Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

7 hours ago, Feco78 írta:

Cserélve lett az is, most a tankban lévő üzemanyagcsövet fogják megnézni...

 

3 hours ago, gezoli írta:

Ott is van egy szűrő!

Beszéltem a szerelővel, valószínüleg az immobiliser tiltja le az üzemanyagbevitelt...  tehát előfordulhat, hogy költséges probléma lesz...

 

Link to comment
Megosztás:

53 minutes ago, Feco78 írta:

 

Beszéltem a szerelővel, valószínüleg az immobiliser tiltja le az üzemanyagbevitelt...  tehát előfordulhat, hogy költséges probléma lesz...

 

Annak lenne -tudtommal- külön hibakódja ill villogna is indításkor. De lehet h tévedek.... 

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 01. 12. at 19:00, Janó32 írta:

Tibi, kár minden/több topic-ba bemásolnod ua hozzászólásod/kérésed/kérdésed. Ha tudunk rá válaszolni, hidd el megtesszük. Ellenben azzal hogy mindenhová bemásolod, pont az ellenkezőjét éred el mint amit szeretnél, nem fog foglalkozni senki a problémáddal... 

Pontosan nem tudom melyik részre gondolsz, mármint melyik hangra. Mert a láncosnak van egy sajátos hangja ha kell-ha nem, de az ilyen konstrukció. Hidrótőke kelepelést nem igazán hallok. Ha figyelembe vesszük, hogy garázsban (felerősíti a zajokat/hangokat rendesen) és hidegen indítod és járatod, én nem vélem hibásnak/szörnyűnek a hangját (azonban nekem szíjas van, készülök én is egy ilyen hidegindítós összehozni egyszer majd, szintén megkérdezni a srácok véleményét). Amikor visszaejti a fordulatot, szépen beáll a hangja. Ha nincs hibajelzésed (és az olajnyomás lámpa nem jelez), akkor szerintem nincs különösebb gond. Remélhetőleg egy Z12XE tulaj több okosat tud nálam mondani. 

Hát, tegnap reggel megpróbáltam a garázsban elkészíteni az ominózus felvételt. Felnyitottam a motorháztetőt, garázsajtót behajtottam (nem, nem akarok végezni magammal, csak a forgalom/külvilág hangját szerettem volna kizárni a felvételről). Most vagy a csuda okos telefon mindenféle high HD tudása -meg fene tudja mije- vacak vagy a garázs akusztikája nem jó (erősíti a zajokat) vagy passz, de a videót visszanézve egy konkrét motorcserét javasolnék magamnak olyan a hang. Vagy tényleg oda a motor csak nekem nem tűnik fel?... :(  Ti telefonnal vagy fényképezőgéppel készítettetek videót? 

Link to comment
Megosztás:

On Sunday, November 29, 2015 at 12:38, astra írta:

üdvözlet. y17dt-m van caraván kicseréltettem a jobboldali abs csapágyat azota 2-3 naponta elöjön a kis jelzö a müszerfalon . ujrainditás után eltünik , mi lehet az oka uj a csapágy.  ERRE VALAKI.

Szia!

A csatlakozó nem lehet kontakt hibás?

Ez csak egy tipp a reszemről,dehátha...

15 minutes ago, Janó32 írta:

Hát, tegnap reggel megpróbáltam a garázsban elkészíteni az ominózus felvételt. Felnyitottam a motorháztetőt, garázsajtót behajtottam (nem, nem akarok végezni magammal, csak a forgalom/külvilág hangját szerettem volna kizárni a felvételről). Most vagy a csuda okos telefon mindenféle high HD tudása -meg fene tudja mije- vacak vagy a garázs akusztikája nem jó (erősíti a zajokat) vagy passz, de a videót visszanézve egy konkrét motorcserét javasolnék magamnak olyan a hang. Vagy tényleg oda a motor csak nekem nem tűnik fel?... :(  Ti telefonnal vagy fényképezőgéppel készítettetek videót? 

Szia!

Én csináltam felvételt,bár nekem diesel-em van.

Felvételen nekem is hangosabbnak tűnik a moci hangja,lehet a telefonnak nagyon érzékeny a mikrofonja.

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

7 hours ago, hosszug írta:

Sziasztok. Elől 2 db stabilizátor szilentet kell cserélnem, kell a GM gyártmányú bele vagy teljesen mindegy? Előre is köszönöm!

Nekem 2 hete lett cserélve. Swag ment bele. Arra készülj hogy jól el van dugva. Bölcsőt, kormányművet le kellett nálam lazítani hogy nagy nehezen hozzáférjünk.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni,  hátha valaki már találkozott ezzel a problémával. 2007-es 1.4-es G astrám van Z14xep motorral. Az autó egyik napról a másikra nem indul be, vagy csak nehezen 0 fok alatt. Az akksi pörgeti rendesen.Hidegindítót befújva beindúl, és ezek után ha leállítom már pöcre indul. Érdekes módon a hiba 0 fok felett nem jelentkezik. Azt vettem még észre, hogy 0 fok alatt ha ráadom a gyújtást első indításnál, nem hallani az AC hangját. Hiba jelzés nincs. Benzinszűrő múlt héten cserélve lett, de ma reggel megint nehezen indult. Pár napig nem volt olyan hideg, ezért csak most tudtam letesztelni.Mi lehet ez?

Üdv,

Sparheltvas 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Van egy 2003-as 1.4-es G astra-m. Z14xe motorkóddal. Mostanában olyan hiba jött elő, a szervómnál, hogy ha kb 15-20 percig jár az autó egy helyben, akkor a szervószivattyúm nem múködik, lehet hallani, hogy szinte áll lefele. De viszont, hogyha így szervó nélkül megyek kb. 1-2 km-t akkor újra működik. Olaj van a tartályban, ahogy annak lenni e kell. Mi lehet a hiba?

Link to comment
Megosztás:

2 hours ago, Tib90 írta:

Sziasztok. Van egy 2003-as 1.4-es G astra-m. Z14xe motorkóddal. Mostanában olyan hiba jött elő, a szervómnál, hogy ha kb 15-20 percig jár az autó egy helyben, akkor a szervószivattyúm nem múködik, lehet hallani, hogy szinte áll lefele. De viszont, hogyha így szervó nélkül megyek kb. 1-2 km-t akkor újra működik. Olaj van a tartályban, ahogy annak lenni e kell. Mi lehet a hiba?

Haldoklik az akksid. Mérj rá még indítás előtt. Valószínűleg 1-2km alatt tölt a generátor rajta. Nem árt egy töltést is ellenőrizni.

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, gezoli írta:

Haldoklik az akksid. Mérj rá még indítás előtt. Valószínűleg 1-2km alatt tölt a generátor rajta. Nem árt egy töltést is ellenőrizni.

De viszont, mikor először beindítom, akkor jó, működik minden, csak egy idő után kampec. akkor is ez lenne a probléma?

Link to comment
Megosztás:

30 minutes ago, Tib90 írta:

De viszont, mikor először beindítom, akkor jó, működik minden, csak egy idő után kampec. akkor is ez lenne a probléma?

Valószínű. Figyeli az akkumulátor feszültségét és mivel alacsony ezért lekapcsolja. Elektohidraulikus szervó

Link to comment
Megosztás:

11 hours ago, gezoli írta:

Nekem igen, de csak télen.

Nálam is... Nekem az olajcsere nov-dec hónapra szokott kijönni, ilyenkor úgy is a levegőben lóg és amíg csorog ki a régi olaj addig a szerelőm jó alaposan befújja vmi Berner-es kenőanyaggal és -8 fok-ig meg sem szólal. Ezt 1x eljátsszuk évente és nincs nyikkanás. Mondta hogy cserélhetjük is, de nem venne rá mérget hogy az a hidegben bekoszolódva nem fog nyiszogni... 

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, Tib90 írta:

De ha beindítom az autót, akkor is tölt a generátor nem? akkor meg hogy áll le a szervó?

Érdemes rámérni indítás előtt és indítás után. Ez egy fél perces mutatvány vagy egy akkumulátoros üzletben rámérnek ingyen (letesztelik/terhelik). A haldokló akkumulátor tud érdekes dolgokat okozni, engem is megszívatott a két és fél éves akkumulátor. Indításkor "sírt" a szervó és a mutatók leesetek indításkor. Akkumulátor csere után megszűntek ezen jelenségek. 

Link to comment
Megosztás:

3 minutes ago, Janó32 írta:

Érdemes rámérni indítás előtt és indítás után. Ez egy fél perces mutatvány vagy egy akkumulátoros üzletben rámérnek ingyen (letesztelik/terhelik). A haldokló akkumulátor tud érdekes dolgokat okozni, engem is megszívatott a két és fél éves akkumulátor. Indításkor "sírt" a szervó és a mutatók leesetek indításkor. Akkumulátor csere után megszűntek ezen jelenségek. 

Akkor nincs más. Rá kell mérni. 

Link to comment
Megosztás:

5 hours ago, gezoli írta:
7 hours ago, Tib90 írta:

ha kb 15-20 percig jár az autó egy helyben, akkor a szervószivattyúm nem múködik, lehet hallani, hogy szinte áll lefele.

Gondolom, ilyenkor benne ülsz, megy a fűtés-miegymás, lehet, hogy alapjáraton kevesebbet tölt a generátor, mint a fogyasztás, és egy gyengülő aksiban már nincs elég kraft, hogy mindent működtessen.

 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Jelentkezett egy olyan hibám, hogy néha kihagyogatott a motor menet közben. Éppen középső dob csere előtt voltam, de csere után is megmaradt a hiba. Cseréltem gyertyákat (időszerű is volt) a hiba megszűnt. Öröm. (Gyertyák gyáriak, de Made In Russia - ezzel van valami para?)

Most kb 200 km után újra előjön. Inkább meleg motornál jön elő a hiba, de lehet nem ettől függ. És van hogy napokig nem jelentkezik. Nagyobb gázadásra jelentkezik, ilyenkor nem nagyon gyorsul, a kipufogóból köpködős-szakadtas hang jön, darabosan lassan gyorsul, de kis idő után felpörög és visszajön a motorerő, megszűnik a rendellenes kipufogóhang, minden rendben. Csinálja 2000 környékén is, és ilyenkor 3000-4000 körül is (habár nem szoktam városban feljebb menni). Ha visszaveszem a gázt kisebb gyorsításra, akkor többnyire ekkor megszűnik.

Hűtővizet nem fogyasztja, amúgy rendben van, városban megyek vele, de tempósan. Van ötletetek mi lehet?

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 01. 08. at 9:33, astra f írta:

Sziasztok!

 

Astra G 1.6 16V motoron hol találom meg a motorszámot? Forgalmiban csak a motorkód szerepel (X16XEL) (német papíros volt), az alkatrész rendeléshez pedig szükségem lenne a teljes motorkódra. A kézikönyv csak annyit ír, hogy a motor bal oldalán található, de eddig nem sikerült megtalálni.

Előre is köszi:

Dani

 

20 hours ago, Tib90 írta:

De viszont, mikor először beindítom, akkor jó, működik minden, csak egy idő után kampec. akkor is ez lenne a probléma?

Amikor leáll a szivattyú próbálj meg rákoppintani kalapáccsal a szivattyúházra!Én is elcsesztem vele vagy 2-3 hetet mire rájöttem,hogy mi a gond.Cseréltem akksit,mert bemérték,hogy gyenge,aztán meg generátort akartak velem felújjittatni motordiagnosztika után:(,Aztán egyszer indítás után mikor nem indult a szervo(ez volt a hibajelenség,ha elindult utána már jó volt leállításig))alámásztam és rákoppintottam a házra és elindult a rásegítés.:icon1:

Elvittem ismerős szerelőhöz,szétszedte,kitisztította,új olajjal feltöltötte azóta teszi a dolgát:icon13:

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, akoskombi írta:

Sziasztok,

Jelentkezett egy olyan hibám, hogy néha kihagyogatott a motor menet közben. Éppen középső dob csere előtt voltam, de csere után is megmaradt a hiba. Cseréltem gyertyákat (időszerű is volt) a hiba megszűnt. Öröm. (Gyertyák gyáriak, de Made In Russia - ezzel van valami para?)

Most kb 200 km után újra előjön. Inkább meleg motornál jön elő a hiba, de lehet nem ettől függ. És van hogy napokig nem jelentkezik. Nagyobb gázadásra jelentkezik, ilyenkor nem nagyon gyorsul, a kipufogóból köpködős-szakadtas hang jön, darabosan lassan gyorsul, de kis idő után felpörög és visszajön a motorerő, megszűnik a rendellenes kipufogóhang, minden rendben. Csinálja 2000 környékén is, és ilyenkor 3000-4000 körül is (habár nem szoktam városban feljebb menni). Ha visszaveszem a gázt kisebb gyorsításra, akkor többnyire ekkor megszűnik.

Hűtővizet nem fogyasztja, amúgy rendben van, városban megyek vele, de tempósan. Van ötletetek mi lehet?

No para emiatt, nekem is ilyen van benne már több mint két éve... A hibajelenségről: lényegében pont ezt játszotta az előző autóm (Astra F 1.6 8v), szelepszorulás (kokszosodott kipufogószelep). De ne legyen igazam... => Nem akarod megtudni hogy az mekkora meló javíttatni és mennyibe kerül... 

Link to comment
Megosztás:

3 hours ago, csicsó írta:

 

Amikor leáll a szivattyú próbálj meg rákoppintani kalapáccsal a szivattyúházra!Én is elcsesztem vele vagy 2-3 hetet mire rájöttem,hogy mi a gond.Cseréltem akksit,mert bemérték,hogy gyenge,aztán meg generátort akartak velem felújjittatni motordiagnosztika után:(,Aztán egyszer indítás után mikor nem indult a szervo(ez volt a hibajelenség,ha elindult utána már jó volt leállításig))alámásztam és rákoppintottam a házra és elindult a rásegítés.:icon1:

Elvittem ismerős szerelőhöz,szétszedte,kitisztította,új olajjal feltöltötte azóta teszi a dolgát:icon13:

Kipróbálom ezt is, köszönöm.  de az előtted válaszolóknak is lehet igazuk lesz, az akksival kapcsolatban, ma a munka után elég érdekesen indult be az autó, sokat tekert. eddig mindig pöciröfi volt:D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.