Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sztem itt is igaz, hogy a típus (Delphi vagy Behr) csak kiszedés után látható. Bár lehet, hogy a classic II-t már konzisztensen egyfajta szellőzőrendszer típussal gyártották.

A Behr típusúnál a pollenszűrő-tartó rész ajtaját fém kapcsok zárják le a Delphinél pedig ez 2db csavarral van megoldva...

Link to comment
Megosztás:

A Behr típusúnál a pollenszűrő-tartó rész ajtaját fém kapcsok zárják le a Delphinél pedig ez 2db csavarral van megoldva...

Igen, a pollenszűrőház ajtajáról már lehet elvileg következtetni, de akkor már az a biztos ha kiszedi az ember, ugyanis nem csak 2 féle megoldás létezett ajtórögzítés szempontból sem, ha jól tudom.

Link to comment
Megosztás:

Kérdés: A kilóméterórán megjelenő InSP-ről volt már valahol szó? 1-2 napja irogatja nekem ki az óra minden indulás előtt amikor beindítom az autót. Úgy április környékén voltam vele nagy szervízen vele ( nem márkaszervízben). Ezért nem értem miért ír ki ilyet nekem.

Előre is köszke:

Vicsor

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Van egy kis gondom a légzsákvisszajelző lámpával. Mindig világít, és azt olvastam, hogy az ülés alatti kis izét kell megnézni. Az lenne a kérdésem, hogy ha leszedem az akku saruját, akkor tuti nem nyílhat ki a légzsák ha babrálom?

Nem szeretném ellőni.

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Van egy kis gondom a légzsákvisszajelző lámpával. Mindig világít, és azt olvastam, hogy az ülés alatti kis izét kell megnézni. Az lenne a kérdésem, hogy ha leszedem az akku saruját, akkor tuti nem nyílhat ki a légzsák ha babrálom?

Nem szeretném ellőni.

Köszi

Józan ész szerint akkor sem, ha nem szeded le a sarut az akkuról. Különben bármilyen KH van a csatinál belerobbanna a képedbe menet közben? :D

Most is valszeg azért világít, mert oxidos, rossz a kontakt, nem jó ellenállást mér.

Volt itt, aki beforrasztotta fixre. (bár ehhez talán érdemes áramtalanítani a kocsit)

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Van egy kis gondom a légzsákvisszajelző lámpával. Mindig világít, és azt olvastam, hogy az ülés alatti kis izét kell megnézni. Az lenne a kérdésem, hogy ha leszedem az akku saruját, akkor tuti nem nyílhat ki a légzsák ha babrálom?

Nem szeretném ellőni.

Köszi

Azt ne felejtsd hogy ha villágít nincs sehol légzsákod, se oldal se elsők. Tech 2 kell neki hogy legyen lufid.

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Van egy kis gondom a légzsákvisszajelző lámpával. Mindig világít, és azt olvastam, hogy az ülés alatti kis izét kell megnézni. Az lenne a kérdésem, hogy ha leszedem az akku saruját, akkor tuti nem nyílhat ki a légzsák ha babrálom?

Nem szeretném ellőni.

Köszi

Űlés alatti "kis izé" - azaz csatlakozóban lévő kontakt hibát fog mutatni a Tech műszer.

Elegendő egy pár űlés előre-hátra állítás és megint elő fog jönni, sajnos tipushiba, ezért is szokták ezt direktbe forrasztani.

A lufi nem fog berobbanni attól, hogy leveszed az akksi sarut, ehhez azért min. 30km/h sebesség és megfelelő szögben történő becsapódás szükséges többek között, hogy az elektronika érzékelje és indítsa a légzsákokat, valamint a pirotechnikai övfeszítő is behúzzon.

A gond annyi, amíg nem ütteted ki a hibakódot, nincs légzsák és övfeszítés,azaz ezek a biztonsági berendezések inaktívak.....

Link to comment
Megosztás:

köszönöm a segítséget.

nem tudtok esetleg Pécsen valahol egy jó szerelőt, aki foglalkozik ilyennel (hibakód kiütéssel), mert ahova én járok ott sajna nincs.

nézd meg a tartalomjegyzékbe a mediterran opel klub cimszo alatt talán tudnak segiteni...........

Link to comment
Megosztás:

Még egy kicsit a pollenszűrökről...

Megpróbáltam ma kiszedni és addig ment, hogy kesztyűtartó 6 db torx csavarral le, majd megláttam a szűrőházat.

A probléma itt kezdődik, mert egy fém csattot talátam rajta (ha szemben benézek akkor a szűrőház bal oldala felé), de többet nem csak csomó csavart fentről lefelé és lentről felfelé megfogatva a ház szélein, ahol az alsó rész összeér a felsővel. Azonban maguk a csavarok műanyag hüvelybe futnak, és nem mindegyiknél lehet megállapítani, melyik is fogja össze konkrétan a szűrőház két felét. A fém csattot leszedve a ház nem nyílt ki.

Tényleg az összes csavart le kell hozzá szedni a házról? Nekem tehát úgy tűnik, hogy ez sem nem tisztán csatos sem nem tisztán csavaros megoldás.

Plusz egy probléma, hogy a hatlapfejű csavarok, amelyekkel fel van fogatva 6-osnak kicsik 5-ösnek meg nagyok, úgyhogy racsnis kulcs vagy elforog rajta vagy rá sem megy, marad egy régi kikopott 5-ös villás, ami már 5,5-ös és pont jó lehet rá, de azzal meg elég szenvedős lenne kicsavarni az összeset.

2004. szeptemberi Astra Classic cserélt már valaki ilyet?

Link to comment
Megosztás:

Még egy kicsit a pollenszűrökről...

Megpróbáltam ma kiszedni és addig ment, hogy kesztyűtartó 6 db torx csavarral le, majd megláttam a szűrőházat.

A probléma itt kezdődik, mert egy fém csattot talátam rajta (ha szemben benézek akkor a szűrőház bal oldala felé), de többet nem csak csomó csavart fentről lefelé és lentről felfelé megfogatva a ház szélein, ahol az alsó rész összeér a felsővel. Azonban maguk a csavarok műanyag hüvelybe futnak, és nem mindegyiknél lehet megállapítani, melyik is fogja össze konkrétan a szűrőház két felét. A fém csattot leszedve a ház nem nyílt ki.

Tényleg az összes csavart le kell hozzá szedni a házról? Nekem tehát úgy tűnik, hogy ez sem nem tisztán csatos sem nem tisztán csavaros megoldás.

Plusz egy probléma, hogy a hatlapfejű csavarok, amelyekkel fel van fogatva 6-osnak kicsik 5-ösnek meg nagyok, úgyhogy racsnis kulcs vagy elforog rajta vagy rá sem megy, marad egy régi kikopott 5-ös villás, ami már 5,5-ös és pont jó lehet rá, de azzal meg elég szenvedős lenne kicsavarni az összeset.

2004. szeptemberi Astra Classic cserélt már valaki ilyet?

Én már rég cseréltem, nekem volt talán 2-3 csavar, plusz műanyag pöckök is még az alján meg tetején... Sztem más mint a tied, de azért próbálj te is keresni műanyag pöcköket tapogatva a szűrőház alján és tetején. Illetve próbáld meg azokat a csavarokat kicsavarni, amikról evidens, hogy szűrőház fedelet tartják. Esetleg nézd meg a rajzot az 'Így csináld...' könyvben, hátha rád illik vmelyik. Ha még így sem jön, csinálj képet és rakd be ide, hátha vki tudja. :D De nem hinném, hogy nagyon bonyolult lenne leszedni a fedelet...

Link to comment
Megosztás:

Én már rég cseréltem, nekem volt talán 2-3 csavar, plusz műanyag pöckök is még az alján meg tetején... Sztem más mint a tied, de azért próbálj te is keresni műanyag pöcköket tapogatva a szűrőház alján és tetején. Illetve próbáld meg azokat a csavarokat kicsavarni, amikról evidens, hogy szűrőház fedelet tartják. Esetleg nézd meg a rajzot az 'Így csináld...' könyvben, hátha rád illik vmelyik. Ha még így sem jön, csinálj képet és rakd be ide, hátha vki tudja. :D De nem hinném, hogy nagyon bonyolult lenne leszedni a fedelet...

Először szerzek egy öt és feles villáskulcsot és azután nekiugrok! Köszi a tanácsokat!

Link to comment
Megosztás:

Enyémen nem volt csavar. Simán 5db fém rögzitő csat volt rajta és azokat lepattintva kinyilt a téglalap alakú ajtó. Utána kerozin be, gyufa utána, pollen megsemmisít és ennyi. :D

Najó. Azért vissza is kell csukni és a fém pocköket vissza rá pöcögtetve fel feszegetni. Megjegyzem ez könnyebb mint leszedni. Bár ha brutál, nem csillag csavarhúzót "beakasztasz neki alulról", akkor tutira lepattan a pöcökcsattmiabigyó. :D

Éérteeed!

Link to comment
Megosztás:

Na ma én is kiszedtem a pollenszűrőt. 3 fémpöcök tartotta, Behr típusú. Nem mintha nem lett volna jobb dolgom, de nekem is elkezdett tócsázni az utas lábánál. 3 maroknyi sáros faleveles trutymót szedtem ki a szűrőház aljából... Utána alánéztem aknából, ekkor már a lefolyón is csöpögött kifele a víz, szal úgy tűnik jó lesz. Dróttal azért belepiszkáltam a lefolyóba is picit, remélem nem kell a lefolyót is kiszedni még hozzá, hogy jó legyen, ehhez már nem volt ma türelmem. Holnap próba.

Link to comment
Megosztás:

Ez a képes verzió sokat segített! Nagyon szépen köszönöm mantec!

Sajnos magamon is jót nevettem, mert a képek alapján vált nyilvánvalóvá, hogy én nem a pollenszűrő házát akartam szétbontani, hanem a mellete lévő ovális (talán ventillátor) házat :D

Az előző autómban teljesen más formájúak voltak a szűrők, így én eleve azt feltételeztem, hogy itt csak ovális burokban lehet :D

Ez persze az én szégyenem, de azért mindenkinek köszönöm aki segíteni próbált. (Ezért nem értettem, hogy miért csak három csavarról beszéltek, mivel a másik házat sokkal több fixálja)

Link to comment
Megosztás:

Azonban, ha már hibákról beszélünk...

Ma először "besárgult" az Astra. Kivillogtattam a gáz+fék+gyújtás kombinációval és két öttagú valamint egy négytagú kódot villogot lehetséges ez? Kétszer is megcsináltam, ugyanazzal az eredménnyel.

A három kód:

1 vill. 1 vill. 2 vill. 10 vill. =11210

1vill. 1vill. 2vill. 2vill.=1122

1vill.5vill.5vill.10vill.=15510

Valaki tudja, hogy ezek mit rejtnek?

Egyébként a sárga lámpa az egyik újraindításnál már elaludt és azóta sem villant ki, de miután este hazaértem, mégis kivillogtattam a fenti kódokat, mert ki tudja, hátha valami komoly...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.