Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Nekem indításkor ha éjjel rohatt hideg van a hidrotőke 1-2 mp ig csattog, meg olyan mindha az öningító tovább forogna. Hidrotökére aszonták hogy ahogy lefolyik róla az olaj kopotság miatt, de ha nincs hideg nincs ilyen gond...

szerk: direkt ezért vettem a Magnatec olaját, mert aszonták ez elvileg ez valamelyest a fémhez tapad de ugy látszik parasztbutitás... tudom ez olaj kérdés de a kopogás már müszaki... és most nem tom olaj javára tegyem vagy a hidrotőkére

Link to comment
Megosztás:

Most szabin vagyok itthon és megnéztem olajcsere után milyen az olajszint. Tele lett töltve, most felénél van (160km után) Előre mondta a szerelő srác, hogy ezen ne lepődjek meg, mert olajcsere után ez természetes lesz.

A kérdésem az lenne, hogy ugye az se jó, hogy ha túl sok fagyálló van a kocsiban és az se, ha kevés (nyilvánvaló). :rolleyes: Mi az a szint, ami még elfogadható sűrűség fagyállóval? -40 fokig beállított hűtővíz az már mondható-e túl sűrűnek? Ugye opel könyv valami 30-36 fokost ír (nem tudom pontosan)

Link to comment
Megosztás:

A kérdésem az lenne, hogy ugye az se jó, hogy ha túl sok fagyálló van a kocsiban és az se, ha kevés (nyilvánvaló). :rolleyes: Mi az a szint, ami még elfogadható sűrűség fagyállóval? -40 fokig beállított hűtővíz az már mondható-e túl sűrűnek? Ugye opel könyv valami 30-36 fokost ír (nem tudom pontosan)

Nekem -28 -at ajánlottak. Vettem olyan rózsaszínű fagyállót és azt 30 ra kevertem ioncseréltel

Link to comment
Megosztás:

leállításkor az enyémnek is van némi villanymotor hangja, de már megszoktam.

Mondjuk ettől még mindíg nem tudom mi az a hang amit mondtam, hogy olyan mint egy lassan leálló turbina amikor leáll a motor.

az enyémnek is leálló turbina hangja van leállításkor....az F astra után furcsán néztem egy ideig, lassan kezdem megszokni de furi nagyon.

Gondolom mindenkinek ilyen, már hárman írjuk :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Most szabin vagyok itthon és megnéztem olajcsere után milyen az olajszint. Tele lett töltve, most felénél van (160km után) Előre mondta a szerelő srác, hogy ezen ne lepődjek meg, mert olajcsere után ez természetes lesz.

A kérdésem az lenne, hogy ugye az se jó, hogy ha túl sok fagyálló van a kocsiban és az se, ha kevés (nyilvánvaló). :D Mi az a szint, ami még elfogadható sűrűség fagyállóval? -40 fokig beállított hűtővíz az már mondható-e túl sűrűnek? Ugye opel könyv valami 30-36 fokost ír (nem tudom pontosan)

-28fokosat ír a sz.könyv és ennyire is töltik fel a gyárban

szerk:

kis hazánkban elég ennyi általában, ha -28 van még nem fagy bele, ahhoz kell azért szvsz -30-32fok hogy kásásodjon, majd fagyjon...

Bár -20-at mondanak egyik éjjelre ....lehet itt még bármi :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Régen nekem sem volt. Most van csak, ha magától áll le, akkor hallom. Régebben csak egyenletes halk "sípolás" volt, de az is csak 2-3 mp-ig. Gondolom szivattyú, vagy a magasnyomás.

járó motorral nekem is van vmi sipoló hang de leálláskor nem csinál semmi turbina hangot

Link to comment
Megosztás:

lehet hogy nem ugyanarról a hangról beszélünk....

ilyen 2-3 mp-ig tartó egyenletesen halkuló hangról beszélek.

És akkor is csinálja ha nincsenek kemény minuszok? Nem lehet hogy valamelyik feszitő vagy vezető csapágy esetleg generátor csapágy, vagy amibe csapágy van... produkálja?

szerk: elfelejtettem... nekem is van ilyen... indítás után hideg motorral első indításnál.. aszonta a szerelőm, lehet hogy az önindító, mikor vissza húzza a bendrix és a forgó rész mikor leáll...

Link to comment
Megosztás:

lehet hogy nem ugyanarról a hangról beszélünk....

ilyen 2-3 mp-ig tartó egyenletesen halkuló hangról beszélek.

Lehet nem egy motorrol beszéltek, Neki XE-je van.

A Z14XEP új korától csinálja ezt. A klíma leállításkor nálam már bőven nem megy. Bár ettől ftl-n lehet, hogy valahogy bejátszik a kuplungja.

Link to comment
Megosztás:

nem indításkor, hanem leállításkor csinálja...

a klíma nem megy, 2 hónapja van meg az autó, melegben nem tudom milyen hangja van, de gondolom nem az számít, szerintem +30-ban is ilyen lesz....

Viszont nagy baja nem lehet, mert 2 hete voltam uhuhunál 30.000-es szervizen és a szerelő állt be a műhelybe és állította le a motort és talán észrevette volna, ha nem normális a hangja :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Nekem még nem.. remélem nem is lesz :rolleyes:

hogyne lenne :D éjszaka csendes környéken vagy garázsban állítsd le a motort, hallanod kell :P a 0 km-ek is ezt csinálták :D a gyujtás levételnek, benzinút elzárásnak, és minden alkatrész megállásának kell lennie valami hangnak :lol: l

Link to comment
Megosztás:

hogyne lenne :rolleyes: éjszaka csendes környéken vagy garázsban állítsd le a motort, hallanod kell :D a 0 km-ek is ezt csinálták :P a gyujtás levételnek, benzinút elzárásnak, és minden alkatrész megállásának kell lennie valami hangnak :D l

Ha haza megyek, faluban csend van éjjel majd akkor meghallgatom :P lehet csak nem is akartam ilyeneket hallani :lol:

Link to comment
Megosztás:

hogyne lenne :D éjszaka csendes környéken vagy garázsban állítsd le a motort, hallanod kell :P a 0 km-ek is ezt csinálták :D a gyujtás levételnek, benzinút elzárásnak, és minden alkatrész megállásának kell lennie valami hangnak :lol: l

na ugye, mondtam én :rolleyes:

nyilván én is csak akkor hallom igazán, ha síri csend van, átlagos környezetben semmit nem venni észre belőle

Link to comment
Megosztás:

Látom megmozgatta mindenki fantáziáját a turbinás autó! :rolleyes:

Am 2 dologról beszélünk.

Az egyik ami rendes gyújtáskapcsolós leállítás után van, egy rövid 1-2 mp-es halk sípoló hang. Szerintem ez az injector lehet ahogy elengedi a magasnyomást. (Nem vagyok autószerelő, lehet hülyeséget írok). Ugyan ilyet hallani, amikor ráadod a gyújtás indításnál, gondolom ekkor felépül a magas nyomás.

A másik, ami most nekem van, az akkor van amikor magától leáll az autó, és ennek van olyan hangja, mintha valami tovább forogna és szép lassan leállna. Mintha valami ventillátor, vagy generátor (ami nem lehet lévén kapcsolatban van a motorral) vagy bármi tovább forogna.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

Nem akartam egyébként kiokítani a szerelőt, tudom hogy nem szereressék, csak ha már ott van érdemes lett volna megnézni azt is.

Relleg megint szívatott alig bírtam a garázsig elvinni.

Hidegen elindul, alapjáraton megy. Elindulok, 2-300 m után benyomom a kuplungot leáll. Fordulatszám leesik 0-ra, de utána még olyan hang van, mintha repülő turbina pörögne lefelé olyan 5-10 mp-ig. Nehezen újraindul utána, de rángat, nem megy, ha megy is nem akar 2000 fölé pörögni, vagy lassan csökken a ford szám. Kuplung be, megint leáll. Újraindul, de rángat mint ha alig menne 1-2 henger. 1,5 km után valamennyire melegszik és aztán megy is, gyorsul is. De a motortérből érdekes szag jön a vezérműszíjj felőli oldalról.

Ennél részletesebben nem tudom leírni.

Tényleg örülnék, ha valakinek lenne valami ötlete, mert így is 50 ezerbe van és olyan szar mint volt.

Előre is köszi a segítséget.

Hát, szerintem ne nagyon járkálj egy megbontott-visszarakott vezérlésű autóval, ami ott még szagos is. Átugrott esetleg a szíjad...(?) Írod, hogy nagyon hamar melegszik is, szóval nem biztos, hogy oké ott az égés. Keress egy megbízható szerelőt/márkaszervizt és inkább vontassátok el oda, nehogy komolyabb bajokat csinálj, akaratodon kívül is...

Link to comment
Megosztás:

Hát, szerintem ne nagyon járkálj egy megbontott-visszarakott vezérlésű autóval, ami ott még szagos is. Átugrott esetleg a szíjad...(?) Írod, hogy nagyon hamar melegszik is, szóval nem biztos, hogy oké ott az égés. Keress egy megbízható szerelőt/márkaszervizt és inkább vontassátok el oda, nehogy komolyabb bajokat csinálj, akaratodon kívül is...

Vezérlésre csak azért nem gondolok, mert csak akkor kínlódik nagyon ha hideg. Akkor is onnan kezdi, ha meg van terhelve. Indítom, alapjáraton ok. Elindulok vele, 200 m és indul a kálvária. Azt mondta egyik szerelő ismerős aki márkaszervízben dolgozott, hogy esélyes az EGR szelep, hogy mikor kinyit (2000 körül) felakad, és onnantól fuldoklik, rángat, leáll, főleg hogy hideg a motor és gondolom automata szívató is van, a sok visszaáramló füstgáz miatt meg kevés a zoxigén (mert a vízbül nem veszik ki). Ha bemelegszik, (talán az miatt gyorsan, hogy folyamatosan megy vissza a forró füstgáz) kezd helyre jönni.

Viszont ez nem magyarázza a furcsa szagot. Úgyhogy mindjárt megy vissza hogy ba...anak vele valamit.

Link to comment
Megosztás:

Látom megmozgatta mindenki fantáziáját a turbinás autó! :rolleyes:

Am 2 dologról beszélünk.

Az egyik ami rendes gyújtáskapcsolós leállítás után van, egy rövid 1-2 mp-es halk sípoló hang. Szerintem ez az injector lehet ahogy elengedi a magasnyomást. (Nem vagyok autószerelő, lehet hülyeséget írok). Ugyan ilyet hallani, amikor ráadod a gyújtás indításnál, gondolom ekkor felépül a magas nyomás.

A másik, ami most nekem van, az akkor van amikor magától leáll az autó, és ennek van olyan hangja, mintha valami tovább forogna és szép lassan leállna. Mintha valami ventillátor, vagy generátor (ami nem lehet lévén kapcsolatban van a motorral) vagy bármi tovább forogna.

Ezeknek a hangoknak utánajártam én is. A magas ilyen picit fütyülő hang az a folytószelep állító léptető motor tekercsének a hangja. (Állj be a garázsba gépháztetőt nyisd ki majd gyujtás, és nyomkodd be a gázpedált INDITANI NEM KELL hallani fogod ahogy az a sipoló hang változik) Ha nem inditasz kb 1,5 perc után abbamarad, akkor az ecu elveszi a villanyt onnan. (Kávzi egész nap gyújtáson lehet nem fog lemerülni az akksi) Ha meg lefulladsz és a lassan leálló búgó hang az meg az EHPS szivattyú hangja. Ezt meg lehet figyelni akkor is ha leveszed a gyújtást csak akkor sokkal gyorsabban leáll mivel nem kap sehonnan tápot. Még ha lefulladsz pár mp ig még az akksi felől az elektronika adja neki a szuflát.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.