Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok,

Sajnos nem sikerült a tervem. Kinyomoztam, hogy ki lehetett a tettes, aki meghúzta a kocsimat. Sajnos mondhattam neki bármit, de nem vallotta be. Nyilván rendőrségi ügyet nem fogok belőle csinálni, mivel nem vagyok 100%-ik biztos abban, hogy Ő volt. Perköltséget meg nem akarom állni az esetleges bukás veszélye miatt.

Szóval most fényezőt keresek. Kb mennyibe kerülhet egy lökhárító újra fújása? Van valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban?

Link to comment
Megosztás:

testvérem,

n incs olajnyomásod. ez egy kicsivel nagyobb hiba minthogy itt próbálkozzál kiokosodni, mert ha sokáig húzod, és végképp megdöglik akkor lesz egy kukába való motorod...

nagyon sok baj okozhatja:

szar olaj

szar szürő

szar olajpumpa

szar olajpumpa nyomás szabályzó szelepe

eldugult olajzó csatornák a motorban,

hirtelen ennyi...

én elsőnek egyári olajszürő és 5w30 as motorolaj cseréjét javaslom, és úgy, hogy motor beltér tisztitóval elötte átmosnám.

ha nem akkor irány a szerviz.

Nem akartam elbagatelizálni a dolgot... Köszönöm a választ.

2005 Twinport, 160 ezer km van a kocsiban, úgyhogy akár az olajpumpa is lehet szar... Jelenleg Castrol Magnetec 10w40 van benne (ahogy néztem a szervízkönyvében, kezdetektől) , gyári olajszűrő. Olajfogyasztás abszolut nincs így ~8000 km után.

Ebben az esetben is javaslod a vékonyabb olajra való áttérést? A motor belső részének tisztításához mit javasolsz? Hogy szokták ezt csinálni? Nem azért kérdezem, hogy én akarnék neki fogni, csak felkészült legyek és a szerelő nehogy belevigyen valami baromságba... Azt is hallottam, hogy egy ilyen művelet veszélyes lehet, mert az tisztító feloldja a kemény koszt ami komolyabb kárt is okozhat.

Esetleg Kecskemét környékén tudtok ajánlani valakit, akire egy ilyen műveletet rá lehet bízni?

Link to comment
Megosztás:

Na újra itt! Még mindig ugyanazzal...

Szelephézagállítás: Végre az egyik márkaszervíz rájött, hogy nem hidrotőkés a verda. Persze első körben ők sem hitték el, de egy egész értelmes srác megnézte valami katalógusban.

Azt mondták, hogy nem ajánják, mert vennem kell 16 lapkát, meg otthagyni a kocsit egy napra, meg fizetnem is kell sokat, de egyébként ha akarom megcsinálják. Ja, még nem csináltak ilyet Z16XEP-en.

Szerintük túl híg az olaj, cseréljem le 5W-sre, oszt jónapot. Meg ne vegyek olajat internetről. Meg a Mobil1 sem tuti.

Na ennyi, úgyhogy most szerintetek hogyan tovább? Vagy had zörögjön, majd lesz valami?

Sziasztok!

Csalán kollégáéhoz hasonló problémával küzdök Én is. Az autóm egy 2003-as Astra Caravan Z17DTL motorkóddal. Hidegen indítva szépen beindul, majd egyenletes alapjárattal ketyeg. Elindulva vele kb. 1500-as fordulatszám környékén elég rendesen elkezd csattogni, és ez a csattogás kb. 2000-es fordulatig kitart. Ennél magasabb fordulatszámnál is hallható, de nem olyan intenzíven. Ha a motor eléri az üzemmeleg állapotot, akkor is megmarad a fenti fordulatszámoknál megjelenő csattogás, csak sokkal finomabban hallható. Az autó fogyasztása nem változott. Kb. 7000 km-el ezelőtt volt olajcserém, és Én 10W40-es Castrol-t raktam bele. Egyébként

A kérdésem az lenne, hogy ez visszavezethető-e szelephézag problémára, vagy valamelyik porlasztócsúcs csattoghat?

Segítségeteket előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Sajnos nem sikerült a tervem. Kinyomoztam, hogy ki lehetett a tettes, aki meghúzta a kocsimat. Sajnos mondhattam neki bármit, de nem vallotta be. Nyilván rendőrségi ügyet nem fogok belőle csinálni, mivel nem vagyok 100%-ik biztos abban, hogy Ő volt. Perköltséget meg nem akarom állni az esetleges bukás veszélye miatt.

Szóval most fényezőt keresek. Kb mennyibe kerülhet egy lökhárító újra fújása? Van valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban?

Asszonykám egy kapu mellet tolatott ki, hátsó kerékjárat, meg egy kicsit a lökhárító sérült

lakatos munka 12 volt festére 5-öt mondtak, de a festéket én viszem, azt még nem tom mennyi lesz

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Sajnos nem sikerült a tervem. Kinyomoztam, hogy ki lehetett a tettes, aki meghúzta a kocsimat. Sajnos mondhattam neki bármit, de nem vallotta be. Nyilván rendőrségi ügyet nem fogok belőle csinálni, mivel nem vagyok 100%-ik biztos abban, hogy Ő volt. Perköltséget meg nem akarom állni az esetleges bukás veszélye miatt.

Szóval most fényezőt keresek. Kb mennyibe kerülhet egy lökhárító újra fújása? Van valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban?

a fújás általában elemenként szokott számolódni,az átlag 15-20ezer egy elem,persze az ár magasabb,ha metál a szin,érdemes nem csak ködöltetni azt a részt,hanem azt az elemet egybe fújatni,mert igy el tudja csalni a fényező a pici árnyalatnyi eltérést,ami mindig van a kocsi szinéhez képest...

Link to comment
Megosztás:

Jó sláger rádiós reggelt mindenkinek! :)

A következő kérdésem lenne:

Honnan tudom, meg, hogy az autóm metál-e, mert nem tudom megállapítani. Valami színkód jelzés alapján, ami a bal ajtóba van jelzés!? Azért kérdezem mert vettem egy ilyen sampont ( http://www.autoelet.hu/product/90/ ) és ha nem metál akkor nem tudom mit ártok az autónál.

Link to comment
Megosztás:

Jó sláger rádiós reggelt mindenkinek! :)

A következő kérdésem lenne:

Honnan tudom, meg, hogy az autóm metál-e, mert nem tudom megállapítani. Valami színkód jelzés alapján, ami a bal ajtóba van jelzés!? Azért kérdezem mert vettem egy ilyen sampont ( http://www.autoelet.hu/product/90/ ) és ha nem metál akkor nem tudom mit ártok az autónál.

Ránézel a kocsidra oszt meglátod :)

Milyen színű a kocsid?

Az nem sampon, hanem viasz!

Én ilyet használtam az előző kocsimra anno

Nekem bevált

Link to comment
Megosztás:

Jó sláger rádiós reggelt mindenkinek! :)

A következő kérdésem lenne:

Honnan tudom, meg, hogy az autóm metál-e, mert nem tudom megállapítani. Valami színkód jelzés alapján, ami a bal ajtóba van jelzés!? Azért kérdezem mert vettem egy ilyen sampont ( http://www.autoelet.hu/product/90/ ) és ha nem metál akkor nem tudom mit ártok az autónál.

Van ennek eccerűbb módja is:Megnézed napsütésben, jóközelről, és ha apró szemcséket látsz a színben akkor metál.

Ha különböző nagyságúak a szemcsék akkor gyögyház metál.

A szemcse nélküli dukkóra ne menj rá ezzel a kencével, mert ez direkt lakkra való.

Link to comment
Megosztás:

70 vagy 65Ah, az már mindegy. Autósboltokban nézz szét akku után, ott olcsóbban megkapod, mint a szervízben. Arra figyelj, hogy a kivezetések jó helyen legyenek, nehogy a plusz és a minusz meg legyen cserélve. Esetleg egy mérőszalaggal leméred a mostani méreteit meg a boltban is, hogy biztos elférjen és le is bird rögzíteni. Meg azt is nézd meg, ha birod, hogy mikori gyártású. Ha sokat állt már (több hónapja, fél éve), az nem jó, akkor inkább keress másikat. Exide is jó azokon kívül, amit a többiek említettek (mellesleg két hét használat az nem mérvadó egy akkunál)

Neked!

Amúgy köszönöm mindenkinek jó tanácsokat, bár egy szóval sem írtam, hogy hülye volnék (vagy kőgazdag), csak a szervíztapasztalatomat osztottam meg veletek. :)

Link to comment
Megosztás:

Van ennek eccerűbb módja is:Megnézed napsütésben, jóközelről, és ha apró szemcséket látsz a színben akkor metál.

Ha különböző nagyságúak a szemcsék akkor gyögyház metál.

A szemcse nélküli dukkóra ne menj rá ezzel a kencével, mert ez direkt lakkra való.

És szerintetek fekete metall-ra (szemcsés) rá mehetek vele? mert eddig nem mertem, gondoltam veszek valami feketéhez valót.

Link to comment
Megosztás:

No akkor rád is ugyanaz a kérdés vonatkozik, mint rám, hogy sötét metall esetén mi a jobb.. ez , vagy a szín szerinti?

Amugy nem létezik külön metál fényhez való polirpaszta,pláne nem szin szerint,ezek csak szemcsefinomságban változnak.....

Link to comment
Megosztás:

na de ha szereted körbejárni a kérdést, akkor biztosan tudod, hogx a Debica egy nagy kalap szar...

mért nem veszel valami értelmes gumit? csak 1x kell megvenni, és nem minden évben.

viszont ha a minőségi gumival 5 centivel elöbb meg tudsz állni mint a szarral, az pont azt jelenti, hogy vásárolhatsz 2 lámpat, és egy lökháritót... az egy kicsit többe kerül mint a debica, és a minőségi gumi közti árkülönbség....

amugy a startgumi.hu adatai szerint a debica 13.500 ft, a kléber ami jó, michlein termék meg 15.000.

szerintem megéri :)

Csatlakozom az előttem szólóhoz.

Merem ajánlani a Kleber-t, szerintem is jó!

Link to comment
Megosztás:

És szerintetek fekete metall-ra (szemcsés) rá mehetek vele? mert eddig nem mertem, gondoltam veszek valami feketéhez valót.

Elmondok egy érdekes dolgot a metálszín(ekkel) kapcsolatban, bár mint írtam nem vagyok autófényező (de már festettem kisebb felületeteket).

A rétegek ált. így épülnek fel a lemeztől kezdve:Alapozó (most nem beszélek a szórógittről és tsairól, mivel tételezzük fel, hogy tök sima a felület), aaztán jön maga a szín (kisszemcsés,nagyszemcsés,vált.méretűszemcsés stb..), ééés tárám! most jön a lényeg! minden esetben a lakk a fedőréteg (ez védi s simitja a tök dorozmás színt)!!!

Tehát a pógár ha políroz vagy vaxol vagy csak egy taknyos pzs-vel megtörli a felületet, minden színnél a lakkot dolgozza meg!!!

Nem akartam kioktatni senkit de úgy látom nagy itt tanácstalanság ezzel a föstékfajtával kapcsolatban.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.