Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Hát rám jár a rúd :D

tegnap a felni, ma pedig nem indult a kocsi, úgy kellett 30km-ről hazahúzni a nagy sötétben :)

Már napokban feltűnt, hogy néha nehezebben indul be, forgatni kell.

Ma pedig el sem indult, forgatja, de mintha nem kapna üzemanyagot, vagy nem lenne gyújtás.

Uhuhu-val beszéltük telefonon, hogy gyújtáshiba esetén lenne talán hibakód.

Kivillogtattam, de csak folytonosan villogott a kulcsos autó ikon, azaz nincs tárolt hiba ha jól értem.

Amikor forgattam az önindítóval egy ideig folyamatosan világított a motort szimbolizáló ikon, aztán ha hosszasan önindítóztam akkor egy idő után meg villogott.

várjácsak...

ha egy idő után villog, akkor nem kap immojelet, és tárol egy rossz kulcs hibakódot...

próbáld meg a pótkulccsal elinditani.......

Link to comment
Megosztás:

várjácsak...

ha egy idő után villog, akkor nem kap immojelet, és tárol egy rossz kulcs hibakódot...

próbáld meg a pótkulccsal elinditani.......

Na, jó hogy mondod. Ez akkor is eszembe jutott, hogy nem-e immo dolog, csak utána már el is felejtettem.

viszem magammal a pótkulcsot is akkor. Meglátjuk mi lesz.

Link to comment
Megosztás:

Na, jó hogy mondod. Ez akkor is eszembe jutott, hogy nem-e immo dolog, csak utána már el is felejtettem.

viszem magammal a pótkulcsot is akkor. Meglátjuk mi lesz.

Kíváncsi vagyok a fejleményekre. Az immo hiba esetén nem az történik, hogy hiába forgatja az ember a kulcsot, nem csinál semmit az autó (még az önindítót sem forgatja)?

Link to comment
Megosztás:

Kíváncsi vagyok a fejleményekre. Az immo hiba esetén nem az történik, hogy hiába forgatja az ember a kulcsot, nem csinál semmit az autó (még az önindítót sem forgatja)?

Amennyire tudom, nem. Az önindító forog vígan amíg le nem meríti az akksit, csak az auto nem fog elindulni soha... ha belegondolsz, így is lenne logikus ugyanis az immo a motorvezérlőben blokkol valamit (gyújtást?) az önindítót meg még nem vezérli az ECU.

Link to comment
Megosztás:

Hát rám jár a rúd :D

tegnap a felni, ma pedig nem indult a kocsi, úgy kellett 30km-ről hazahúzni a nagy sötétben :)

Már napokban feltűnt, hogy néha nehezebben indul be, forgatni kell.

Ma pedig el sem indult, forgatja, de mintha nem kapna üzemanyagot, vagy nem lenne gyújtás.

Uhuhu-val beszéltük telefonon, hogy gyújtáshiba esetén lenne talán hibakód.

Kivillogtattam, de csak folytonosan villogott a kulcsos autó ikon, azaz nincs tárolt hiba ha jól értem.

Amikor forgattam az önindítóval egy ideig folyamatosan világított a motort szimbolizáló ikon, aztán ha hosszasan önindítóztam akkor egy idő után meg villogott.

Egyszer-egyszer, mintha egy pillanatra elkapta volna a motor nagyritkán de aztán nem.

Azt beszéltük uhuhu-val, így látatlanban, hogy két dolog lehet:

-AC pumpa

-Főtengely jeladó

Az Ac pumpa lenne anyagilag a rosszabbik eset.

Tekintve, hogy már észleltem rendellenességet, mire gyanakodtok?

Úgy értem, hogy például az AC pumpa egyik pillanatról a másikra romlik el, vagy előjelekkel?

Ugyanez a kérdés vonatkozik a jeladóra is..

Holnap talán kiderül, mert remélem sikerül úgy alakítani az események fonalát, megnézetem a szerelőmmel, de azért érdekelne ti mit gondoltok...

Előfordulhat az, hogy nem villogtat ki semmit, de tárolt valamit ettől függetlenül?

immo ellenőrzés hiba

Link to comment
Megosztás:

No érdekes.

Ma már nem sikerült produkálni, hogy önidítózás közben villogjon a motor ikon, csak folyamatosan világított.

De továbbra sem indult el egyik kulccsal sem, hosszas próbálkozásra sem.

Aztán lehúztuk a szervizbe, ott a szerelő srácnak 2x is sikerült beindítani nagy nehezen.

Járó motornál már világít a motor ikon, tehát van tárolt hiba.

Otthagytam, délután kiolvassák tech2-vel, meglátjuk mit mond...

Link to comment
Megosztás:

Tudtok mondani egy olyan helyet ahol nagyon olcsón lehet jó minőségű téli gumit venni?

Acélfelnit érdemes újonnan megvenni, vagy ha találok bontóban, az is jó? (pótkeréknek)

nekem van egy 15" 4x100 acélfelnim (asszem gyári GM), még anno az F-hez kaptam ajándékba mikor vettem itt a fórumon az alufelniket...

szerintem jó a G-hez is, megnézem majd pontosabban hogy milyen

odaadom egy sörért ha eljössz érte

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Kellene egy kis segítség.

Adott 2 db (apósé és miénk) 2005-ös évjáratú Opel Astra Classic (G Astrák).

Mindkét autónál tökéletesen ugyanaz a hiba de 1 év különbséggel jött elő (após ugye lényegesen kevesebbet használja autóját):

A gyári távirányítós kulcs (csak központit vezérel, riasztó nincs) eleme lemerült, cseréltettem, ezek után a elvégeztem a kulcs és az autó összeszinkronizálását.

Mindkét autó ugyanazt csinálja, megtanulja a kulcsot (ezt ajtó nyitás-zárással jelzi) viszont 2-3 használat után elfelejtődik a dolog és nem működik a távirányító.

Szakszervíz szerint meghibásodott a kulcs és 18ezer a csere.

Nem hiszem hogy mindkét autónál elemcserekor automatikusan tönkre kell mennie a kulcsnak.

Előre is köszönök bárminemű segítséget.

Link to comment
Megosztás:

az a nem mindegy. :D

ez olajcsere óta "kopott" el?

a nívó meg csillogott fényesen?

nekem kb. 8-10 deci olaj lesz pluszba 2 olajcsere között.

ha ez nem változik akkor rendben lesz. mindig ennyi baja legyen.

142 ezernél volt olajcsere, most 151 van benne, és most töltöttem bele először.

Link to comment
Megosztás:

Eddig milyen gyakran nézted?

A gyakorisággal nem volt gond, kb. 1000-enként néztem, csak mivel első kocsi a családba, apáméknak sincs, így nem volt előttem élő jó példa, hogyan mérjem pontosan az olajszintet, és nem töröltem le eléggé a pálcát, így úgy tűnt, mintha lenne még benne...

De tanultam a hibámból.

Link to comment
Megosztás:

A gyakorisággal nem volt gond, kb. 1000-enként néztem, csak mivel első kocsi a családba, apáméknak sincs, így nem volt előttem élő jó példa, hogyan mérjem pontosan az olajszintet, és nem töröltem le eléggé a pálcát, így úgy tűnt, mintha lenne még benne...

De tanultam a hibámból.

Akkor egy javaslat: ha néhány óra állás után húzod ki a mérőt, akkor a jó szintet fogja mutatni törlés nélkül is.

Link to comment
Megosztás:

Előzmények:

Hát rám jár a rúd :D

tegnap a felni, ma pedig nem indult a kocsi, úgy kellett 30km-ről hazahúzni a nagy sötétben :)

Már napokban feltűnt, hogy néha nehezebben indul be, forgatni kell.

Ma pedig el sem indult, forgatja, de mintha nem kapna üzemanyagot, vagy nem lenne gyújtás.

Uhuhu-val beszéltük telefonon, hogy gyújtáshiba esetén lenne talán hibakód.

Kivillogtattam, de csak folytonosan villogott a kulcsos autó ikon, azaz nincs tárolt hiba ha jól értem.

Amikor forgattam az önindítóval egy ideig folyamatosan világított a motort szimbolizáló ikon, aztán ha hosszasan önindítóztam akkor egy idő után meg villogott.

Egyszer-egyszer, mintha egy pillanatra elkapta volna a motor nagyritkán de aztán nem.

Azt beszéltük uhuhu-val, így látatlanban, hogy két dolog lehet:

-AC pumpa

-Főtengely jeladó

Az Ac pumpa lenne anyagilag a rosszabbik eset.

Tekintve, hogy már észleltem rendellenességet, mire gyanakodtok?

Úgy értem, hogy például az AC pumpa egyik pillanatról a másikra romlik el, vagy előjelekkel?

Ugyanez a kérdés vonatkozik a jeladóra is..

Holnap talán kiderül, mert remélem sikerül úgy alakítani az események fonalát, megnézetem a szerelőmmel, de azért érdekelne ti mit gondoltok...

Előfordulhat az, hogy nem villogtat ki semmit, de tárolt valamit ettől függetlenül?

várjácsak...

ha egy idő után villog, akkor nem kap immojelet, és tárol egy rossz kulcs hibakódot...

próbáld meg a pótkulccsal elinditani.......

No érdekes.

Ma már nem sikerült produkálni, hogy önidítózás közben villogjon a motor ikon, csak folyamatosan világított.

De továbbra sem indult el egyik kulccsal sem, hosszas próbálkozásra sem.

Aztán lehúztuk a szervizbe, ott a szerelő srácnak 2x is sikerült beindítani nagy nehezen.

Járó motornál már világít a motor ikon, tehát van tárolt hiba.

Otthagytam, délután kiolvassák tech2-vel, meglátjuk mit mond...

Még annyi hozzá, hogy ma amikor elindult, akkor viszont ment szépen, tehát úgy tűnik az idításig van a gond, után aha beindul minden OK. Ez immo gyanús igaz? mert gondolom ha főtengely jeladó lenne, vagy pumpa, akkor az járó motornál is lejentkezne

vagy rosszul gondolom?

Link to comment
Megosztás:

Ez igaz, bár azt szokták mondani, hogy üzemmeleg motornál, de 5 perccel leállítás után hivatalos a mérés.

Én mindig hideg motornál szoktam nézni. Ez mennyiben torzíthatja az olajszint mérés eredményét? (lehet-e kevesebb benne, mint én gondolom)?

Link to comment
Megosztás:

Én mindig hideg motornál szoktam nézni. Ez mennyiben torzíthatja az olajszint mérés eredményét? (lehet-e kevesebb benne, mint én gondolom)?

Szerintem inkább kevesebbet mutat olyankor,de ezt csak a hőtágulásra alapozom laikusként.

De az is lehet, hogy nem mérhető mértékű a tágulás és más oka van ennek.

Minden esetre itt olvastam én is a fórumon ezt a meleg motoros verziót

Link to comment
Megosztás:

Én mindig hideg motornál szoktam nézni. Ez mennyiben torzíthatja az olajszint mérés eredményét? (lehet-e kevesebb benne, mint én gondolom)?

Szerintem ez a meleg motornál leállítás után öt perccel ez megint az autógyártók baromsága. Miért pont akkor kellene mérni, miért nem 10 perccel később? Évtizedekig jó volt a hidegen mérés, amikor legalább sűrűbb az olaj és rendesen látszik is a pálcán, hogy meddig van, erre most valami idióta kitalálta, hogy az nem jó, melegen kell mérni...

Nagy torzítás nem lesz, öt perc alatt ami nem folyik le az olajteknőbe, annyit tágul az olaj meleg miatt.

Link to comment
Megosztás:

Előzmények:

Még annyi hozzá, hogy ma amikor elindult, akkor viszont ment szépen, tehát úgy tűnik az idításig van a gond, után aha beindul minden OK. Ez immo gyanús igaz? mert gondolom ha főtengely jeladó lenne, vagy pumpa, akkor az járó motornál is lejentkezne

vagy rosszul gondolom?

Talán még az ecu lehet, de azzal nem járnál jól...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Kellene egy kis segítség.

Adott 2 db (apósé és miénk) 2005-ös évjáratú Opel Astra Classic (G Astrák).

Mindkét autónál tökéletesen ugyanaz a hiba de 1 év különbséggel jött elő (após ugye lényegesen kevesebbet használja autóját):

A gyári távirányítós kulcs (csak központit vezérel, riasztó nincs) eleme lemerült, cseréltettem, ezek után a elvégeztem a kulcs és az autó összeszinkronizálását.

Mindkét autó ugyanazt csinálja, megtanulja a kulcsot (ezt ajtó nyitás-zárással jelzi) viszont 2-3 használat után elfelejtődik a dolog és nem működik a távirányító.

Szakszervíz szerint meghibásodott a kulcs és 18ezer a csere.

Nem hiszem hogy mindkét autónál elemcserekor automatikusan tönkre kell mennie a kulcsnak.

Előre is köszönök bárminemű segítséget.

helló

szerintem az elemtartó kis lábak törhettek el, emiatt nem érintkezik rendesen és elfelejti amit korábban tanult

én is így jártam

nézd meg hátha, ha ügyes vagy, akkor még meg is tudod forrasztani

Link to comment
Megosztás:

helló

szerintem az elemtartó kis lábak törhettek el, emiatt nem érintkezik rendesen és elfelejti amit korábban tanult

én is így jártam

nézd meg hátha, ha ügyes vagy, akkor még meg is tudod forrasztani

nekem is ez volt, meg is lett forrasztva 2x is (műszerész csinálta nem én) de újra eltört. azóta beletettem egy összehajtogatott papírt a kulcsba, hogy folyamatosan nyomja a panelre az elemtartót. Enyhén szólna kókány megoldás, de nekem bevállt.

Fél éve megy így minden gond nélkül....

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.