyesen alkudoztál, nagy "harc" volt? Na lehet kérek árajánlatot tőlük is Köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
ufonauta Elküldve Február14, 2017 Megoszt Elküldve Február14, 2017 3 órája, Imi (Astra) írta: Az nagyon baráti ár lett! Ügyesen alkudoztál, nagy "harc" volt? Na lehet kérek árajánlatot tőlük is Köszönöm! Nagy alku nem volt benne. Legalábbis az eredetileg kinézett fehérhez képest, ami több kereskedőnél készleten ragadt és 3,8 milláért adják. Hiszen erre pluszban a metálfény és a tolatóradar jött rá. A LED-es menetfényt már a kialkudott árra tornáztuk rá. Van egy kis turpisság is a dologban, mert a 3,8 millás fehér gépek 2016-osak OnStar nélkül, míg a 2017 gyártásúak már mind OnStar-al jönnek, ami alapból + 100.000. Nekem jó lett volna a fehér is, hiszen a 13 éves G Astrám is fehér és ragyog, mint a Salamon micsodája. De a család rábeszélt a metálra. Viszont a dolog úgy áll, hogy 11 nap elteltével már nem lehetett bele rendelni a navi-t. Későn kaptam észbe. És bár csak márciusban kerül gyártásba, a folyamat olyan, hogy már semmit nem lehet pluszban rendelni. Azt mondta az értékesítő, hogy ránézett és valami 33-as kód van már az autón. Ha még csak 28-as lenne, akkor lehetett volna még rárendelni. De, hogy mik ezek a kódok arról fogalmam sincs. :eek: Mindegy..., jó bele a CD 400 Plus is, így úgy spóroltam 250 ezret, hogy el sem költöttem. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gelko Elküldve Február15, 2017 Megoszt Elküldve Február15, 2017 Gratulálok ! Link to comment Megosztás: More sharing options...
ufonauta Elküldve Február15, 2017 Megoszt Elküldve Február15, 2017 1 órával ezelőtt, Gelko írta: Gratulálok ! Köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Február16, 2017 Megoszt Elküldve Február16, 2017 On 2017. 02. 14. at 21:51, ufonauta írta: Nagy alku nem volt benne. Legalábbis az eredetileg kinézett fehérhez képest, ami több kereskedőnél készleten ragadt és 3,8 milláért adják. Hiszen erre pluszban a metálfény és a tolatóradar jött rá. A LED-es menetfényt már a kialkudott árra tornáztuk rá. Van egy kis turpisság is a dologban, mert a 3,8 millás fehér gépek 2016-osak OnStar nélkül, míg a 2017 gyártásúak már mind OnStar-al jönnek, ami alapból + 100.000. Nekem jó lett volna a fehér is, hiszen a 13 éves G Astrám is fehér és ragyog, mint a Salamon micsodája. De a család rábeszélt a metálra. Viszont a dolog úgy áll, hogy 11 nap elteltével már nem lehetett bele rendelni a navi-t. Későn kaptam észbe. És bár csak márciusban kerül gyártásba, a folyamat olyan, hogy már semmit nem lehet pluszban rendelni. Azt mondta az értékesítő, hogy ránézett és valami 33-as kód van már az autón. Ha még csak 28-as lenne, akkor lehetett volna még rárendelni. De, hogy mik ezek a kódok arról fogalmam sincs. :eek: Mindegy..., jó bele a CD 400 Plus is, így úgy spóroltam 250 ezret, hogy el sem költöttem. A navira szánt pénzt költsd másra, annyit nem ér, ha használtan veszed, akkor érdemes olyat nézni, amiben van. Az 1.6 tényleg nem lesz egy erőbajnok, az 1.4-es G astra 90Le@1100kg, az 1.6J pedig 1500kg@115Le. De A-ból B-be jó lesz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ufonauta Elküldve Február16, 2017 Megoszt Elküldve Február16, 2017 9 perce, imy írta: A navira szánt pénzt költsd másra, annyit nem ér, ha használtan veszed, akkor érdemes olyat nézni, amiben van. Az 1.6 tényleg nem lesz egy erőbajnok, az 1.4-es G astra 90Le@1100kg, az 1.6J pedig 1500kg@115Le. De A-ból B-be jó lesz. Úgy olvasom, hogy az 1,6-os motorral olyan 1330 kg körül van a J sedan önsúlya. A G meg valóban 1120 kg. Így azért már csak 200 kg a difi, ami nem egész 20%. a 90 LE és a 115 LE között meg bő 27 %, így van plusz 7 % Lóerőm. :D Igaz egy próbakör alatt nem lehet véleményt alkotni róla, de nem olyan vészes, mint ahogy sokan mondják. A navi árából meg tetetek bele egy riasztót, oszt még marad is. 3000 km után lecseréltetem az olajat és a szűrőt (bárhogy állítják, hogy nem kell) és még akkor is marad. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Február17, 2017 Megoszt Elküldve Február17, 2017 On 2017. 02. 16. at 22:20, ufonauta írta: Úgy olvasom, hogy az 1,6-os motorral olyan 1330 kg körül van a J sedan önsúlya. A G meg valóban 1120 kg. Így azért már csak 200 kg a difi, ami nem egész 20%. a 90 LE és a 115 LE között meg bő 27 %, így van plusz 7 % Lóerőm. :D Igaz egy próbakör alatt nem lehet véleményt alkotni róla, de nem olyan vészes, mint ahogy sokan mondják. A navi árából meg tetetek bele egy riasztót, oszt még marad is. 3000 km után lecseréltetem az olajat és a szűrőt (bárhogy állítják, hogy nem kell) és még akkor is marad. Itt van elöttem a kezelési útmutató, és 1393/1408kg-ot írnak rá. De ne feledd, hogy az Opel akár 200kg-ot elcsal a súlyából! Astra J teszt Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts