Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Válaszolva a saját problémámra, ma megnéztem újra az olajat. Hidegen és járó motor után is ugyan olyan magas (a műanyag végéig ér). Jó, kb 5 percig ment a motor, nem volt időm, de ami igazán nyugtalanít, hogy a betöltőfedél belsején és a pálca végén is láttam apró fehér "takonyszerűséget" az olajban. Egészen kevés, szerintetek kezdjek aggódni? Nem füstölt meg ilyenek, nem volt olaj a hűtővízben. Azt korábban elfelejtettem mondani, hogy volt egy kis szivárgás a hengerfejtömítésen, amire az Opel Zengőnél átvizsgáláskor azt mondták, hogy ez nem folyik nem kell vele foglalkozni, biztos meghajtották, elmegy így még 100 ezret... hát nem tudom. A korábbi olajcsere elvileg másfél éve volt azóta alig ment az autó, kb 8 ezret és a végére az olajszint kb a minimumon volt. Nem értem ezt az egészet.

Amúgy 98-as X14XE, elvileg 100e-t ment, kb erre mutatott eddig minden, a megmaradt számlák szerint elég gondos előző tulaja volt.

Nekem van egy tippem. Én is így jártam ugyanúgy x14xe-vel (bár ez ebben a kérdésben lényegtelen).

Fehér trutyi: természetes. Úgy néz ki mintha a cappuchino habja. Ez az amiről a többiek beszélnek, azaz pára kicsapódás.

Az olajszinted pedig szerintem nem magas. :rolleyes: Olajcsere előtt már nagyon zabálta az olajat a kocsi és utánatöltöttem. Ha a maximum jel felett van annyival, hogy teljesen eltakarja a műanyagot, akkor nagyon sokkal túl lenne töltve. Elvileg a minimum és a maximum jel között van 1 liter. A műanyag teteje pedig szerintem mégegyszer annyi. Elvileg annyit töltöttem a kocsiba, hogy max jelig legyen. Addig is volt, de mivel pont a a csíkig volt töltve, nem láttam rendesen a szintet és így már nekem is teljesen eltakarta a műanyagot, mivel összeszedte a nívópálca tartójából is az olajat.

Próbálj meg egy jó ferde úton leparkolni a kocsival (úgy, menetirány szerint jobbra, vagy hátra dőljön) és máris meg fogod látni a szintet. Ha akkor a nívópálca max jele alatt van jóval, akkor megnyugodthatsz, nincs túltöltve.

Link to comment
Megosztás:

Te én megharaplak :D

Nem azt írtam hogy 5-6deci a különbség hideg és meleg állapotban.

Nem tudom mennyi térfogat változás van -10 és 80 fokos olaj között.

szerintem max 0.5deci.

de neki hidegen felső ponton van.

Na ez is olyan ,mint az olaj topic.

Legyen középen oszt kész. :P

Hjááámore neharapjááámáámeg! :lol:

Láma kérdés:

Kihúztad és végig olajos vagy kihúz - letöröl - visszadug - kihúz - végig olajos?

hát ez eszembe se jutott, de jó kérdés! :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Nekem van egy tippem. Én is így jártam ugyanúgy x14xe-vel (bár ez ebben a kérdésben lényegtelen).

Fehér trutyi: természetes. Úgy néz ki mintha a cappuchino habja. Ez az amiről a többiek beszélnek, azaz pára kicsapódás.

Az olajszinted pedig szerintem nem magas. :rolleyes: Olajcsere előtt már nagyon zabálta az olajat a kocsi és utánatöltöttem. Ha a maximum jel felett van annyival, hogy teljesen eltakarja a műanyagot, akkor nagyon sokkal túl lenne töltve. Elvileg a minimum és a maximum jel között van 1 liter. A műanyag teteje pedig szerintem mégegyszer annyi. Elvileg annyit töltöttem a kocsiba, hogy max jelig legyen. Addig is volt, de mivel pont a a csíkig volt töltve, nem láttam rendesen a szintet és így már nekem is teljesen eltakarta a műanyagot, mivel összeszedte a nívópálca tartójából is az olajat.

Próbálj meg egy jó ferde úton leparkolni a kocsival (úgy, menetirány szerint jobbra, vagy hátra dőljön) és máris meg fogod látni a szintet. Ha akkor a nívópálca max jele alatt van jóval, akkor megnyugodthatsz, nincs túltöltve.

Kösz a tippet. Igen, a műanyag végéig elér a szint. Ha 5 literes a GM-es olaj, akkor majd' 4.5L belement, és ha 3.5L kéne az ideális, akkor ez bőven több. Szóval az ok, hogy a csőből amiben a nívópálca van összeszedi az olajat, de honnan tudom meg, hogy az mennyivel több? Ha ferdén megmérem nem tudom mennyit kell leereszteni/kiszívni. Ezt egyébként hogy lehet egyszerűen otthon elvégezni?

Link to comment
Megosztás:

Láma vagyok, de ennyit azért csak ellestem a nagyoktól :D Szal törlés után is végig olajos.

Hát ez szívás! :P Mármint leszívás.

Kösz a tippet. Igen, a műanyag végéig elér a szint. Ha 5 literes a GM-es olaj, akkor majd' 4.5L belement, és ha 3.5L kéne az ideális, akkor ez bőven több. Szóval az ok, hogy a csőből amiben a nívópálca van összeszedi az olajat, de honnan tudom meg, hogy az mennyivel több? Ha ferdén megmérem nem tudom mennyit kell leereszteni/kiszívni. Ezt egyébként hogy lehet egyszerűen otthon elvégezni?

Meg amúgy is felverődik rá. Éppen azért kell a motor leállítása után várni, hogy az olaj összecsoroghasson.

Ezért el ne ferdülj! :rolleyes: Csak vízszintes helyzetű gépben mérj szintet.

A leszíváshoz fecskendő kell egy akkora műa.csővel, ami leér a szintmérő csövén az olajteknőbe. Innét már csak szívás-mérés-szívás-mérés ...

Sok sikert!

Link to comment
Megosztás:

Hát ez szívás! :( Mármint leszívás.

Meg amúgy is felverődik rá. Éppen azért kell a motor leállítása után várni, hogy az olaj összecsoroghasson.

Ezért el ne ferdülj! :lol: Csak vízszintes helyzetű gépben mérj szintet.

A leszíváshoz fecskendő kell egy akkora műa.csővel, ami leér a szintmérő csövén az olajteknőbe. Innét már csak szívás-mérés-szívás-mérés ...

Sok sikert!

:lol: rossz az aki rosszra gondol!

Link to comment
Megosztás:

nem találom a g astra-hoz a hibakód táblázatot megint :( :D :D

valószínű már az idegtől...

itt a fórum keresőjétől meg agyhalált kapok... de gugli sem segít...

mi az ***ért nem mentettem le legutóbb azt nem tudom... :lol:

ha valaki útjába esne esetleg :D :lol:

amugy ( 1031010103103 )

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni, problémám a következő. 1.4 g astrámon rendszeresen világít a motordiagnosztika lámpa gyújtómodul, gyertyák, akkumulátor cserélve voltak, a probléma ideig-óráig megszűnt majd újra előjött. Most menet közben kb. 70km/h körül elkezdett az autó rángatni, hangosabb lett a motor mintha nem menne vmelyik henger, majd üresben gázt adva 800-as fordulatnál jobban nem pörög, fekete korom jön a kipufogón és lehörög. Ezután világítani kezdett egy lámpa (kulcs és autót ábrázol).Leállítottam, majd újraindítás után a lámpa kialudt, de az autó továbbra sem megy rendesen. Szerelőnél volt, EGR szelepet kitisztította, gyújtómodul jó, légtömegmérő működik, üzemanyagszűrő jó, benzinszivattyú jó, gyertyák kormosak szikrát adnak, viszont 2 henger nem megy és motordiagnosztikán hibát nem mutat. Mi lehet a probléma? Segítségeteket nagyon megköszönném, mert tanácstalan vagyok.

Link to comment
Megosztás:

nem találom a g astra-hoz a hibakód táblázatot megint :( :D :D

valószínű már az idegtől...

itt a fórum keresőjétől meg agyhalált kapok... de gugli sem segít...

mi az ***ért nem mentettem le legutóbb azt nem tudom... :lol:

ha valaki útjába esne esetleg :D :lol:

amugy ( 1031010103103 )

itt van:

http://www.autodiagnosztika.com/obd2_hibakodok.html

P0300=Különböző hengerek felismert gyújtáskimaradás

Link to comment
Megosztás:

inkább égés kimaradás..nem mindegy

Nem vagyok autószerelő, de szerintem is ponosabb az égéskimaradás, mert ha bármi miatt nem tökéletes az égés, ezt a hibakódot adja. Ezt sokan félreértelmezik gyújtáskimaradásnak és már vetetik is bele az új tafót. Holott nem biztos, hogy gyújtáshiba miatt adta ezt a kódot. Lásd lekokszosodott, megszorult szelep, gyújtás van és mégis 300-as hibakódot ad.

Link to comment
Megosztás:

Csak nem tökéletes még a verda. Többször a fojtószelep teljesen elzárja a levegőt, és nem indul be a gép. Ha hidegen első indításkor (ilyenkor 99%-ban nem indul) lehúzom a fojtószelepet akkor marad kis résnyire nyitva, beindul, leállítom egyből, fojtószelep vissza, és utána már simán indul és működik is rendesen minden. Melegen 10-ből 8x elindul pöcre, 2x meg lehet hallani hogy zárni akar a fojtószelep hiába már zárva van, és nem indul, általában csak leveszem a gyújtást meg vissza és megjavul a dolog. Elképzelhető hogy elmászott a kalibrálás? De akkor miért csak néha csinálja? Hibakód nincs.

Link to comment
Megosztás:

Csak nem tökéletes még a verda. Többször a fojtószelep teljesen elzárja a levegőt, és nem indul be a gép. Ha hidegen első indításkor (ilyenkor 99%-ban nem indul) lehúzom a fojtószelepet akkor marad kis résnyire nyitva, beindul, leállítom egyből, fojtószelep vissza, és utána már simán indul és működik is rendesen minden. Melegen 10-ből 8x elindul pöcre, 2x meg lehet hallani hogy zárni akar a fojtószelep hiába már zárva van, és nem indul, általában csak leveszem a gyújtást meg vissza és megjavul a dolog. Elképzelhető hogy elmászott a kalibrálás? De akkor miért csak néha csinálja? Hibakód nincs.

De jó is volt még mikor Trabantom volt :lol:

Link to comment
Megosztás:

Csak nem tökéletes még a verda. Többször a fojtószelep teljesen elzárja a levegőt, és nem indul be a gép. Ha hidegen első indításkor (ilyenkor 99%-ban nem indul) lehúzom a fojtószelepet akkor marad kis résnyire nyitva, beindul, leállítom egyből, fojtószelep vissza, és utána már simán indul és működik is rendesen minden. Melegen 10-ből 8x elindul pöcre, 2x meg lehet hallani hogy zárni akar a fojtószelep hiába már zárva van, és nem indul, általában csak leveszem a gyújtást meg vissza és megjavul a dolog. Elképzelhető hogy elmászott a kalibrálás? De akkor miért csak néha csinálja? Hibakód nincs.

Ja még annyi ha már beindult akkor minden tökéletes, az alapjárat, gázadás is minden.

Link to comment
Megosztás:

De jó is volt még mikor Trabantom volt :lol:

Nem kell ahhoz a trabantig visszamenni hogy ne legyen e-gas :lol: Dehát a környezet védelemért mindent :( :D Még anno a Lagunámnál láttam értelmét, mert ezzel egy csapásra megoldották a kipörgésgátlót-tempomatot-sebesség korlátozót, de hogy egyébként csak bonyolítja a dolgokat az tuti... Mostani 2002-es Volvo-m is simán elvan nélküle :D

Link to comment
Megosztás:

Nem kell ahhoz a trabantig visszamenni hogy ne legyen e-gas :lol: Dehát a környezet védelemért mindent :( :D Még anno a Lagunámnál láttam értelmét, mert ezzel egy csapásra megoldották a kipörgésgátlót-tempomatot-sebesség korlátozót, de hogy egyébként csak bonyolítja a dolgokat az tuti... Mostani 2002-es Volvo-m is simán elvan nélküle :D

A gyújtógyertya is csak bonyolít! Az én 2003-as autóm is el van nélküle! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

A vezérműtengely lelazulás problémára visszatérve, beszéltük, hogy ez a Z14XEP (1.4 Twinport, láncos) 2005-2007 közöttre vonatkozik. Mi a helyzet a X14XEP motorokkal? Mi a különbség a Z14XEP es az X14XEP között? Mindkettő Twinport. Mindkét autó 2005-ös Astra. (érdekli a haveromat, hogy megnézesse e a csavarokat :lol:)

Koszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

A vezérműtengely lelazulás problémára visszatérve, beszéltük, hogy ez a Z14XEP (1.4 Twinport, láncos) 2005-2007 közöttre vonatkozik. Mi a helyzet a X14XEP motorokkal? Mi a különbség a Z14XEP es az X14XEP között? Mindkettő Twinport. Mindkét autó 2005-ös Astra. (érdekli a haveromat, hogy megnézesse e a csavarokat :lol: )

Koszi

o ne már ne csináljuk ezt ilyen kód nincs

z14xep és x14xe van meg z14xe

azért megnézném hogy x14xep milyen lenne. elektromos gázpedál nélküli de twinportos

jót röhögnék... :lol:

Link to comment
Megosztás:

A gyújtógyertya is csak bonyolít! Az én 2003-as autóm is el van nélküle! :lol:

Na a dízelesek inkább meg se szólaljanak, mert ott aztán mostmár van sok túlbonyolított méregdrága alkatrész :D :lol: Aztán meg kezdenek rájönni a nagyokosok hogy a hiper-szuper nagynyomás jobban károsítja az egészséget mint a kormoló faék agadolós motorok... :D

A legnagyobb szégyen az hogy még mindig robbanó motorokkal járunk, aminek a javítása egyre drágább, fogyasztása érdemben nem változott, cserébe az élettartamuk egyre jobban csökken :D :(

Link to comment
Megosztás:

Na a dízelesek inkább meg se szólaljanak, mert ott aztán mostmár van sok túlbonyolított méregdrága alkatrész :D :lol: Aztán meg kezdenek rájönni a nagyokosok hogy a hiper-szuper nagynyomás jobban károsítja az egészséget mint a kormoló faék agadolós motorok... :D

A legnagyobb szégyen az hogy még mindig robbanó motorokkal járunk, aminek a javítása egyre drágább, fogyasztása érdemben nem változott, cserébe az élettartamuk egyre jobban csökken :D :lol:

persze hogy a sok birkája (mi) vegyünk másikat :(

Link to comment
Megosztás:

o ne már ne csináljuk ezt ilyen kód nincs

z14xep és x14xe van meg z14xe

azért megnézném hogy x14xep milyen lenne. elektromos gázpedál nélküli de twinportos

jót röhögnék... :lol:

mea culpa... megnézettem vele mégeccer... a zöldkártyán volt az, hogy X14XEP :lol: a forgalmiban már Z14XEP van :( gratulálok a zöldkártya kiállítójának :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.