Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Végre eljutottam a szerelőhöz, aki kiolvasta a hibakódot. Lambda szonda hibát jelzett. Kérdésem, hogy ez javítható, vagy egyből csere? Az elsőről van szó alighanem (mintha ezt mondta volna). Ha csere, akkor mennyibe fáj egy ilyen? Illetve milyen további problémát tud okozni ez az alkatrész?

Köszi a válaszokat! :)

Link to comment
Megosztás:

...pénteken megvolt a műszakim..

..ott voltam végig, egy darabig minden rendben volt, de amikor már a vizsgasor végén járt az autó (kerékrángatás), egyszercsak szólt a vizsgát csináló szerelő, hogy "gyere csak le az aknába"- na mondom szevasz, vége, valami nagy gebasz van..., megmutatta, hogy a jobb oldali kitámasztó gömbfejem kotyog.., rákérdeztem akkor most bukta?

Azt mondta elvileg igen de gyakorlatolag nem (volt kevéske ismeretségem).

Átment.

Jövő héten cserélem a gömbfejet (mondjuk egy ideje már hallottam kopogást jobbról, de azt hittem kutyacsont).

Kérdeztem kell e utána futóművet állítani de azt mondta, nem, egyébként áldom a jó kitalálóját, hogy úgy szegecseli gyárilag a gömbfejet a lengőkarra, mert még azzal is szophatok, de mindegy az a lényeg nem hasalt el gép.

Jobban örülnél, ha magában a lengőkarban lennének a gömbfejek??? Vannak olyanok. Ott komplett lengőkart kell cserélni. Amúgy azért van szegecselve, mert az egyszerűbb/olcsóbb megoldás, mintha csavaroznák. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Végre eljutottam a szerelőhöz, aki kiolvasta a hibakódot. Lambda szonda hibát jelzett. Kérdésem, hogy ez javítható, vagy egyből csere? Az elsőről van szó alighanem (mintha ezt mondta volna). Ha csere, akkor mennyibe fáj egy ilyen? Illetve milyen további problémát tud okozni ez az alkatrész?

Köszi a válaszokat! :)

Hali

Én egy nagyon drágát néztem árlistába (40 000), ugy gondolom jóval olcsobban meglehet venni. Minden képp Bosch vegyél bele (0 258 005 055 asszem ez a száma), mert én is vettem univerzálist (Bosal) és járatta az alapjáratot elég rendesen.

Szerelő azt mondta hosszú távon nem jó ha rossz sondával megyek vele, mert akár a benzin lemoshatja az olajat a hengerfarról. Most hogy ez igaz e vagy sem, szakik jobban megfogják tudni mondani.

Link to comment
Megosztás:

Kérdésem volna, tegnap cseréltem a kerekeket felraktam a nyári gumikat.Az első futómünél észre vettem hogy a lengéscsillapitó müanyag szárainál olajos. Ez valószinüleg azt jelenti hogy cserélni kell.A kérdés az volna milyen sürgösen kell cserélni a csillapitókat.Mondjuk ráér télig.Menet teljesitményben nincs semmi hiba és nem kopog.

Link to comment
Megosztás:

Kérdésem volna, tegnap cseréltem a kerekeket felraktam a nyári gumikat.Az első futómünél észre vettem hogy a lengéscsillapitó müanyag szárainál olajos. Ez valószinüleg azt jelenti hogy cserélni kell.A kérdés az volna milyen sürgösen kell cserélni a csillapitókat.Mondjuk ráér télig.Menet teljesitményben nincs semmi hiba és nem kopog.

igazából ezt nehéz megmondani hogy "meddig jó" mert igazán akkor tudnál többet ha felrakatnád padra és rámérnének sztem

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Végre eljutottam a szerelőhöz, aki kiolvasta a hibakódot. Lambda szonda hibát jelzett. Kérdésem, hogy ez javítható, vagy egyből csere? Az elsőről van szó alighanem (mintha ezt mondta volna). Ha csere, akkor mennyibe fáj egy ilyen? Illetve milyen további problémát tud okozni ez az alkatrész?

Köszi a válaszokat! :)

Nem biztos,hogy lambda ,én inkább légtömegmérőre gondolnék.... ,ha van neked benne,mert lehet hogy csak levegő hőmérséklet érzékelő van benne..

10-15 körül lehet kapni NEM univerzálist,ha lambdát kell cserélni...

Link to comment
Megosztás:

Jobban örülnél, ha magában a lengőkarban lennének a gömbfejek??? Vannak olyanok. Ott komplett lengőkart kell cserélni. Amúgy azért van szegecselve, mert az egyszerűbb/olcsóbb megoldás, mintha csavaroznák. :)

lehet rendelni csak gömbfejet, le kell fúrni a szegecset, és utána már csavarozod....

Link to comment
Megosztás:

Kérdésem volna, tegnap cseréltem a kerekeket felraktam a nyári gumikat.Az első futómünél észre vettem hogy a lengéscsillapitó müanyag szárainál olajos. Ez valószinüleg azt jelenti hogy cserélni kell.A kérdés az volna milyen sürgösen kell cserélni a csillapitókat.Mondjuk ráér télig.Menet teljesitményben nincs semmi hiba és nem kopog.

lassacskán érik a csere de énnekem akkor van vége az első csillapítóknak amikor felüt de szerintem ez egy kicsit sok idő mire erre a szintre elér

ha sovány a helyzeted anyagilag akkor nem hiszem hogy sürgős amíg nem érzel különösebb hibát nem nagyon kell vele foglalkozni de ha kétségeid vannak rázópadon megnézik elöl hátul és közlik milyen állapotban vannak.

ha bevizsgálták érdekelnének az eredmények.

rossz lengéscsillapító kagylós kopást eredményez a gumi felületén

nekem hátsó volt elszállva nem sokon múlott hogy megpusztuljak a haverokkal foltba kopott ki a hátsó gumi a belsőrészén nem is látszott semmi hiba kívülről.

100-160km/h ig turtam hazafele szolnokról hazajövet egy munkából visszaérve a telephelyre 1óra alatt leeresztett a gumi cserénél vettem észre hogy egy fél tenyérnyi folton kiálltak a drótok és a vászon szerű anyag ha ez 160körül durrdefekt nem írogatnék az tuti

Link to comment
Megosztás:

Megvolt a bal első kerékcsapágycsere a kocsin.

18500 volt a csapágy-aggyal és 3500 ft. a munkadíj.

Gyulán voltunk,be is járattuk,voltunk vele mosóban is,szép tiszta is lett kívül-belül,alul-felül.

Persze rögtön ahogy hazaértünk el kezdett szakadni az eső! :)

Link to comment
Megosztás:

lehet rendelni csak gömbfejet, le kell fúrni a szegecset, és utána már csavarozod....

Hmm? :) :D

... egyébként áldom a jó kitalálóját, hogy úgy szegecseli gyárilag a gömbfejet a lengőkarra, mert még azzal is szophatok...

Jobban örülnél, ha magában a lengőkarban lennének a gömbfejek??? Vannak olyanok. Ott komplett lengőkart kell cserélni. Amúgy azért van szegecselve, mert az egyszerűbb/olcsóbb megoldás, mintha csavaroznák. :)
Link to comment
Megosztás:

Ajjaj!

Ellentmondásba keveredtem enmagammal! :)

Ez a szegecses dolog mégiscsak qrva jó nekem! :)

Nincs ezzel semmi baj. Lefúrod a régit, felcsavarozod az újat, örülsz. Amit írtam korábban, hogy vannak olyan típusok, amiken csak lengőkar cserével javítható ez a dolog...nos még én sem láttam olyat, ismerősök mondták. Elképzelni el tudom, de látni még nem láttam.

Link to comment
Megosztás:

Nincs ezzel semmi baj. Lefúrod a régit, felcsavarozod az újat, örülsz. Amit írtam korábban, hogy vannak olyan típusok, amiken csak lengőkar cserével javítható ez a dolog...nos még én sem láttam olyat, ismerősök mondták. Elképzelni el tudom, de látni még nem láttam.

Igen, örülök mert "kicsike" pénzből megvan a móka!

Csupán ezt a szegecses dolgot nem értettem, de már tudom, az a pár ojró is számít az autógyárnak amit megspórol azon a pár csavaron.

Ja, de a szegecs se lehet bimbiacélból!!

Egyébként a Fransziák nőinemiszerv jelű autóján, vmi bordás préselős trükkel van gömbfej ráfércelve a lengőkarra! :)

Link to comment
Megosztás:

Igen, örülök mert "kicsike" pénzből megvan a móka!

Csupán ezt a szegecses dolgot nem értettem, de már tudom, az a pár ojró is számít az autógyárnak amit megspórol azon a pár csavaron.

Ja, de a szegecs se lehet bimbiacélból!!

Egyébként a Fransziák nőinemiszerv jelű autóján, vmi bordás préselős trükkel van gömbvej ráfércelve a lengőkarra! :D

Naugye. Azt sejtettem, hogy vmi csigazabáló verda lesz. :) :)

Link to comment
Megosztás:

hy!

Olyan problémám lenne hogy a műszerfalomon folyamatosan vílágít menetközben a légzság visszajelző!az ülések alatt a kicsi csatikat megtakarítottam és semmi ugyan ugy világít!Mit lehet mér tenni??

Ha kontakt baja volt, lehet, hogy pár indítás után eltűnik a hibajelzés, vagy töröltesd diag. műszerrel. Remélhetőleg ennyi volt.

Link to comment
Megosztás:

Elég kihalt a Zafira-topik, ezért ide... :)

Hétvégén barátaim Zafirájával jártuk a Mátrát, és rossz úton megmutatták nekem is a furcsa kopogást, amivel küzdenek egy ideje:

kátyúba, nyomvájúba esve a lengéscsillapító szépen csendben megpróbálja eldolgozni az ügyet, és utána 1-2 másodperccel kopogás hallatszik alulról. Ami érdekes, hogy hol bal elölről, hol jobb elölről, hol középről, hol meg a hátsó rész felől kopog fel, de mindig késleltetve. Mintha valami alaphelyzetbe állna a dolog után. Szervizben már jártak vele, nem lóg semmi, a kipufogó rögzítése is rendben, csak az idegesítő késleltetett koppanás. Véleményetek?

Link to comment
Megosztás:

Elég kihalt a Zafira-topik, ezért ide... :)

Hétvégén barátaim Zafirájával jártuk a Mátrát, és rossz úton megmutatták nekem is a furcsa kopogást, amivel küzdenek egy ideje:

kátyúba, nyomvájúba esve a lengéscsillapító szépen csendben megpróbálja eldolgozni az ügyet, és utána 1-2 másodperccel kopogás hallatszik alulról. Ami érdekes, hogy hol bal elölről, hol jobb elölről, hol középről, hol meg a hátsó rész felől kopog fel, de mindig késleltetve. Mintha valami alaphelyzetbe állna a dolog után. Szervizben már jártak vele, nem lóg semmi, a kipufogó rögzítése is rendben, csak az idegesítő késleltetett koppanás. Véleményetek?

vadi új transpoter gyári lengéscsillapító is kopog. hibátlan futómű vizsgálva gépen

maga a teló csinálja de nem rontja a teljesítményét

ez ilyen.nagy zene és kész igazi orvosság az ilyen dolgokra

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.