Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Z14XEP-nél nem müködik, az tuti, de a Z14XE-nél megvannak a kábelek, itt más azt írta, hogy megvette a bajusz és a kuplungkapcsolót, felprogramozták a szervízben, és ennyi. :huh:

évjárat és felszereltség függő...

a miénkbe nem volt kábel se, pedig a 2004 ben kapható összes extra benne van ( kivéve digit klima )

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Régi olvasója vagyok a fórumnak, és nagyon örülök, hogy ennyi hozzáértő ember válaszol a kérdésekre, én is sokat tanultam, mióta tag vagyok!

Sajnos, most nekem lett egy elég nagy problémám, kérlek benneteket: Segítsetek!!

Tegnap egy macskaköves úton mentem, mikor hirtelen elment az erő a kocsiból, mintha nem menne minden henger.

Utána vettem észre, hogy világít a kis sárga motor a műszerfalon.

Ha jobban nyomom a gázt, akkor villog, viszont a kocsi alig akar menni, nincs benne erő. :huh:

Mi lehet a baj?

Előre is köszönöm a hozzászólásotokat!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Régi olvasója vagyok a fórumnak, és nagyon örülök, hogy ennyi hozzáértő ember válaszol a kérdésekre, én is sokat tanultam, mióta tag vagyok!

Sajnos, most nekem lett egy elég nagy problémám, kérlek benneteket: Segítsetek!!

Tegnap egy macskaköves úton mentem, mikor hirtelen elment az erő a kocsiból, mintha nem menne minden henger.

Utána vettem észre, hogy világít a kis sárga motor a műszerfalon.

Ha jobban nyomom a gázt, akkor villog, viszont a kocsi alig akar menni, nincs benne erő. :huh:

Mi lehet a baj?

Előre is köszönöm a hozzászólásotokat!

Hát ez így elég nehéz..első körben ugyan nem tudom merre autózgatsz, de talán speter vagy wessz cartárs segítségét kellen kérned a hiba kiolvasáshoz, habár elvileg te magd is meg tudod tenni, hogy kivillogtatod (kereess rá a fórumon hogy kell) és találsz hozzá valahol hibakód táblázatot is...de ha ez nem mene akkor ha jól tudom 2jük közűl vki tud segíteni, de ha mégsem, akkor márkaszervíz és kiolvassák...de ne hagyd annyiban ha csak ki akarják törölni a hibát (habár sajnos van olyan hogy hogyha épp nem él a hiba csak még a gépben van, akkor nem biztos hogy megtalálják, ha nem egyértelmű a hibakód...)

Link to comment
Megosztás:

Hát ez így elég nehéz..első körben ugyan nem tudom merre autózgatsz, de talán speter vagy wessz cartárs segítségét kellen kérned a hiba kiolvasáshoz, habár elvileg te magd is meg tudod tenni, hogy kivillogtatod (kereess rá a fórumon hogy kell) és találsz hozzá valahol hibakód táblázatot is...de ha ez nem mene akkor ha jól tudom 2jük közűl vki tud segíteni, de ha mégsem, akkor márkaszervíz és kiolvassák...de ne hagyd annyiban ha csak ki akarják törölni a hibát (habár sajnos van olyan hogy hogyha épp nem él a hiba csak még a gépben van, akkor nem biztos hogy megtalálják, ha nem egyértelmű a hibakód...)

Sajnos a hiba fennáll, és nem múlik.

Egyébként már visszaolvastam kódkiolvasás ügyben, de nekem nem működik.

Egyáltalán nem villog a lámpa, gáz-kuplung-utána gyújtásnál.

Pedig a kódtáblázatot is megtaláltam!

Százhalombattán lakom és a Camponánál dolgozom.

Link to comment
Megosztás:

Ez mindjárt két hibakód is, de hogy mi lehet az előidézője azt sajnos nem tudom:

0300=Különböző hengerek felismert gyújtáskimaradás

0303=3. henger felismert gyújtáskimaradás

Köszönöm, ez is valami.

Délutánra bejelentkeztem a Diferbe diagnosztikára.

Bár ha ott is csak ezt fogják mondani, nemtudom hogy érdemes-e kidobnom 8 ezret?

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm, ez is valami.

Délutánra bejelentkeztem a Diferbe diagnosztikára.

Bár ha ott is csak ezt fogják mondani, nemtudom hogy érdemes-e kidobnom 8 ezret?

szerintem hozzám is hozhatod kilvasom neked nem kell menni azért a diferbe.....8-ezerért

... :huh:

Link to comment
Megosztás:

Ez mindjárt két hibakód is, de hogy mi lehet az előidézője azt sajnos nem tudom:

0300=Különböző hengerek felismert gyújtáskimaradás

0303=3. henger felismert gyújtáskimaradás

Az enyém is 0303-at dobott, mikor betérdelt a gyújtáshidam. Ha esetleg amperszagot is érzel a motorburkolat alól, akkor esélyes lehet. Lehet még gyertya is. Meg kellene próbálni csere-gyújtáshidat szerezni, és kipróbálni azzal, vagy esetleg szervizesekkel egyezkedni, hogy ők próbáljanak bele egy újat, de csak akkor kelljen fizetned (40e körül lehet), ha valóban ez a baja (mondjuk, ez lenne a természetes hozzáállás). Szerviz előnye még a 2 év garancia a hídra. Gyertyacsere meg nem olyan nagy tétel. Régebben valahol volt itt szó róla, hogy az AGR-, meg a befecskendezés hibája is generálhat gyújtás hibakódot. A gyújtáshíd körül esetleg lehet még valami kontakthiba is (bogarak szeretnek alá beégni). Szóval, szerencse is kell, hogy egyszerűen meglegyen a hiba okozója...

Link to comment
Megosztás:

Az enyém is 0303-at dobott, mikor betérdelt a gyújtáshidam. Ha esetleg amperszagot is érzel a motorburkolat alól, akkor esélyes lehet. Lehet még gyertya is. Meg kellene próbálni csere-gyújtáshidat szerezni, és kipróbálni azzal, vagy esetleg szervizesekkel egyezkedni, hogy ők próbáljanak bele egy újat, de csak akkor kelljen fizetned (40e körül lehet), ha valóban ez a baja (mondjuk, ez lenne a természetes hozzáállás). Szerviz előnye még a 2 év garancia a hídra. Gyertyacsere meg nem olyan nagy tétel. Régebben valahol volt itt szó róla, hogy az AGR-, meg a befecskendezés hibája is generálhat gyújtás hibakódot. A gyújtáshíd körül esetleg lehet még valami kontakthiba is (bogarak szeretnek alá beégni). Szóval, szerencse is kell, hogy egyszerűen meglegyen a hiba okozója...

Köszönöm!

Amperszagot nem éreztem, csak nem megy a kocsi, ha gázt adok remegve próbál gyorsulni, emelkedőn meghal, kb. 50 fölött pedig villog a kis sárga motor, alatta folyamatosan világít.

Remélem csak gyertya lesz, vagy ilyesmi! :huh:

Link to comment
Megosztás:

Szedd ki a gyertyákat sasold meg milyenek. Mindnestre a legtutibb ha vaki bedob neked próbából egy trafót. Ha meg kell venni elég húzós. Ha normálisk difernél beraknak neked egyet próbából sztm, De addig nehogy vegyél

Köszi!

Holnapra vettem ki szabit, majd szétszedem.

Remélem nincs nagy gond vele!

Link to comment
Megosztás:

Köszi!

Holnapra vettem ki szabit, majd szétszedem.

Remélem nincs nagy gond vele!

Nekem sokáig szarakodott a trafó rángatott megtorpant fogyasztott mint atom aztán tafó csere és minden jó lett. Hibba kódot nem tárolt ez volt a furcsa. map szenzor vagy mire gyanakodtak először aztán lett a trafó, de úgy derült ki hogy kapott a szervizben bent levő autóból egyet kölcsönbe, egy próba kunkor és megoldódott a problema. Sajna a trafó nem javítható és gyárit érdemes venni.

Link to comment
Megosztás:

úgy derült ki hogy kapott a szervizben bent levő autóból egyet kölcsönbe,

Ezt most vagy félreértem, vagy félre akarom érteni, de: Így hagyja magára az ember az autóját. A végén kiderült, hogy egyszer komplett szétszedték meg összerakták a kocsiját (nyilván a saját alkatrészeivel, de akkor is). Utána meg csodálkozik, hogy csak olajcserén volt, de pl elment a vezérlés. Nem is érti a tulaj, a szerviz meg reklamációkor köti az ebet a karóhoz, hogy Ők oda nem is nyúltak, pedig de. Én mondjuk nem örülnék neki, ha az én alkatrészeimmel tesztelnének idegen járgányokat.

Link to comment
Megosztás:

Tulajdonképpen engem nem zavarna ha valamit elrontanának, végülis szervizben történt. Amikor betoltad az autót, még csak ilyen baja volt, amikor vitted volna el akkor meg más baja is lett, akkor egyértelmű hogy ki a felelős, az nem is érdekelne hogy mit csináltak/nem csináltak vele. Rakják össze úgy hogy olyan legyen mint mikor bevittem és nekem ne kerüljön semmibe.

Link to comment
Megosztás:

Azért nem a motort veszik ki a kocsiból hanem egy olyan alkatrészt amit 2 csavar tart meg egy csati. most nem vizpumpát cserélnek vagy ilyesmi, de pl ha nálam nem lett volna rendes a szerelő, akkor vehettem volna egy trafót 50 sok ezerért utána meg mi van ha közlik, hogy hát nem baj hogy kicseréltük, de nem ez volt a baja. Természeresen nem mondanak ilyet. Megvetetik ha nem javul a user vissza visszi és pattog hogy nem jó a verda. Biztos oda figyelnek hogy mit cserélgetnek a gond akkor van amikor jön a fejvakarás na most akkor melyik volt a rossz trafó? :huh:

Link to comment
Megosztás:

Azért nem a motort veszik ki a kocsiból hanem egy olyan alkatrészt amit 2 csavar tart meg egy csati. most nem vizpumpát cserélnek vagy ilyesmi, de pl ha nálam nem lett volna rendes a szerelő, akkor vehettem volna egy trafót 50 sok ezerért utána meg mi van ha közlik, hogy hát nem baj hogy kicseréltük, de nem ez volt a baja. Természeresen nem mondanak ilyet. Megvetetik ha nem javul a user vissza visszi és pattog hogy nem jó a verda. Biztos oda figyelnek hogy mit cserélgetnek a gond akkor van amikor jön a fejvakarás na most akkor melyik volt a rossz trafó? :huh:

Vectra B-ben is ilyen gondunk volt, alacsony fordulaton rángatott és hibát jelzett, de csak annyit sikerült kiolvasni, hogy gyújtáskimaradás. Kb 2 évig 3-4 havonta elő-elő jött a szeviz-jel, aztán kölcsön trafó volt az 1es hengeren egy hétig és valóban az volt a baja. Sajnos kevés az ilyen rendes szerelő.

Link to comment
Megosztás:

Ma menet közben tapasztaltam, hogy lemerült a GPS a kocsiban, miközben elvileg be volt dugva... megnéztem, nem kapott áramot az szivargyújtóból. Sőt! A szivargyújtó karimája sem világít, amikor a műszerfal világítás aktív. A lámpa és a gyújtó egy biztosítékon lehet vagy valószínűbb, hogy mikor beszerelték a váltózárat, akkor a kardándoboz visszarakása után széthúzva maradt a csati??? Azt tudom, hogy előtte működött, azóta nem próbáltam.

A doboz lebontása nélkül hozzá lehet férni valahogy a csatlakozóhoz vagy le kell bontanom az egészet? Ha le kell, akkor valami tipp, hogy hogyan kezdjek neki?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.