Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Én kétszer jártam így, nagyon gyenge minőségű benzin került a tankba--sárgába borult a műszerfal,rángatot nem ment, 2.szor eldugult a benzin szűrő ment a vas ,de gyenge volt és nem ment120-nál többet

Nekem az utolsó 2 tankolásomat autópályán kellett megejtenem. Azóta 2-3 nap állás után nagyon nehezen indul a gép. Szerintem elég vacak benzint kaptam és ennyi idő alatt leülepszik benne a trutyi.. :)

Link to comment
Megosztás:

Üdv

Volna egy olyan gondom, hogy ha forgatom a kormányt... nem tom hogy leirni a hangot... ropog ... mindha kilenne száradva valahol és szorulna és olyan hangot ad ki.

Ötlete valakinek hol álljak neki keresni a gondot?

Köszi

Hol ropog? Elől a kerék fölül hallod? Sztem toronycsapágy hiba lesz.

Link to comment
Megosztás:

Kivülről még nem tudtam meghallgatni mert nem volt ki segítsen. belültől nagyon jól lehet hallani, tekerem és ropog. toronycsapágy milyen anyagi vonzattal jár?

G-nél nem tudom, nekem kijött pár ezresből. Meg persze magam csináltam. De kell hozzá rugóösszehúzó is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

segítségeteket és a véleményeteket szeretném kérni.

Az a különös dolog történik, hogy az utastérben érzem a kipufogó szagot. Először csak azt hittem, hogy valami trabant vagy régi IFA mögött megyek és több füstöt kapok, mint általában. De nem ez történt.

Az utastérbe ömlijk a füst a motorból. Érdekes módon csak akkor, ha a levegőztető ventilátor megy. Ha nem, akkor ez megszűnik érdekes módon.

Laikus vagyok, belenéztem a motorháztető alá és nem láttam semmi különöst, pl. olajat fröcskölni.

Két dolog változott az elmúlt hetek óta,

- pollen szűrő csere, (a szerelő először cserélt ilyet, talán valamit nem tett vissza rendesen - erre gyanakszom)

- etaton használat. (mostanság 35-40% etanolt keverek a tankba, eddig szépen elemtem 10-15-25-30 stb.)

bár szernitem egyik sem okozhat olyat, amitől a füst szivárog az utastérbe.

Mi a véleményetek? Mit tudnék ellenőrizni? + a pollenszűrő cserénél helytelen visszaszerelés okozhat ilyet? Hasonló tapasztalata valakinek?

köszönöm, János

(opel astra G 2006 twinport 1.4)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

segítségeteket és a véleményeteket szeretném kérni.

Az a különös dolog történik, hogy az utastérben érzem a kipufogó szagot. Először csak azt hittem, hogy valami trabant vagy régi IFA mögött megyek és több füstöt kapok, mint általában. De nem ez történt.

Az utastérbe ömlijk a füst a motorból. Érdekes módon csak akkor, ha a levegőztető ventilátor megy. Ha nem, akkor ez megszűnik érdekes módon.

Laikus vagyok, belenéztem a motorháztető alá és nem láttam semmi különöst, pl. olajat fröcskölni.

Két dolog változott az elmúlt hetek óta,

- pollen szűrő csere, (a szerelő először cserélt ilyet, talán valamit nem tett vissza rendesen - erre gyanakszom)

- etaton használat. (mostanság 35-40% etanolt keverek a tankba, eddig szépen elemtem 10-15-25-30 stb.)

bár szernitem egyik sem okozhat olyat, amitől a füst szivárog az utastérbe.

Mi a véleményetek? Mit tudnék ellenőrizni? + a pollenszűrő cserénél helytelen visszaszerelés okozhat ilyet? Hasonló tapasztalata valakinek?

köszönöm, János

(opel astra G 2006 twinport 1.4)

nézd meg a motortérben járó motornál..ha érzed a szagát, akkor azt a kifújást már hallani is lehet...nekem anno a leömlőm repedt el (így vettem a gépet..hidegen sziszegett, melegen semmi hangja nem volt), bontóban azt mondták ez sajnos típushiba az én mocimnál is...ki lett cserélve...azóta nincs ilyen gond....egyébként ha hídegen megnyúzod a gépet simán elrepedhet a leömlő..na nem tudni hányadik ilyen prögetésnél, de sokkal nagyobb az esélye, hogy ez bekövetkezik...de az is lehet hogy csak felhasaltál valahol vele és srűlt a moci alatt a flexi rész...

Ezeket nézd körba..hallgasd meg a gépet..mit mond :)

Link to comment
Megosztás:

Hasonló problémám nekem is van.. nem konkrétan ugyanez, de büdös. :)

Miután leállítom az autót, kiszállok és odamegyek a motorháztetőhöz, égett, büdös szagot érzek minden esetben. Eleinte azzal magyaráztam, hogy a por ég le róla..

Sehol egy olajcsepp, vízfolt.. Foggalmam sincs mi lehet. Olyasmi a szag, mint amikor portörlés nélkül először kapcsolod be ősszel a konvektort.

Elég meredek a kocsibeálló és nagy gázzal lehet csak felmenni. Lehet, hogy égett kuplungszag? :D

Link to comment
Megosztás:

Hasonló problémám nekem is van.. nem konkrétan ugyanez, de büdös. :)

Miután leállítom az autót, kiszállok és odamegyek a motorháztetőhöz, égett, büdös szagot érzek minden esetben. Eleinte azzal magyaráztam, hogy a por ég le róla..

Sehol egy olajcsepp, vízfolt.. Foggalmam sincs mi lehet. Olyasmi a szag, mint amikor portörlés nélkül először kapcsolod be ősszel a konvektort.

Elég meredek a kocsibeálló és nagy gázzal lehet csak felmenni. Lehet, hogy égett kuplungszag? :D

ne szagolgasd... ;) mert a végén még más szagot is oda képzelsz, motor szaga van és kész... ;) a kuplung orrfacsaró ha az szaglik...

Link to comment
Megosztás:

nézd meg a motortérben járó motornál..ha érzed a szagát, akkor azt a kifújást már hallani is lehet...nekem anno a leömlőm repedt el (így vettem a gépet..hidegen sziszegett, melegen semmi hangja nem volt), bontóban azt mondták ez sajnos típushiba az én mocimnál is...ki lett cserélve...azóta nincs ilyen gond....egyébként ha hídegen megnyúzod a gépet simán elrepedhet a leömlő..na nem tudni hányadik ilyen prögetésnél, de sokkal nagyobb az esélye, hogy ez bekövetkezik...de az is lehet hogy csak felhasaltál valahol vele és srűlt a moci alatt a flexi rész...

Ezeket nézd körba..hallgasd meg a gépet..mit mond :)

Hi, Megálltam és megszagolgattam az autót, járó motornál és semmi különös. Vicces, de a motornak nem volt olyan füstszaga, mint az utastérnek.

Hangot nem hallok, bár igaz, lehet ez még a kiömlő vagy a kipufogó probléma is, azt nem néztem.

Egyébként ha a szellőztetőt kikapcsoljuk, akkor le is zárja a levegőt? ez nekem furcsa. előtte Daewoo-m volt, abban csak a venti állt meg olyankor, a levegő bejutott azért az utastérbe, akkor zárt, amikor a belső keringetést bekapcsoltuk.

Egyébként nem kínzom, és nem csapódott sehová. Csak én vezetem, ilyen nem történt.

Mindegy, zavart a dolog be is jelentkeztem a szervízbe. Holnap elmondom a kimenetét a dolognak.

köszönöm, üdv. J.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, lenne egy kérdésem: kaptam egy Nokia CK-7W típusú blutuszos kihangosítót, de hozzá a ck-300-hoz való kábel volt csak. ezzel összedugtuk az egyetlen lehetséges módon (merthogy ISO csatis a kábel) a CAR400-ast, de nem működött vele. Kérdésem, h a CAR400-as ISO-n keresztül tudja-e ezt a kütyüt vezérelni, vagy nem? Lehet, h ez a kábel nem is jó hozzá? Elvileg utánanéztem a CAR400-as könyvében és tudja a némitást stb. Kérdeztem beszerelőműhelyeket is, de azok 12-15 ezreket mondtak beszerelésre, amit persze sokallok. Nekem csak az kéne, h a rádióval összedugja vki, a többi drótozást-bontást megcsinálnám. Vkinek ötlet v megbízható nem túl drága villanyos szerelő?

Link to comment
Megosztás:

És ott mit nézegetsz? Úgyse kevered össze a lábaidat? :D

Valaki csinált már ú.n. kilépőfényt (ajtóba építve, annak nyitásával kapcsol fel és a talajt világítja meg)? Ez legalább hasznos is annak, aki kénytelen kivilágítatlan helyen is kiszállni.

Nézem hogy mennyire koszos a szőnyeg :)

Amúgy én is azért vettem ezt a vízálló balhét. http://www.vatera.hu/vizallo_smd_led_szala..._166670053.html

csak ugye ez a 3M-es ragasztó egyszerűen leesett a kaszniról,így beraktam lábhoz.Jó nagy fényereje van.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

...nem tud esetleg valaki egy ilyet?

Ez egy "mezei" zsiguli ajtókapcsoló. Lehet vagy 150ft az ára. Bármi mással is helyettesíthető, amit be tudsz tenni a helyére, csak az a lényeg, hogy saját maga testen legyen. Ez kapcsolja a negatívot, ha nyitod a motorháztetőt. Nekem van ilyen, ha kijössz Szentendrére érte, két jó szóért odaadom, de szinte bármelyik autósboltban kapni.

Link to comment
Megosztás:

lehet amúgy hogy a rugóval van gond ha felüt, vagy szilentnek is lehet hangja

gátló inkább kopogna folyamatosan, nem?

nekem volt ilyen problémám az F-en, már előre fájt a szívem mikor az Árpád hídon a belsőben érkeztem arra a bizonyos huplira...

aztán rugócsere (bontott ment bele+futóműállítás) és tökjó lett.

Nah, tegnap voltam szerelőnél és úgy néz ki, hogy beletrafáltál. A rugó lesz a gond, egy kicsit megfáradt és ezért már kisebb súlynál is megül. Kértem a szerelőtől ajánlatott és ma azt mondta, hogy 2x13ezer az új rugó és 2x4ezer a munkadíj. Mindenképpen újat szeretnék, bontott nem játszik. A kérdésem az lenne, hogy mennyire reális az ár, főleg a rugóké?

Link to comment
Megosztás:

Üdv

Volna egy olyan gondom, hogy ha forgatom a kormányt... nem tom hogy leirni a hangot... ropog ... mindha kilenne száradva valahol és szorulna és olyan hangot ad ki.

Ötlete valakinek hol álljak neki keresni a gondot?

Köszi

Hi!

Nézd meg a stabilizátor rudakat (kutyacsont). A jobb oldali annyira beállt nekem anno, hogy kézzel nem tudtam "eltekerni". A jelenség sztem ua. volt, mint nálad, ha tekertem a kormányt, nagyon piciket ugrott: ropogott. Először mi is toronycsapágyra gyanakodtunk, de nem az volt a ludas.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Egy buta kérdésem lenne. :)

A motor hátsó részénél felül (nagyjából a váltó és a motor csatlakozása fölött) mi van ami olajos lehet és jó-e ha az olajos/trutyis? :D

A büdös szag után nyomoztam és akkor vettem észre.. bár nem hiszem, hogy ez a forrása, de feltűnt.

65.jpg

Beszúrtam egy képet google-ből. A légszűrőházból a motor felé menő vastag cső lefelé vezető torkolatánál közvetlenül.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.