Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Senkinek semmi 5lete? :( A jelenlegi helyzet szerint már a 0301, 0302 (1 es és 2 es henger gyújtáshiba) hibakódokat sikerült kivillogtatni. Tegnap még csak a 0301 volt benne. Rohamosan pusztul az autó. Menni megy, döcögve, rángatva de (még...)  megy. Gondolom csak pillanatokra hagyhat ki az adott hengereknél a gyújtás mert 2 hengerrel nem tudnék akár 60 -70 el közlekedni. Amikor 3. ba rakom és gyorsítok, akkor relatíve jól megy ilyenkor villog a chk control, nem folyamatosan világít. Kérdés hogy ez a villogás valami hibaüzenet vagy pedig valami szabályozgat amitől hol jó a gyújtás hol nem. Az érdekes az hogy alapjáraton ezt nem csinálja, tehát gondolom nem fordulatszám hanem terhelés vagy nyomaték függő a jelenség.  

Nagyon nem akarok vele járni mert a katalizátort is ki fogja pusztítani így, a befecskendezett de el nem égett benzin pedig hígítja az olajat is ezért az adott hengerben nem megfelelő a kenés sem. Így könnyen lehet akár gyűrű törés is a vége.

Olvastam egy gyanúsan hasonló esetet amit állítólag nem megfelelő olaj használat okozott...(?) Részemről szkeptikus vagyok... Íme:

https://opeleseknek.hu/opelalkatreszek/opel-gyujtaskimaradas-egeskimaradas-tokeletlen-eges/

 

 

Link to comment
Megosztás:

17 órája, rfamp írta:

Senkinek semmi 5lete? :( A jelenlegi helyzet szerint már a 0301, 0302 (1 es és 2 es henger gyújtáshiba) hibakódokat sikerült kivillogtatni. Tegnap még csak a 0301 volt benne. Rohamosan pusztul az autó. Menni megy, döcögve, rángatva de (még...)  megy. Gondolom csak pillanatokra hagyhat ki az adott hengereknél a gyújtás mert 2 hengerrel nem tudnék akár 60 -70 el közlekedni. Amikor 3. ba rakom és gyorsítok, akkor relatíve jól megy ilyenkor villog a chk control, nem folyamatosan világít. Kérdés hogy ez a villogás valami hibaüzenet vagy pedig valami szabályozgat amitől hol jó a gyújtás hol nem. Az érdekes az hogy alapjáraton ezt nem csinálja, tehát gondolom nem fordulatszám hanem terhelés vagy nyomaték függő a jelenség.  

Nagyon nem akarok vele járni mert a katalizátort is ki fogja pusztítani így, a befecskendezett de el nem égett benzin pedig hígítja az olajat is ezért az adott hengerben nem megfelelő a kenés sem. Így könnyen lehet akár gyűrű törés is a vége.

Olvastam egy gyanúsan hasonló esetet amit állítólag nem megfelelő olaj használat okozott...(?) Részemről szkeptikus vagyok... Íme:

https://opeleseknek.hu/opelalkatreszek/opel-gyujtaskimaradas-egeskimaradas-tokeletlen-eges/

 

 

Az égéskimaradásnak számos oka lehet, üzemanyag-levegő-szikra szentháromságban érdemes keresgélni...

Üzemanyag nyomás? Rendszerfeszültség (akksi)? Gyújtótrafó, légtömegmérő (MAP, MAF), beszívott levegő hőmérséklet érzékelő (IAT), fals levegő?
De lehet befecskendezési hiba is... Keresni kell egy szerelőt (nem alkatrészcserélőt).

Szerk.: ja és azt helyesen égéskimaradásnak hívják, úgy már nem csak a gyújtása utal... rendszeresen rosszul fordítják...

Módosítva : outsider
Link to comment
Megosztás:

2 órája, outsider írta:

Az égéskimaradásnak számos oka lehet, üzemanyag-levegő-szikra szentháromságban érdemes keresgélni...

Üzemanyag nyomás? Rendszerfeszültség (akksi)? Gyújtótrafó, légtömegmérő (MAP, MAF), beszívott levegő hőmérséklet érzékelő (IAT), fals levegő?
De lehet befecskendezési hiba is... Keresni kell egy szerelőt (nem alkatrészcserélőt).

Szerk.: ja és azt helyesen égéskimaradásnak hívják, úgy már nem csak a gyújtása utal... rendszeresen rosszul fordítják...

Köszönöm a választ...! Rendszerfeszültség ok, akku új, trafósor elvileg jó (lásd lejjeb..) A többi dolgot home made módszerekkel nem tudom kizárni...

Mai fejlemények:

Bontóban trafósor csere :

A 3. után feladtam a próbálkozást, a trafósor jó. Legalábbis 3 - 3 biztosan nem rossz, tehát az enyém is remélhetőleg jó.

--------------------------------

Opel szervíz "telefonos support" (ismerős szerelő...) :

Kapásból, kérdés nélkül mondta a srác hogy ha a trafósort kizártuk, és a jelenség az hogy ha relatíve nagyobb (alapjárathoz képest, 2500 felett)  fordulatszámon + terhelésen ( nem alapjáraton) a folyamatosan világító check control lámpa villogni kezd (az enyém pont ezt csinálja...)  az 99% ban szelep kokszosodásra utaló jelenség. Ha szerencsém van akkor valami szeleptisztító adalék folyadék + kb 2 - 300 Km es folyamatos túra megoldja a problémát. Ha nem, akkor hengerfej szétszed, szelep tisztítás..stb.

Alternatív "motor homeopátiás" módszer :-):

Olvastam egy igen érdekes és állítólag eredményes eljárásról, amikor is darált dióhéjjal (igen nem elírtam, dióhéj...)  a homokfúváshoz hasonlóan tisztítják a beömlőket, szelepeket...stb. Egyik oldalon nagy nyomással kompresszorral befújják a másikon kiszívják ipari porszívóval a beszórt anyagot. Gyönyörűen lehozza a szennyeződéseket a nélkül hogy a motort károsítaná. A dolog lényege hogy a beszórt  dióhéj darálék (ami nem olcsó egyébként...) anyagában puhább mint a fém, viszont keményebb mint a felrakódott makacs ráégett szennyeződések.  Állítólag jól működik a dolog. Erről more info: http://totalcar.hu/magazin/technika/2015/05/18/szivocsatorna_es_szeleptisztitas_diohejszorassal/

Alternatív, "kézrátételes" próba "megoldás(?)":

Ma veszek valami jó minőségű szeleptisztító adalékot, spray t vagy valami löttyöt és go way....Hátha fortuna kegyeltje leszek. A fő probléma az egyébként esetemben hogy én a verdát csak pár Km es távokon használom, hosszabb úton szinte sosem megyek vele. Ez kedvez a lerakódásoknak , kokszosodásnak..stb. Tudom hogy ez az adalék anyagos próbálkozás csak kézrátétel kategória, ha komolyabb szennyeződés van a szelepeken akkor nem úszom meg a motor megbontását. Egy próbát megér, mert a szétszerelésnél azért olcsóbb  és ha szerencsém van bejön... Ha nem, akkor körbejárom ezt a dióhéj szórásos dolgot ki és hol csinál ilyet.

Folyt köv...

Link to comment
Megosztás:

47 perce, rfamp írta:

Köszönöm a választ...! Rendszerfeszültség ok, akku új, trafósor elvileg jó (lásd lejjeb..) A többi dolgot home made módszerekkel nem tudom kizárni...

Mai fejlemények:

Bontóban trafósor csere :

A 3. után feladtam a próbálkozást, a trafósor jó. Legalábbis 3 - 3 biztosan nem rossz, tehát az enyém is remélhetőleg jó.

--------------------------------

Opel szervíz "telefonos support" (ismerős szerelő...) :

Kapásból, kérdés nélkül mondta a srác hogy ha a trafósort kizártuk, és a jelenség az hogy ha relatíve nagyobb (alapjárathoz képest, 2500 felett)  fordulatszámon + terhelésen ( nem alapjáraton) a folyamatosan világító check control lámpa villogni kezd (az enyém pont ezt csinálja...)  az 99% ban szelep kokszosodásra utaló jelenség. Ha szerencsém van akkor valami szeleptisztító adalék folyadék + kb 2 - 300 Km es folyamatos túra megoldja a problémát. Ha nem, akkor hengerfej szétszed, szelep tisztítás..stb.

Alternatív "motor homeopátiás" módszer :-):

Olvastam egy igen érdekes és állítólag eredményes eljárásról, amikor is darált dióhéjjal (igen nem elírtam, dióhéj...)  a homokfúváshoz hasonlóan tisztítják a beömlőket, szelepeket...stb. Egyik oldalon nagy nyomással kompresszorral befújják a másikon kiszívják ipari porszívóval a beszórt anyagot. Gyönyörűen lehozza a szennyeződéseket a nélkül hogy a motort károsítaná. A dolog lényege hogy a beszórt  dióhéj darálék (ami nem olcsó egyébként...) anyagában puhább mint a fém, viszont keményebb mint a felrakódott makacs ráégett szennyeződések.  Állítólag jól működik a dolog. Erről more info: http://totalcar.hu/magazin/technika/2015/05/18/szivocsatorna_es_szeleptisztitas_diohejszorassal/

Alternatív, "kézrátételes" próba "megoldás(?)":

Ma veszek valami jó minőségű szeleptisztító adalékot, spray t vagy valami löttyöt és go way....Hátha fortuna kegyeltje leszek. A fő probléma az egyébként esetemben hogy én a verdát csak pár Km es távokon használom, hosszabb úton szinte sosem megyek vele. Ez kedvez a lerakódásoknak , kokszosodásnak..stb. Tudom hogy ez az adalék anyagos próbálkozás csak kézrátétel kategória, ha komolyabb szennyeződés van a szelepeken akkor nem úszom meg a motor megbontását. Egy próbát megér, mert a szétszerelésnél azért olcsóbb  és ha szerencsém van bejön... Ha nem, akkor körbejárom ezt a dióhéj szórásos dolgot ki és hol csinál ilyet.

Folyt köv...

Az hogy az akksin jó a fesz, még nem jelent semmit, nekem pl a saru volt a ludas, azon esett...

A többi dolognak is utána kéne nézni, üa. nyomás, szenzorok. Az azért relatíve olcsóbb móka.

Én az ilyen adalékokban nem hiszek, meg a telefonos gyógyításban sem.
A "ha nem a gyújtótrafó, akkor biztos hogy szelep" mondás elég korlátolt, számos más oka lehet.

Hosszú távon azt javaslom, minőségi (premium) olaj (nem 10W40), és adalékos benzin (MaxxMotion).
Nekem a MaxxMotion kb 3-5E km távon éreztette leginkább a hatását.
Persze ha már megoldódott a problémád.

De villogó katalizátor lámpával nem várnék ennyit, nem hajtanám agyon. A (ön)tisztulás idő...

Link to comment
Megosztás:

2 órája, outsider írta:

Az hogy az akksin jó a fesz, még nem jelent semmit, nekem pl a saru volt a ludas, azon esett...

A többi dolognak is utána kéne nézni, üa. nyomás, szenzorok. Az azért relatíve olcsóbb móka.

Én az ilyen adalékokban nem hiszek, meg a telefonos gyógyításban sem.
A "ha nem a gyújtótrafó, akkor biztos hogy szelep" mondás elég korlátolt, számos más oka lehet.

Hosszú távon azt javaslom, minőségi (premium) olaj (nem 10W40), és adalékos benzin (MaxxMotion).
Nekem a MaxxMotion kb 3-5E km távon éreztette leginkább a hatását.
Persze ha már megoldódott a problémád.

De villogó katalizátor lámpával nem várnék ennyit, nem hajtanám agyon. A (ön)tisztulás idő...

Jogos amit írsz! Az bennem is megfordult hogy míg "magától helyrejön" (ha..) addig ömlik az elégetlen üzemanyag a katalizátorba+ hígul az olaj a benzintől, kenés szinte 0 a nem működő hengerekben. De teljesen nem állnak azok a hengerek az tuti, mert annál azért jobban megy a verda... Tökéletlen égés / égéskimaradás (időszakosan) inkább a helyes kifejezés ahogy Te is írtad. A katalizátor csere már bizony nem az óccsó kategória, és akkor még az eredeti hibával is foglalkozni kell ha fennáll. A 10W40 et elfelejtettem már rég, most is Castrol 5W40 van benne. Hogy az mennyire minőségi az passz, nem vagyok nagy carfan... Valahol olvastam 0w30 at is- no azt már azért nem merném beletenni.

Ezek szerint ha villog az engine check lámpa az katalizátor hibát jelent? Tehát nem a "villáskulcsos ikon" hanem az a motor szimbólum.

A jelenség: https://drive.google.com/file/d/0B8gFaFUFOVJ_VEdOdHR0TjMwRkU/view?usp=sharing

Módosítva : rfamp
Link to comment
Megosztás:

2 órája, rfamp írta:

Jogos amit írsz! Az bennem is megfordult hogy míg "magától helyrejön" (ha..) addig ömlik az elégetlen üzemanyag a katalizátorba+ hígul az olaj a benzintől, kenés szinte 0 a nem működő hengerekben. De teljesen nem állnak azok a hengerek az tuti, mert annál azért jobban megy a verda... Tökéletlen égés / égéskimaradás (időszakosan) inkább a helyes kifejezés ahogy Te is írtad. A katalizátor csere már bizony nem az óccsó kategória, és akkor még az eredeti hibával is foglalkozni kell ha fennáll. A 10W40 et elfelejtettem már rég, most is Castrol 5W40 van benne. Hogy az mennyire minőségi az passz, nem vagyok nagy carfan... Valahol olvastam 0w30 at is- no azt már azért nem merném beletenni.

Ezek szerint ha villog az engine check lámpa az katalizátor hibát jelent? Tehát nem a "villáskulcsos ikon" hanem az a motor szimbólum.

A jelenség: https://drive.google.com/file/d/0B8gFaFUFOVJ_VEdOdHR0TjMwRkU/view?usp=sharing

A könyv azt hiszem azt írja. Nem hiba, hanem a katalizátor van veszélyben, ahogy írtad.

Én meg simán beletenném a 0W30-at...

Link to comment
Megosztás:

igen, az a visszajelző arra figyelmeztet, hogy:

-ha folyamatosan világít: "Meghibásodott a motor kipufogógáz ellenőrző rendszere." keress egy szervizt (alacsony sebességgel, kis terheléssel közlekedhetsz)

-ha villog, akkor a katalizátor károsodásának veszélye áll fenn. 

http://opelforum.hu/letoltesek/kezelesikonyvek/astrag_kez.pdf

 

15/140. oldal a pdf-ben. pár hete élőben tapasztaltam, milyen vacak dolog ilyet látni.:angry: trafóhíd csere megoldotta, de látom azt már kizártad.

Link to comment
Megosztás:

Köszi az infókat, hát nem lettem boldog... Nem tudom melyik ujjamba harapjak, mindegyik fájni fog. Legjobban a katalizátor. Lehet holnap elmegyek egy kompressziómérésre, az egyértelműen megmutatja mekkora a baj a szóban forgó két hengernél. A legjobban talán annak örülnék ha a kompressziót jónak ítélnék, mert akkor marad az ECU hiba ami még garanciális. Illetve emlegettek alsó, felső holtponti jeladót is... Az OP-COM szerint 0300, 0301 és 0302 hibák vannak eltárolva. Törölni sem tudom. (akku saru le, 3 perc pause, közben pozitív kábel testen. )  De egy TECH2 vel se ártana megnézetni, az azért okosabb mint egy ebay es OP-COM.

Link to comment
Megosztás:

Adtam egy esélyt fortunának... SPURI (kék) adalék, rátankoltam 20 liter 100 as oktánszámú nitrós benyát. 150km -t hajtottam a verdát, a fordulatszám 3-5 ezer között. Próbáltam az alatt tartani az RPM et amikor a hibajelző még nem villog. kb 60km után a katalizátor hibát már nem produkálta, viszont a többi hiba megmaradt. 1,5 óra pihi után elindulva az első km en ismét előjött a villogás, majd további kb 5km megtétele után ismét elmúlt. Maradt a folyamatos hibajelzés, 0301,0302,0300. A hiba hallhatóan is fennáll, törölni nem is próbálom. A kipufogó csupa korom. Ebből opel szervíz lesz, ennyit fortunáról. :(

Módosítva : rfamp
Link to comment
Megosztás:

46 perce, rfamp írta:

Nézegetem ezt az OPEL kézikönyv pdf et... 1000Km enként 6 deci (0,6L)  olajfogyasztás? Nincs ez elírva? Mert e szerint egy olajcsere periódus alatt kb. megeszi az egész kenő olajmennyiséget. Vagy én számolok rosszul?

Nem megeszi, megeheti (van akinek többet és van akinek kevesebbet "eszik" ennél)...  0,6L/1000km a gyárt által még elfogadhatónak ítélt/minősített adat. Vannak típusok, ahol ez még több...  

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!!A segítségeteket szeretném kérni...G Astrámon menet közben elromlott a műszerfal és középkonzol háttérvilágítás :( ..aztán másnap ismét jó lett...majd újra elromlott :( ...klimakapcsoló gomb,belső keringtetés,ablakfűtés sárga visszajelzői jók,műszerfal visszajelzők is hibátlanok....Én biztosíték problémára gondolok,de a könyveben nem találtam konkrétan ezekre vonatkozó biztosítékot...Volt már valakinek hasonló??...Hol keressem a problémát??...

Link to comment
Megosztás:

3 órája, Z 16 XEP írta:

Sziasztok!!!A segítségeteket szeretném kérni...G Astrámon menet közben elromlott a műszerfal és középkonzol háttérvilágítás :( ..aztán másnap ismét jó lett...majd újra elromlott :( ...klimakapcsoló gomb,belső keringtetés,ablakfűtés sárga visszajelzői jók,műszerfal visszajelzők is hibátlanok....Én biztosíték problémára gondolok,de a könyveben nem találtam konkrétan ezekre vonatkozó biztosítékot...Volt már valakinek hasonló??...Hol keressem a problémát??...

Nem tekergetted el véletlenül a világításkapcsolón a fényerő szabályzót? Ha nem akkor ott lehet valami kontakt hiba.

Link to comment
Megosztás:

14 órája, Janó32 írta:

Nem megeszi, megeheti (van akinek többet és van akinek kevesebbet "eszik" ennél)...  0,6L/1000km a gyárt által még elfogadhatónak ítélt/minősített adat. Vannak típusok, ahol ez még több...  

Értem, köszi. Az enyémbe is elég sokszor töltögetek utána, de nem méricskéltem még hogy mennyit. De kb 2L  belemegy két olajcsere között. Azt hittem már annyira tré a motor (206000km), de akkor ez nem is egy rossz arány így ennek tudatában.

Link to comment
Megosztás:

36 perce, rfamp írta:

Értem, köszi. Az enyémbe is elég sokszor töltögetek utána, de nem méricskéltem még hogy mennyit. De kb 2L  belemegy két olajcsere között. Azt hittem már annyira tré a motor (206000km), de akkor ez nem is egy rossz arány így ennek tudatában.

Nézőpont kérdése!

Az enyémben 150Ekm van és nem kell utántölteni.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, gezoli írta:

Nézőpont kérdése!

Az enyémben 150Ekm van és nem kell utántölteni.

Hát igen, minden relatív. Ezt írta az előtted szóló is amire reagáltam. Kinek ennyi kinek annyi...  Én ellennék így ezzel ha megszűnne az égérkimaradás probléma, az jobban aggaszt.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, rfamp írta:

Hát igen, minden relatív. Ezt írta az előtted szóló is amire reagáltam. Kinek ennyi kinek annyi...  Én ellennék így ezzel ha megszűnne az égérkimaradás probléma, az jobban aggaszt.

Ez a mennyiségi kérdés borzasztóan komplex. Nem csak a motor állapotától függ, de valamennyire a kenőanyag típusától is (nem csak viszkozitás kérdése tapasztalatom szerint), továbbá a felhasználás módja (állandó város vagy állandó autópálya?, sok hegymenet?, mekkora terheléssel?<=hány fő+mennyi cucc; ezek együttesen milyen arányban állnak fenn?) és az intervallum is erősen befolyásolja. Van aki megy egy év alatt 4500km-t és alig fogy neki (max2-3dl), van aki 8000km-t megy és fogy neki ez alatt 1liter, a másik megy 15000km-t ua idő alatt és 1,5liter fogy...Tehát nem mindegy hogy intervallumra vagy km-re van vetítve az olajfogyás mértéke.  Ráadásul az sem mindegy hogy kinek-mi a "bázispont", van aki megvárja hogy lemenjen min. szintig van aki meg mindig max. szinten tartja és decinként töltöget utána. Melyik a pontosabb? Szóval sok a nyitott/kérdéses pont már a megállapításban is. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

15 órája, Geopake írta:

Nem tekergetted el véletlenül a világításkapcsolón a fényerő szabályzót? Ha nem akkor ott lehet valami kontakt hiba.

Köszi,de nem tekertem el,sajna nem ez a probléma :( ...Csak járó motornál mutatja a megtett km.t és időt/dátumot,fényerőt nem is lehet szabályozni mióta nem világít a műszerfal...az autón a lámpák viszont kapcsolhatók...

Link to comment
Megosztás:

19 órája, Z 16 XEP írta:

Sziasztok!!!A segítségeteket szeretném kérni...G Astrámon menet közben elromlott a műszerfal és középkonzol háttérvilágítás :( ..aztán másnap ismét jó lett...majd újra elromlott :( ...klimakapcsoló gomb,belső keringtetés,ablakfűtés sárga visszajelzői jók,műszerfal visszajelzők is hibátlanok....Én biztosíték problémára gondolok,de a könyveben nem találtam konkrétan ezekre vonatkozó biztosítékot...Volt már valakinek hasonló??...Hol keressem a problémát??...

Szüleimnek volt pontosan ugyan ez a hiba. A biztosíték tábla oldalában lévő multitimer csatlakozó nem volt rendesen a helyére pattintva!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Z18XE motorhoz milyen termosztátot ajánlott venni ?

Melyik márka ajánlott, és melyiket kerüljem ?

Létezik egy, és két hőérzékelős is, ennek mi jelentősége van ?

A második, a tetején lévő hőérzékelő hova küldi a jelet ?

Üdv.

Astra

Link to comment
Megosztás:

2 órája, DM101 írta:

Csináltam néhány képet a problémáról.Mitől lehet szerintetek?

 

20160528_092314_www.kepfeltoltes.hu_.jpg20160528_092318_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ha esetleg vigasztal, az én autómon is ilyen (és még sokaknál), ki/le kell tisztítani időközönként (aztán szép lassan megint ilyen lesz)... 

Módosítva : Janó32
  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.