Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

én azt csinálnám hogy amikor nem indul féktisztitóval befújnék a szivótorokba és ha ugy egyből indul akkor üzemanyag probléma van ott keresném a bajt.Lehet sok minden de igy nehéz mondani mi lehet a baj.

Sziasztok!

Ma találtam erre a fórumra, és remélem tudtok segíteni a gondomban.

Van egy z14xep motorkódú 2,5 éves astránk és mostanában azt produkálja, hogy hidegen nem indul be. Volt olyan hogy kb. 20-szori indításra indult csak be. Viszont, ha egyszer beindul, utána pöccre indul, bármikor állítjuk is le. Hosszabb pihi után kezdi előlről.

Ac pumpa lett benne cserélve - nem az volt a gond. Elmentünk opel márkaszervízbe, hátha ők okosabbak ezen a téren, és azt mondták, a légtömegmérő ment ki benne. Azt is kicseréltük, azzal sem szuperál.

Ha valaki esetleg találkozott volna már ilyen hibajelenséggel és tudja rá a megoldást, kérem válaszoljon :rolleyes:

Köszönöm előre is

durmi

Edit: még annyi, hogy kigyulladt a sárga motor visszajelző, és diagnosztika azt írta ki, hogy: üzemanyag korrekciós hiba az 1 hengersoron.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Az elmúlt 1 héten jelentkezett nálam valami új. Sajnos fogalmam sincs mi lehet (nem értek hozzá). Nyikorog valami a futóműnél.

Jellemzően kanyarodáskor hallom. Olyan mint amikor be van húzva a kézifék és megnyomkodod a hátulját az autónak. Jellemzően elölről hallom, de előfordult, hogy olyan volt mintha hátulról hallanám.

Ha aszfalton megyek, akkor kanyarodás közben (csak kormánymozgatásra) hallom, amikor földúton, vagy vacak úton megyek egyenesen, akkor a bukkanókon is. Nem kopogás, hanem mély hangszínű nyikorgás.

Van valakinek ötlete, hogy ez mi lehet és mire számíthatok? A héten tervezem, hogy elmegyek vele szervízbe.

Mellesleg nagyon sok jót olvastam Wesszeről és megfontolom,hogy zuglóból kiugrok hozzá, hogy nézze át a kocsit. Jellemzően nekem csak hétvégén jó az időpont, mert sokat dolgozok és az nagyon megfogott, hogy hétvégén is foglalkozik az emberrel.

Link to comment
Megosztás:

Szilenteket fújd be szilikonsprével. De az is lehet, hogy a műanyag elemek csinálják a kerékjáratban (bár ennek nagyon kevés esélyét látom)

Minden lengőkar végében van egy (ez nem Opel, de hirtelen ezt találtam):

tizenevesfutomu3.JPG

És ilyeneket keress mind elől, és mind hátul (bár ha ilyen akkor már fújhatod...... :rolleyes: ez már szét van használódva):

lengokar-szilent_1n.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

astra g 1.4 2004-em van és a következő problémám: az ABS lámpám kigyullad teljesen véletlenszerűen, a sebességmutató álló helyzetben járó motornál ugrál, menet közben előfordul, hogy nem mutat semmit (0-t). Ha menet közben ez huzamosabb ideig tart, akkor a motorelektronika ellenörzőlámpa is kigyullad és elejti az alapjáratot. Minnél meegebb az idő, annál gyakrabban jelentkezik a probléma évről évre. Az opelnél nem tudtak segíteni.

A kerékcsapágyak menet közbe gépre lettek kötve, tökéletesen működnek, jó jelet adnak.

Külföldi fórumokon olvastam, hogy másnak is volt hasonló problémája (még Omegával is), sajnos ott nem segítettek. Jó lenne ha valaki közületek tudna segíteni.

Előre is köszi:

pite

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy négy éves 1.4 G Astrám. A problémám az, hogy egy-két hete éreztem az autóban először, hogy mikor beülök, dohos párás szag van az utastérben. Mikor megnéztem alul láttam, hogy gumiszőnyeg alatt a kárpit elöl és hátul is "tocsog" a vízben. A vezetőoldalon elöl és hátul is áll a víz az autóban. Gyanítom, hogy a nagy esők miatt valahol bejutott a víz, és sajnos nem kevés. A hátsó üléssort és az az előtti kárpitot felszedve, az autóval emelkedőnek állva, kb. liternyi víz ömlött ki, alig győztük törölközőkkel felitatni. Szerelőnél megemeltettem, aki azt mondta, hogy alul minden ok, onnan nem jutott fel víz. A kocsi nem volt törve. Ablak nem maradt letekerve, ülések, műszerfal és minden más száraz. Az autó aljában mégis áll és folyik a víz.

Tapasztalt már valaki közületek hasonlót? Ha van tippetek, mitől ázott ennyire át a kocsi, és honnan juthatott be ekkora mennyiségű víz, segítsetek!

Kösssz!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy négy éves 1.4 G Astrám. A problémám az, hogy egy-két hete éreztem az autóban először, hogy mikor beülök, dohos párás szag van az utastérben. Mikor megnéztem alul láttam, hogy gumiszőnyeg alatt a kárpit elöl és hátul is "tocsog" a vízben. A vezetőoldalon elöl és hátul is áll a víz az autóban. Gyanítom, hogy a nagy esők miatt valahol bejutott a víz, és sajnos nem kevés. A hátsó üléssort és az az előtti kárpitot felszedve, az autóval emelkedőnek állva, kb. liternyi víz ömlött ki, alig győztük törölközőkkel felitatni. Szerelőnél megemeltettem, aki azt mondta, hogy alul minden ok, onnan nem jutott fel víz. A kocsi nem volt törve. Ablak nem maradt letekerve, ülések, műszerfal és minden más száraz. Az autó aljában mégis áll és folyik a víz.

Tapasztalt már valaki közületek hasonlót? Ha van tippetek, mitől ázott ennyire át a kocsi, és honnan juthatott be ekkora mennyiségű víz, segítsetek!

Kösssz!!!

kiegyenlítőből nem fogy a víz?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy négy éves 1.4 G Astrám. A problémám az, hogy egy-két hete éreztem az autóban először, hogy mikor beülök, dohos párás szag van az utastérben. Mikor megnéztem alul láttam, hogy gumiszőnyeg alatt a kárpit elöl és hátul is "tocsog" a vízben. A vezetőoldalon elöl és hátul is áll a víz az autóban. Gyanítom, hogy a nagy esők miatt valahol bejutott a víz, és sajnos nem kevés. A hátsó üléssort és az az előtti kárpitot felszedve, az autóval emelkedőnek állva, kb. liternyi víz ömlött ki, alig győztük törölközőkkel felitatni. Szerelőnél megemeltettem, aki azt mondta, hogy alul minden ok, onnan nem jutott fel víz. A kocsi nem volt törve. Ablak nem maradt letekerve, ülések, műszerfal és minden más száraz. Az autó aljában mégis áll és folyik a víz.

Tapasztalt már valaki közületek hasonlót? Ha van tippetek, mitől ázott ennyire át a kocsi, és honnan juthatott be ekkora mennyiségű víz, segítsetek!

Kösssz!!!

Link to comment
Megosztás:

Ez már nem a harmadik hely ahová ezt beírod?

Elegendő egy helyre beírni a dolgot, a szakavatottak úgy is minden topic-ot olvasnak. :rolleyes:

Fog jönni válasz hidd el.

Egyébként szerintem nem kell állítani

Pajtások!

G astrán jobb első toronycsapágyat kell cserélnem. Ez után kell vinnem futómű állításra , vagy ez a műtét független attól?

Elöre is köszönet a válaszért

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Vettem egy X16SZR motoros Astrát,de nem működik a kormányszervója,kontrollámpa nem világít,olaj van benne bőven,biztosíték jó,testet,áramot mindentmegkap.Esetleg találkozott már valaki hasonlóval?Segitségeteket előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy négy éves 1.4 G Astrám. A problémám az, hogy egy-két hete éreztem az autóban először, hogy mikor beülök, dohos párás szag van az utastérben. Mikor megnéztem alul láttam, hogy gumiszőnyeg alatt a kárpit elöl és hátul is "tocsog" a vízben. A vezetőoldalon elöl és hátul is áll a víz az autóban. Gyanítom, hogy a nagy esők miatt valahol bejutott a víz, és sajnos nem kevés. A hátsó üléssort és az az előtti kárpitot felszedve, az autóval emelkedőnek állva, kb. liternyi víz ömlött ki, alig győztük törölközőkkel felitatni. Szerelőnél megemeltettem, aki azt mondta, hogy alul minden ok, onnan nem jutott fel víz. A kocsi nem volt törve. Ablak nem maradt letekerve, ülések, műszerfal és minden más száraz. Az autó aljában mégis áll és folyik a víz.

Tapasztalt már valaki közületek hasonlót? Ha van tippetek, mitől ázott ennyire át a kocsi, és honnan juthatott be ekkora mennyiségű víz, segítsetek!

Kösssz!!!

No, akkor a tapasztalataim: tünet nálam ugyanez... fagyállóval rámértünk a szőnyegre: fagyálló az. Fűtőradiátort kicseréltük, mert a hűtővíz is fogyogatott, a radiátor volt a ludas, ez tehát kipipálva. Jön a nagy monszun, hát nem megint adta víz a szőnyeg? Ez már nem lehet fagyálló, szóval az F-es tapasztalatok alapjén a szellőzőn jut be a víz. Így is lett, Lásd itten:

1. szélvédő és ablaktörlő alatti műanyagelem közötti rész leszed

2. ablaktörlő leszed (nem jön ám könnyen...)

3. ablaktörlő alatti műanyagelem kiszed.

4. szemrevételezés. Na itt a lényeg, rengeteg falevél mocsok kiszed... + az anyósoldal előtt van a levegőbeömlő nyílás, nekem ez csupa víz volt, ott jutott be a kis hamis :rolleyes: a műanyagelem leszed (torx), kitisztít.

5. visszarakás fordított sorrend.

6. én az 1. pontban említett takaróelem alját kiszilikonoztam, mert szerintem ott folyt be a víz a 2 elem között, és nekem el is áll kicsit.

Ezeket szvsz ellenőrizd, ha nem is ez a hiba, sok kosz lesz ott, az biztos ;)

Link to comment
Megosztás:

skf1.jpg

Sziasztok!

Kerékagycsapágyakat kell cserélnem.

Ha kompletten akarom megvenni (egész kerékagy), akkor az 200,000 Ft. körül mozog.

Ettől állna a szőr a hátamon!

Kicsit agyaltam a dolgon és más megközelítésből szeretném megoldani, de ahhoz szükségem volna a segítségetekre!

1. Még nem szedtem szét, és nem tudom, hogy hozzá lehet-e férni magához a csapágyhoz???

Mert ha igen elég volna csak azt cserélni.

2. Mi lehet a pontos típusa magának a csapágynak?

Ha ezt tudnám, elugranék egy SKF boltba, és megvenném mind a 4 db-ot 20.000 Ft.-ért. (gondolom)

Autó típusa:

Opel Astra G (lépcsőshátu)

Y20DTH (74kw)

2000 évjárat

Elől-hátul tárcsafék (5 lukazatu kerékfelfogatás)

Nagyon megköszönném ha a fenti két kérdésemre egy hozzáértő megadná a válaszokat!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hajlandó vagyok egy jelképes 500 Ft.-ot átutalni az illető számlájára, aki segít a kérdéseim megválaszolására! :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kerékagycsapágyakat kell cserélnem.

Ha kompletten akarom megvenni (egész kerékagy), akkor az 200,000 Ft. körül mozog.

Ettől állna a szőr a hátamon!

Szia,

Én jobb hátsót cseréltem, utángyártott volt 33e (újra 98e-t mondott az OPEL...). A gond, hogy benne van az ABS érzékelő és nem kicsit van összesajtolva... néztem én is, miután kicseréltük, hogy szét lehet e szedni, de autószerelő ismerősömmel arra jutottunk, hogy roncsolás nélkül nem nagyon lehetne széthúzni. Utána pedig nem sok garancia van, hogy a cserecsapágy jól és fixen fekszik majd benne, nem is beszélve az ABS érzékelő részéről...

Szóval szvsz nem nagyon fogod tudni csak a gördülő csapágy részét cserélni. Már ha a tied is olyan, mint az enyém. De lehet mondanak okosabbat, akik már esetleg vették a bátorságot és megcsinálták :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Nagyon megköszönném ha a fenti két kérdésemre egy hozzáértő megadná a válaszokat!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hajlandó vagyok egy jelképes 500 Ft.-ot átutalni az illető számlájára, aki segít a kérdéseim megválaszolására! :rolleyes:

Mily nagylelkű ajánlat! annyiért kitanulom az autószerelés csínját-bínját ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kerékagycsapágyakat kell cserélnem.

Ha kompletten akarom megvenni (egész kerékagy), akkor az 200,000 Ft. körül mozog.

Sajnos tényleg csak az aggyal együtt lehet cserélni,de ennél az árnál nagyságrendekkel

olcsóbban meg lehet venni.Nekem is most volt cserés (tavasszal)a bal első,( most nem akarok hazudni,mert

a pontos összegre már nem emlékszem)kb. 30 ezerből megvolt munkadíjjal.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy négy éves 1.4 G Astrám. A problémám az, hogy egy-két hete éreztem az autóban először, hogy mikor beülök, dohos párás szag van az utastérben. Mikor megnéztem alul láttam, hogy gumiszőnyeg alatt a kárpit elöl és hátul is "tocsog" a vízben. A vezetőoldalon elöl és hátul is áll a víz az autóban. Gyanítom, hogy a nagy esők miatt valahol bejutott a víz, és sajnos nem kevés. A hátsó üléssort és az az előtti kárpitot felszedve, az autóval emelkedőnek állva, kb. liternyi víz ömlött ki, alig győztük törölközőkkel felitatni. Szerelőnél megemeltettem, aki azt mondta, hogy alul minden ok, onnan nem jutott fel víz. A kocsi nem volt törve. Ablak nem maradt letekerve, ülések, műszerfal és minden más száraz. Az autó aljában mégis áll és folyik a víz.

Tapasztalt már valaki közületek hasonlót? Ha van tippetek, mitől ázott ennyire át a kocsi, és honnan juthatott be ekkora mennyiségű víz, segítsetek!

Kösssz!!!

Hola,

nekem hasonló volt. Az én problémám az volt, hogy a légkondi kondenzvíz kivezetője el volt tömődve és a víz az utastérbe folyt be. Az anyósülés előtt folyt be és fokozatosan töltötte a kocsit. Állt a víz a kocsiban. Bár nekem csak elől jelentkezett a dolog, nem biztos, hogy a tied ugyanez.

ABS és sebességmérő problémámra (párral feljebb)valaki?

pite

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kerékagycsapágyakat kell cserélnem.

Ha kompletten akarom megvenni (egész kerékagy), akkor az 200,000 Ft. körül mozog.

Ettől állna a szőr a hátamon!

Autó típusa:

Opel Astra G (lépcsőshátu)

Y20DTH (74kw)

2000 évjárat

Elől-hátul tárcsafék (5 lukazatu kerékfelfogatás)

Hola,

sztem se kísérletezz szétszedni. Nem biztos, hogy szét tudod nyomni a zsugorkötést.

Nekem egy éve kb. 25-30e volt egy db a BÁRDInál. De inkább nézz körül EBAY-n:

http://cgi.ebay.co.uk/VAUXHALL-ASTRA-MK4-G...=item1c0ec35cae

A 200e sztem kicsit túlzás (vagy OPEL márkaszarvíz mondta).

pite

Link to comment
Megosztás:

a duda helyéről tudna nekem vki egy fotót csinálni? illetve a reléje merre található?

így csináldba nem ismertem fel a helyet :D elment a dudám :rolleyes: , biztosíték jó, marad a relé meg a duda maga (ami nem hiszem hogy tökre tud menni)

szóval előre is köszönöm a fotót ;) vagy részleges magyarázatot

Link to comment
Megosztás:

a duda helyéről tudna nekem vki egy fotót csinálni? illetve a reléje merre található?

így csináldba nem ismertem fel a helyet :D elment a dudám :rolleyes: , biztosíték jó, marad a relé meg a duda maga (ami nem hiszem hogy tökre tud menni)

szóval előre is köszönöm a fotót ;) vagy részleges magyarázatot

Bal(jobb) elejének aláfexel és meglátod ,a sarokban van!Tud a kürt is elromlani de inkább

az érintkezője oxidálódik,sarazódik stb...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.