Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

nálam most valeo van fent...volt ami 1 évet sem bírt márkás cuccból...ez a valeo(penge verzió) pedig külön jelzéssel van ellátva hogy szerinte meddig jó még....ez már jelez, de eléggé jól töröl még...majd tavasszal fogom legfelkebb kicserélni, mert a jég mint szike rakja rendbe az éleit elég hamar....

Eddig mindig gyárit használtam, most is az van fenn, de idáig azért tovább bírták, meg ha koptak, max. csíkosan töröltek, de nem morogtak, a mostani meg szépen töröl, de nyekereg. A tavaszt nekem is jó lett volna megvárni a cserével, de így az ember agyára megy. No, mindegy... Ez a Valeo csak gumibetét, vagy komplett lapát?

Link to comment
Megosztás:

Eddig mindig gyárit használtam, most is az van fenn, de idáig azért tovább bírták, meg ha koptak, max. csíkosan töröltek, de nem morogtak, a mostani meg szépen töröl, de nyekereg. A tavaszt nekem is jó lett volna megvárni a cserével, de így az ember agyára megy. No, mindegy... Ez a Valeo csak gumibetét, vagy komplett lapát?

érdemes komlettet venni szerintem...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Egy kis segítséget szeretnék kérni két dologban.

2001-es 1.2 16v Astra G-m van és az lenne a kérdésem ,hogy mikor kell a vezérlést lecserélni a motorban?

Olvasgattam a hozzászolásokat de 60000 és 120000 km között mindent olvastam. Most 83000 van az autómban.

A vezérléssel együtt a vízpumpát is le kell cserélni?

A másik problémám az, hogy ha álló helyzetben alapjáraton hirtelen gázt adok akkor egy rövid sipoló hangot ad a motor, de csak ha hirtelen felpörgetem akkor.

Eddig nem adott ilyen hangot.

Tudjátok esetleg mi lehet a gondja?

Köszi a segítséget!

Sziasztok.

Szia! Én úgy tudom, hogy a vezérlést 60E-ként illik cserélni, és igen, vízpumpával együtt. Ezzel sztem nem érdemes várni, mert elég csúnya dolgokat tud csinálni, ha esetleg szakad....

A sípoló hangra sajna nem tudok mit mondani.

Az 1.2-es motorok vezérműláncosak, tehát 60ezernél és 120ezernél SEM KELL LECSERÉLNI - csak ha igen zajos már a lánc! Vízpumpát meg láncos motornál pláne nem cserélünk, csak ha folyik vagy csapágyas lesz.

A sípoló hangot pedig adhatja az generátor ékszíjad is, bár én még azt nem hallottam, mert kétévente lecserélem...

Link to comment
Megosztás:

Az 1.2-es motorok vezérműláncosak, tehát 60ezernél és 120ezernél SEM KELL LECSERÉLNI - csak ha igen zajos már a lánc! Vízpumpát meg láncos motornál pláne nem cserélünk, csak ha folyik vagy csapágyas lesz.

A sípoló hangot pedig adhatja az generátor ékszíjad is, bár én még azt nem hallottam, mert kétévente lecserélem...

Helló.

Köszi a segítséget.

Nekem még a generátor szíj sem volt lecserélve, ezek szerint azt sem ártana.Van esetleg még valami, amit le kell cserélnem a kötelezökön(olaj,olajszűrő,légszürő,pollenszűrő,üzemanyagszürő) kivűl? Pl: fékfolyadék (még az sem volt) vagy hütővíz vagy bármilyen más olaj (váltó, szervó).

A gyertyák és az űzemanyagszűrő 60000km-nél volt cserélve.

Köszi.

Helló

Link to comment
Megosztás:

Lenne egy pár kérdésem:

1. Honnan tudom, hogy a kutyacsontot (stabilizátor) csere érett?

2. Szerintetek megfelelő a termosztátom? Helyzet a következő: reggel beindít kb 10-12km után elkezd indulni a mutató és kb a 90 előtt (kb 85-88-nál) meg áll, de minden szuper a fűtés meg minden más, ennek ilyenekkel lennie?

Link to comment
Megosztás:

...

2. Szerintetek megfelelő a termosztátom? Helyzet a következő: reggel beindít kb 10-12km után elkezd indulni a mutató és kb a 90 előtt (kb 85-88-nál) meg áll, de minden szuper a fűtés meg minden más, ennek ilyenekkel lennie?

Üdv!

Szerintem ez éppen határeset. Nekem max 3-5 km után (mostani időjárásnál) már megvan a 85 °C. A fűtés már 1-2 után rendben. Lehet, hogy még nem ment tönkre, de szerintem kezdd el figyelgetni, mert talán haldoklik. Azért 10 km-t kicsit soknak tartok.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

EGy hetes 1.4 16v astram van az lenne a kérdésem, hogy 90-95 km/h között mintha berezonálna vagy mint amikor a ABS működik olyan hangot ad. Ennek mi lehet az oka? Esetleg még az első kiléméterek miatt vagy eyszerűen fizika és rezonancia frekvencia???

Találkoztatok már ilyennel?

Köszönöm!

Petii

Link to comment
Megosztás:

Lenne egy pár kérdésem:

2. Szerintetek megfelelő a termosztátom? Helyzet a következő: reggel beindít kb 10-12km után elkezd indulni a mutató és kb a 90 előtt (kb 85-88-nál) meg áll, de minden szuper a fűtés meg minden más, ennek ilyenekkel lennie?

Szia,

Nálam 100% ugyanez a helyzet. Hidegen indítsd be a motort és fogd meg a motorból kijövő hűtővíz csövet. Nálam kb 1 perc után kezd el longyosodni, holott a hőmérséklet mutató még meg se mozdult. Ergó túl hamar engedi át a vizet. Nálam valószínű beragadt nyitott állapotban a termosztát (szerencsésebb eset).

Viszont ha már termosztát, csak nem hagy nyugodni a dolog. Az opel szervízkönyvben 3-4 motortípusra sorolják, hogy miként kell termosztátot cserélni. Az összesnél azt írja, hogy KÖLÖN CSERÉLHETŐ A TERMOSZTÁT, termosztátház nélkül. Még azt is ecseteli, hogy hogyan kell megvizsgálni a termosztát működését..... innentől kezdve nem értem, hogy miért nem lehet csak a termosztátot cserélni? Egyszerűen már csak termosztátházzal együtt gyártják és nem lehet kapni bele?

Link to comment
Megosztás:

Szia,

Nálam 100% ugyanez a helyzet. Hidegen indítsd be a motort és fogd meg a motorból kijövő hűtővíz csövet. Nálam kb 1 perc után kezd el longyosodni, holott a hőmérséklet mutató még meg se mozdult. Ergó túl hamar engedi át a vizet. Nálam valószínű beragadt nyitott állapotban a termosztát (szerencsésebb eset).

Viszont ha már termosztát, csak nem hagy nyugodni a dolog. Az opel szervízkönyvben 3-4 motortípusra sorolják, hogy miként kell termosztátot cserélni. Az összesnél azt írja, hogy KÖLÖN CSERÉLHETŐ A TERMOSZTÁT, termosztátház nélkül. Még azt is ecseteli, hogy hogyan kell megvizsgálni a termosztát működését..... innentől kezdve nem értem, hogy miért nem lehet csak a termosztátot cserélni? Egyszerűen már csak termosztátházzal együtt gyártják és nem lehet kapni bele?

KGR! Akkor sz@r a termosztátunk?

Link to comment
Megosztás:

Lenne egy pár kérdésem:

1. Honnan tudom, hogy a kutyacsontot (stabilizátor) csere érett?

2. Szerintetek megfelelő a termosztátom? Helyzet a következő: reggel beindít kb 10-12km után elkezd indulni a mutató és kb a 90 előtt (kb 85-88-nál) meg áll, de minden szuper a fűtés meg minden más, ennek ilyenekkel lennie?

1. Hallod, hogy kopog kis gödrökben. Inkább lassabb tempónál lehet jobban hallani. Vagy aláfekszel a kocsinak és jó erősen megrángatod minden irányban. Ha kotyog akkor cserés.

2. Szerintem is sok egy kicsit a 12 km. Nekem is is kb 3-4 km kell hozzá.

Link to comment
Megosztás:

1. Hallod, hogy kopog kis gödrökben. Inkább lassabb tempónál lehet jobban hallani. Vagy aláfekszel a kocsinak és jó erősen megrángatod minden irányban. Ha kotyog akkor cserés.

2. Szerintem is sok egy kicsit a 12 km. Nekem is is kb 3-4 km kell hozzá.

köszi a válaszokat,

akkor tavaszra lehet kötekezni megint :) :) :D

EGR, kutyacsont, lengéscsillapítók, fékbetétek, féktárcsa, kipufogó, (és ha a trafóhíd megy tönkre azt miből tudom? -mert máshol olvastam és ez is eléggé gastra típus hiba-)

Link to comment
Megosztás:

KGR! Akkor sz@r a termosztátunk?

Igen. Ez ugye egy hibajelenség, ami nem jó. A szerencse nálam, hogy nem zárt állapotban ragadt be, így még el tudok járkálni vele, de minél hamarabb cserélni akarom, mert nem akarom megszívni vele, hogy egyszer csak elzár és felforr a motor az autópályán.

Link to comment
Megosztás:

Igen. Ez ugye egy hibajelenség, ami nem jó. A szerencse nálam, hogy nem zárt állapotban ragadt be, így még el tudok járkálni vele, de minél hamarabb cserélni akarom, mert nem akarom megszívni vele, hogy egyszer csak elzár és felforr a motor az autópályán.

Jaja, jobb félni mint felforrni

Link to comment
Megosztás:

köszi a válaszokat,

akkor tavaszra lehet kötekezni megint :) :) :D

EGR, kutyacsont, lengéscsillapítók, fékbetétek, féktárcsa, kipufogó, (és ha a trafóhíd megy tönkre azt miből tudom? -mert máshol olvastam és ez is eléggé gastra típus hiba-)

Ahogy nézem évjáratban ugyanaz az autónk van. Remélem a te hibáidat nem fogja produkálni az enyém. :lol: Fékbetét nálam is cserés. Többi tökéletesen működik.

Hány km-nél jár a kocsi?

Link to comment
Megosztás:

Igen. Ez ugye egy hibajelenség, ami nem jó. A szerencse nálam, hogy nem zárt állapotban ragadt be, így még el tudok járkálni vele, de minél hamarabb cserélni akarom, mert nem akarom megszívni vele, hogy egyszer csak elzár és felforr a motor az autópályán.

:)

Link to comment
Megosztás:

Ahogy nézem évjáratban ugyanaz az autónk van. Remélem a te hibáidat nem fogja produkálni az enyém. :) Fékbetét nálam is cserés. Többi tökéletesen működik.

Hány km-nél jár a kocsi?

140 meg az apró, igazából én azért akarom cserélni mert nem ismerem az előéletét, eddig "csak" EGR hibát jelzett, a többit magam miatt cserélném.........

Link to comment
Megosztás:

140 meg az apró, igazából én azért akarom cserélni mert nem ismerem az előéletét, eddig "csak" EGR hibát jelzett, a többit magam miatt cserélném.........

Enyém 142 :)...elvileg...de úgy nézem, hogy gyakorlatilag is, mivel már majdnem 3000km-t mentem a kocsival és még semmi sem utal arra, hogy vissza lett volna tekerve a km óra.

EGR-től félek, de eddig nincs hibajelenség.

Link to comment
Megosztás:

Enyém 142 :)...elvileg...de úgy nézem, hogy gyakorlatilag is, mivel már majdnem 3000km-t mentem a kocsival és még semmi sem utal arra, hogy vissza lett volna tekerve a km óra.

EGR-től félek, de eddig nincs hibajelenség.

nekem már kidobta, kiolvastuk és EGR sajna, tehát ezt is cserélni akarom hamarosan, csak sajna én sem sz@rom a pénzt

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.