Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Egy fröccs nem fröccs. Jah nem ezt akartam! ;) Na szóval egy fröccsre megszűnik a rángatás és beáll az 1000. 2-3ra meg megjön a 700. Együtt lehet vele élni, de azért kíváncsi lennék, hogy mi okozhatja? Uhu még nem mondott ilyenre semmit?

az X es motornál lehet_: alapjárati motor , AGR szelep, folytószelep potméter ( bár erre nem emlékszem hogy ez az Astra G ben is van, de az Astra F ben biztosan ) , folytószelepház, és hütőviz hőmérséklet szenzor. ami ilyet tud okozni.

Link to comment
Megosztás:

az X es motornál lehet_: alapjárati motor , AGR szelep, folytószelep potméter ( bár erre nem emlékszem hogy ez az Astra G ben is van, de az Astra F ben biztosan ) , folytószelepház, és hütőviz hőmérséklet szenzor. ami ilyet tud okozni.

Szóval van egy pár opció. Folytószelep ház és AGR tiszta. A többiről nem tudok nyilatkozni. Hibát nem dob a comp.

Akkor én még alapjáratira tudok gondolni, de az csak úgy megjavulna elindulás után 400m-rel?

Link to comment
Megosztás:

Szóval van egy pár opció. Folytószelep ház és AGR tiszta. A többiről nem tudok nyilatkozni. Hibát nem dob a comp.

Akkor én még alapjáratira tudok gondolni, de az csak úgy megjavulna elindulás után 400m-rel?

azt azért fontos tudni, attól hogy az AGR tiszta, még nem biztos hogy jó. ugyanis bármilyen meglepő az is el tud romlani, méghozzá igen sokszor....

;)

Link to comment
Megosztás:

És "remélem" igen drága is. De ha rossz, akkor nem kellene hibát dobnia? ;)

nem olcsó. akkor dob hibakódot, ha már túl szélsőséges értéket ad.

amigy csak kicsit addig csak szarozik...

utoljára 35 ért hozták nekem a gyári AGR-t. a teli ára olyan 60 körül van.

Link to comment
Megosztás:

az X es motornál lehet_: alapjárati motor , AGR szelep, folytószelep potméter ( bár erre nem emlékszem hogy ez az Astra G ben is van, de az Astra F ben biztosan ) , folytószelepház, és hütőviz hőmérséklet szenzor. ami ilyet tud okozni.

Te nem úgy volt, hogy nekem nincsen alapjáratim ;) .

AGR elvileg nem túl régi, hibakód nincsen, egyenlőre reménykedek, hogy az jó.

Folytószelepház patyolat, én elsőre a vízhőfok szenzorra gondolnék, mert egy pár hete mutató alapján elég magas hőfokon dolgozik, ami annyit takar, hogy 25 fokban országút olyan 87 fok, város meg 90-95 csucsforgalom függően ki-be kapcsoló ventivel.

Szóval nekem ez gyanús, mert tavaj azért csak 30 fok körül tartós városi tötymörgésnél kapcsolt a venti.

Mennyit bírnak lehúzni egy gyári vízhővok jeladóért, meg én azt ki tudom e cserélni, vagy műhelymunka ;)

Link to comment
Megosztás:

Te nem úgy volt, hogy nekem nincsen alapjáratim ;) .

AGR elvileg nem túl régi, hibakód nincsen, egyenlőre reménykedek, hogy az jó.

Folytószelepház patyolat, én elsőre a vízhőfok szenzorra gondolnék, mert egy pár hete mutató alapján elég magas hőfokon dolgozik, ami annyit takar, hogy 25 fokban országút olyan 87 fok, város meg 90-95 csucsforgalom függően ki-be kapcsoló ventivel.

Szóval nekem ez gyanús, mert tavaj azért csak 30 fok körül tartós városi tötymörgésnél kapcsolt a venti.

Mennyit bírnak lehúzni egy gyári vízhővok jeladóért, meg én azt ki tudom e cserélni, vagy műhelymunka ;)

én Invi nek válaszoltam, mert neki 1.6 osa van, gázbowdenes.

A tied 1.8 as, ha jólemlékszem ( és mért is ne emlékeznék jól ;) ) a tied elektromos gázpedálos. abban nincs alapjárati motor.

Link to comment
Megosztás:

na arra befizetek. Általában ha valamit ritkán, de cserélnem kell az autómon, akkor az tuti nem 3 forint, hanem min 25 ;)

De ha tényleg ennyi, akkor rászánom és kicserélem.

a Z18 ba, csak termosztáttal együtt kapható. a többire nem emlékszem ;)

mióta nincs opelem egyre jobban nemértek hozzá ;)

Link to comment
Megosztás:

Na. ma rámjött a para. ;) Viszem lemosni a kocsit, jobbos kanyarban egyszer csak egy pukkanás. Szívbaj ezerrel, félreállok, semmi. Hazaérek, bal első kerék ki, akkor látom hogy a stabilizátor összekötőből kiszakat a gömbfej. Az őszi szervizeléskor vettem kettőt, de az egyik hibás volt gyárilag, visszavittem a boltba kicseréltetni, de el is feledkeztem róla, így csak a jobbos lett kicsrélve. Monjuk az tanulságos hogy a cucc 3 rugó és a parkolóban 15 perc alatt kicseréltem egy 17-s meg egy 19-es kulccsal....

Link to comment
Megosztás:

Na. ma rámjött a para. ;) Viszem lemosni a kocsit, jobbos kanyarban egyszer csak egy pukkanás. Szívbaj ezerrel, félreállok, semmi. Hazaérek, bal első kerék ki, akkor látom hogy a stabilizátor összekötőből kiszakat a gömbfej. Az őszi szervizeléskor vettem kettőt, de az egyik hibás volt gyárilag, visszavittem a boltba kicseréltetni, de el is feledkeztem róla, így csak a jobbos lett kicsrélve. Monjuk az tanulságos hogy a cucc 3 rugó és a parkolóban 15 perc alatt kicseréltem egy 17-s meg egy 19-es kulccsal....

Az az a műanyag kar?

Mit stabilizál? Kocsi futóművéhez nem értek. ;)

Link to comment
Megosztás:

én Invi nek válaszoltam, mert neki 1.6 osa van, gázbowdenes.

A tied 1.8 as, ha jólemlékszem ( és mért is ne emlékeznék jól ;) ) a tied elektromos gázpedálos. abban nincs alapjárati motor.

Csak azt írtad, hogy X-es motorokhoz... ebből jött a kérdőlej

a Z18 ba, csak termosztáttal együtt kapható. a többire nem emlékszem :P

mióta nincs opelem egyre jobban nemértek hozzá ;)

Ettől féltem... bár az enyém X18XE1, de amilyen a szerencsém, ehez is csak egyben lesz. ;)

bár lehet hogy u.gy ben lehet kapni....

Valaki azt mondta, hogy UGY. felejtős, és egyenlőre tartom magam hozzá, bár minden pénztárca függő...

Link to comment
Megosztás:

én Invi nek válaszoltam, mert neki 1.6 osa van, gázbowdenes.

A tied 1.8 as, ha jólemlékszem ( és mért is ne emlékeznék jól ;) ) a tied elektromos gázpedálos. abban nincs alapjárati motor.

Ja és még valami, ha már itt járunk.

Lehet nekem nem klappol csak, mert buta vagyok, de:

Az elektromos gázpedál hogyan jön össze a gázbovdennel ;)

Én úgy tudtam, hogy az elektromos gázpedállal szerelt autókban nincsen bovden, de nekem biza van, ezt tapasztaltam a folytószelepház kivételénél.

Ettől függetlenül elektromos a pedálom ;)

... meg mondjuk még soha semmit nem sikerült kivillogtatnom a gáz+fék+gyújtás kombinációval, bár még eddig nem volt olyan hibalámpám, ami a leállítás utáni ujraindításnál is megmaradt volna, de a folyamatos villogás ergo nincs hiba sem villog.

Link to comment
Megosztás:

Az az a műanyag kar?

Mit stabilizál? Kocsi futóművéhez nem értek. ;)

Nemtom, műanyag-e..... ;)

Mindenesetre a stabilizátor arra szolgál, hogy amikor jobbra-balra dől az autó, az ellenkező oldali kereket igyekszik lefelé nyomni, így nem emeli fel a kerekét az autó - ergo, megmarad a tapadás. A stabilizátor egy nagydarab vasrúd, amiről itt szó van, az csak az összekötő rúd, ami a stabilizátor rudat a lengőkarhoz kapcsolja. Népies neve kutyacsont. Minden "modern" autón szétverik a magyar utak előbb-utóbb.

Link to comment
Megosztás:

Nemtom, műanyag-e..... ;)

Mindenesetre a stabilizátor arra szolgál, hogy amikor jobbra-balra dől az autó, az ellenkező oldali kereket igyekszik lefelé nyomni, így nem emeli fel a kerekét az autó - ergo, megmarad a tapadás. A stabilizátor egy nagydarab vasrúd, amiről itt szó van, az csak az összekötő rúd, ami a stabilizátor rudat a lengőkarhoz kapcsolja. Népies neve kutyacsont. Minden "modern" autón szétverik a magyar utak előbb-utóbb.

A kutyacsont műanyaga G-ben, nem rég cseréltem

Link to comment
Megosztás:

Erre én is kíváncsi vagyok!!(asszem,h 3000Ft körüli összeg..)

Ha jól néztem, az EPC 6e Ft körüli összeget hoz a gyári vízhőfokjeladóra (X18XE1 és Z18XE egyforma), és meg lehet venni a termosztáttól teljesen függetlenül is, ez utóbbi olyan 20e Ft körül van gyáriba, és tényleg csak termosztátházzal együtt létezik ;)

Vízhőfokjeladó cikkszám: 12992783, katalógusszám 13 42 571

Viszont hogy ne legyen annyira rózsás a helyzet, még külön van hozzá kábelstecker háromezerért, ennek a cikkszáma 93174557, katalógusszáma 62 86 420.

A fenti két motoron kívül ez a jeladó kell még az X20XER-be (szívó OPC) és az X20XEV-be is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Észrevettem egy apró bosszantó dolgot, és hátha tudtok valami okosságot rá.

Szóval a középkonzolnál a fűtés és szellőzésnek a kapcsolóknál kellene legyen valami gyenge háttérvilágítása, ami nálam nagyon ritkán világít csak, nem tudja véletlenül valaki hol mit kellene megnézni hogy minden rendben van-e? sztem egy apró kontkthiba csak foglmam sincs merre keressem...

Ja és ha már ilyen kezelőszervi világítás.. a fényszóró kapcsolóval is hasonló problémáim lehetnek, mert az is csak pár percig világít aztán sötöében tapogatás van... vagy az alapból ilyen?.

Valamint az információs kihelzőm i csinált olyat h semmit nem jelzett ki, de ezt idéig egyszer vettem csak észere....

ha tudtok oksat h hol kell kutakodni akkor azt szivesen veszem...

Van benne tipustól függően egy-három rizsszemizzó. Ha szerencséd van csak a középső fűtéstekerőt kell szépen magad felé kihúznod és meglátod, ha nincs, akkor ki kell szedni a középkonzolt és hátulról bizgetni. A fényszóró kapcsoló folyamatosan világít helyzetjelző kapcsolása után, szóval ott is vmi kontakt hiba lehet.

Na. ma rámjött a para. ;) Viszem lemosni a kocsit, jobbos kanyarban egyszer csak egy pukkanás. Szívbaj ezerrel, félreállok, semmi. Hazaérek, bal első kerék ki, akkor látom hogy a stabilizátor összekötőből kiszakat a gömbfej. Az őszi szervizeléskor vettem kettőt, de az egyik hibás volt gyárilag, visszavittem a boltba kicseréltetni, de el is feledkeztem róla, így csak a jobbos lett kicsrélve. Monjuk az tanulságos hogy a cucc 3 rugó és a parkolóban 15 perc alatt kicseréltem egy 17-s meg egy 19-es kulccsal....

Vagy jó alkatrészre gondolok vagy nem, (ezért félszegen kérdezem) ennek a cseréje után futóművet nem kellene állítani?

Link to comment
Megosztás:

Van benne tipustól függően egy-három rizsszemizzó. Ha szerencséd van csak a középső fűtéstekerőt kell szépen magad felé kihúznod és meglátod, ha nincs, akkor ki kell szedni a középkonzolt és hátulról bizgetni. A fényszóró kapcsoló folyamatosan világít helyzetjelző kapcsolása után, szóval ott is vmi kontakt hiba lehet.

Vagy jó alkatrészre gondolok vagy nem, (ezért félszegen kérdezem) ennek a cseréje után futóművet nem kellene állítani?

Nem.

Link to comment
Megosztás:

Ha jól néztem, az EPC 6e Ft körüli összeget hoz a gyári vízhőfokjeladóra (X18XE1 és Z18XE egyforma), és meg lehet venni a termosztáttól teljesen függetlenül is, ez utóbbi olyan 20e Ft körül van gyáriba, és tényleg csak termosztátházzal együtt létezik ;)

Namost akkor mivan ;) ez utóbbi... akkor a Z-s be komplett, az X-sbe külön van? vagy mivan???

Link to comment
Megosztás:

...ez utóbbi...

Ezt a termosztátra értettem (előbbi=vízhőfokjeladó, utóbbi=termosztát, sorry a félreérthető fogalmazásért)

A Z18XE és X18XE1 motorok termosztátja is megegyezik (akárcsak a vízhőfokjeladójuk), mindkét motortípushoz csak termosztátházzal együtt lehet megvenni, jó drágáért.

Link to comment
Megosztás:

Ezt a termosztátra értettem (előbbi=vízhőfokjeladó, utóbbi=termosztát, sorry a félreérthető fogalmazásért)

A Z18XE és X18XE1 motorok termosztátja is megegyezik (akárcsak a vízhőfokjeladójuk), mindkét motortípushoz csak termosztátházzal együtt lehet megvenni, jó drágáért.

ja, így már tiszta, hála istennek a termosztátom jónak néz ki ;)

a jeladóra lehet benevezek. Ki tudom én azt házilag cserélni? merre leledzik?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.