Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

bizony!

rohadtul nem mindegy melyik motorról beszélunk!

Pl nekem csak a vízpumpa 30 körül van!

vagy pl (ugyan nem vezérlés) termosztát: csak kompletten és félszáz ezer!

Jujj.. Akkor most a 6 literes fogyasztásommal örülök, hogy benzinest vettem. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A hétvégén sikerült beszereznem egy stabilizátor rudat (kutyacsont) , kicseréltem és lőn eltűnt a kopogás.. Köszönet a tanácsokért!

A régi totál kikotyogósodott (105000 km). Lehet én vagyok kicsit suta de de az alsó anyát hogy lehet értelmesen leszedni? Én nem fértem hozzá. így azt megakasztottam, és a gumibak felőli részét tekertem mikor szedtem le. Visszarakni már sokkal könnyebb volt.

Más: Még lenne 2 kérdésem:

1. Régen volt valami sistergő hang a motortérből mikor a gyújtást ráadtam. mintha valami pumpa töltött volna fel vagy hasonló. Mostanában mikor ráadom a gyújtást néma csend semmi sistergés... Az autó megy semmi gond, meg a sárga lámpa sem világít, csak különös hogy elmúlt ez a hang.. Mi lehet az?

2. Az olajteknő fölötti kerék a jobb oldalon ami a szíjat hajtja az a főtengelyen van? Azért kérdem mert úgy néz ki a szimering ereszt. :rolleyes: Bonyolult azt kicserélni, vagy azt már bízzam szakemberre?

Köszi!

Roland

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Már olvastam erről a hibáról itt fórumon, de nálam kicsit másképp jelentkezett ezért utánakérdeznék, hogy mi lehet az oka.

A hétvégén vettem észre, hogy hideg indulásnál jóval halkabb az autó mint eddig. Kicsit figyeltem és rájöttem, hogy az autómata szivató működése változott meg: eddig indítás után ~1200-on pörgette az autót úgy 2 percig, majd jól hallható és látható módon visszavette a fordulatot 900-ra. Most indulás után olyan 1000 körül pörög, majd ugyanúgy 900 körüli értékre áll be. Mi lehet az oka ennek?

Előre is köszönöm a segítséget!

Más. az autó fogyasztása most nagyon jó lett. 6,02litert evett meg. 70% autópálya, 10 % BP és 20% vidéki út megoszlásban.

Erre senki?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A hétvégén sikerült beszereznem egy stabilizátor rudat (kutyacsont) , kicseréltem és lőn eltűnt a kopogás.. Köszönet a tanácsokért!

A régi totál kikotyogósodott (105000 km). Lehet én vagyok kicsit suta de de az alsó anyát hogy lehet értelmesen leszedni? Én nem fértem hozzá. így azt megakasztottam, és a gumibak felőli részét tekertem mikor szedtem le. Visszarakni már sokkal könnyebb volt.

Más: Még lenne 2 kérdésem:

1. Régen volt valami sistergő hang a motortérből mikor a gyújtást ráadtam. mintha valami pumpa töltött volna fel vagy hasonló. Mostanában mikor ráadom a gyújtást néma csend semmi sistergés... Az autó megy semmi gond, meg a sárga lámpa sem világít, csak különös hogy elmúlt ez a hang.. Mi lehet az?

2. Az olajteknő fölötti kerék a jobb oldalon ami a szíjat hajtja az a főtengelyen van? Azért kérdem mert úgy néz ki a szimering ereszt. :rolleyes: Bonyolult azt kicserélni, vagy azt már bízzam szakemberre?

Köszi!

Roland

2. igen,elvileg az,én ahhoz nem nyúlnék otthon,azt vidd szerelőhöz....

Link to comment
Megosztás:

Erre senki?

A kedvedért kimentem a szakadó esőben és beindítottam a kocsit. :rolleyes: Sajnos nem olyan mint reggel, most épphogy csak 1000 fölé ment. Ha jól emlékszem, nekem kb 1100 körül szokott lenni, de majd megnézem. Nem tudom miért változott nálad, talán más már tapasztalt vagy hallott hasonló dologról.

Az enyém most 5,95-öt fogyasztott, sőt, még termelt is egy kis benzint. <_< Egy darabig világított a tankoló jel és a mutató is elég alacsonyan volt, de később elaludt a jel és fentebb ment a mutató. Kár, hogy nem a full jelzésig. :D

Link to comment
Megosztás:

A kedvedért kimentem a szakadó esőben és beindítottam a kocsit. :rolleyes: Sajnos nem olyan mint reggel, most épphogy csak 1000 fölé ment. Ha jól emlékszem, nekem kb 1100 körül szokott lenni, de majd megnézem. Nem tudom miért változott nálad, talán más már tapasztalt vagy hallott hasonló dologról.

Az enyém most 5,95-öt fogyasztott, sőt, még termelt is egy kis benzint. <_< Egy darabig világított a tankoló jel és a mutató is elég alacsonyan volt, de később elaludt a jel és fentebb ment a mutató. Kár, hogy nem a full jelzésig. :D

nekem is 1100 a hideg alapjárat és szépen megy vissza ahogy melegszik. A tüzelőanyag jelző elég lusta valami az astrában,néha csalóka tud lenni.....

Link to comment
Megosztás:

A kedvedért kimentem a szakadó esőben és beindítottam a kocsit. :rolleyes: Sajnos nem olyan mint reggel, most épphogy csak 1000 fölé ment. Ha jól emlékszem, nekem kb 1100 körül szokott lenni, de majd megnézem. Nem tudom miért változott nálad, talán más már tapasztalt vagy hallott hasonló dologról.

Az enyém most 5,95-öt fogyasztott, sőt, még termelt is egy kis benzint. -_- Egy darabig világított a tankoló jel és a mutató is elég alacsonyan volt, de később elaludt a jel és fentebb ment a mutató. Kár, hogy nem a full jelzésig. B)

Szia,

Köszönöm a fáradozásodat! <_< Nekem egy kábelt kellett volna lefényképeznem tegnap a kocsiban, de nem vitt rá a lélek, hogy kimenjek. :D

Link to comment
Megosztás:

Azért ha tud vki zuglóban vagy környékén olyan megbízható szakit, aki vízpumpa nélkül emberi áron (mondjuk 60 ezer HUF) kicserélné a vezérlésem, ne tartsa magában!

Szerintem keress olyat aki nem " híres " persze nem azt mondom, hogy nem " jó" szerelőt aki még nincs felfutva, nincs annyi melója mert az tuti nem kér annyit, mint egy olyan szerelő akinek van 5 alkalmazottja és naponta 10 kocsit javít meg.

Én Csongrádon vagyok, tudom az nem Pest de tőlem 10.000 -et kértek habár én vittem neki az alkatrészt ami 28.000 volt tehát 38-ból jöttem ki. Ja és nem utolsó sorban nekem benzines a gépem és én Áfa nélkül megtudtam venni az alkatrészeket.

Beszélj minél több emberrel, hátha ismer olyat aki olcsón és mégis jól dolgozik. Ott Pesten azért több szerelő lehet mint máshol.

Ha én tudok valamit írok azonnal.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem keress olyat aki nem " híres " ......

Köszi! azért irtam ide is, hátha van vkinek itt pesti ismerôse, bár úgy tûnik, itt egyébként sokan megcsinálják maguknak és nem szorulnak a lehúzós szakikra :rolleyes: bár nekem is menne...

Más: megyek az autóval, utána leállítom. A leállítás után 3-4 mp-ig hallok vmi ventilátorhangot. Az normális? dízel/benzinfüggô? mindenkinél van ilyen hang? MI az, a klímáé lehet?

Link to comment
Megosztás:

Köszi! azért irtam ide is, hátha van vkinek itt pesti ismerôse, bár úgy t?nik, itt egyébként sokan megcsinálják maguknak és nem szorulnak a lehúzós szakikra :rolleyes: bár nekem is menne...

Más: megyek az autóval, utána leállítom. A leállítás után 3-4 mp-ig hallok vmi ventilátorhangot. Az normális? dízel/benzinfüggô? mindenkinél van ilyen hang? MI az, a klímáé lehet?

Nekem nem volt még ilyen.

Nyisd fel a motorháztetőt, és állítasd le az autót valakivel, majd nézd meg hogy mi pörög, a klímát észreveszed mert ott van elől úgyis.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is ugyanilyen vasam van 16XEL és nekem is 140e km van benne, elvittem hivatalos Opel márkaszervízbe ahol Tech 2-vel kiolvasták (4125 ft-ért)

A hiba oka : EGR szelep tele van/volt lerakodással...és néha a szelep egy bizonyos fordulaton nyitva marad (vagy csukva?) és ez okozza a hibát, de egyébként nekem sem volt

semmi más csak a lámpa kigyullad egyszer de ugyanúgy normálisan ment a gép......

egy új EGR szelep (ha ez a baja a tiednek) unixba 31 ezer ft.....jah és ha leállítód a gépet és újra beindítod akkor a hibajelzés törllödik, de letárolja,......

Nekem nem ez volt a baja, hanem az elégtelen olajszint.

Másfél litert kellett utánatölteni a hétvégén, és utána elhallgatott az eddigi kerregés. Uhuhu azt mondta a sárga lámpa is ezt jelezte, kevés és elhasználódott olaj... szóval most már sűrűbben fogom ellenőrizni az olajszintet, no meg lassan olajcsere is érik.

Link to comment
Megosztás:

Nekem nem ez volt a baja, hanem az elégtelen olajszint.

Másfél litert kellett utánatölteni a hétvégén, és utána elhallgatott az eddigi kerregés. Uhuhu azt mondta a sárga lámpa is ezt jelezte, kevés és elhasználódott olaj... szóval most már sűrűbben fogom ellenőrizni az olajszintet, no meg lassan olajcsere is érik.

az a nem mindegy. :D

ez olajcsere óta "kopott" el?

a nívó meg csillogott fényesen?

nekem kb. 8-10 deci olaj lesz pluszba 2 olajcsere között.

ha ez nem változik akkor rendben lesz. mindig ennyi baja legyen.

Link to comment
Megosztás:

Nekem nem ez volt a baja, hanem az elégtelen olajszint.

Másfél litert kellett utánatölteni a hétvégén, és utána elhallgatott az eddigi kerregés. Uhuhu azt mondta a sárga lámpa is ezt jelezte, kevés és elhasználódott olaj... szóval most már sűrűbben fogom ellenőrizni az olajszintet, no meg lassan olajcsere is érik.

Eddig milyen gyakran nézted?

Link to comment
Megosztás:

Ahogy nézem, csak én vagyok olyan elvetemült, hogy 4-500 km után mindig ellenőrzöm az olajszintet? :D (lehet még sűrűbben)

Eddig ~ 1 decit evett meg 1800 km alatt amióta nálam van a kocsi.

Hát én bevallom őszintén eleddig meglehetősen elhanyagoltam ezirányú kötelezettségeimet, de nemrég mielőtt eltettem a garázsba, azért megnéztem a Coupé olajnívóját, és örömmel tapasztaltam hogy az eddig megtett 7000km alatt nem evett egy gramm olajat sem. (első ilyen autóm, az eddigiek mind csipegettek valamennyit)

Link to comment
Megosztás:

Ahogy nézem, csak én vagyok olyan elvetemült, hogy 4-500 km után mindig ellenőrzöm az olajszintet? :D (lehet még sűrűbben)

Eddig ~ 1 decit evett meg 1800 km alatt amióta nálam van a kocsi.

Szerintem ez nem elvetemültség, hanem normális törődés, én is kb. ennyi időnként szoktam megnézni, jó, lehet, hogy kicsit ritkábban, de mondjuk havonta egyszer átfutom a motorteret, fékolaj, hűtővíz, ablakomosó, motorolaj, stb. Semeddig se tart, és nyugodtan el lehet indulni. Persze az is nyugodtan indul, aki nem nézi meg, csak aztán ha kevés, akkor nem érti, hogy mitől az, mint a haverom, akinek nem fogott rendesen a fékje. Aztán szerelő felnyitotta és annyit mondott, hogy nincs fékolaj benne, és mint kiderült, kb. fél év alatt szivárgott le annyira, hogy kevés legyen a fékezéshez...

Link to comment
Megosztás:

Hát rám jár a rúd :D

tegnap a felni, ma pedig nem indult a kocsi, úgy kellett 30km-ről hazahúzni a nagy sötétben :)

Már napokban feltűnt, hogy néha nehezebben indul be, forgatni kell.

Ma pedig el sem indult, forgatja, de mintha nem kapna üzemanyagot, vagy nem lenne gyújtás.

Uhuhu-val beszéltük telefonon, hogy gyújtáshiba esetén lenne talán hibakód.

Kivillogtattam, de csak folytonosan villogott a kulcsos autó ikon, azaz nincs tárolt hiba ha jól értem.

Amikor forgattam az önindítóval egy ideig folyamatosan világított a motort szimbolizáló ikon, aztán ha hosszasan önindítóztam akkor egy idő után meg villogott.

Egyszer-egyszer, mintha egy pillanatra elkapta volna a motor nagyritkán de aztán nem.

Azt beszéltük uhuhu-val, így látatlanban, hogy két dolog lehet:

-AC pumpa

-Főtengely jeladó

Az Ac pumpa lenne anyagilag a rosszabbik eset.

Tekintve, hogy már észleltem rendellenességet, mire gyanakodtok?

Úgy értem, hogy például az AC pumpa egyik pillanatról a másikra romlik el, vagy előjelekkel?

Ugyanez a kérdés vonatkozik a jeladóra is..

Holnap talán kiderül, mert remélem sikerül úgy alakítani az események fonalát, megnézetem a szerelőmmel, de azért érdekelne ti mit gondoltok...

Előfordulhat az, hogy nem villogtat ki semmit, de tárolt valamit ettől függetlenül?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.