Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Üdv!

Információra lenne szükségem a külső-belső levegőkeringetést szabályozó motor végállásával / végálláskapcsolójával kapcsolatban.

Hibajelenség: gyújtást ráadva a motor folyamatosan működik / erőlködik, a kiválasztógomb (külső illetve belső keringetés) állásától függetlenül, nem áll le a művelet végrehajtását követően, azaz miután a keringetés típusának kiválasztása megtörtént. Folyamatos és egyenetlen erőlködő hang, működő szellőzésnél egyenetlen levegőbefúvás az utastérbe (gondolom a levegőszívás váltakozik kívülről és belülről?) Kikapcsolt szellőzésnél (ventillátor 0 állásban) is folyamatosan működik / erőlködik a kiválasztó motorja, féltem, hogy leég.

Ismerős szerelőhöz beugrottam az autóval (nem Opel szervíz). A motor egysége a kesztyűtartó mögött található, kb 8cm magasságú és szélességű fekete doboz, fehér négyágú csillag alakú műanyag meghajtótengely áll ki belőle, ami forgásával a kiválasztást végzi. Ez folyamatosan forog (forgásiránya a kiválasztógomb állásától függő) és úgy tűnik, hogy nem érzékeli a végállást. Idő szűkében ennyit sikerült megállapítani.

Kérdésem, hogy az egység belső (talán mechanikus) végálláskapcsolóval rendelkezik, vagy az ablaklehúzó egységekhez hasonlóan programozható-e (ez utóbbit a szerelő nem tartotta valószínűnek, mert csak két vezeték kapcsolódik hozzá). Továbbá tapasztalt-e valaki hasonló hibát és hogy sikerült megoldani? Kuka-e az egység, vagy javítható?

Ideiglenes megoldásként megszüntette a tápellátást, így most csak külső levegő ömlik be. A levegő irányának szabályozása (szélvédőre, lábra stb) jól működik.

G Astra, 2004-es.

A segítséget előre is köszönöm, elnézést a talán túl részletes hozzászólásért.

ScareCrow

ui.: most láttam, hogy van egy hasonló, de lezárt téma, de megvallom, nem igazán tudtam a megoldást kikövetkeztetni a néhány hozzászólásból (mi az, ami eltör(he)t és cserére szorul, stb)

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Információra lenne szükségem a külső-belső levegőkeringetést szabályozó motor végállásával / végálláskapcsolójával kapcsolatban.

Hibajelenség: gyújtást ráadva a motor folyamatosan működik / erőlködik, a kiválasztógomb (külső illetve belső keringetés) állásától függetlenül, nem áll le a művelet végrehajtását követően, azaz miután a keringetés típusának kiválasztása megtörtént. Folyamatos és egyenetlen erőlködő hang, működő szellőzésnél egyenetlen levegőbefúvás az utastérbe (gondolom a levegőszívás váltakozik kívülről és belülről?) Kikapcsolt szellőzésnél (ventillátor 0 állásban) is folyamatosan működik / erőlködik a kiválasztó motorja, féltem, hogy leég.

Ismerős szerelőhöz beugrottam az autóval (nem Opel szervíz). A motor egysége a kesztyűtartó mögött található, kb 8cm magasságú és szélességű fekete doboz, fehér négyágú csillag alakú műanyag meghajtótengely áll ki belőle, ami forgásával a kiválasztást végzi. Ez folyamatosan forog (forgásiránya a kiválasztógomb állásától függő) és úgy tűnik, hogy nem érzékeli a végállást. Idő szűkében ennyit sikerült megállapítani.

Kérdésem, hogy az egység belső (talán mechanikus) végálláskapcsolóval rendelkezik, vagy az ablaklehúzó egységekhez hasonlóan programozható-e (ez utóbbit a szerelő nem tartotta valószínűnek, mert csak két vezeték kapcsolódik hozzá). Továbbá tapasztalt-e valaki hasonló hibát és hogy sikerült megoldani? Kuka-e az egység, vagy javítható?

Ideiglenes megoldásként megszüntette a tápellátást, így most csak külső levegő ömlik be. A levegő irányának szabályozása (szélvédőre, lábra stb) jól működik.

G Astra, 2004-es.

A segítséget előre is köszönöm, elnézést a talán túl részletes hozzászólásért.

ScareCrow

ui.: most láttam, hogy van egy hasonló, de lezárt téma, de megvallom, nem igazán tudtam a megoldást kikövetkeztetni a néhány hozzászólásból (mi az, ami eltör(he)t és cserére szorul, stb)

A megoldás új lapát,vagyis komplett csappantyús ház ,az új kb 13e.

Ha mázlid van akkor a lapátot megtudod fordítani.

Nálam nem lehetett forgatni ,én csináltam újat.

A bontott lutri.És kérdéses ,hogy meddig bírja.

Link to comment
Megosztás:

a kürt ritkán lesz kontaktos...nekem egy jól sikerűlt klíma tisztítás után lett porá égetve a relém...a habos klíma tisztító belefolyt és egy működtetés (zárlat a löttytől) és kész volt a szét égett relé....szóval Amusing... a kocsi menetirány szerinti jobb elejében keresd...a lökös mögött..gyárilag kettő darab van belőle...húzd le mind2 csatit valakit kérj meg hogy működtesse a dudát és mérd meg megy e ki feszültség a vezetéken..ha igen akkor a kürtel lett valami(de ezt kétlem), ha ki sem megy a fesz, akkor a relé halt meg...(nem volt valami beázásod mostanában ebben a monszunban?) :rolleyes:

klíma tisztítás volt múlt héten, akkor az lehet a ludas ;) köszönöm

az etanolos meg csak POÉN volt! figyeljétek a számat: POÉN. úgy gondoltam senki nem gondolja komolyan, hogy komolyan ilyen hülye lennék

Link to comment
Megosztás:

klíma tisztítás volt múlt héten, akkor az lehet a ludas ;) köszönöm

Ezzel a klíma tisztítással vigyázni kell...

Én is voltam tavasszal, nekem a rádió bolondult meg tőle, szerencsére pár perc alatt helyrejött...

BIztos ami biztos alapon csináltattam meg mert tölteni azt amúgyis kellett rá, de ezentúl inkább ésszel használom (nem mintha eddig nem) kikapcsolom időben + szárítom stb, csak ne kelljen ezt gyakran csinálni. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

klíma tisztítás volt múlt héten, akkor az lehet a ludas ;) köszönöm

az etanolos meg csak POÉN volt! figyeljétek a számat: POÉN. úgy gondoltam senki nem gondolja komolyan, hogy komolyan ilyen hülye lennék

:rolleyes:

he kis huncut! ezt már nem tudod kimagyarázni.... :D

Link to comment
Megosztás:

A megoldás új lapát,vagyis komplett csappantyús ház ,az új kb 13e.

Ha mázlid van akkor a lapátot megtudod fordítani.

Nálam nem lehetett forgatni ,én csináltam újat.

A bontott lutri.És kérdéses ,hogy meddig bírja.

Ne riogassuk már a kollégát rögtön. :rolleyes:

Ugyanez a problémám. Én jelen pillanatban ott akadtam el, hogy nem tudom kiszerelni a csappantyúházat. (Ehhez valaki tud segíteni?! ;) )

A motorba belső végállás kapcsoló van. Próbáld ki: Kiveszed a motort, ráadod a gyújtást, bekapcsolod a belső levegőt. Elkezd forogni a motor. Fogj rá a tengelyre egy fogóval kb 10 másodpercig és abbahagyja a forgást. Ugyanez az ellenkező irányba.

Valószínűleg a csappantyú tengelye tört el neked is, tehát nem tud megakadni a motor, hanem folyamatosan átfordul a tengelyben.

Ha benyúlsz és megfogod a tengely másik végét (nem azt ahol a motor van, akkor ki tudod tapintani, hogy meg lehet-e fordítani a tengelyt.

Nekem '99-es X14XE motorkódnál megfordítható. Egyértelműen ki lehet tapintani a bordákat ahova be tudod dugni a motort.

Link to comment
Megosztás:

Ne riogassuk már a kollégát rögtön. ;)

Ugyanez a problémám. Én jelen pillanatban ott akadtam el, hogy nem tudom kiszerelni a csappantyúházat. (Ehhez valaki tud segíteni?! :D )

A motorba belső végállás kapcsoló van. Próbáld ki: Kiveszed a motort, ráadod a gyújtást, bekapcsolod a belső levegőt. Elkezd forogni a motor. Fogj rá a tengelyre egy fogóval kb 10 másodpercig és abbahagyja a forgást. Ugyanez az ellenkező irányba.

Valószínűleg a csappantyú tengelye tört el neked is, tehát nem tud megakadni a motor, hanem folyamatosan átfordul a tengelyben.

Ha benyúlsz és megfogod a tengely másik végét (nem azt ahol a motor van, akkor ki tudod tapintani, hogy meg lehet-e fordítani a tengelyt.

Nekem '99-es X14XE motorkódnál megfordítható. Egyértelműen ki lehet tapintani a bordákat ahova be tudod dugni a motort.

Mert ugye Te is Zuglóban laksz,meg én is....

Van még kérdés :D

Másrészt valószínüleg az a baja. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Mert ugye Te is Zuglóban laksz,meg én is....

Van még kérdés :D

Másrészt valószínüleg az a baja. :rolleyes:

Ezt most így nem értem. :)Lehet kicsit fáradtabb vagyok a kelleténél. ;) Mellesleg honnan tudod, hogy Zuglóban lakok? :D Említettem már?

Link to comment
Megosztás:

én nem tudom te hol szeretnéd megvenni az skf csapágyat de nekem 34000Ft volt az egyik első és rá három hétre 38000 Ft volt a másik, mert közben megemelték az árát. ja + szerelési költség. nekem 2001 G astrám van abs-szel.

képpel ne idézz mert dorgálás lesz belőle!!!! :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Arról vakerálok ,hogy átjössz és segítek,vagy át megyek....

Valahol már írtad hogy Zuglóban laksz. :D

Oh. Köszönöm a felajánlást! :rolleyes: Egyenlőre megpróbálkozok vele egyedül. Majd meglátom, hogy sikerül-e. ;)

Link to comment
Megosztás:

Segítsetek nekem abban hogy az mitől van : mostanában mióta ezek a melegek vannak a kuplungpedálom halkan nyikorog, olyan mintha vmi gumibak ki lenne kopva. De ha a klima lehűti a kocsit, vagy a külső hőmérséklet ilyen 18-20 fok vagy alatta akkor nem nyikorog. Gondolom száraz vagy már kopott. Mit kell és hogyan kicseréljek ahhoz hogy megszűnjön a hang? Nagyon idegesítő főleg ha sokat kell kuplungolni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.