Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Logikusan végiggondolva kipufogógáz nem igazán kerülhet a szellőzőrendszerbe.A szellőző a tűzfal mögül szív külső levegőt.Ha kipufogógáz szabadul el valahol, akkor annak hangja is van.Egy biztos, hogy a szellőző iszonyatos bűzt tud árasztani, ha megtelepszenek benne a gombák.Az enyémben is elviselhetetlen szag volt egy időben, de csak nyáron és klímahasználat után.Az tuti, hogy bekapcsolt klímával kb. 10 másodperc múlva elmúlt minden szag.Talán ezt próbáld még ki.Bár ezt egy szervizesnek kapcsiból vágnia kellene.HA mégis ez a gond, akkor egy alapos szellőzőtisztítás megoldja a problémát.

Akkor nemártana egy klima tisztítás a szellözöben a baktériumok ellen.... de a szag nem utal valami szerves szagra? Érdekes, hogy kipuff szaga van

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszod! A szag benzin típustól függöen változik, én legalábis ezt tapasztaltam.Azért egy klíma tisztítást csináltatok velük,veszteni nem vesztek,hisz garis.

És a munkalapra felvetetni, ha késöbb sem mulik el, és ha lessz valami megoldás, föleg ha pénzbe kerül!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok segítségeteket kérném, hogy egy G astránál 3 évig milyen részek főegységek garanciálisak, mert az ismerősőmnek kopogó hangok jönnek a motorteréből függetlenül a fordulattól és a sebességtől valamikor már hidegen valamikor csak meleg motornál és nem tudják a szervízben mi lehet a hiba hidrotőkére gondoltak de nem az olyasmi hangja van mint a hideg hidrotőkés autónak (szelepeknek) Nem tudja e valaki mi lehet ez illetve volt e valakinek hasonló problémája az autó 1.4 twinport g astra lengyel összerakás!

Előre is köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok segítségeteket kérném, hogy egy G astránál 3 évig milyen részek főegységek garanciálisak, mert az ismerősőmnek kopogó hangok jönnek a motorteréből függetlenül a fordulattól és a sebességtől valamikor már hidegen valamikor csak meleg motornál és nem tudják a szervízben mi lehet a hiba hidrotőkére gondoltak de nem az olyasmi hangja van mint a hideg hidrotőkés autónak (szelepeknek) Nem tudja e valaki mi lehet ez illetve volt e valakinek hasonló problémája az autó 1.4 twinport g astra lengyel összerakás!

Előre is köszönöm

2 év teljeskörű garancia van az autóra, és 12 év a karosszériára (átroszdásodásra)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Itt mindenkinek mindenben igaza van. :sowwy:

Egy kérdésem lenne:

Ma hidegindítás után egy ideig 3 henger ment csak. Utána kiváncsiságból megnéztem a hibatárolót és "végre" van benne valami: 0640.

Tudnátok segíteni, hogy mi lehet ez?

Csak gyertyát kell vennem, vagy gyűjtsek trafóhídra? (Z14XE 2004-es)

Előre is köszönöm,

Tobzos

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Volt ma egy furcsa élményem, és kíváncsi vagyok a véleményetekre.

Az egész két hónapja kezdődött, amikor elhatároztam, hogy frissen vett G Astrámra alu papucsokat veszek. Itt a fórumon köttetett az üzlet és boldog tulajdonosa lettem 4 (használt) alufelninek. A felniket külön-külön üresen is átpörgette a gumis, és azt mondta nincsen velük semmi baj, görgőzni nem kell őket.

Ráfeszíttettem a gyári 195/60 R15-ös gumikat és már amikor jöttem el a gumistól hallottam, hogy olyan hangot ad ki valamelyik kerék, mintha lapos lenne. Hogyan is fejezzem ki érthetően, mondjuk "klattyogott", ha mindenáron hangutánzó szóval akarnám leírni. Olyan mintha le lenne szakadva a gumiból egy darab, és amikor a darab a földhöz ér majd továbfordul csappan egyet.

Gondoltam hátha csak lapos, így felfújtam, de semmi. Akkor még elég hűvös volt, ezért azt gondoltam, hogy a nyári gumiknak a hideg (4-5 fok) miatt van ilyen hülye hangja. Most már meguntam (meg elég meleg is van, hogy ez ne okozzon problémát) és elvittem egy másik gumishoz. Mindkét első kereket újra centírozta, és persze fikázta az előző gumist.

Mentem vele egy kört, de ugyanazt a hangot adta ki, így visszamentem hozzá. Akkor megnézte a hátsó kereket is, de azt mondta, hogy a gép nem mutatja, hogy ütne. Vakargatta a fejét egy ideig, meg simogatta a gumit kívül-belül miközben pörgette. Ezt követően jött a verdikt: meg van fékezve!

Szóval szerinte kockára fékezhettem én vagy az előző tulaj az egyik kereket, és ezért van benne egy kis "hupli", ami hülye hangot ad ki miközben pörög a kerék.

Ajánlotta még azt is, hogy be kellene esetleg állítani a futóművet, de mondtam neki, hogy a kormányt egyáltalán nem rázza, és az autó egyenes futásával sincsen baj.

Azt mondta, hogy a gumi nem szálszakadt, és ettől még nyugodtan járhatok vele, csak halvány egyenletlenséget érez a felületén.

Az a kérdés, hogy ez miért csak az alufelnin jött ki? Amióta azon van nem is fékeztem vele egy embereset se (egyébként előtte sem).

Lehet köze ahhoz, hogy a mostani felni egy coll-lal szélesebb mint a gyári, amin eleve voltak a gumik és most olyan felületen is gördül ami előtte inkább az oldalához tartozott, az oldala meg kapott korábban egy-két erősebb padkát?

Link to comment
Megosztás:

Biztos jól olvastad ki?

"Intake Air Heater Control Circuit"

Ez az általános OBDII kódja.

Hogy jól olvastam-e ki?

Hát persze hogy nem! Úgy látszik villogtatásra is diszlexiám van... :sowwy:

Bocs, szóval a hibakód 0460. Félek, hogy hozzá kell majd nyúlnom a nyaralási pénzhez. :lol:

Link to comment
Megosztás:

tiszticcsá égésteret!

üzemanyag tisztitót bele, és menni egy teligázas autópályát odavissza.... és akkkó gyertya se kő :lol:

amugy fogalmam sincs hogy mi az a 0640 hibakód

Tudod az a poén, hogy én is hiszek ebben a módszerben és pont ezen vagyok túl most. :sowwy:

Előtte volt egy kis alapjárat gondom (néha motorfék után elejti az alapjáratot egy pillanatra), ezért kapott egy Liqui Moly injektor tisztitót, meg egy 400km-es utat erőltetett menetben.

Eredmény: ugyanúgy fulladozik, plusz hidegen nem megy egy henger és hibakód (0460) is van. Hálás egy autó... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Volt ma egy furcsa élményem, és kíváncsi vagyok a véleményetekre.

Az egész két hónapja kezdődött, amikor elhatároztam, hogy frissen vett G Astrámra alu papucsokat veszek. Itt a fórumon köttetett az üzlet és boldog tulajdonosa lettem 4 (használt) alufelninek. A felniket külön-külön üresen is átpörgette a gumis, és azt mondta nincsen velük semmi baj, görgőzni nem kell őket.

Ráfeszíttettem a gyári 195/60 R15-ös gumikat és már amikor jöttem el a gumistól hallottam, hogy olyan hangot ad ki valamelyik kerék, mintha lapos lenne. Hogyan is fejezzem ki érthetően, mondjuk "klattyogott", ha mindenáron hangutánzó szóval akarnám leírni. Olyan mintha le lenne szakadva a gumiból egy darab, és amikor a darab a földhöz ér majd továbfordul csappan egyet.

Gondoltam hátha csak lapos, így felfújtam, de semmi. Akkor még elég hűvös volt, ezért azt gondoltam, hogy a nyári gumiknak a hideg (4-5 fok) miatt van ilyen hülye hangja. Most már meguntam (meg elég meleg is van, hogy ez ne okozzon problémát) és elvittem egy másik gumishoz. Mindkét első kereket újra centírozta, és persze fikázta az előző gumist.

Mentem vele egy kört, de ugyanazt a hangot adta ki, így visszamentem hozzá. Akkor megnézte a hátsó kereket is, de azt mondta, hogy a gép nem mutatja, hogy ütne. Vakargatta a fejét egy ideig, meg simogatta a gumit kívül-belül miközben pörgette. Ezt követően jött a verdikt: meg van fékezve!

Szóval szerinte kockára fékezhettem én vagy az előző tulaj az egyik kereket, és ezért van benne egy kis "hupli", ami hülye hangot ad ki miközben pörög a kerék.

Ajánlotta még azt is, hogy be kellene esetleg állítani a futóművet, de mondtam neki, hogy a kormányt egyáltalán nem rázza, és az autó egyenes futásával sincsen baj.

Azt mondta, hogy a gumi nem szálszakadt, és ettől még nyugodtan járhatok vele, csak halvány egyenletlenséget érez a felületén.

Az a kérdés, hogy ez miért csak az alufelnin jött ki? Amióta azon van nem is fékeztem vele egy embereset se (egyébként előtte sem).

Lehet köze ahhoz, hogy a mostani felni egy coll-lal szélesebb mint a gyári, amin eleve voltak a gumik és most olyan felületen is gördül ami előtte inkább az oldalához tartozott, az oldala meg kapott korábban egy-két erősebb padkát?

a felni változásával a futomü értékek változnak. máshol van a sulypont, máshol fesziti a csapágyakat, más lesz a gépkocsi fitása.

ezért is mondják hogy aki nagy felnit vesz vegyen lassan kerékcsapágyakat is...

létezik, hogy el van fékezve, de csak a kkor ha nincs ABS az autóban. mert ugye ABS es autóban nem lehet állóra fékezni a kereket.

a gumi futófelületének egyenlőtlenségét okozhatja a rossz minőségü gumi deformációja, amit le-felszerelés is okozhatott...

rossz vagy gyenge lengéscsillapitó, vagy egyéb olyan behatás amit a gépkocsi gazdája okozott a guminak, pl: patkára félig felállás, és órákra úgyhagyás vagy egyéb...

ha egyértelmü hogy a gumi dübörög, akkor vagy elöször elölről hátrateszed hátha ott nem ennyire idegesitő, vagy csere.

illetve egy adott méretü gumihoz meg van adva az a szélességü felni amihez még jó. annyira nem jó dolog, ha az eltér a megadottól...

Link to comment
Megosztás:

a felni változásával a futomü értékek változnak. máshol van a sulypont, máshol fesziti a csapágyakat, más lesz a gépkocsi fitása.

ezért is mondják hogy aki nagy felnit vesz vegyen lassan kerékcsapágyakat is...

létezik, hogy el van fékezve, de csak a kkor ha nincs ABS az autóban. mert ugye ABS es autóban nem lehet állóra fékezni a kereket.

a gumi futófelületének egyenlőtlenségét okozhatja a rossz minőségü gumi deformációja, amit le-felszerelés is okozhatott...

rossz vagy gyenge lengéscsillapitó, vagy egyéb olyan behatás amit a gépkocsi gazdája okozott a guminak, pl: patkára félig felállás, és órákra úgyhagyás vagy egyéb...

ha egyértelmü hogy a gumi dübörög, akkor vagy elöször elölről hátrateszed hátha ott nem ennyire idegesitő, vagy csere.

illetve egy adott méretü gumihoz meg van adva az a szélességü felni amihez még jó. annyira nem jó dolog, ha az eltér a megadottól...

Igen-igen én is azért éreztem úgy, hogy sánít a "megfékezés", mert azt gondoltam, hogy az ABS miatt ez nehezen kivitelezhető az autómmal.

A gyári lemez felni 6Jx15 H2-es volt, hozzá a szintén gyári mértű 195/60 R15-ös gumik (elöl Good Year, hátul Dunlop, úgyhogy nem is a legócskább minőségűek) . Amikor megvettem az alufelnit az előző gazdája mondta, hogy neki is Astra G-n volt ugyanilyen gumikkal, úgyhogy ezért tettem én is rá a sajátjaimat. Egyébként az alufelni 7Jx15 H2-es úgyhogy mindössze egyetlen collal szélesebb. Szerintem ennek még nem kellene széthajtania a kerékcsapácsakat.

Az első-hátsó csere jó ötlet ki is próbálom amint tudom, köszi!

Azért, valószínűleg a közeljövőben beméretem a lengéscsillapítókat, rákukkantok a kerékcsapácsakra.

Tényleg hol lehetne utánanézni, hogy milyen felniszélességet visel el egy adott gumi szélessége?

Lehet, hogy el kellene gondolkoznom ez szélesebb gumin? Akkor viszont tényleg jóval szélesebb lenne a futófelület, azaz jobban terhelné az említett szerkezeteket.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan gondom van, hogy a KP zár nem veszi a távirányitó jelét vagy a távirányitó rossz.

A zárak müködnek, ablakokat is felemeli a retezselésre.

Az autoban a vevő egységet meg tudom itthon nézni hátha csak kontakthiba van, vagy szervizbe vigyem?

Update: Közben kimentem hátha... ráadtama gyújtást miközben nyomtam a gombokat és megjavult.

Ez véletlen vagy szerencsém volt? :sowwy:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Megmondanátok hogy a G astraban hol van aza csatlakozo ahol ki lehet olvasni a hibakodokat?Én találtam egy 16 lábu csatit a kéziféknél a kipattinthato müanyag alatt,az lenne az?Meg jo volna egy rajz vagy fénykép hogy melyik lábakat kell rövidre zárni hogy kivillogja a hibákat mert nincsenek megszámozva.

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

, hátul Dunlop, úgyhogy nem is a legócskább minőségűek) .

nem a legolcsóbb, de nem is a legjobb... a dunlop amit gyárilag szerelnek az Astra G re az elég nagy kaka gumi. nem a legszarabb mert van rosszabb is, de azért én nem vennék olyat sohase...

Lehet, hogy el kellene gondolkoznom ez szélesebb gumin? Akkor viszont tényleg jóval szélesebb lenne a futófelület, azaz jobban terhelné az említett szerkezeteket.

meg többletfogyasztást okoz, meg lassabb gyorsulás...

Nekem a Coupém simán 1 literrel többet fogyaszt a nyárival mint a télivel...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Megmondanátok hogy a G astraban hol van aza csatlakozo ahol ki lehet olvasni a hibakodokat?Én találtam egy 16 lábu csatit a kéziféknél a kipattinthato müanyag alatt,az lenne az?Meg jo volna egy rajz vagy fénykép hogy melyik lábakat kell rövidre zárni hogy kivillogja a hibákat mert nincsenek megszámozva.

Köszi.

ááá. ne nyulj hozzá...

ugyse tudsz mit kezdeni a számokkal amit kapsz...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan gondom van, hogy a KP zár nem veszi a távirányitó jelét vagy a távirányitó rossz.

A zárak müködnek, ablakokat is felemeli a retezselésre.

Az autoban a vevő egységet meg tudom itthon nézni hátha csak kontakthiba van, vagy szervizbe vigyem?

Update: Közben kimentem hátha... ráadtama gyújtást miközben nyomtam a gombokat és megjavult.

Ez véletlen vagy szerencsém volt? :sowwy:

azért nézd meg a kulcsban az elemtarto forrasztásait mert én is kinlodtam vele sokat mire meg lett csinálva azota jo..sokszor installáltam én is mire jo lett..........

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Megmondanátok hogy a G astraban hol van aza csatlakozo ahol ki lehet olvasni a hibakodokat?Én találtam egy 16 lábu csatit a kéziféknél a kipattinthato müanyag alatt,az lenne az?Meg jo volna egy rajz vagy fénykép hogy melyik lábakat kell rövidre zárni hogy kivillogja a hibákat mert nincsenek megszámozva.

Köszi.

a kézifékkar alatt

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.