Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Benzines igen Z14XE kóddal. Nekem is az tünt fel hogy -1-2be csinálja. Rossz előjel?:??

Igen. Hideg van.

Hidegben kicsit tovább tart míg az olaj rendesen ellátja a feladatát. Mihelyst normálisan kapnak olajt a hidrotőkék rögtön el múlik a csattogás. Ha nem csitul akkor van baj.

Elküldve
Igen. Hideg van.

Hidegben kicsit tovább tart míg az olaj rendesen ellátja a feladatát. Mihelyst normálisan kapnak olajt a hidrotőkék rögtön el múlik a csattogás. Ha nem csitul akkor van baj.

Kb 2 mp- ideig csetteg. De az érdekes az hogy eddig ez sem volt. Még mikor -18 volt kinnt akkor sem. Ez az amiért figyelmes lettem rá.

Elküldve

igen nem volt, valszeg azért mert a híg olaj eddig bírta. és jobban elereszti már az összes alkatrész többek közt a hidrotőke is. ha úgy is most jön az olajcsere tedd bele a 10W40-et. nem tudom ki tetette vagy mondta neked azt az olajat ami most benne van.

Elküldve
Kb 2 mp- ideig csetteg. De az érdekes az hogy eddig ez sem volt. Még mikor -18 volt kinnt akkor sem. Ez az amiért figyelmes lettem rá.

Ja, most nézem 14 ekm! Cseréld. Metabondért és infóért keresd Opel 16v -t.

Azért, mert elfáradt az olaj még nem kell más típusú (pl. 10w40) bele.

Elküldve

A Metabond olaj jó.Nekem is az volt az előzőben.

Szerintem a 14XE-be jó az 5W40,csak nem kell 14 e. km -ig húzni a cserét.

A 10W nem lesz sűrű abba?

Elküldve
Ja, most nézem 14 ekm! Cseréld. Metabondért és infóért keresd Opel 16v -t.

Én is 5w30-al vettem az autót.. nem tudom, hogy hol rakják bele ezeket az olajakat... 10 éves kocsiba 5w30?!!?

Elküldve
Ja, most nézem 14 ekm! Cseréld. Metabondért és infóért keresd Opel 16v -t.

Azért, mert elfáradt az olaj még nem kell más típusú (pl. 10w40) bele.

Igen már ráérett a csere dehát most nagyon kész vok anyagilag! Jövő hónapba remélem tudok rá félretenni. Ezek szerint akkor az olaj már nudli!

Most akkor 10W vagy 5W???

Elküldve
Én is 5w30-al vettem az autót.. nem tudom, hogy hol rakják bele ezeket az olajakat... 10 éves kocsiba 5w30?!!?

Nem az évek számítanak, hanem az állapot.

Elküldve
Igen már ráérett a csere dehát most nagyon kész vok anyagilag! Jövő hónapba remélem tudok rá félretenni. Ezek szerint akkor az olaj már nudli!

Most akkor 10W vagy 5W???

Fogyogat?

Elküldve
A Metabond olaj jó.Nekem is az volt az előzőben.

Szerintem a 14XE-be jó az 5W40,csak nem kell 14 e. km -ig húzni a cserét.

A 10W nem lesz sűrű abba?

sűrű? az érdekes lenne :lol:

Elküldve
Akkunak teljesen lényegtelen, sőt inkább ha áll (és az autóban nagyrészt csak áll), akkor hidegben álljon.

3-4 évet simán, ez után jelentkezik a különbség a jobb és a rosszabb akku között. Ezért nem mond az semmit, hogy valakinek 1-2 éves, és meg van vele elégedve...

Én nem modtam, hogy 1-2 év után voltam elégedett.

Elküldve
Én nem modtam, hogy 1-2 év után voltam elégedett.

Nemis rád céloztam. De már volt itt, aki írt olyat, hogy egy hónapja vett valamit, és megvan elégedve vele.

Elküldve
Nemis rád céloztam. De már volt itt, aki írt olyat, hogy egy hónapja vett valamit, és megvan elégedve vele.

Ja értem, semmi gond :lol:

Szal nekem hosszabb távon is bevált

Elküldve
Fogyogat?

Hát 2 beosztásnyit fogyott mióta benne van 14 ezer km :lol: Onnan tom mert mikor cserélve lett fullon volt most meg 2 hiányzik

Elküldve
Hát 2 beosztásnyit fogyott mióta benne van 14 ezer km :lol: Onnan tom mert mikor cserélve lett fullon volt most meg 2 hiányzik

Az 4 dl, tehát 1000 km-en eszik 0,33 decit az nem sok

szerk: de milyen motorod van?

Elküldve
sűrű? az érdekes lenne :lol:

Mert?

Itt egy idézet a Totalcaros Olajdokitól:

"Az olaj viszkozitási osztályait jelentik. A Society of Automotive Engineers (SAE) J300 szabványa viszkozitási osztályokat határoz meg a motorolajok számára. Ahhoz, hogy egy olaj adott viszkozitási osztályúnak mondhassa magát, teljesítenie kell az osztály elvárásait. Léteznek téli és nyári viszkozitási osztályok. A téli viszkozitási osztályok a 0W, az 5W, a 10W, a 15W, a 20W és a 25W, ahol a W a wintert rövidíti. A nyári viszkozitási osztályok a 20, a 30, a 40, az 50 és a 60.

A téli viszkozitási osztályok az olaj hidegen folyására, a szivattyúzhatóságára és a 100 fokon mért viszkozitásra vonatkozóan fogalmaznak meg követelményeket. (Vigyázat! A viszkozitás és a viszkozitási osztály különböző fogalmak!) Minél kisebb a W előtti szám, annál "vékonyabb" az olaj alacsony hőmérsékleten. Tehát pl. egy 5W és egy 10W olajat összehasonlítva kijelenthetjük, hogy

1. Az 5W-s olaj alacsonyabb hőmérsékleten is tud ugyanúgy keringeni, mint a 10W-s magasabb hőmérsékleten, illetve

2. Ugyanannyira alacsony hőmérsékleten az 5W-s jobban fog keringeni (azaz kenni), mint a 10W-s. A nyári viszkozitási osztályok a 100 és a 150 fokon mért viszkozitásra vonatkozóan fogalmaznak meg követelményeket. Minél nagyobb a nyári viszkozitás, annál sűrűbb az olaj üzemi hőmérsékleten. "

Linket is adok ha kell.

Bár én nem tudom fejből a gépkönyvet t,de szerintem a Z14XE-be 0 vagy 5W -s olaj kell nem 10w-s.

Elküldve

Sziasztok,

Nézelődtem a neten és egyszerűen nem tudom megmondani, hogy mennyibe kerül egy Castrol Magnatec 10w40-es olaj 4 literes kiszerelésben.

5.000-től 12.000-ig láttam minden árat, de ki tudja, hogy melyiket mikor frissítették utoljára.

Mi számít olcsónak ebben az olajban? Amint láttam, sokan használtok ilyet.

Elküldve
Sziasztok,

Nézelődtem a neten és egyszerűen nem tudom megmondani, hogy mennyibe kerül egy Castrol Magnatec 10w40-es olaj 4 literes kiszerelésben.

5.000-től 12.000-ig láttam minden árat, de ki tudja, hogy melyiket mikor frissítették utoljára.

Mi számít olcsónak ebben az olajban? Amint láttam, sokan használtok ilyet.

unixnál 9500ft a 4liter

Elküldve
Z14XE kódú 1,4es 16szelepes 90700 (valós) km vel.

Szerintem ez teljesen jó.

CSak azért kérdeztem mert XEP nem eszik egyáltalán, de még ott sem lenne vészes ez.

XE esetén meg szerintem ez normális.

Ha valaki nem ért egyet ezzel akkor úgyis mondani fogja...

Elküldve
sűrű? az érdekes lenne :lol:

Pedig de.

Igaza van corsIKa cartársnak, a 10W40-es olajnak rosszabb a hideg viszkozitása mint az 5W-snek, ergo ha ezzel az 5W-ssel indítás után 2 sec.-ig csettegnek a tőkék, akkor a 10W-ssel még sokkal tovább fognak. Szóval azt a 10W-s olajat hanyagoljuk, simán csak le kell cserélni a most benne levő 5W-s olajat (ugyanolyanra) ha már 14e km van benne.

Elküldve
Pedig de.

Igaza van corsIKa cartársnak, a 10W40-es olajnak rosszabb a hideg viszkozitása mint az 5W-snek, ergo ha ezzel az 5W-ssel indítás után 2 sec.-ig csettegnek a tőkék, akkor a 10W-ssel még sokkal tovább fognak. Szóval azt a 10W-s olajat hanyagoljuk, simán csak le kell cserélni a most benne levő 5W-s olajat (ugyanolyanra) ha már 14e km van benne.

de XEL-nek asszem 10W-40-es kell

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.